/fotboll/osk/forum/1990.aspx/fotboll/osk/forum/1990.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro "ÖSK-Karl (SÅ ONÖDIGT)
2013-06-07 15:19
@Pete Zahut:

Tack för dagens garv PZ och Telle inkluderat era kommentarer ;) Killen måste ha plockats in från ett ruggbylag !!!

Telle/
Nordback var min personliga favorit, tyvärr blev han allt för snäll med åren, det gjorde honom till en svagare länk i laget.
Örebro hemvändarn
2013-06-07 15:01
Kalle kom väl från KIF och inte Rynninge. Det är ju glädjande att spelare tar klivet till ÖSK och att det inte kommit långa, onda harranger från klubbarna ifråga. Låt oss hoppas att allt gått bra till och att klubbarna kan hjälpa varandra.

Det viktigaste är nu att dessa unga spelare kan ta klivet och bli allsvenska startspelare. Och visst känns det som att dagens ledare har större kvaliteter på det här området än vad Sixten och Lars hade.
Örebro Pete Zahut
2013-06-07 14:54
Startelvan mot Österrike ikväll

Kommentar under värd att fundera på:

När man ser denna start 11 så blir det så sorgligt uppenbart att vårt landslag numera är minst sagt mediokert. Tar man bort Zlatan ur denna ekvationen så har vi inte i något slutspel att göra, inte i EM heller.

Vi hade vår chans att lyckas VM 2002 och EM 2004. Sen dess har tillväxten vart för dålig helt enkelt.

Kommentar att le till:

Va fan ingen Nissedinhio i startelvan? AVGÅ Hamren
Örebro Telle
2013-06-07 14:28
Plötsligt känns Nordback ganska mesig, så här i efterhand... :)
Örebro Pete Zahut
2013-06-07 13:53
Som bollförare måste man ju acceptera att man är tacklingsbar
Örebro Pete Zahut
2013-06-07 13:49
Löjligt att det blev frispark av detta
Örebro Conjuration
2013-06-07 13:17
Dagens bästa citat går till en AIKare: "Mutumbas lagkamrat i AIK – Nabil Bahoui – är tudelad. – Planen var bra i genrepet och premiären, sen har de haft massa konserter med Bruce Willis eller något sånt, säger Bahoui till fotbollDirekt.se, och syftar förmodligen på artisten Bruce Springsteen."
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Aspen (hoppas ÖSK går upp i AS)
2013-06-07 13:13
@DaSa:
Vi har redan nu två utlånade till Karlslund (Christer Lipovac även i Sveriges U17 landslag) och till Forward (Jacob Rinne). Dock finns numera problemet att övergång kan bara ske i transferfönstren, alltså gäller lånet minst halva säsongen. Med PoK till alla ÖSK:are
Örebro minatankar (för sm-guld)
2013-06-07 12:44
DaSa (Örebro) // Bra med samarbete! Glöm bara inte Rynninge IK som bara på senare år "levererat" Nordin, Alec och Kalle :-)
Örebro DaSa
2013-06-07 12:32
Ursäkta om jag flikar in med ngt fotbollsrelaterat i era intressanta diskussioner. Läste i DN idag om att Alexander Kacaniklic var tillbaka i storform igen efter en utlåning till en mindre klubb. Detta arbetssätt tycker jag att ÖSK skall vara bättre på att utnyttja, såöka truppstorleken med ett par gubbar och starta ett samarbete med Forward, Karlslund och kanske Degen. Dit vi alltid snabbt kan låna ut en spelare som tappat form. T.ex. så tror jag att alla ÖSK-Degerforsare skulle må bra av en utlåning men även Ibrahim så sitter fastfrusen på läktaren.
Örebro Telle
2013-06-07 11:04
2013-06-07 10:19
@go_osk (We are on the road again!):
Bra tänkt att bara svara på de inlägg som man tycker är intressanta och där man kan tillföra en åsikt i ämnet. Till värvningar. Det är få dyra värvningar som givit ÖSK något tillbaks. Intressant om man nu gör tvärt om och nu satsar på lokala och billiga värvningar och utvecklar dessa. Undrar om inte det kan göra att klubben utvecklas både sportsligt och ekonomiskt. MEN då krävs det en duktig sportslig ledning och stab, det har vi nu !!!! PUSS OCH KRAM (förkortas fr.o.m nu PoK) PÅ ER ALLA ÖSKare
Örebro go_osk (We are on the road again!)
2013-06-07 09:52
Aspen (hoppas ÖSK går upp i AS)//

Inlägget som jag syftade på var det där du enbart svarade en annan skribent med "PUSS OCH KRAM PÅ ER ALLA ÖSKare". Jag håller med dig i det som du skriver om satsning på lokala- och lågprisspelare. Om vi ska kunna etablera oss som ett topplag i allsvenskan så tror jag att det är helt rätt väg att gå.

Nu lämnar jag diskussionen om dina "pussar och kramar" då den inte tycks leda någonstans.
AIK Saywee
2013-06-07 09:49
Kardinalen, 09:36, ja, detta är mycket intressant !!!
2013-06-07 09:45
@Kardinalen:

Har läst men ej förstått, kan du utveckla vad du menar?
2013-06-07 09:44
@Kardinalen:

2013-06-07 09:37
Puss och kram är inte en del av debatten utan ska tillför vanlig vänskap och hövlighet. Trist att Du inte tycker att texten om lokala resp. lågpris värvningar tillför något. Inte heller texten om Adam tycks falla dig i smaken. Det verkar som Du vil att man bara ska skriva det Du anser vara lämpligt. Det fungerar INTE så på ett forum och i ett öppet land. Vi som skriver här är olika som personer och det måste man acceptera. Bara om man följer forumreglerna. Ett trevligt och öppet skrivsätt tror jag gör diskussionerna bättre. Skickar med en länk om GAIS match mot Brage där Adams insats beröms. Dom som vill får läsa. Vänligen Puss och Kram på alla ÖSK supporters
Örebro Kardinalen
2013-06-07 09:36
@"ÖSK-Karl (SÅ ONÖDIGT):

Hmmm, b-å-d-e ÖSK-Karl och Saywee kör mellanslag mellan sista ordets bokstav och de tre utropstecknena. Intressant att ingen av dom kan skriva ordentligt......eller är det så att Piff & Puff är så mycket homeboys att de (.....).....
Örebro Kardinalen
2013-06-07 09:30
@"ÖSK-Karl (SÅ ONÖDIGT):

Vilket "alternativa forum" är det du syftar på?
2013-06-07 09:26
Aspen (hoppas ÖSK går upp i AS)//

Jag har läst ditt inlägg.

Forumet är till för att diskutera fotboll i allmänhet och Örebro SK i synnerhet. Jag har helt ärligt svårt att se vad ditt näst senaste inlägg tillför debatten. Om det är så att admin och andra skribenter också anser det så kanske det är vettigt att man som skribent tar sig en funderare på vilket sätt man väljer att formulera sig på. Om jag är helt ute och cyklar så har jag inga problem med att använda scrollfunktionen.

Jag skulle inte bli förvånad om Björnqvist och Nkili spelas in som ytterbackar till nästa säsong. Det kan nog bli riktigt bra!
2013-06-07 09:07
Namn: Svartvitt forever
Sänt: 2013-06-06 12:57
Mitt skrivande här var rätt flitigt tidigare, men när folk kallar oss andra fans "horor" utan att ha minsta koll på vad de/vi har gjort/gör för att stötta klubben, inte verkar inse hur sårande det är och vilken låg nivå man drar ner forumet, och sedan följer upp detta med ett bildligt hånflin, då tröttnar jag. Är det ett sånt forum vi vill ha? Nu tar jag time-out för en tid.
//

Har kommenterat detta inlägg tidigare och hoppas verkligen du vill fortsätta med dina kloka inlägg och artiklar på detta forum och att din time-out stannar vid några dagar.

Jag tänker så här; spelare, tränare, anställda och styrelseledamöter får ta emot mycket kritik, både rättfärdig och en hel del orättfärdig. Och dessutom uttrycks den ibland på ett kränkande och nedbrytande sätt.

Samtidigt krävs det att dessa personer orkar att ta sig igenom sådan kritik och att de fortsätter satsa med positiv energi även om de för stunden kan känna sig kränkta, ledsna, förbannade och besvikna.

På samma sätt gäller det att vi som finns runt laget och klubben som supportrar, medlemmar, aktieägare, publik etc, också kan ta oss igenom motgångar och fortsätta stötta lag och klubb.

Du tillhör en av de viktigaste supportrarna med dina många inlägg och inte minst mycket genomtänka och värdefulla artiklar. Hoppas det ger dig orken och lusten att fortsätta både med chattinlägg och nya, intressanta artiklar på SvartVitt.
2013-06-07 09:05
Dubblett.
2013-06-07 08:12
Läs innehållet i inläggen om Du har lust. Varför bespara läsarna en vanlig och vänlig hälsningsfras? Vad är problemet med att vara vänlig? Tycker Du det ska finnas admin- och majoritetsbeslut vilka hälsningsfraser som får användas? Jag tror att värvningen av Dejje är en kombination av satsning på lokala och lågprisspelare. Är det så kanske man även tittar på GAIS mittfältare Adam Eriksson som har en bra passningsfot. Adam försvann från ÖSK Ungdom av ungefär samma orsak som Dejje. Bra passningsfot på mittfältet saknar vi om inte Berger eller Tobias anses fylla den rollen. Vänligen Puss och Kram på alla ÖSK supporters
Örebro KCMarten
2013-06-07 07:55
@Pete Zahut:

Om Eguren platsar tycker jag nog att även Bedoya borde fått en plats. Han var ju högst delaktig i vår topplacering 2010 och är just nu en av de främsta i Helsingborg.
2013-06-07 06:54
Hög nivå på forumet! Måste också säga (skriva) att jag har svårt att förstå syftet med alla "pussar och kramar". För min del så får ni gärna bespara oss dessa, men om admin och övrig majoritet anser att dessa fyller en funktion så får jag väl scrolla. Inom en vecka så är Björnqvist helt klar!
Örebro Pete Zahut
2013-06-06 23:36
Största importer i As under 2000-talet?

Hade det varit under 1990-talet hade en ÖSK:are varit med på listan
2013-06-06 23:15
@Uppstuds:

PUSS OCH KRAM PÅ ER ALLA ÖSKare
2013-06-06 22:54
@Uppstuds:

Vad tråkigt, du kommer vara sååå saknad ;(, men gör som du brukar, byt nick ;)

Puss o Kram
2013-06-06 22:25
@Saywee:

Håller med dig helt PZ, mycket bra inlägg !!!
2013-06-06 22:23
Uppstuds//

Du måste vara en riktig stjärna på datorer, lärt dig vräka in tummar på dina egna inlägg, riktigt lustigt ;)

Puss o Kram
Annons: