/fotboll/osk/forum/2026.aspx/fotboll/osk/forum/2026.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Svartvitt forever
2013-05-20 06:17
Nivån på det här forumet har blivit så tråkig att jag knappt orkar läsa här längre.
Örebro AsAboveSo1908
2013-05-20 01:02
Jag tar bort detta inlägg. Vill bara säga att jag tycker ni är skit. Edit.
Örebro AsAboveSo1908
2013-05-20 00:52
Tjugoåtta. (28) Åkte Från Örebro till Seriefinalen borta mot Assyriska (Tvåtimmar (2)) Bort. På en söndag!!!

Har du en åsikt om någon spelare men satt hemma i Närke så har du ingen åsiktsrätt..

Detta är ett jävla skämt och er passion likaså..
FYFAN VAD ILLA!!
Forumshoror är vad ni är..
Örebro Uppstuds
2013-05-20 00:10
@Aspen (hoppas ÖSK går upp i AS):

Vilket tjafs?
Örebro Uppstuds
2013-05-19 23:53
@Saywee:
Det är fruktansvärt svårt att leva utan en bärande längtan (ord av Kristina Lugn). Utan en längtan som bär'en i livet, eller hur!?
AIK Saywee
2013-05-19 23:33
Det är ganska trevligt med ett guld på hemmaplan, efter många års väntan :) Jag har längtat så länge efter att få uppleva detta, började denna längtan, redan innan jag blev tonåring. Hoppas att det händer, för det har hittills inte hänt. Heja SPORT !!!
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro minatankar (för sm-guld)
2013-05-19 23:24
Namn: Godzilla Hårddisksson
Sänt: 2013-05-19 23:13
//
Knappt någon spelare ligger på topp match efter match. Så fort någon gör en sämre match tror jag inte på att han nödvändigtvis behöver ersättas av någon.
Han kan göra en bra match vid näst tillfälle: Samtidigt är det naturligtvis så att en ersättare också kan vara bättre i nästa match. Så det blir mer av ett lotteri.

Jag ser mer på hur spelarna passar in i sina positioner och hur de spelar över tiden. Vad säger du om det?
Örebro Godzilla Hårddisksson
2013-05-19 23:13
Tjafs mellan forumskribenter tas med fördel via pm.

Angående sportklubben...bittert med straffen som kändes fruktansvärt onödig.
Det positiva är ändå att vi känns väldigt tunga trots att spelet inte klaffar till 100 %. Haginge mycket positiv. Crespo likaså. Nkili dock riktigt blek, läge för Tobbe igen kanske?
Örebro pemo
2013-05-19 22:55
missade tyvärr mathcen på TV, om nu någon undrar varför jag inte skäller igen ;) Men, en poäng borta är väl OK, framförallt när deras mål kom på straff.
Örebro Aspen (hoppas ÖSK går upp i AS)
2013-05-19 22:50
Kan aldrig tjafset sluta?
Örebro Uppstuds
2013-05-19 22:01
@Leper:

Leper// Vet inte vilka "sidor" som finns, vet bara att jag tycker att man ska vara schysst gentemot sina medmänniskor...
Örebro Leper
2013-05-19 21:13

Lite tröttsamt tjaffs här nu. Tycker båda "sidor" är lika barnsliga.
Örebro kenya
2013-05-19 20:33
Idag kändes vi riktigt svala i den offensiva tredjedelen. Vi äger en hel del boll men Assyriska kändes betydligt hetare framåt i alla avseenden. PEO vill ju se ett lag som äger boll och var väldigt nöjd med runt 15 passningar innan Yasins mål mot Degen.

Tycker det är ganska tydligt att spelarna blivit tillsagda att kontrollera bollen på motståndarnas planhalva innan man försöker sig på den avgörande passningen. Tycker dock man ska försöka växla upp lite oftare och försöka utnyttja kontringsspelet när vi vinner boll för att chocka motståndaren. Kändes som Assyriska läste av våra intentioner ganska enkelt idag.

Men vinner vi hemma och kryssar borta mot topplagen så är inte jag den som klagar. Poängen får väl trots allt ses som de viktigaste även om jag samtidigt gärna ser en positiv och anfallsinriktad fotboll.
Örebro Uppstuds
2013-05-19 20:22
minatankar// Vår förmåga till reflektion över hur vi människor är mot varandra, vår respekt för varandra och vår stora förmåga att säga förlåt och be om ursäkt när vi inser att vi gör något fel mot våra medmänniskor, det är något att värna. Att det är viktigt, det inser nog även "företrädare för klubben"... Därför behövs "alla", i såväl med- som motgång...
Örebro "ÖSK-Karl (SÅ ONÖDIGT)
2013-05-19 20:14
Kardinalen//

Du har förföljt och mobbat Saywee här inne under mycket lång tid, oavsett vad han skriver. Sedan klipper du in forumreglerna. Du körde liknande på ÖKH:s forum, men där sa tillräckligt många ifrån. Sedan lägger du av alla ut forumreglerna här.

Väldigt många har helt lämnat detta forum och startat ett eget. Duktiga skribenter. Själv rycker jag mest in och skriver när du och Bulten (Uppstuds) samt någon mer tramsar och mobbar andra skribenter för mycket.

Såhär skrev du nyligen om Saywee: "Gick och la sig med ett leende på läpparna med sitt elaka ansikte". Nu har inte Saywee något elakt ansikte, han är dessutom en mycket snäll människa som gjort mycket gott i hela Världen. Så lägg ner ditt fjantiga mobbande av honom.

Nää, nu är det fullt focus på VM-finalen istället.
Örebro minatankar (för sm-guld)
2013-05-19 20:05
Vad beror det på att det oftast är samma personer om är inblandade i polemik som inte har med ÖSK och fotboll att göra?

Jag läser på denna sajt för att lära mig av andra, få idéer och inspiration och därför att det är ett sätt att nå företrädare för klubben. Är övertygad om att skriverier som igår och idag skrämmer bort både dem och andra. Synd.
Örebro Aspen (hoppas ÖSK går upp i AS)
2013-05-19 19:39
trist, ska vi lägga ned fotbollen för i år ???
Örebro Kardinalen
2013-05-19 19:30
Saywees provocerande stil måste bekämpas när det går så långt som att det blir mobbning.

Hen la in en lång harang i går kväll om Frisk som en fjolla och att han är sjuk. Gick och la sig med ett leende på läpparna med sitt elaka ansikte. Sedan nu på morgonen så märkte han att han inte fick några mothugg. Så då producerade han ytterligare ett snarlikt inlägg om samma ämne. Detta inlägg gick också det ut på att Frisk är sjuk och en riktig fjolla.

Då såg Uppstuds (och senare jag) det som vår plikt att gå emot sådana här grova fjanterier. Med tanke på de "Tummen Upp" vi fått finns det fler som ogillar sådan här mobbning. Sedan ska ÖSK-Karl in och rättfärdiga och bortförklara fjoll-kommentarerna. Osmakligt.

(Skönt att den där ska sluta skriva på det här forumet 8/12 2013.......)
Örebro Glad
2013-05-19 19:27
Fy faaan va mycke trams de e på denhär fans sidan, tror de blir mitt sista inlägg nu går jag ur, heja ÖSK,
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Benny Böckling
2013-05-19 19:07
Bla bla bla....
Örebro Uppstuds
2013-05-19 18:35
@Pete Zahut:
TVÅ ggr uttrycker du detta, ändå kan du inte låta bli att stoppa fingrarna i syltburken och just delta, haha. Vem har "mobbat" menar du?
Örebro Pete Zahut
2013-05-19 18:26
@Uppstuds:
Jag har ingen önskan att delta i denna diskussion men kan ju ändå inte undgå att läsa. * Att @Sawyee har utsatts för viss mobbing här inne från framför allt ett nick tycker jag är tydligt för var och en som kan tolka skrivna meddelande. Jag har också regerat två ggr på det och "skrivit i från". *När det gäller "kränkningar" har jag aldrig förstått poängen med att byta ut namnen i sammanhangen. Varje "kränkning" är riktat mot en viss person och ingen annan. Annars kan du ju sätta in samma namn på uttrycken ovan *När det gäller att reagera på "kränkningar" kan jag tycka att "Frisk-diskussion" fått lite väl stora proportioner i förhållande till vad som sades. Men framför all tycker jag det det beror på VEM som sagt det. Att kalla en spelare för "idiot" och "Jävla sopa" reagerade inte en kotte på. Men ett jäkla liv på att kalla någon för "fjolla" Bara tankar jag får medan jag läser. Har ingen önskan att delta i just denna diskussion även om jag lämnade ett bidrag nu. För jag tror den kört in i en återvändsgränd. Nu drar jag ;) #tillsammanstillbaka
Örebro Uppstuds
2013-05-19 18:15
@Pete Zahut:

Känner du dig kränkt?
Örebro Pete Zahut
2013-05-19 18:14
@Uppstuds:

Det är möjligt. Jag har inte sett dem i år. Men jag tror i slutändan kommer det vara 4-5 lag däruppe som kommer göra upp om de tre platserna. Jag tror ÖSK och Hammarby är två av dem.
Örebro Pete Zahut
2013-05-19 18:12
@Benny Böckling:

*Host* Apropå "kränkningar"...Och ingen reagerat? Konstigt
Örebro Uppstuds
2013-05-19 18:10
@Pete Zahut:

Tror dock att Falkenberg dansar en tillfällig dans. Skulle inte förvåna mig om de i slutändan hamnar på nedre tabellhalvan..
Örebro Pete Zahut
2013-05-19 18:08
@Conjuration:

Satt och tänkte på det också ;) Vilka ytor han hade fått på den här nivån. Och Nordin är som bäst när han får operera på ytor
Örebro Uppstuds
2013-05-19 18:04
ÖSK-Karl// Ödmjukhet är en dygd. Jag skämtade om det kastade päronet, men ursäktade mig när jag, bl a efter påpekande från dig insåg att även ett kastat päron kan skada. Det är en livshållning jag tror på. Finner man att man har haft/gjort fel, så är det bara att be om ursäkt istället för att driva nån sorts idiotisk strid. Sånt tror jag på. Enkelt, inte konstigt. Googleletande? Om du tycker att mitt svar var "Typiskt svar från dig när du är svarslös" så är det inget jag kan göra nåt åt. Prova själv att byta ut namnet Anders Frisk mot namnet Yunus Ismail i era (Saywee/ÖSK-Karl) inlägg så får du se. Jag gjorde det och blev ärligt nedslagen. Slutklämmen i ditt 17:49-inlägg: Lågvatten, Kalle
Örebro Pete Zahut
2013-05-19 18:02
@Energiläckaget " Varför kan man inte slå en passning framför kant spelarna? Varför måste den komma 1 m bakom hela tiden? Så spelaren får vända om för att kunna ta emot." Satt precis och såg och tänkte samma sak och saknade Lars Larsen passningar ut mot sidorna som han ALLTID skruvade i en båge till framför spelaren som dessutom tvingades till ett accelerando.. "Vad i ÖSK’s spel gör att Peo byter ut Crespo mot slutet. När han är den forward som jobbar både framåt och bakåt. Hasani uträttade väl inget positivt för laget?" Här håller jag nog inte med. Snarare är det Hasani som bidrar konstruktiv och Crespo som mer är en huggande spelare, om än väl kämpande. Men bidrar inte särskilt till spelet. Hasani är väldigt nyttig i sitt sätt att gå ned och möta/låsa bollen i anfallsuppbyggnaden och agera referenspunkt. Det är han riktigt duktig på och det är värdefullt. "Mina tankar uttrycker det rätt, vi måste förstärka mittfältet." Det uttryckte de flesta av oss redan i februari ;0) "Nu tar vi nya tag och kör över Ängelholm med 4-0." Helt riktigt! Hemma kör vi över Ängelholm på onsdag! Tänk också på att vi har hela trion, Hammarby/Falkenberg/Assyriska hemma i höst. Men det är viktigt att vi konstant plockar poäng borta. Gärna någon bortaseger också helst.
Örebro "ÖSK-Karl (SÅ ONÖDIGT)
2013-05-19 17:49
@Uppstuds:

Typiskt svar från dig när du är svarslös, så har det varit under alla nick du haft i alla år. Av någon anledning letar du fram saker som skall dra igång tjafs, Bl.a som att skämta om det kastade päronet tidigare i år. Det tyckte ju inte du var så farligt. Du går igång på tjafs och googleletande. Var du skolpolis eller mobbad i plugget?
Annons: