/fotboll/osk/forum/1993.aspx/fotboll/osk/forum/1993.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Elliot2007(Bygg in hörnen på Behrn Arena!)
2013-06-04 11:51
PSV Eindhoovens policy gällande spelare med utgående kontrakt:
"När Phillip Cocu tog över som huvudtränare antog PSV Eindhoven samma modell som Ajax och Feyenoord använt sig av för att slippa se stjärnor lämna som Bosman-fall.
Spelare med ett år kvar på kontraktet som inte vill förlänga kommer att placeras i b-laget."

Det låter ju bra i teorin, men hur gör man om det te.x vore Oskar som var i den situationen nu? Skulle vi då verkligen vilja skicka honom till B-laget och ställa Bergström i mål?
Jag vet inte! Det tål att tänkas på, men när det drabbar Toivonen så är det ju helt ok ;)
Örebro "ÖSK-Karl (SÅ ONÖDIGT)
2013-06-04 11:17
@psoari 2:

Tack för infon! Skönt att Berra inte la av. Vet att Sarp förgäves sökte honom länge för en intervju om tiden i ÖSK. Tyvärr lyckades han aldrig nå honom.
Örebro TommyS
2013-06-04 11:15
Berra har gjort några matcher i franska fjärdedivisionen denna säsong.
Örebro psoari 2
2013-06-04 11:07
@"ÖSK-Karl (SÅ ONÖDIGT):

Berra spelade senaste säsongen i franska Tarbes Pyrénées Football.
Örebro Kardinalen
2013-06-04 10:55
Sådär. Nu när Östersundsmatchen är överstökad kan jag berätta varför den blev flyttad från måndagen till söndagen.

- Svenska Spel ville ha ytterligare en kvalitativ match på Europatipset den aktuella omgången.
- Man var inte intresserad av att konkurrera med Sverige-Makedonien på teven.
AIK Saywee
2013-06-04 10:20
Berra !!!
Postat via SvenskaFans-appen
2013-06-04 10:19
@KCMarten:

Ja, bara att hoppas vårt duktiga tränarteam tar nuvarande trupp till AS redan i år. Annars måste det börja skäras ännu mer på kostnadssidan.

Det skär i hjärtat när man tänker på behandlingen av Björnqvist, Per J och Berra. Just Björnqvist ansåg ÅFF:s scout var ett landslagsämne. Bara hoppas att han nu inte tappat för mycket. Per Johansson borde också plockas tillbaka. Vad gäller Berra är det väl kört, han kommer väl aldrig mer att spela fotboll? ;( Synd på flera sätt, han var ung, utvecklingsbar och duktig. Dessutom den profil som drog folk till BA. Minns själv vilken kanonmatch av flera han gjorde mot ÄFF borta året vi kom trea. Kraken fick sitta på läktaren när Sixten satte in Anntonen och Nordback som motvilliga mittbackar 0-3, 0-3, 0-3. Så onödigt, men sent skall syndaren vakna och det ser ut som att den vaknat ;)
Örebro KCMarten
2013-06-04 07:56
ÖSK-Karl //

Ja, det känns betydligt bättre nu när det gäller talangutvecklingen än på Sixtens tid.

Hur man kunde dissa Per Johansson och samtidigt plocka in en diva som Grahn övergår mitt förstånd. Sen hanteringen av Berra ger en hel del i övrigt att
önska .

Det känns betydligt lugnare nu då det känns som förnuftet återvänt i den sportsliga ledningen.
Örebro Aspen (hoppas ÖSK går upp i AS)
2013-06-04 07:25
Lysande repotage från gårdagens U21-match. Läs och lär ni i tidingsbranchen. Tobias på gång. Med Williams och Tobias kan startelvan vässas ytterligare.
Örebro Aspen (hoppas ÖSK går upp i AS)
2013-06-04 07:20
Nu rättar och städar ÖSK efter Sixten. Bra jobbat med Björnqvist.
Benny Böckling
2013-06-03 23:58
Kom hem Berra!
2013-06-03 23:41
@KCMarten:

Det var både jag och Wivallius som gjorde det. Björnqvist är hemmakär, annars hade han för länge sedan hamnat i ÅFF. Jag känner deras scout i våra trakter väl och Wivallius har också träffat honom. Det var skamligt hur han behandlades av det tidigare gardet. Jag tycker även Per Johansson blev "misshandlad" och även Berra. Fy så det måste varit under de åren.
Örebro KCMarten
2013-06-03 22:20
Sixten gillade uppenbarligen inte Björnquist eftersom han visade noll intresse för honom.

Alec har en betydligt större känsla för talang än Sixten, så om Alec har tummen upp så är det bara att haka på. Han var väl på tapeten för ett par år sedan. Jag tror att det var ÖSK-Karl eller Wivallius som grät blod när han gick från ÖSK.

Har själv inte så stor koll på honom, men litar som sagt till 100% på Alec.
Sen, vem är jag att säga emot dig, MinaTankar.. ;-)
Örebro Ösk-groda
2013-06-03 22:11
minatankar (för sm-guld)

Om nu ÖSK gör klart med Björnquist så kan man lämna tillbaks Lund hoppas jag ..... :-)
Örebro minatankar (för sm-guld)
2013-06-03 22:08
Namn: Ösk-groda
Sänt: 2013-06-03 21:56
//

Daniel Björnquist har jag skrivit flera gånger om här på SvartVitt och vet att också Alec och Axel tror på honom. Så jag hoppas han får chansen i ÖSK. Han har den explosivitet som behövs.
Energiläckaget
2013-06-03 22:07
Angående Mellberg så har han ju ett väldigt fint hus som ligger precis invid Degerfors golfbana.
Kanske vore trevligt med en person som bor i Degerfors och spelar i ÖSK, än tvärtom, som det mest är hela tiden. (Vet att även Samuelsson gör så).

Björnqvist är en sorglig historia, angående Sixten. En stor talang som aldrig fick chansen. Jag tror mycket på honom, vore jättekul att se honom springa från alla lags kantspelare. Det är en kille som inte ens Almebäck hinner med.
Örebro Ösk-groda
2013-06-03 21:56
En "gammal" bekant kanske kommer tillbaks i ÖSK !!
Örebro Pete Zahut
2013-06-03 21:27
Så här slutar nästa omgångs matcher:

IK Brage - GAIS.........................................................X
Assyriska - Jönköping...............................................1
Ljungskile - Ängelholms.............................................1
Örgryte - Östersunds..................................................2
Hammarby - Varberg.................................................1
Landskrona - Örebro.................................................X
Falkenbergs FF - GIF Sundsvall..............................X
IFK Värnamo - Degerfors IF.....................................2

Det ger en en oförändrad toptrio i tabellen

Benny Böckling
2013-06-03 21:23
Det var då fan va Falkenberg ska vinna...
Örebro go_osk (We are on the road again!)
2013-06-03 20:44
Falkenberg fortsätter att ånga på. Den som tror att det blir lätt att ta steget upp får tänka om. ÖSK behöver höja sig några snäpp om det ska bli poäng på naturgräset i Landskrona.
Örebro widemarsh
2013-06-03 19:04
Vet inte om man kan räkna in fjolårets AS-matcher i den nuvarande sviten. Ska man räkna tävlingsmatchsegrar i rad så är det bara 6 matcher i rad, då vi torskade mot FFF i cupen i våras. Så antingen får man räkna vunna tävlingsmatcher i rad, seriematcher i rad eller SE-matcher i rad. Vilket är mest korrekt tro? :)
Örebro _Adde_
2013-06-03 19:00
Telle// Grabbarna har väl inte kontrakt med ÖSK? Kan förstå att de vill ta alla genvägar som går till drömmen, men frågan är vad det säger om deras karaktär? Antar att det finns två sätt att se på det, att de är bekväma killar som vill "snedda" i kurvors, alternativt att de är ambitiösa som gör allt för att uppfylla sin dröm.

Jag väljer att se på det enligt det senare alternativet! Man får ändå inse att det väger lite tyngre att ingå i Elfsborgs talangutvecklingsprogram än ÖSKs dito. Se bara vilka tränare de har där...
Örebro Telle
2013-06-03 18:21
TommyS Kan bara hålla med i matematiken. Kanske handlar det till viss del om att han vill ha med vissa spelare på bänken för att visa dem att de är nära startelvan? Kan tänka mig att det kanske är lite psykologi även i den biten. Annars räknades nog Nilsson som en offensiv mittfältare egentligen, åtminstone så som han såldes in av ÖSK när han blev klar. Men när han har spelat har han ju i praktiken nästan varit mest defensiv av samtliga mittfältare, i varje fall i sin grundposition på planen, där han legat lite för nära backlinjen för min smak. minatankar 16:33 // Som du säger, klart att spelarna vill ta chansen, det har man säkert förståelse för i klubben också. Och det är väl kanske ingen som räknar med att de ska gå hela vägen heller, för den delen. Men som sagt, det blir inte världens bästa signaler man skickar ut, om man tänker ett steg längre. Är det förresten någon som vet om klubben har haft visioner/fantasi nog att kontakta exempelvis Mellberg? Är det värt att maila in det som ett förslag, eller kan man utgå från att ledningen har tänkt tanken och testat vingarna på iden för länge sedan?
Örebro Kardinalen
2013-06-03 18:18
Mellbergs fru har (eller i alla fall har haft tidigare) släkting/ar i Örebro. Vågar påstå detta till 99 procent.
Örebro TommyS
2013-06-03 17:08
Vad gäller Mellberg är vi väl många som länge pratat om att få honom hit och göra en Lucic.

Noterade att NA också körde infallsvinkeln Samuelssons måltorka idag. Hoppas att det lossnar för honom och att Wille får lite mer speltid framöver.

En sista grej. Svårt såklart att klaga på Peos coaching när vi vinner men är det inte lite konstigt att vår bänk är så defensivt balanserad? Eftersom vi för det mesta denna säsong bara haft en extra anfallare tillgänglig har vi regelmässigt haft fem defensiva (räknar Berger och Nilsson som defensiva) och två offensiva (Astvald + en anfallare, oftast Samuelsson) på bänken. Om nu Ibrahim är i frysen (har fortfarande inte förstått varför han är det, borde inte Murad eller någon annan få chansen? Det är ju ganska ofta så att en matchbild uppmanar till tre offensiva byten medan man av rent taktiska skäl sällan gör mer än ett defensivt byte. Till exempel igår var väl sannolikheten för att både Berger och Nilsson skulle bytas in nästintill 0 oavsett matchbild.

Örebro TommyS
2013-06-03 16:45
@Pete Zahut:

Väldigt konstigt att bara räkna segrar i Superettan - det stämmer att vi vann sju raka då om man lägger ihop sista matchen 2005 med de sex första 2006. Jag räknade med allsvenskan 2012 eftersom det var vår föra säsong, ska man räkna bara superettan får vi lägga ihop slutet av 2006 och början av 2013 och då är vi hur som helst uppe i åtta raka. Så det vi tangerar om vi slår Örgryte är segerrekordet från 1959 (om jag inte missat något).
Örebro Pete Zahut
2013-06-03 16:37
Atashkadehs målsuccé
Örebro minatankar (för sm-guld)
2013-06-03 16:33
Namn: Telle
Sänt: 2013-06-03 16:24
_Adde_

Har inte hört hur det har gått. Däremot kan man ju undra vad en arbetsgivare i en annan bransch än fotboll hade sagt om anställda ställde upp i en tv-sänd tävling, där förstapriset var att få gå över till en konkurrent...

//
Kan förstå spelare och föräldrar som vill ha och ta alla chanser. Men för ÖSKs räkning ter sig det synnerligen konstigt. Vad ger det för signaler till andra spelare?

Är det fritt fram att representera ÖSK och få träning för elitspel, samtidigt som man öppet gör allt för att platsa i ett annat lag?
2013-06-03 16:25
Tror jag nu läst ifatt det mesta. Ser att några/någon varit med förr när ÖSK fått en sådan här kanonstart och sedan rasat. Så är det ju, gäller att suga på karamellen en kort stund mellan matcherna och sedan ta sig ann nästa som det vore en seriefinal. Jag är ändå optimistisk, detta med tanke på de tränare vi har, tror inte de låter killarna ta ut något i förskott.

Finns en risk att lag bakifrån kommer som en raket, tänker mest på Hammarby och Landskrona, speciellt om de förstärker i sommar. Samtidigt har jag svårt att tro att Falkenberg håller ända in i kaklet.

Förövrigt är det synd att det inte finns pengar, hade gärna sett Mjällbys uppsagda sportchef i den rollen i ÖSK annars. Han har ju gjort underverk med det lilla bylaget.
Örebro Telle
2013-06-03 16:24
_Adde_

Har inte hört hur det har gått. Däremot kan man ju undra vad en arbetsgivare i en annan bransch än fotboll hade sagt om anställda ställde upp i en tv-sänd tävling, där förstapriset var att få gå över till en konkurrent...
Annons: