/fotboll/osk/forum/1971.aspx/fotboll/osk/forum/1971.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Benny Böckling
2013-06-14 17:10
Tror på en enkel seger ikväll! Pettson sätter 2 baljor och Wille en.
Örebro tomelin
2013-06-14 16:17
@Nikki Sixx:

Jag tror det snarare är P-O som är väldigt ärlig, som när sa till Hammarby att han hoppades dom hade större ambitioner med sitt spel. Och han har ju rätt Hammarbys egna spel har stora brister och en skadefri Wille i form håller högsta allsvenska klass, och kanske till och med ännu högre.
Örebro Pete Zahut
2013-06-14 15:12
@Nikki Sixx:

Ja, jag upplever det i det närmaste också
Örebro "ÖSK-Karl (SÅ ONÖDIGT)
2013-06-14 14:34
@Telle:
Är nästan 100 på att det slutade i att Örebro läns fotbollsförbund fick ta i stort sett hela notan inklusive de 20-30:- som Jan Karlsson krävde i entré. Ps. Nu behöver du inte hålla igen på skämten, Bror Duktig har ju skrivit att han lägger ner ;)
Örebro minatankar (för sm-guld)
2013-06-14 14:32
Namn: Nikki Sixx
Sänt: 2013-06-14 14:14
//
Jag är också mycket konfunderad. Hur man uttrycker sig om spelares värde behöver vara väl förankrat i styrelse och ledning. Dessutom har det i högsta grad att göra med hur kontrakten ser ut, med timing och med mycket mer som jag inte går in på nu.
Örebro Conjuration
2013-06-14 14:26
Jag har inga hämningar med tanken av att sälja Wille för en stor summa pengar. Vi har helt okej ersättare för superettan, samt vi kan kanske lösa Crespo. Dessutom har vi ju utöver Pertan, Hasani, Yasin, Ibrahim, Lukman även Wärle
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Nikki Sixx
2013-06-14 14:14
P-O's NA uttalanden om Wille låter faktiskt som ett stort "Kom och köööp!" i mina öron.

Örebro Telle
2013-06-14 13:35
Nej, det skulle vara extremt tråkigt om exempelvis IFK köpte tillbaka William. Känns aldrig bra att sälja till andra allsvenska lag (om vi nu kan räkna oss som allsvenska i hjärtat i varje fall), även om jag självklart förstår att exempelvis just Wille har kopplingar till Göteborg som stad.

Med hans talang vill jag se att han går för stora pengar till en klubb utomlands. Tänker man ett steg längre blir det nog svårt däremot, är jag rädd. Hans kontrakt går ut efter nästa år, och förmodligen är det först nästa år som andra klubbar kan tänkas vara intresserade på allvar, när/om de har sett att han har kunnat hålla sig skadefri ett tag.
Visar han då dessutom framfötterna i allsvenskan under våren kommer han vara ett hett namn under sommaren, och då har han ett utgående kontrakt inom ett halvår.

Stor Bedoya och Almebäck-risk alltså. Omvänt, skulle en klubb vilja chansa och köpa honom redan nu så blir det knappast för hans fulla värde. Superettan och stora skadebekymmer under hela hans korta seniorkarriär höjer ju knappast prislappen.

Jobbig sits, kort sagt.
Örebro Pete Zahut
2013-06-14 13:15
@Telle:

Samtidigt får Peo gärna säga det till Willy men jag skulle vara tacksam om han slutade annonsera ut honom gång på gång. Jag ser gärna att han stannar i ÖSK även i höst och längre fram och vill helst inte släppa honom till (blivande) konkurrenter.
Örebro Telle
2013-06-14 12:53
ÖSK Fans //

Nej, inga planer på att sluta dag-jobbet, så du kan andas ut... :)
Örebro ÖSK Fans
2013-06-14 12:52
Örebro Telle
2013-06-14 12:51
För ett tag sen så diskuterades det en del härinne om huruvida det var rätt av ÖSK att ta betalt eller inte, när Örebro Läns fotbollsförbund skulle fira sitt 75-årsjubileum och ville bjuda ett antal ungdomar på ÖSK-match i samband med det. Vet inte vad det landade i, eller vad priset för ungdomarna blev till slut. I dagens NA står det i varje fall att 600 ungdomar har tackat ja till inbjudan som gick ut till länets alla ungdomslag, och att schemat för dem bjuder på korvgrillning, speedshooting, Kodie-spelning och avslutas med kvällens ÖSK-match mot Örgryte. Vad kul, det låter som ett väldigt bra initiativ. Hoppas att många av de 600 hittar tillbaka mer gånger.
Örebro "ÖSK-Karl (SÅ ONÖDIGT)
2013-06-14 12:49
@Telle:

Ha,ha,ha, helt suveränt Telle ;)
Örebro Telle
2013-06-14 12:39
Apropå spelare och intressanta artiklar, så fortsätter jakten på den spårlöst försvunne Andrés Vasquez oförtrutet vidare...

Jag fick nyligen ett insidertips, från en person med tidigare kopplingar till klubben, om två riktigt vassa privatdetektiver som påstås "kunna bevisa nästan vad som helst..." De letade fram följande artikel i jakten efter ledtrådar som kan kasta ljus över Andrés Vasques mystiska försvinnande...

Artikeln är daterad 2:a november 2005, bara en dryg vecka efter att ÖSK:s säsong tog slut, och en viss ÖSK-talang lämnade klubben. Gott om tid för en misstänkt gärningsman att ta sig "over there" alltså. En slump? I think not... :)

Jakten fortsätter...

(Obs, kopplingen till länken nedan är menat som ett skämt (inte ett av mina bättre, visserligen, men ändå...) och är tänkt att läsas med glimten i ögat. Om den berörde spelaren i ÖSKs trupp anno 2005 mot all förmodan läser det här och tar illa upp, så PM:a gärna mig direkt. Inga barn eller djur har kommit till skada vid författandet av det här inlägget...)
AIK Saywee
2013-06-14 12:19
Telle, 11:56, tackar för info, är vid gattet och läser HN ...
Örebro Conjuration
2013-06-14 12:13
Jag skulle förstå Wärle, i AIK har han ett bättre skyltfönster och gör han en bra säsong där så kan han följa sin dröm om att bli proffs i Europa. Pengarna vore inte fel heller. Samtidigt vore det synd för ÖSK att sälja en sådan viktig kugge i laget, utan Erik saknar vi anfallsspel.
2013-06-14 12:07
Namn: Conjuration Postat via SvenskaFans-appen
Sänt: 2013-06-14 12:05
//
Den gode Erik har verkligen sitt hjärta i ÖSK. Men skulle du tacka nej till 5 mkr i fickan?
Örebro Conjuration
2013-06-14 12:05
Om ryktet att Erik Wärle är så gott som klar för AIK så är det en stor skandal att man släpper honom till en sportslig konkurrent. Jag trodde vi samt Erik hade högre ambitioner än så. Är grymt på besviken på honom som säljer sig för pengarna i Solna.
Örebro Telle
2013-06-14 11:56
Saywee, 11:47 //

Wille ligger alltid steget före, och svarar själv på den frågan i NA-artikeln... :)

"Ett litet ben i foten irriterar, men det är inget stort bekymmer. Problemet är konditionen, jag har bara tränat i sex veckor med laget och har en bra bit kvar."

AIK Saywee
2013-06-14 11:47
Vad är det för skada eller läkprocess, som gör att William inte håller en hel match, eller kan det vara som så, att skadan hindrat honom från att ha tillräcklig kondition i dagsläget ?
Örebro Telle
2013-06-14 11:14
Intressantast i artikeln om William är ändå P-Os kommentar: "Han är den största talang jag sett. Fattar inte vad de allsvenska klubbarna håller på med, men är glad för varje dag 'Wille' är hos oss i ÖSK". Andra gången på kort tid som han berömmer Wille med de orden (eller andra gången som NA publicerar det åtminstone...). Måste vara kul för William att höra, P-O har nog hunnit sett en hel del talanger hittills. Så länge det inte är första steget i ÖSKs nya reklamkampanj för att försöka sälja honom i sommar, men det vill jag inte tro - ser hellre att han förlänger, blir magiskt frisk från alla skador och blir vår första riktigt välbetalda export ut i Europa (efter att ha fört upp oss i allsvenskans toppskikt igen... :) Däremot håller jag faktiskt inte med P-O om de allsvenska klubbarna. Jag förstår mycket väl att ingen vågar köpa honom innan han bevisat att hans kropp håller på den här nivån. En titt på hans matchstatistik ger förklaringen: 2010: 5 matcher, varav 0 från start, i IFK Göteborg. (Kan dock inte hållas emot honom. Jag menar, vem vill egentligen ha speltid i IFK...? ;) 2011: 12 matcher, varav 4 från start. 2012: 16 matcher, varav 14 från start. 2013: 2 matcher av 11 så här långt, varav 0 från start. Vem vill köpa en spelare som under 4 års spel på elitnivå som bäst har kunnat spela en halv säsong? En sådan värvning innebär förmodligen mer belastning för den administrativa och medicinska personalen med rehab etc, och inte minst för tränarstaben som ska anpassa träning, matchning och övrig laguttagning efter så speciella förutsättningar, än vad den tillför på planen i praktiken. Missförstå mig inte, jag gillar verkligen William, och är väldigt glad att vi har honom i klubben. Men hade jag köpt loss honom i dagsläget, innan jag såg att han höll under en lite längre period? Nix...
Örebro Telle
2013-06-14 10:33
Artikel om Wille i morgonens pappers-NA, apropå er diskussion igår kväll om han bör starta i kvällens match eller inte.

P-O: "Wille har inte 90 minuter i kroppen, kanske en halvlek eller 60 minuter. Om det ska vara från start eller om det är bättre att han hoppar in kan man fundera på."

Wille: "Om jag ska starta vet jag inte, men det är ofta lättare att komma in i matchen då. Man blir fortare trött av att hoppa in då tempot redan är satt."
Örebro Telle
2013-06-14 10:32
Förmodligen den bäst betalda affären ÖSK har gjort på många år i så fall... :)
2013-06-14 10:25
Namn: Conjuration Sänt: 2013-06-14 10:02 // Nu tycker jag vi kan avskriva Erik W från dagens match. Blev så osäker så att jag ringde Alec och frågade honom. Kan meddela att allt snack om Erik är en skröna. Han i är verkligheten redan klar för spel i AIK i höst efter tips av just Alec (med hög provision i den stund han slår sig in i laget).
AIK Saywee
2013-06-14 10:21
Conjuration, 00:16, jag funderar, liksom minatankar, om det är möjligt att Wärlegård spelar idag, eller är det bara ett löst rykte ?
Örebro Telle
2013-06-14 10:15
Tror det var PZ som menade att smileys kan vara överflödiga om man uppenbart skämtar. Själv drar jag oftast så torra skämt att jag kan behöva all hjälp jag kan få av smileysarna för att nån ska förstå dem... :)

2013-06-14 10:07
Namn: Conjuration Sänt: 2013-06-14 10:02 // Jag har tidigare skrivit att det är bra att ange ett humoristiskt inlägg med :-) eller ;-) för att förklara att man skojar. När det UPPENBART är ett humoristiskt inlägg tycker jag, som jag också tror Telle skrev, att det inte nödvändigtvis behövs. Det riktigt roliga är ju om man då tas på allvar och människor tror man är fullständigt knäpp. Men det kanske man är i alla fall.
Örebro ÖSK Fans
2013-06-14 10:05
Saywee

Ne det var nog bara ett rykte....hoppas dock att man värvar alt lånar en riktigt bra mittltare. Varför inte Nordin?
Örebro Conjuration
2013-06-14 10:02
@minatankar (för sm-guld):

Jag skämtar aldrig om Erik. Speciellt inte när det hitills inneburit vinst i varje match som jag angett honom som målskytt.
AIK Saywee
2013-06-14 09:22
En Östersundslirare är inte den jag skrev om tidigare, som verkar vara på väg in till Behrn Arena, genom fönstret.
Annons: