/fotboll/osk/forum/1963.aspx/fotboll/osk/forum/1963.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Pete Zahut
2013-06-19 21:05
Och för dem som dömde ut Samuelsson: Hur många bollar fick William att jobba med? Jag är nöjd med en poäng borta mot GAIS men jag är inte nöjd med spelet. Vi lider av ett svagt centralt mittfält. Bollinnehavet beror delvis på att GAIS ligger och väntar på misstag och tillåter ÖSK rulla runt. Att berömma ÖSK för det höga bollinnehavet tycker jag därför är fel. För GAIS tillät det. NKili osäkrare än tidigare, Nilsson också en säkerhetsrisk och föga understödjande offensivt trots att han säger i intervju "att kanske har jag legat för lågt" Emil kommer in för att höja kvaliten på passningspelet och ersätter den för dagen svagare Nkili men är också en säkerhetsrisk. Yasin försöker men det är trångt. Kalle behöver jag inte ens nämna. Samuelsson är en boxspelare men bollen kommer aldrig in dit. Crespo är ensam på plan(anser han själv). Nä, jag har högre krav på sportklubben än så här
Örebro DaSa
2013-06-19 21:04
Jag var nöjd med en pinne innan matchen och är det fortfarande, rättvist resultat. Tycker som vanligt att många underpresterar men ger godkänt till Yasin, Berisha, Jansson och Wiken. Förstår inte hur vi kan slå så många 5-10 meters bredsidepassar så fel. Är det mattan eller är vi så dåliga?!

Vad tyckte ni om Wiktorsson? Håller han allsvenskklass? Jag skulle vilja påstå att han behöver spela upp sig rejält om han skall vara aktuell som förstavalet på vänsterbacken nästa säsong.

En som ÖSK borde värva är Adam Eriksson, känns jävligt surt att vi tappade/missade honom. Han skulle lätt ha platsat på vårat centrala mittfält och är bara 19 år.
Örebro Kung Kobra
2013-06-19 21:04
Riktigt usel match igen. Att ÖSK årgång 2013 leder Superettan säger en hel del om kvaliteten hos övriga lag i den här serien. Jag ser faktiskt ingen i dagens ÖSK som jag skulle vilja ha med till Allsvenskan, förutom möjligtvis Oscar Jansson.
Örebro kenya
2013-06-19 21:00
Starkt av Crespo att ha orken att springa till sig ett par lägen i slutet men han måste bli lite vassare i avsluten. Sen borde han givetvis passat till Yasin eller Wille men han är en målskytt och kommer ta läget själv 9/10 gånger.
Örebro Conjuration
2013-06-19 21:00
Hela kvällen är förstörd
Örebro Conjuration
2013-06-19 20:59
Jag ville vinna så infernaliskt hårt
Örebro mr olafski
2013-06-19 20:56
Faaan också det där såg inte bra ut för berisha
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro cellblock
2013-06-19 20:51
HELVETE. Ska vara mål där
Örebro Conjuration
2013-06-19 20:51
NEEEEEEJ
Örebro mr olafski
2013-06-19 20:47
Crespo måste lära sig att passa!
Örebro Pete Zahut
2013-06-19 20:47
Jag är trött på Crespos egoistiska beslut!!! Fan vilket framspelsläge han har men väljer det egenkära beslutet!
Örebro Glad
2013-06-19 20:42
Oscar kung:)
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro Leper
2013-06-19 20:27
Usch! Ville bara säga det.
Örebro Osvaldo
2013-06-19 20:24
Har också alltid ogillat augustsson. Ville bara säga det.
Örebro mr olafski
2013-06-19 20:23
Har alltid ogillat Augustsson. Ville bara säga det
Örebro mr olafski
2013-06-19 20:22
Klockren brytning av berisha
Örebro Leper
2013-06-19 20:19
Tycker nog att Wikström och Nkili får ta på sig målet.

Nu ser jag att Wärle värmer upp!!
AIK Saywee
2013-06-19 20:12
Leper, 20:10, instämmer
Örebro Leper
2013-06-19 20:10
@Saywee:

Bara att gratulera Göteborg. 17 miljoner! Dom vet hur man säljer spelare.

Jämfört med vad vi fått för bl.a. Almebäck och framförallt Bedoya m.fl. så kan man väl lugnt påstå att den kompetensen saknas i ÖSK.

Tror vi behöver få in en riktig sportchef som har (bl.a.) den kompetensen.
Örebro minatankar (för sm-guld)
2013-06-19 20:10
En sån pass från Haginge gör mig tokig.
Örebro Pete Zahut
2013-06-19 20:05
Ja nu när jag ser målet i repris så förstår jag inte vad Jansson sysslar med (i en kedja av misstag) Skärpning nu! Höj tempot och vassare kantspel!
Örebro AFM
2013-06-19 20:05
Man ser tydligt på reprisen av 1-1 målet att Berisha håller jämt tempo med Joel, men när han ser att Jansson är påväg ut saktar han ner. Onödigt mål.
Örebro DaSa
2013-06-19 19:58
Det självklara bytet nu är ju att plocka in William, kvittar vem av Crespo/Petsson som byts ut.
Örebro "ÖSK-Karl (SÅ ONÖDIGT)
2013-06-19 19:58
@Pete Zahut:

Erik W, han gör hattrick om han får spela hela andra halvlek!!!
Örebro DaSa
2013-06-19 19:56
Tyckte vi började bra, lånade knappt ut bollen till GAIS vissa perioder. Men efter kvitteringen så känns det som vi tappade matchen.

Jag tror att Berisha slutade springa för att han trodde att Jansson skulle hinna ut därför han såg långsam ut. En som däremot sägs vara snabb men såg långsam ut idag är WIktorsson. Sen så tycker jag att Wiken och Nkilli får ta på sig första målet, jävligt onödigt att tappa boll i det läget. Förstår faktiskt inte varför Nkilli är så haussad som central mittfältare. Han har ingen vidare bollbehandling och har alltid bollen för långt ifrån sig vilket sätter honom i stressade situationer. Sen så kan han inte slå långa pass, de korta är däremot bra.

En annan spelare som jag blir mer och mer övertygad om att vi måste lämna kvar i SE om vi går upp är Petsson. Han har inga bra egenskaper förutom att han kan göra mål och nicka.

Mina plus går till Yasin och Wiken (om man bortser från passen innan kvitteringen:)).
Örebro Kung Kobra
2013-06-19 19:56
Det hade varit bra om Peo kollat lite mer på Bayern och Dortmund än på Barcelona. Det eviga bollandet i sidled och baklänges ger inga målchanser. Champions League gav klart besked, det är offensiv fotboll som ger resultat!
Örebro Pete Zahut
2013-06-19 19:52
@mr olafski:

Anonym och initiativlös. Hotar inget. Yasin iofs inte mycket mer men lite mer.
Jag vill ha kantspel och inlägg! Centralt framför mål hotar vi aldrig (i regel). Bara bentrassel
Örebro Pete Zahut
2013-06-19 19:50
Inte ett avslut på mål vad? (Förutom straffen) "Sixten-sjukan" lever klar. Dvs trots högt bollinnehav inga målchanser. Detta har vi sett i många matcher.
Det höga bollinnehavet ger på papperet en skev bild av matchen eftersom så mycket av spelet är på egen planhalva och tillbakaspel.

Ett exempel var när Wiktorsson fick en uppspel 10 meter in på offensiv planhalva. Inget tryck emot sig och ytor men väljer ändå en 30 meters pass tillbaka till Mange
Örebro mr olafski
Pete zahut: astvald, men vad tycker du Holmberg har gjort för fel?
Örebro ÖSK-Boldt
Dumt om Berisha spelar skadad. Sådär långsam är han junte.
Annons: