/fotboll/osk/forum/2012.aspx/fotboll/osk/forum/2012.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Telle
2013-05-29 16:00
Ett problem med William är tyvärr att även när han nu har blivit skadefri, så måste klubben ändå ha i bakhuvudet att han kan gå sönder när som helst igen.

Hade jag varit ansvarig för truppen hade jag först velat se att han spelade ett antal matcher utan besvär innan jag räknade med honom som ett alternativ på riktigt. Vore trist om vi lämnade tillbaka Crespo bara för att William skulle skada sig på nytt matchen efteråt. (Att höra Sjögren, Sixten och styrelsen förklara att man inte värvade någon ny anfallare för att man trodde att Haddad och William skulle komma tillbaka när som helst - det har jag fått nog av.)
Örebro Pete Zahut
2013-05-29 15:05
@minatankar (för sm-guld):
Med William är i god matchform kan det ju också, om man skall väga in alla options ÖSK kommer kunna välja mellan, välja att inte förlänga med Crespo alls enbart för att förbättra ekonomin. Givet att man har bra slagläge i serien inför hösten För ÖSK har väl heller inte betalat lön för William så länge han varit skadad/rehabat men får en lönepost till nu när han börjar spela? Eller är jag ute och cyklar?
Örebro Telle
2013-05-29 14:06
Följande filmklipp visar bilder på när Vasquez senast sågs i livet. Om någon har sett honom efter det, eller har några andra vittnesmål som tyder på att han fortfarande lever, så hör gärna av er. Om inte annat för att rentvå Emra. Jag menar, att trycka ett par calzone före match är väl ok, men en hel spelare...? Hallå... ;)
Örebro Telle
2013-05-29 14:00
Är det förresten någon som minns Andrés Vasquez, göteborgaren som gjorde det där konstmålet (där han sköt bakom sitt eget stödjeben) mot oss 2007? Han gick till FC Zürich tillsammans med Emra 2008, men fick knappt någon speltid alls. Sen försvann han spårlöst. Enligt Svenskfotboll har han på papperet tillhört Häcken de senaste åren, men han har inte spelat en enda match för dem på två år. Någon mer än jag som börjar misstänka att Emra helt enkelt åt upp honom...?
Örebro Telle
2013-05-29 13:48
Vore intressant att veta hur AIKs ekonomi ser ut i dagsläget. De hade ju riktig kris ett tag, men fick en hel del för Bangurorna, så de borde väl ha en del pengar kvar att röra sig med, kan man tycka.

Anser de sig bara ha råd till det förstärker de säkert externt. Med den kravbilden de har på sig från olika håll tror jag de föredrar att ta in en namnstarkare anfallare än Kamara. En spelare från superettan som inte ansågs platsa ifjol blidkar knappast hardcore-fansens krav på att slåss om guldet.

Har de däremot ont om pengar finns väl dock risken att de bortser från Crespos begräsningar i spelet och hoppas på att hans målnäsa räcker även i allsvenskan i höst.

Personligen tycker jag att Crespo har mycket kvar att utveckla ute på planen innan han håller allsvensk klass över 90 minuter - hans bollbehandling är stundtals faktiskt riktigt dålig. (Men är han klapprutten i 80 minuter och sen ändå gör klassmål kan man ju lätt bortse från det... :)

Han är dock imponerande stark och rörlig i många situationer, och jag är övertygad om att flera av målen han har gjort i år skulle ha räckt långt även mot allsvenska försvar.

Ser gärna att han stannar i ÖSK. Tror han har betydligt större chans att utveckla och jämna till sin lägstanivå här än på AIKs bänk.
Örebro Conjuration
2013-05-29 12:43
Nein! Jag vill ha Crespo här :(
Örebro minatankar (för sm-guld)
2013-05-29 11:52
Namn: Aspen (hoppas ÖSK går upp i AS) Sänt: 2013-05-29 11:27 Ändrat: 2013-05-29 11:28:27 // Jadu, vi brukar tänka lika i mycket men inte denna gång. Kul med olika uppfattningar. Ingen kan ju veta vad som är bäst, bara tro. :-) Jag tänker att varje steg vi tar nu ska bygga något som vi tror på också nästa år i AS. I flera avseenden har man redan 6-7 spelare för en topplacering i AS. Alla nyförvärv bör redan nu öka på den siffran. Dessutom tillhör jag dem som tror på att det är värdefullt att spela ett 4-3-3-system så fort som möjligt. Som tur är har vi duktiga tränare som förstår sig på detta bättre än i alla fall jag själv gör. Dels behöver de ju tro på 4-3-3 och dels handlar det om att finna timing för byte av system i så fall. Det intressanta är ändå de som menar att det sportsliga sköter tränarna och spelarna, det administrativa vd och strategierna styrelsen. Vi ägare (medlemmar och aktieägare) och övriga supportrar ska inte lägga oss i varken med tankar, synpunkter, idéer eller förslag :-)
Örebro Aspen (hoppas ÖSK går upp i AS)
2013-05-29 11:34
Nordahl tycker till hos NA
2013-05-29 11:27
Det som ligger närmast tillhands tycker jag är att värva en bra innermittfältare som passar in i befintligt spelsystem och lag (Tobias verkar inte ännu uppfylla ÖSK:s krav). Tyvärr verkar det saknas pengar nu, får se on 3 veckor
2013-05-29 11:16
Namn: Aspen (hoppas ÖSK går upp i AS)
Sänt: 2013-05-29 09:51
//
Man brukar säga att man inte ska ändra ett vinnande koncept. Samtidigt är det många som upplever att inte minst innermittfältet haltar vad gäller djupledslöpningar och djupledpassningar.

Fördelarna med ett innermittfält på tre spelare är så många att man med ny spelare under sommaruppehållet bör kunna träna in ett nytt spelsystem.

Men visst, allt man gör och inte gör har sina risker och man kan aldrig veta i förväg.
Örebro munken
2013-05-29 11:15
Finns såklart en risk att AIK tar tillbaka Crespo nu till sommarn men jag tror inte dom ser han som en lösning på deras anfallsproblem. Än håller han inte hög allsvensk klass vilket krävs för att gå in i AIK och göra skillnad. Tror istället AIK värvar utifrån om de anser sig behöva höja anfallspelet. Jag tror ÖSK har en bra chans att göra ett klipp om man värvar Crespo. Han är än så länge ingen stor spelare men han håller redan toppklass i Superettan tycker jag. Han är redan viktig i ÖSKs spel. Vi skulle garanterat inte haft lika många poäng utan Crespo. För mig är han lite av en oslipad diamant som kommer försätta utvecklas ju mer matcher han spelar. Tror inte han har tillräcklig talang för att i framtiden spela i en stor proffsklubb däremot tycker jag han har potential att på sikt hålla en hög allsvensk nivå.
Örebro Telle
2013-05-29 10:34
Vad gäller Spelarinvest är det onekligen dags att det händer något.

I dagsläget känns det närmast som att ÖSK har en organisationsform som ger oss bolagiseringens nackdelar men inga av dess fördelar. Ska vi dessutom då ha ett riskkapitalbolag (eller motsvarigheten till det) som inte kan eller vill investera dess kapital är det väl bara en tidsfråga innan de andra klubbarna börjar reta oss...
Örebro Telle
2013-05-29 10:28
Är inte ett dugg orolig för Emra. Får han inte kontrakt där har han ju fortfarande sitt reklamavtal med Pizzeria Nobel att luta sig mot... ;)

Örebro ÖSK-SUPPORTERN (#tillsammanstillbaka)
2013-05-29 10:21
Emra, Emra, Emra.
2013-05-29 10:05
Om knappt 3 veckor är det årsmöte i Spelarinvest. Ännu har SI styrelse skickat ut något förslag hur SI ska leva vidare. Detta har varit bra för bå hade konsekevenserna blivit mycket bättre analyserade än om ett fåtal sitter på en kammare och klurar. På styrelsemötet får vi veta vad storägarna tänker med Spelarinvest. De många små ägarna får väl lyssna och se hur de stora ägarna säger och röstar. Bättre än så borde SI hanteras. SI årsmöte kan ha en direkt inverkan på hur ÖSK klarar sig i S1 i höst. T ex blir Crespo kvar, kommer Nordin.
2013-05-29 09:51

Inte tror jag Peo går över till 4-3-3 efter så kort tid och att man fortfarande uppfyller årets mål. Ändra till 4-3-3 kan man möjligen fundera på om vi missar AS i år.
2013-05-29 09:41
@Pete Zahut:
Crespos roll i AIK blir nog som bänknötare med enstaka inhopp vid avstängningar och skador precis som för Karikari. Dessvärre är det AIK som bestämmer över Crespo efter sommarfönstret om inte ÖSK hostar upp pengar. För Spelarinvest är väl inget att hoppas på. Backup inom ÖSK är Peter S, William, Kalle och Astvald.
2013-05-29 08:59
Jag tror Crespo behövs i ÖSK under hösten om vi ska fortsätta att spela 4-4-2 och om inte William blir i matchform och given på topp. Jag kan jag tänka mig att man släpper Crespo och inte förlänger hyrkontrakt med honom och Lund i den stund man söker frigöra medel för att åtminstone delfinansiera Nordin eller annan hög allsvensk kraft på innermittfältet och samtidigt går in för 4-3-3. Allt bygger fortfarande på att William är i god matchform. I så fall bör man spela Hasani på offensivt innermittfält tillsammans med nyförvärv, ha en defensiv innermittfältrare i Berger eller Saeid, William på topp och Samuelsson som avbytare så länge han nu står ut med det. Yasin och Kalle på kanterna. Även om både Berger och Saeid har sina begränsningar i luften och i närkamper tror jag de uppväger de bristerna med sina fina löpvägar och i sin rörlighet.
Örebro Pete Zahut
2013-05-29 08:17
@Aspen (hoppas ÖSK går upp i AS):

Tror Crespo skulle få svårt att ta plats i AIK. Man värvar nog istället. Crespo levererar visserligen hittills med 5 mål men det finns en del att önska spelmässigt
2013-05-29 07:25
Crespo lämnar under sommaren?
Örebro Pete Zahut
2013-05-28 22:39
@malge:

ÖSK Twitter:

ÖSK Fotboll ?@oskfotboll
U21: ÖSK vinner matchen mot Brage med 2-1 efter mål av Peter Samuelsson och Josef Ibrahim.
Örebro widemarsh
2013-05-28 22:26
Saeids mål mot Brage kan ses på länken.
Ruskigt snyggt!
Örebro malge
2013-05-28 21:58
Nån som vet hur det gick för attashkade(stavfel?) idag?
Örebro Einar B
2013-05-28 21:51
Fortsätt nu ÖSK.
Östersund nästa. Kööööööör!
Örebro Uppstuds
2013-05-28 21:43
@Saywee:
Vem vet? Möjligheten finns uppenbarligen allrahelst i de fall då båda lagen är med på ett byte av matchdag. Dock måste antagligen också förbundet vara med på flytten. Det handlar ju/väl om hur man (förbundet) säljer matcher till olika bettingbolag. Och till TV-bolagen, självklart. Tror inte att någon enda människa kan ge ett säkert svar på din fråga om det nu är det du är ute efter.
AIK Saywee
2013-05-28 21:14
Undrar bara om man kommer att flytta flera matcher med relativt kort varsel av olika anledningar :(
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Uppstuds
2013-05-28 20:49
Kardinalen har redan angivit den självklara förklaringen: Sverige-Makedonien spelar i Malmö och på TV4 måndag 3 juni kl 19. Klart som korvspad att ÖSK bedömer det som att den fördel som måndagsspel normalt har i förhållande till söndagsspel då omintetgörs. Historiskt sett drar ÖSK mer hemmapublik på måndagkvällen än på söndags-em/kväll. Nu drar man en, som jag tror rimlig och riktig slutsats att det är bättre att flytta matchen till söndag eftersom landskampen kommer att stjäla alltför många åskådare från vallen. Samtidigt passar man på att försöka göra matchen till lite av en "familjefest". Jättebra idé tycker jag, att försöka vända något negativt (flytt till normalt mindre publikdragande speltillfälle) till något positivt, familjefest!
AIK Saywee
2013-05-28 20:49
Om man läser klubbens info om flyttad match kan man få uppfattningen att det var bra med ett byte av matchdatum, för då kunde man ju klämma in familjegrejen och att huvudanledningen var en annan, eller ... ... skitplanering annars, när kom man på detta i så fall?
Örebro D. McGrain
2013-05-28 20:20
Inga problem att förstå din besvikelse.

Man kan välja att lyssna på spekulationer av de som inte vet eller lyssna på klubben när de kommunicerar - det finns inga oklarheter.
Familjeevenemang är idealiskt på en söndag jämfört med en måndag. Om ÖSK vill locka familjer/ nya åskådare så är det ett gott försök att göra det på en söndag, sen om man tycker klubben gör rätt i att försöka locka familjer är väl en diskussionsfråga.

Men, de som missar matchen trots ändring i god tid/tack vare sen ändring är självklart besvikna.
AIK Saywee
2013-05-28 20:04
Pissdålig planering om det är familjegrejen som är anledningen till den sena flytten! Speciellt för mig som sedan länge planerat mitt jobb och min fritid kring ÖSK's hemma och bortamatcher, samt särskilt för de som köpt årsabonnemang och missar matchen. Några har spekulerat kring om flytten kanske beror på Östersunds resor och andra om det handlar om någon tevegrej. Men vi vet fortfarande inte varför man flyttade fram matchen. Är det svårt att försöka förstå att jag är besviken för att jag missar en match jag planerat att se, sedan länge ?
Annons: