/fotboll/osk/forum/2009.aspx/fotboll/osk/forum/2009.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Brus-Nilsson (Svag signal)
2013-05-30 13:45
Hur långt ner i tabellen måste Bajen rasa innan TV4 Sport väljer bort att visa deras matcher? :-)
Örebro _Adde_
2013-05-30 12:25
Med ett leende på läpparna har jag just bevittnat vår kapten dra fram en vinnare i senaste pristävlingen samt intervjuat Kihlen med bravur!!

Vilken härlig, kommunicerande, klubb vi har!!
Örebro Sancho Panza
2013-05-30 12:03
Sandlådenivå här på forumet.
Örebro Brus-Nilsson (Svag signal)
2013-05-30 11:53
Nu börjar jag tröttna på att läsa allt tjafs mellan vissa personer här. Det kommer att sluta med att många lämnar forumet. Går man bakåt nåt år eller mer, så är 2 besserwissers här ALLTID inblandade. Emellanåt dras fler med i tjafset. Hur mår dessa egentligen? Felaktig självbild, narcissism eller nåt annat?? Jag nämner inga namn, berörda borde känna igen sig ändå.
Örebro Pete Zahut
2013-05-30 11:14
Trippel
Örebro Pete Zahut
2013-05-30 11:14
Andra intressanta matcher i helgen: GIF Sundsvall - Hammarby: Förlust för Bajen där och jag börjar tro på allvar att Gregg sitter löst. Kennedy fortfarande skadad och han betyder mycket för Bajens spel och fasta. Å andra sidan: Bajen vinst samtidigt som ÖSK vinner så gör ÖSK ett litet ryck och får sex poäng ned till tredjeplatsen. Sundsvallsvinst gör att det blir en trio däruppe som intar pole positions och jakten från lagen nerifrån som vill hänga på måste starta på allvar Jönköpings Södra IF - Falkenbergs FF: Stor trepoängsvarning för Falkenberg som i sådana fall hänger på ÖSK GAIS - Assyriska FF: Upp- o nedlaget GAIS får i händelse av vinst häng på tredjeplatsen medan Assyriska tappar i toppstriden Hemmaplan avgör för GAIS Ska också bli kul att se Östersunds spelsystem. Det enda laget i serien som spelar 3-4-3 Övrigt: Hasani avstängd. Petter avlöser förmodligen. Är William redo för inhopp efter att ha gjort 45 min mot Brage i U21 senast? Ja kanske fysiskt. Men han har inte gjort något större avtryck spelmässigt än i U21 matcherna vilket kan bädda för Kalle på topp om laget måste omdisponeras under match. Det räcker inte att William är redo för spel. Han måste kunna prestera också, dvs komma i form.
Örebro Aspen (hoppas ÖSK går upp i AS)
2013-05-30 11:03
@Uppstuds:
Jag försökte bra förklara varför Nordin och Crespo var omnämda. Och avslutade med ett vänligt PUSS och KRAM. När jag träffar gamla vänner brukar en kindpuss och kram ingå i mottagandet. En del skriver "Med Vänliga Hälsningar", andra skriver "Puss och kram" till vänner. Och vänner är vi väl alla ÖSK:are. Läs salla inlägg så ser Du säkert att jag inte ställt till till "världens liv". Bara förklarat vad jag menat och använt en trevlig hälsningsfras. Ogillar dock när jag blir påförd något som inte stämmer. Puss och Kram
Örebro Pete Zahut
2013-05-30 10:55
Mitt i veckan med Axel.
Örebro Uppstuds
2013-05-30 10:55
@Pete Zahut:
Ok, då får Sonny, Fredo, Mikey och Conie följa med Don Vito Andolini Corleone då :-)
Örebro Pete Zahut
2013-05-30 10:48
@Uppstuds:
5 pers tror jag begränsningen är om jag läste rätt ;0) Gäller södra läktaren och Corleone sitter väl i sviten? ;)
AIK Saywee
2013-05-30 10:40
PZ, 10:08, jag skiter i den matchen och är glad över att jag inte köpt årsabonnemang :( Jädra skitplanering från mig och ÖSK !!!
Postat via SvenskaFans-appen
AIK Saywee
2013-05-30 10:37
Godzilla, 01:07, om jag har olika åsikter, råkar jag ofta ut för hat eller hot, skittråkigt tycker jag, och håller med dig till vissa delar.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Uppstuds
2013-05-30 10:27
Pete// Absolut. Nu bör vi fokusera på positiva saker!
Om man då skulle vara, säg Don Vito Andolini Corleone? Får man ta med sig hela sin stora, underbara familj för 150 kr, eller finns det begränsningar?
Örebro Pete Zahut
2013-05-30 10:08

Sluta trolla nu alla!

Sprid ut till vänner och bekanta att hela familjen får sittplats på södra för 150 pix på söndag!

#SerieLedare
Örebro Uppstuds
2013-05-30 10:00
Aspen// Jag ställer en enkel fråga om och huruvida jag uppfattat dig rätt i ett inlägg om "Nordin och Crespo" och du ställer till "världens liv" i dina inlägg vilka, som Godzilla skriver innehåller nedvärderande uttryck.
2013-05-30 08:15
Godzilla Hårddisksson, Uppstuds // Har aldrig hört Er argumentation på ÖSK-möten. Går Ni på sådana?
Eller sitter ni bara här på forumet bakom anomymitetens skynke och "slänger käft" för att sprida dålig stämning bland ÖSK fans?

PUSS OCH KRAM
2013-05-30 07:53
@Godzilla Hårddisksson:

På vilket sätt nedvärderar PUSS och KRAM en person. Läs inläggen från början. Det verkar som mobbing gruppen utökas. Det var ett försök att sprida gemytlig stämning istället för hårda ord.

Att vissa som vill missförstå skriverier sedan inte känner sig bekväma måste dom invividerna jobba med.

Puss och Kram det håller alla god vänner på med. PUSS och KRAM
Örebro Godzilla Hårddisksson
2013-05-30 01:07
Skärpning. "puss och kram" är ett sätt att nedvärdera. Fånigt som tusan.
Kan vi inte hålla en god nivå i fortsättningen även om vi har olika åsikter om hur klubben bör skötas?
Örebro "ÖSK-Karl (SÅ ONÖDIGT)
2013-05-29 22:42
@Telle:

Håller med dig helt, vilket med tydlighet en stor del av den uteblivna publiken också tycker och enligt ryktet en hel del sponsorer som flyttat sina pengar till den här förbjudna sporten.

Därför tror jag spelarinvests pengar så snabbt som möjligt måste in i verksamheten. Den glädjebudget Jan Karlsson gjort lär inte ens hamna nära verkligheten. Skulle vara än mer bedrövligt om spelare måste säljas i sommarfönstret.
Örebro Telle
2013-05-29 22:33
ÖSK-Karl // Ja, jag hade velat sett ett "Vi har brustit på den här och den här punkten. Vi tar fullt ansvar för det, och vi förstår om våra roller i klubben är ifrågasatta på grund av det just nu. Men vi tror att vi har lärt oss av de senaste årens misstag, och anser oss vara rätt personer att leda tillbaka ÖSK upp i allsvenskan igen. Det ämnar vi åstadkomma genom den här och den här åtgärden, om vi har ert förtroende att fortsätta." Jag hade godtagit det rätt av. Fram till hösten 2010 har de ändå visat att de har kunnat gjort mycket gott för klubben också, så jag skulle gärna se att de fick chansen att rätta till sina misstag, förutsatt att de bara tog in mer fotbollskompetens i ledningen. Men att som nu mer eller mindre sopa alla ansvarsfrågor under mattan, sparka tränarna (som de själva just hade förlängt kontraktet med) och den redan vingklippta sportchefen, och sen tro att allt ska rulla på som innan känns så där. Särskilt om man tar med i beräkningen hur de hanterade uppropets synpunkter och förslag, som ur min amatörmässiga synvinkel verkade väldigt genomtänkta. Kort sagt hade jag velat se mer ödmjukhet från ledningens sida. Lite bitter? Jajamensan... :)
Örebro minatankar (för sm-guld)
2013-05-29 22:13
Grixx
//

Kul att se dig här igen. Men du kanske har smugit under annan pseudonym? :-)
Örebro Uppstuds
2013-05-29 22:11
Grixx// Helt ok. Det som stör "lite" är när skribenter tjuter som, ja, jag vet inte vad när någon annan tycker något lite annorlunda än de själva, och ropar på "näthat" och, ja allt möjligt och sedan inte kan "se" sina egna "tillkortakommanden" i den "eter" här där vi alla här tjötar.... Därav Lukas 6:42
2013-05-29 22:10
@Uppstuds:

Lägg ner nu stormobbaren.

PUSS O KRAM
2013-05-29 22:08
@Telle:

Helt rätt, hade man bett om ursäkt och erkänna felen hade ett stort antal åskådare och ett antal sponsorer kunnat förlika sig med att de alla i stort sett sitter kvar. Just att de inte gjort det och sitter kvar gör mig mycket orolig inför nästa säsong. Är också rädd för att spelare måste säljas för att klara ekonomin när fönstret öppnar. Vi har ju en målvakt och mittback som troligen kan ge ett antal miljoner.

Det bästa skulle vara att spelarinvest lades ner och efter omröstning skänkte pengarna till ÖSK (förutsätter att röstningen skulle utfalla så).
Örebro Grixx
2013-05-29 22:04
Uppstuds// Jag höll med i inlägget om "tjafs och drev". Vad jag menade är tydligt i inlägget efter det nyss nämnda.

Själv tycker jag att det är kul att diskutera...inte tjafsa/gå i drev men ibland kan även jag bli provocerad till att hytta med storsläggan.

...och ångrar mig alltid därefter.

Återgår nu till att läsa i forumet ett tag igen och diskuterar med de som vill på annat sätt. Det blir liksom lite lugnare så....och man får en massa tid över till annat i livet som är viktigare.
Örebro Uppstuds
2013-05-29 22:02
ÖSK-Karl och Aspen// Med tanke på ordvalen i era inlägg kanske ni borde söka er till internet-mötesplatser med lite annan inriktning!? ;-D
2013-05-29 21:58
@Uppstuds:

Hahaha, ropar DU på Admin? Du fick ju nästan igång tjafset du var ute efter. DU visste exakt vad Aspen menade. Inte första gången du mobbar någon för att du inte tycker det är exakt rätt svenska.

PUSS O KRAM
Örebro Telle
2013-05-29 21:58
Aspen //

Ja, som ekonomin ser ut får vi nog räkna med att köra med befintlig trupp. Jag tror dessutom det kommer att räcka hela vägen ändå. Trots att spelet har sett sådär ut i många matcher gör spelarna ändå sitt grovjobb på ett föredömligt sätt. Även utan förstärkning på mittfältet kommer det räcka långt - vi ska vara så pass mycket bättre än resten av lagen ändå.

Det är nästa år som bekymrar mig mer. Men, men, en sak i taget...:)
Örebro Grixx
2013-05-29 21:54
Tycker att det är imponerande att vi ligger så högt upp som vi gör. Ett tecken på att något fungerar väldigt bra.

Tycker att truppen känns något tunn och att det fattas 2-3 kvalitetspelare.
Skulle Atashkadeh vara på väg in långsiktigt så är det 1 mindre att sakna för han är klubbens överlägset bäste spelare...när han är hel.

Nordin som ett lån vore perfekt i sommar...om nu IFKG inte räknar med honom. Perfekt, för att ÖSK inte har råd nu men skulle säkert kunna slanta upp en hygglig summa om vi är i AS 2014.

Tror dock att det finns fler klubbar som skulle vara intresserade...AIK?

Bedoya finns inte en chans att knyta till sig....inte förrän vi eventuellt skulle bli topplag eller stenrika i AS. Som sagt inte en chans i världsrymden innan det!!
Örebro Telle
2013-05-29 21:54
Mr.Milton //

Tack för infon. Jag ska försöka låta bli att tänka på hur många gånger större deras egna kapital är än vårt... :)

Och du har helt rätt, man ska inte älta det förgångna. Men det vore lättare att släppa de två senaste årens resultat och vända blad mentalt om styrelsen hade tagit på sig ansvaret lite tydligare.

Gör man ett misstag, står för det, ber om ursäkt och lär sig något av det är det lätt att förlåta och gå vidare.

Gör man ett misstag, men skyller på utomstående faktorer och alla andra som står lägre i rangordning i organisationen, är det inte lika lätt att bortse från det...
Annons: