/fotboll/osk/forum/2017.aspx/fotboll/osk/forum/2017.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro DaSa
2013-05-26 17:58
Läste att både de centrala mittfältarna och Nicklas Sandberg i Brage är avstängda mot ÖSK. Hoppas att det kan hjälpa oss till första bortavinsten.
Örebro DaSa
2013-05-26 17:50
Om vi nu går upp efter denna säsong så tycker jag att vi skall slå en signal till Magnus Pehrsson och höra om han är sugen på att ta sportchefsrollen. Skulle tippa att hans kontaktnät är 10 ggr större än Sköldmarks.

Är Pehrsson en rimlig värvning? Ekonomiskt så har han nog haft en lön som varit hög då lönerna är högre i sthlmsklubbarna och han hade en manageroll. Men tittar man på vilka klubbar som kan vara aktuella för honom så går AIK, DIF och Hammarby bort. I närheten av Sthlm så är du de rimliga klubbarna Syrianska, Åtvidaberg, Norrköping, Gefle om han nu vill bo kvar i Sthlm och pendla. Sen så är ju även frågan om han vill fortsätta som manager/tränare eller om han kan tänka sig att bli sportchef.
Örebro minatankar (för sm-guld)
2013-05-26 17:36
Namn: DaSa
Sänt: 2013-05-26 16:58
//
Håller med dig på varje plats.
AIK Saywee
2013-05-26 17:22
@DaSa:

Kan det vara på detta viset,
Östersunds geografiska placering,
har ju ganska länge varit densamma.

Tråkigt för mig, och några till, men vilka bryr sig ...

... hoppas att man får en förklaring till varför matchen flyttades,
så att man kan vara beredd på liknande framtida händelser.

Eller kan det tänkas vara hemligt?

Örebro DaSa
2013-05-26 16:58
Skall bli spännande att se hur Peo startar imorgon, kommer ju garanterat bli omstuvning i startelvan eftersom Berisha är tillbaka. Jag hoppas/tror på följande:

Mv: Jansson - ingen kommentar:)
Vb: Wovven - tror inte att Wiktorsson går direkt in i S11an.
Mb: Berisha och Wiken - ingen kommentar
Hb: Nkili - nu när vi har ett defensivt alternativ på centrala mittfältet så kommer Peo använda Nkili där han förmodligen är som bäst.

Vy: Yasin - Ingen kommentar
Mc: Moe - Bästa centrala mittfältaren än han inte riktigt är i form.
Mc: Berger - Gjorde en bra första halvlek senast, skall belönas med en startplats.
Hy: Kalle - vill säkert ha revansch för petningen senast samt han gjorde även mål.

A1: Crespo - Bästa målskytt hittillls
A2: Hasani - Bättre än Samuelsson

Sen vill jag se att NIlsson byts in om vi inte spräckt nollan efter 60 min och att William får göra ett inhopp med ca 20 min kvar.
Örebro DaSa
2013-05-26 16:49
Sawyee/ Angående flytt av Östersunds-matchen så hänger det säkert ihop med Östersunds geografiska placering. De vill väl komma hem i hyfsad tid. Men håller med om att de kunde kanske ha kommit på det direkt efter matchschemat släpptes.
Örebro DaSa
2013-05-26 16:47
Blir upprörd när jag läser Lunds uttalande. Det är helt rätt av Peo att satsa på våra egna spelare, speciellt när inte Lund har övertygat. Sen tycker inte jag att det är okey att gnälla i media efter en truppetning, självklart kan/skall Lund bli besviken och säga det till tränaren men att ta det via media är inte ok.

Hoppas att Wiktorsson får chansen från start ett par matcher så att vi får se vad han går för. Är fortfarande skeptisk till att han håller hög SE-klass som ytterback, eventuellt gör han det som mittback men där verkar han inte få chansen.
Örebro Pete Zahut
2013-05-26 16:32
Moe om bilbränder och Vivalla
Örebro Pete Zahut
2013-05-26 16:14

Yasin: "Jag har haft två tränare som knappt pratat med mig på två år"
Örebro Pete Zahut
2013-05-26 16:11
Wärle tar pulsen på killarna på nytt
Örebro # brorzan
2013-05-26 15:15
Benny Böckling //

Tack. Det har varit tyst om honom, så han sätter väl inge jätteavtryck där kanske.
Benny Böckling
2013-05-26 15:01
@# brorzan:
Han sparkar boll i Norrköping.
Örebro # brorzan
2013-05-26 14:44
Är det någon som vet vad James Frempong gör nuförtiden?
AIK Saywee
2013-05-26 13:56
@Conjuration:

Dålig backup, eller ?
AIK Saywee
2013-05-26 13:55
Tråkigt för mig och några till att man av någon anledning ändrad tid för ÖSK-Östersund, men så blev det, min långsiktiga svartvita planering sprack.

Vet att många tycker att jag tjatar negativt i detta, fast jag letar inte fel, blev bara besviken, eftersom detta blev negativt för mig och några till.

Varför i herrans namn bytte man matchdatum och nyligen (22 maj) informerade om detta?

Jag förstår att man byter matchdatum pga tjäle och snöstorm, men i detta fall har jag ingen som helst aning varför man bytte :(

Shit happens all the time :(((

Är det någon som vet, men å andra sidan spelar det någon roll
Örebro Aspen (hoppas ÖSK går upp i AS)
2013-05-26 13:54
I NA säger Lund om petningen: "Jag är oförstående".
Jag är oförstående varför Wiktorsson inte fått spela i stället för Lund. W är helt enkelt mycket bättre.
Örebro minatankar (för sm-guld)
2013-05-26 13:30

Aspen, Conjuration mfl lyfter fram Wiktorsson. Hoppas ni får rätt.

Var ju tidigare tveksam till Yasin men han har nu övertygat mig. Det går gärna Christoffer också göra. Har inte upplevt honom så snabb som Aspen antyder, men är han det så blir jag mer intresserad av honom som en framtidsspelare.
Örebro Conjuration
2013-05-26 13:15
Wiktorsson! Underbar spelare,

Blir bäst för bägge parter när Lund åker hem i sommar. Han var backup.
AIK Saywee
2013-05-26 13:10
Varför har vi lånat Lund öht ?
Örebro KCMarten
2013-05-26 13:01
@Aspen (hoppas ÖSK går upp i AS):

Det verkar som om Ljung håller Wiktorsson före Lund, tack och lov.
De skulle förvåna mig om Erik Lund är kvar i truppen efter sommaren. Känslan är att Ljung bara ville ha täckning på den positionen tills Wiktorsson är spelklar, vilket han är nu.

Örebro KCMarten
2013-05-26 12:59
Lund oförstående till petningen ur truppen inför Brage.

Om jag vore honom skulle jag nagelfara den egna insatsen mot Assyriska på video. Då kanske det går upp för honom varför han inte är med mot Brage.
Örebro Haxel
2013-05-26 12:27
Truppen mot Brage.
2013-05-26 11:18
Ska bli intressant om Wiktorsson kommer att starta. Där har vi ett bra sparkapital !!! Precis som i Berger. Det vill till att dom två får matchtempo och rätt bolltouch i kroppen
2013-05-26 11:15
@ÖSK-SUPPORTERN (#tillsammanstillbaka):

Kan hjärna och hjärta växa ihop??
Örebro Trivseltorsten
2013-05-26 11:14
Blir intressant hur Ljung väljer att ta ut startelvan, om man går efter förra matchen så gjorde väl Samuelsson och Astvald inga större avtryck, Berger var bra i första halvlek innan han kroknade. Fina öppnande krossbollar.. Yasin glödhet...
Någon som hört om Berisha är kurant?

Yasin mot Janne Tauer...Janne är en skön prick, men myser lite inombords att dessa kommer mötas i många en mot en dueller..(Jinxar väl nu, men men,,)
2013-05-26 11:13
Vilken reklam för tysk fotboll gårdagens CL-final var. !!!
AIK Saywee
2013-05-26 10:56
Tråkigt att man tidigarelagt matchen mot Östersund.
Där försvann min möjlighet att deltaga :(

VARFÖR har man sentomsider ändrat matchdatum?
AIK Saywee
2013-05-26 10:48
@ÖSK-SUPPORTERN (#tillsammanstillbaka):

Sjysst hjärna asså :)
Örebro ÖSK-SUPPORTERN (#tillsammanstillbaka)
2013-05-26 02:04
Valde att tippa med hjärnan den här gången ;)
AIK Saywee
2013-05-26 00:03
Ny istid ?
Postat via SvenskaFans-appen
Annons: