/fotboll/osk/forum/1982.aspx/fotboll/osk/forum/1982.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2013-06-10 10:31
Vem vet, Gary Sundgren kanske fick åka med i spelarbussen ?
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro widemarsh
2013-06-10 10:29
Crespos mål mot Tunisien på länken :)
Örebro Telle
2013-06-10 09:23
minatankar // Skulle man ro i land att få hit Mellberg (vilket jag absolut tycker att man ska försöka med) skulle jag vilja se den sportchefen eller styrelsen som hade självdisciplin nog att inte ringa till alla tidningar samtidigt (förmodligen innan Mellberg hade hunnit lägga ifrån sig pennan...) för att skryta om sin bedrift... :)
Örebro minatankar (för sm-guld)
2013-06-10 08:47
Namn: Guldtass Sänt: 2013-06-10 08:19 // Ok, då förstår jag. Missade det. Kopplade mer till diskussionerna tidigare. Å andra sidan kanske Peo är riktigt avancerad i sin taktik och låter Wikström och Berisha ta sig ner själva och ändå dyka upp på planen...:-) Ändå är det konstigt med Berisha. Endera åker han till landskamp och sitter på bänken skadad eller så kommer smärtan oavsett om han anstränger sig eller inte. Frågan är vad som är sportsligt. Men man gör ju allt för att luras vid frisparkar och hörnor. Varför har då ingen kommit på att transportera vissa spelare i smyg till arenan? :-) Man skulle ju kunna komma med Olof Mellberg som hemligt nyförvärv till höstsäsongens första match. Vilken knall i Sverige! Prata om att få uppmärksamhet. Men det bygger naturligtvis på att ingen kollar registrerade övergångar hos SvFF... Tror fotbollen behöver kreativa PR-chefer. Även om jag själv inte sitter inne med alla kreativa lösningar, kan jag ändå tycka att fotboll är mer konservativt än Svenskt Näringsliv, fackföreningsrörelsen och kyrkan tillsammans :-) Varför måste allt vara så allvarligt och "seriöst"? Varför kan man inte lura/överraska både motståndare, domare, publik och massmedia då och då? Alec är en förebild bland fotbollstränare när det gäller att lätta upp stämningen. Det går att vara seriös/trovärdig och ändå ha riktigt kul både på och utanför planen.
Örebro Guldtass
2013-06-10 08:19
Namn: minatankar (för sm-guld)
Sänt: 2013-06-10 08:03
//

Anledningen till min gissning är att dagens pappersNA skrev att varken Berisha eller Wikström var med på bussen till Landskrona.
Men om nu NA har fel så desto bättre :-) då får jag revidera min backlinje ...
2013-06-10 08:03
Namn: Guldtass
Sänt: 2013-06-10 07:41 Ändrat: 2013-06-10 07:42:52
//
Jag tror det finns flera aspekter på frågan om våra mittbackar spelar.

1) Är de sjuka eller skadade spelar de naturligtvis inte.
2) Wikström har varit sjuk och Berisha har haft ont i ett knä tidigare. Det innebär inte att det är så i kväll.
3) Man vill låta spelarna återhämta sig även om de skulle kunna spela i kväll.
4) Varje match och varje poäng är oerhört viktiga innan dess en allsvensk plats är säkrad. Man tar därför inga som helst onödiga risker att förlora poäng genom att inte ha optimal laguppställning.
5) Man förlitar sig på att det finns goda ersättare.
6) ÖSK vill ligga lågt med laguppställning av taktiska skäl och presenterar då det mest osäkra alternativet.

Det är bara att välja vilket av alternativen man tror på. Jag har gjort mitt val :-)

Örebro Guldtass
2013-06-10 07:41
Aj då, verkar som varken Wikström och Berisha är med ikväll. Stort avbräck för oss med tanke på att spela med ett helt nytt mittbackspar. Min gissning är att Wiktor/Nkili och Hagingen bildar mittbackspar. Hagingen går in för sin erfarenhet och matchvana. Eventuellt tar Lund eller Nkili högerbackspositionen, om nu inte Nkili får spela mittback. Lund anses som lite för långsam även om högerbacken är hans naturliga position. Det som talar mot Wiktorsson är hans matchovana, men PeO har överraskat oss förr. On nu Lund får spela så är det nog sista chansen för honom. Går Lund inte in i startelvan så är det garanterat tack o adjö för honom. Min gissning till backlinje. Nkili - Wiktor – Haginge - Wovven
Örebro Conjuration
2013-06-10 00:42
1-2 seger imorgon. Erik Wärle som sista målskytt genom att utklädd som bollkalle petar in en boll vilket lurar domarna och dömer till Örebros fördel.
Örebro malge
2013-06-09 23:10
Tack erik, ser sjukt framemot del 2.
Örebro Erik Wärlegård
2013-06-09 22:19
Malge // Förhoppningsvis den här veckan. Jag har varit på semester en vecka.
Örebro malge
2013-06-09 22:11
Gillar att wärlegård intervjuar innan match. Men när kommer ösk på roadtrip del 2
Örebro Telle
2013-06-09 22:05
Gillar P-O:s intervjuer innan match. Han är avspänd och trevlig, men känns ändå samlad och väldigt proffsig.
Örebro Pete Zahut
2013-06-09 21:37
P-O inför matchen
Örebro Leper
2013-06-09 21:19

Hoppas faktiskt mest på att Wikström kan starta imorgon. Tycker det är han som håller samma försvaret och är viktigast för vårt hittills säkra försvarsspel.

Ett helt nytt mittbackspar med Nkili, Wiktorsson, Lumbana eller Haginge känns inte alls så stabilt inför en svår bortamatch.

Fast jag tror både Wikström och Berisha startar.
2013-06-09 19:03
Namn: Benny Böckling
Sänt: 2013-06-09 19:01
//
Jo, så har det varit. Men han hade väl inte rest till landskamp om han var skadad och där fick han ju sitta på bänken så någon skada har han väl inte slagit upp om det inte skedde på träning.
Benny Böckling
2013-06-09 19:01
@minatankar (för sm-guld):
Om du läser NA's artikel så ser du att det står att Berisha har lite knäproblem, därför är han osäker.
2013-06-09 18:21
Det är väl en fullständig självklarhet att Berisha spelar. Att han avstod träning p g a landslagsresa, hindrar väl honom inte ett dugg från att spela i morgon?

Är Wikström sjuk är det för mig lika självklart att Nkili tar hans plats.
Örebro "ÖSK-Karl (SÅ ONÖDIGT)
2013-06-09 18:08
@Saywee:

Bara de inte kör kom igen rövitt, skulle inte vara kul ;( Möjligen skulle det sätta fart på Samuelsson, Wiktorsson och Berger ;)
AIK Saywee
2013-06-09 17:29
Imorrn kväll får Kubanerna se upp med ramsor liknande "framåt, framåt svartvita laget" och liknande ...
Örebro Pete Zahut
2013-06-09 16:50
Jag tror nog en av Berisha eller Mange kan vara med.

Ett annat alternativ är väl annars Hagge & Nkili (eller Hagge & Wiktorsson) och sedan Lund på högerbacken.

Hagge är inte optimal i mitten men en spelare med rutin och erfarenhet på posten. För jag skulle inte vilja ha både Nkili och Wiktorsson samtidigt
Örebro Pete Zahut
2013-06-09 16:49
Buggar ordentligt ibland när man postar och massa text försvinner
Örebro Pete Zahut
2013-06-09 16:47
Dubbel
Örebro Telle
2013-06-09 16:42
Fast å andra sidan, ska Wiktorsson bli kvar i klubben är det väl hög tid att han får chansen i skarpt läge snart.
Örebro Telle
2013-06-09 16:37
Benny Böckling //

Nej, varken Nkili eller Wiktorsson gör nog bort sig, ingen av dem är några dåliga spelare, men det känns aldrig särskilt bra att behöva byta ut båda mittbackarna samtidigt. Finns få positioner i laget som är så beroende av att man tajmar och tar rätt beslut gentemot varandra som mittbacksparet. Lite bättre matchvana hos Wiktorsson hade nog inte skadat... Nkili har gjort det väldigt bra som mittback de gånger han har vikarierat där, men jag misstänker att Wikström har varit ett väldigt bra stöd för honom med sin rutin och pondus där.

Vore väldigt skönt om åtminstone en av Berisha eller Wikström kan vara med i morgon.
AIK Saywee
2013-06-09 14:23
ÖSK Kalle Det dära inlägget jag skrev i går till svartvitseger, om svartvit seger blev ju en gardering, jag syftade förstås på de svartvita eleganterna ... Heja SVARTVITT !!!
Benny Böckling
2013-06-09 14:13
Om nu Wikström och Berisha missar Bois matchen så känns det väl ändå ganska så bra med Nkili/Wiktorsson. Dom lär ju inte göra bort sig!
Örebro hemvändarn
2013-06-09 14:09
Isaksson avstängd. Nordfeldt till sjukan. Hansson ska ha barn. Norrköpings Mitov-Nilsson eller varför inte Oscar mot Färöarna!
Örebro Pete Zahut
2013-06-09 14:00
Ser att matchen mot Örgryte verkar TV sändas (av starttiden 19:20 att döma) - Synd på ett sätt då det försvinner kanske 1000 pers på det (gissar).

Bättre de sänder ÖSK:s bortamatcher ;0)
Örebro Pete Zahut
2013-06-09 13:54
Även på div 1 nivå har man huliganproblem
Örebro Uppstuds
2013-06-09 13:36
Gången dessförinnan, 2004 var det sig rätt likt i förhållande till 2006. Röda tröjor och 1-0-seger, inte speciellt rättvist och på dålig vårplan. Måste erkänna att dessa två matcher flyter ihop för mig...
Annons: