/fotboll/osk/forum/1987.aspx/fotboll/osk/forum/1987.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2013-06-06 20:41
Uppstuds, på vilket sätt menar du att jag skulle kunna upptäcka att just du, tryckt på gillaknappen på de inlägg som ogillade horinlägget, det är väl nästan omöjligt ??? Skriv lite om vad du gillar sådana inlägg istället, så vi vet var du hör hemma !
Postat via SvenskaFans-appen
AIK Saywee
2013-06-06 20:33
Hur många inlägg jag haft om ANLEDNINGEN till varför ÖSK eller någon annan flyttade matchen har jag inte räknat, men jag har fortfarande inte hört eller läst något ärligt svar och bryr mig inte längre ...... Suck :(
Örebro Uppstuds
2013-06-06 20:03
@Saywee:

Jag vet inte om du syftar på bl a mig när du skriver "Några av de som har ständiga analyser av vad som skrivs, har inte tagit avstånd från detta inlägg", men jag kan ana att det är så. Jag kan meddela att jag "tagit avstånd från det", antar att du avser inlägget vilket benämner de supporters som inte följde med till bortamatchen i Södertälje såsom "forumhoror" (var det inte så han skrev?) Jag har "tagit avstånd från det" genom att trycka på "gilla" för de inlägg vilka argumenterade mot det samt dessutom rent konkret i eget/egna (kommer inte ihåg hur många) inlägg "berömma" de som gick emot detta förkastliga inlägg. Vad vill att jag mer ska göra, Saywee? Bomba NA med insändare? Eller ska jag älta detta inlägg till förbannelse här på detta forum?
Inlägget i sig var konstigt tycker jag, men det kanske är jag som börjar bli gammal? Att jämföra supporters vilka förment inte stöttar sitt lag tillräckligt, att jämföra dessa med prostituerade vilka säljer sina tjänster via internet?! Jag får inte ihop det... Var finns kopplingen?
Vad mer skulle jag ha gjort menar du? Berätta gärna. Det blir ju helt ogörligt om ALLA forumister här ska skriva ett eget inlägg om att de "tar avstånd från" inlägget si och inlägget så. Det skulle ju bli helt oläsligt.
Om du menar att omvänd bevisföring råder på detta forum, dvs så länge man inte aktivt tagit avstånd från ett inlägg så förmodas man hålla med, ja då är vi konstigt ute.. Då är man att anses som skyldig tills dess man lyckats bevisa motsatsen.
Till sist: Kan du inte sluta med dina ständiga härskarteknik-uppvisningar, "de som har ständiga analyser av vad som skrivs". Förlöjligande kallas det. Istället för att sakligt bemöta med argumentation väljer man att förlöjliga. Vilka är de som "har ständiga analyser av vad som skrivs" menar du? Kan du ge något exempel på deras "ständiga analyser"? Jag tycker att du själv uppvisar en otrolig nivå av "analyser av vad som skrivs", tycker du inte det själv? I hur många inlägg har väl inte t ex den flyttade ÖSK-matchen "analyserats" kan man undra?
AIK Saywee
2013-06-06 20:00
Svartvitt forever, det du tidigare skrivit genom dina inlägg och det stora engagemang du har för klubben och den tid du ägnat för förbättringar ... ... är mycket beundransvärt !!!
Örebro Svartvitt forever
2013-06-06 19:52
Saywee, Minatankar, Brus-Nilsson//

Ni har återgett mig tron på mänskligheten. :) Tack för det.
Vidhåller att de värsta tilltagen på den här sidan behöver städas bort,
så att vi som älskar ÖSK kan läsa och skriva här utan att bli ledsna.

Nästa gång jag skriver här så kommer det enbart att handla om fotboll. :)

FORZA ÖSK!
AIK Saywee
2013-06-06 19:08
Svartvitt forever,

ge inte upp för drevet, petimetrarna och mobbgänget !!!
AIK Saywee
2013-06-06 19:06
Tack återigen, snälla Kardinalen, 18:54.

då vet jag var du hittade enkel och lättfunnen information.

Varför i helsicke la jag ner 20 minuter för att försöka hitta något likande på ÖSK´s officiella. Bortslösad tid.

På ÖSK´s officiella sida hittar jag sällan något som intresserar mig som supporter, VD´n tramsar mest och informationen känns ofta sisådär.

Du har nog rätt, man får leta upp enkla och säkra källor, med entusiaster som bryr sig om klubben och kommunicerar relativt tydligt :)
Örebro DaSa
2013-06-06 18:55
munken/ Hörde att ÖSK tänkte anlita dig som inspirationscoach till nästa säsong för att se till att all personal har samma negativa tro på klubben.

Nej, men angående kontraktsförlängningar så handlar det precis som vid värvningar att man måste sälja in klubben och ta fram ett anpassat kontrakt. Jag tycker att vi skall jobba mer med klasuler. T.ex. i fallet Berisha så vill han antagligen inte förlänga då han vill ut i europa och spela. Om vi då erbjuder honom en höjd lön samtidigt som vi skriver in en klasul att han får lämna för en miljon euro så är han säkert villig att förlänga. Om nu ngn redan i sommar köper ut honom för klasulbeloppet så har vi lyckats med en försäljning och har då pengar så att vi kan värva en ny spelare. Nackdelen är att vi inte har kontroll på när spelare säljs och därmed inte kan göra klart med en ersättare innan. Men som det fungerar idag att alla spelare lämnar klubben gratis är inte hållbart.

Sen så undrar jag om det inte går att räkna hem förlängningar (dvs löneökningar) med spelare istället för att chansvärva som vi gör idag. Scoutingen kostar en del, en ny spelare är en chansning även de "säkra" värvningarna floppar ibland och måste ersättas, agentarvoden är säkert dyrare vid övergångar jämfört med förlängningar.

Nu känns det som att ÖSK jobbar med truppen för nästa år med värvningar av Rinne och Daniel (utgår från att det blir klart snart). Hoppas att förlängningar med Moe, Kalle, Wille och Berisha finns med på deras agenda också.
Örebro Kardinalen
2013-06-06 18:54
Var jag funnit information om kontraktslängder? Hos Kaptenblod.se och Eyravallen.se. Svårare än så är det inte, Saywee........

..........fast, jag har ju sammanställt detta i första hand för mig själv. För att jag själv ska ha (full) koll på hur landet ligger när det gäller ÖSK. Och sedan skadar det ju inte att jag kan sprida det till mina ÖSK-vänner här på forumet........

.....och Saywee: inte ser jag att Sveriges Television, Skanska, Örebro kommun, SJ med flera, på sin hemsida ligger ute med info om hur lång kontraktstid deras anställda har, så varför skulle ÖSK behöva göra det? För att glädja just d-i-g?
Örebro Brus-Nilsson (Svag signal)
2013-06-06 18:52
@minatankar (för sm-guld):

Bra sagt. Jag skrev ett inlägg härom dagen om samma sak, men det går tydligen inte in hos vissa.
Örebro minatankar (för sm-guld)
2013-06-06 18:46
Svartvitt forever (Örebro) // Det finns några här som passerar gräsen för det acceptabla. De vräker ur sig okvädesord och kränkande uttalanden både om klubbrepresentanter och forum-medlemmar. Bästa sättet att möta det är med frågor, helt ignorera dem och att föregå med gott exempel. Säkert kan många av oss få lust att lägga av. För ÖSKs bästa hoppas jag du vill fortsätta med dina kloka inlägg.
AIK Saywee
2013-06-06 18:40
Vi som har sett Nisse live,
läser inte vad som skrivs om honom,
vi vet att han är en kämpe,
och vad han kan.

Tror dessutom inte att Hamrén är helt galen :)
AIK Saywee
2013-06-06 18:39
Kardinalen, 15:15,

vad gulligt av dig, att tänka på mig,
men jag lägger inte in något, i någon hårddisk.
det enda jag funderar över är var du hittat dessa korrekta uppgifter ?

På officiella kanske, för de bör ju ha koll på sådant,
fast jag hittade inget där efter 20 minuters rotande,
det kanske är hemligt, så vi får la ta det lite lugnt,
och inte sprida information alltför tydligt,
om kontraktstider ;)

Men tack ändå för ditt jobb ...
Benny Böckling
2013-06-06 17:54
KCMarten// Håller inte alls med dig angående Nisse. Läs hans betyg här t.ex. Håller fortfarande fast vid att han är tämligen värdelös.
Örebro Telle
2013-06-06 17:42
Berisha, William, Oscar... Det vore på tiden att vi lyckades sälja åtminstone någon av dem för en ansenlig summa den här gången. Visst är det svårt att få dem att förlänga om de inte vill, men varför ska ÖSK vara den enda klubben som ständigt ska misslyckas med det? De andra klubbarna misslyckas självklart också ibland (MFF exempelvis), men de flesta man jämför med lyckas också då och med sina förlängningar/försäljningar i tid, känns det som. Kostar det miljoners miljoner att förlänga med exempelvis Berisha, om han kräver en allsvensk topplön? Ja, då vet jag ett ställe där det ligger i storleksordningen 10-15 miljoner kr som jag gärna hade sett kom till användning.
Örebro Telle
2013-06-06 17:30
KCMarten // Nej, det är verkligen ingen dålig spelare, Nils-Eric Johansson, tvärtom, så visst kommer han främst med för sina egna kvaliteter. Jag kan däremot tycka att det är lite trist att Hamrén fortfarande inte har hittat rätt med någon slags grundelva att utgå ifrån. Han har varit förbundskapten i 3 år nu, och det känns fortfarande som att han experimenterar på måfå, både i försvaret och på mittfältet. Men det är ju knappast Nisse Johanssons fel... :)
Örebro munken
2013-06-06 15:41
Skulle William komma tillbaka på allvar och spela kontinuerligt under lång tid är jag övertygad om att han till och med är för bra för allsvenska toppklubbar. Att få honom att skrivs på nytt är nog bara att glömma, men klart att ÖSK ska försöka.
Örebro KCMarten
2013-06-06 15:41
@Telle:

Självklart har du en poäng, Telle. Klubbarna i Stockholm tjänar stort på mediaexponeringen.

Det kan ju ha spelat in en del, men Hamrén känner Nisse som spelare och vet mycket väl vad Nisse går för. Det tror jag har spelat stor roll just i detta fall när det är så kort varsel. Men rent generellt är det ett svaghetstecken att behöva kalla in en överårig, rätt långsam Allsvensk back i panik.

Att Oscar W´s fru var gravid och skall föda barn kan ju inte komma som någon blixt från klar himmel. Hamrén borde ha kunnat parera det bättre.
Örebro munken
2013-06-06 15:37
Skulle tippa på att vi skulle behöva lägga 2-3 miljoner som bonus plus ny månadslön på runt 100 i månaden för att ens ha möjlighet att förlänga med Berisha. Om han forsätter spela bra utan att dra på sig nya skador kommer han lätt kunna tjäna sådana här pengar i en annan klubb och det vet han/agenten om.

Det kostar att förlänga med de bästa. Minns att det var liv här när det gick ut att Nordin tjäna runt 120 efter förlängningen förra sommaren. I många fall var det samma personer som tyckte Nordin tjäna för bra som tyckte ÖSK var för dåliga att förlänga med egna toppspelare.

Inse att spelare som är intressanta för allsvenska toppklubbar också måste ha allsvenska topplöner för att krita på förlängning. Allsvensk topplön ligger mellan 120-200 tusen/månad. I nuläget är det väl just Berisha och kanske Oscar Jansson som är tillräckligt bra för att attrahera allsvenska toppklubbar.

Örebro Kardinalen
2013-06-06 15:19
@Sogen:
Sogen: Som jag skrev i mitt tidigare inlägg, är det ÖSK:s totala kostnad för att ha Berisha anställd. Inte alls omöjligt med en totalkostnad på 160.000 kr/månad. På bruttolönen ska det ska ju läggas till 12 % semesterersättning, 32 % arbetsgivaravgifter, cirka 6 % för försäkring och kanske lite övriga bonusar.
Örebro Kardinalen
2013-06-06 15:15
Eftersom jag känner mig skrivvillig och på bjusshumör idag, bjuder jag här på en favorit i repris från 16 maj i år. (Har du inte kopierat detta och lagt in i något lämpligt word-dokument på din dators hårddisk, Saywee?) Kontraktsläget: Lånespelare med kontrakt fram till sommaren 2013: - Erik Lund (LÅN från Göteborg fram till 15 juli 2013, ny) (vänsterback, kan också spela högerback) - Alhassan Kamara (LÅN 2013, anfallare, lånet kan väl brytas i AUGUSTI 2013?) Spelare med kontrakt t o m 2013: - Ludwig Bergström (2013, målvakt, ny) - Samuel Wowoah (2013) (vänsterback, kan också spela vänstermittfält) - Magnus Wikström (2013) (mittback) - Marcus Astvald (2013) (yttermittfältare) Spelare med kontrakt t o m 2014: - Ilir Berisha (2014) (mittback) - Patrik Haginge (2014) (högerback, kan också spela mittback och innermittfält) - Boris Lumbana (2014) (innermittfält) - Emil Berger (2014) (innermittfält) - Kalle Holmberg (2014) (yttermittfältare, kan också spela anfallare) - Mohammed Saeid (2014) (innermittfält) - Ahmed Yasin (2014) (yttermittfältare) - William Atashkadeh (2014, anfallare) - Sphetim Hasani (2014, anfallare) - Peter Samuelsson (2014, anfallare) Spelare med kontrakt t o m 2015: - Oscar Jansson (2015, målvakt, ny) - Tobias Nilsson (2015, ny, innermittfält) - Christoffer Wiktorsson (2015) (vänsterback, kan också spela mittback) - Eidur Sigurbjörnsson (2015, UTLÅNAD till isländsk klubb hela 2013, med klausul om att bryta denna utlåning i augusti) (mittback, kan också spela vänsterback)) Spelare vars kontraktslängd är oklar: - Josef Ibrahim (?) (yttermittfältare, kan också spela anfallare) - Ayanda Nkili (flerårskontrakt?, ny) (mittback, kan också spela högerback och innermittfältare)
Örebro Jekl
2013-06-06 14:24
Ang. berisha: Tänk på att det är skillnad på totalkostnad för klubben och lön för spelaren. Nu pratas det visserligen oftast bruttolön i Sverige om jag inte missminner mig medan det i utlandet handlar om nettolön. Hur som helst så är det kostnader för klubben såsom arbetsgivaravgift/försäkringar etc som tillkommer. Vet ej hur det funkar med sign-on osv. när man förlänger ett kontrakt. Tror dock 6-8 miljoner inte är en orimlig siffra med en bruttolön på runt 100k i månaden om vi spelar i allsvenskan. Dock är detta inte en summa man kan räkna som en kostnad på en gång utan det kommer ju tillkomma fortlöpande, plus att man nog räknar med att få berisha såld oavsett om man lyckas förlänga kontraktet eller inte
Örebro Pete Zahut
2013-06-06 14:18
NA TV med Gurra
Örebro Telle
2013-06-06 13:38
KCMarten // Han hade knappast heller blivit uttagen om han spelade i Norrköping eller Mjällby... Storstadsklubbarna, och främst då de från Stockholm, får ett helt annat fokus i media, och är betydligt lättare att besöka på plats för förbundskapten med anhang. Sen är väl klimatet i tex AIK betydligt mer internationellt, i den bemärkelsen att man oftare spelar internationella cupmatcher, derbymatcher med hetare inramning och är vana med en helt annan press från både fans och media än vad man är i småklubbarna. Så ur den synvinkeln är det kanske ett säkrare kort att ta ut en erfaren AIKare i landslaget med kort varsel, som du var inne på, än motsvarande spelare i Åtvidaberg, som förmodligen aldrig har sett så många människor på en och samma plats förut. "Åh, det är så mycket folk... Och de tittar på mig... Det är säkert lika mycket fok här som på tre... nej, säkert tio höstmarknader samtidigt... Wow...!" ;)
Örebro KCMarten
2013-06-06 13:20
@Benny Böckling:
Nej, Nisse är inte värdelös. Tvärtom. Tror man det bör man kolla hans spelarstatistik och fundera på hur många mål AIK släpper in från motståndarnas högerkant.. Dessutom är Alm inte korkad och släpper in en värdelös spelare i startelvan match efter match.. Nisse är nog förmodligen den mest brytnings- och placeringsäkra back som finns i Allsvenskan. Samtidigt är han precis så småful utan att gå över gränsen som man måste vara i internationell fotboll. Det vet naturligtvis Hamrén. Dessutom är Nisse mentalt stark så han klarar att gå in och göra ett bra jobb trots knappa förberedelser. Det är inte för inte han är lagkapten i AIK. Nisse´s svaghet är att han är långsam. Det är ett frågetecken om han ställs mot Alaba i Österrike. Men, visst är det överraskande att han blivit uttagen.
AIK Saywee
2013-06-06 13:15
Svartvitt forever, jag förstår dig fullständigt, men hoppas samtidigt att du inte ger upp för sådana dumheter.

Det märkliga är att det är så få, som tar avstånd från detta destruktiva inlägg, det verkar nästan som, att sådana inlägg accepteras av någon anledning.

Några av de som har ständiga analyser av vad som skrivs, har inte tagit avstånd från detta inlägg, mycket märkligt!
Örebro Svartvitt forever
2013-06-06 12:57
Mitt skrivande här var rätt flitigt tidigare, men när folk kallar oss andra fans "horor" utan att ha minsta koll på vad de/vi har gjort/gör för att stötta klubben, inte verkar inse hur sårande det är och vilken låg nivå man drar ner forumet, och sedan följer upp detta med ett bildligt hånflin, då tröttnar jag. Är det ett sånt forum vi vill ha? Nu tar jag time-out för en tid.
Örebro Conjuration
2013-06-06 11:52
Otrolig skräll att Nisse kallas in. Men vem skulle annars gå in som vänsterback? Kul för honom :)
AIK Saywee
2013-06-06 11:49
Ösk-groda, du tänker nog rätt, men vi vet som vanligast inte helt säkert :)

Nisse är en riktigt kämpe, oavsett han blev förvånad eller ej :)
Benny Böckling
2013-06-06 11:48
@mr olafski:
Han är ju totalt värdelös för fan! Tar man in en sån sopa då kan man väl hellre plocka in Wowoah...
Annons: