/fotboll/osk/forum/1959.aspx/fotboll/osk/forum/1959.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro "ÖSK-Karl (SÅ ONÖDIGT)
2013-06-26 17:25
@minatankar (för sm-guld):

Ja, då högg ÖSK honom framför näsan på ÅFF. Löjligt att han sedan inte fick en rejäl chans att ta en plats av Sixten. Tror han bara fick spela en träningsmatch i A-laget och då gjorde han inte bort sig. Dominerade i U-laget, men de matcherna sågs ju aldrig av Sixten/Mosander. Skönt att han är tillbaks!
Örebro minatankar (för sm-guld)
2013-06-26 16:58
Såg Daniel Björnquist i Sköllersta för flera år sedan och tipsade ÖSK om honom.
När han var i ÖSK för några år sedan vet jag att Alec trodde mycket på honom men först lämnade Alec ÖSK och sedan även Daniel av något konstigt skäl.

Hoppas och tror mycket på honom. Han har en snabbhet och explosivitet som ÖSK behöver. Verkligen kul att parterna nu är överens.
Örebro Sogen
2013-06-26 16:11
Dajje klar för 3,5år.
Postat via SvenskaFans-appen
AIK Saywee
2013-06-26 16:10
BB, ja, det är lämpligt att avsluta "våren" med en vinst, för fem lag verkar jobba för Allsvenskan 2014 i nuläget ... Heja SPORT !!!
Örebro Valderinho
2013-06-26 16:07
"Dajje" medicinskt test ifrån ett kontrakt..Se länk!! Restalundsvägen// Sen att Yasin inte lirar är bara taget ur luften. Varför skulle han inte vara med!? Han är ju med i truppen..
Örebro Restalundsvägen
2013-06-26 15:52
Nån som har koll på varför inte Yasin lirar ikväll?

Vi ses på Satin innan.

#TILLSAMMANSTILLBAKA
Benny Böckling
2013-06-26 15:30
Skulle vara skönt med en klar seger ikväll så man slipper vara nervös som bara fan sista 10... Tror på 3-0!
AIK Saywee
2013-06-26 14:57
minatankar, 14:15, det där är viktiga grejer, hoppas verkligen att "klubben" jobbar med sådant, men som vanligast vet jag inte om någon gör det ...
AIK Saywee
2013-06-26 14:40
ÖSK-Karl, ok, närmaste publiktips bjuder på en räka ...
2013-06-26 14:16
Namn: "ÖSK-Karl (SÅ ONÖDIGT)
Sänt: 2013-06-26 14:08
//
Det var väldans vad pessimistisk du är. Jag tror på 3.334.
2013-06-26 14:15
Jag menar att man behöver ta reda på preferenserna hos publiken när det gäller beslut om att se en match. Det innebär att man genom en kartläggning tar reda på hur mycket seriesystem, tabelläge, motstånd, TV-sändning, väder och alternativa aktiviteter påverkar valet av att gå på en match eller inte.

Dessutom behöver man ta reda på denna information inom olika s k segment så att man vet om t ex vädret har betydelse till 10, 50 eller 90 % när det gäller olika publikgrupper.

Denna information tog klubben fram för 25 år sedan och hade stor nytta av när publiken tredubblades.

Utan denna vetskap blir allt ett gissande och tyckande som innebär att marknadsföringen och prissättningen riskerar att bli ineffektivt.
2013-06-26 14:08
@Saywee:

Ska vi köra en tipstävling? ;) Jag tror på 3333 åskådare.
Örebro Pete Zahut
2013-06-26 13:47
@Saywee:

Vädersupportrarna ? Hehe
AIK Saywee
2013-06-26 13:39
Skit med regn innan match, även om det slutar regna under kvällen. Vädersupportrarma bestämmer sig ofta under dagen/eftermiddagen och skiter i prognoser. Kan man inte flytta matchen, mig gör det inget, eftersom jag inte har löst abonnemang och har trettiofem mil till BA. Tvärtom, så kanske ja kan se matchen om den flyttas ... jaja, jag gissar på 4444 åskådare.
2013-06-26 13:05
@Pete Zahut:

Hopplöst jobbigt det är med glaslirare. Nu när vi äntligen fått ett bra sjukvårdsteam går det inte att skylla på dem heller. Hur länge skall man satsa pengar (lön) på en kille som William? Enligt mig måste han vara hel under höstsäsongen om han skall tillhöra framtidens ÖSK.
Örebro Pete Zahut
2013-06-26 12:29
Om Williams skada
Örebro Pete Zahut
2013-06-26 12:25
Peo inför..
Örebro deportivista
2013-06-26 11:51
När man diskuterar behovet/viljan av att plocka in nya spelare i sommar så ska man vara mycket medveten om:

Fördelar:
- att spelarna får komma till klubben, lära känna varandra och bygga för nästa år

Nackdelar:
- att man då måste budgetera för deras lön även under nov-feb, när klubben har i princip inga intäkter
- att man "bara" kan välja spelare som kan tänka sig att spela i S1
- att man kan skapa oro i en trupp som har gjort vårsäsongen mycket bra...
Örebro Åter till ståplats. (Sekt. E)
2013-06-26 11:46
Fotbollsväder... Ses på vallen.

Heja Sport!
2013-06-26 11:34
Namn: Trivseltorsten
Sänt: 2013-06-26 10:56
//
Bra att vara optimist. Är emellertid lite orolig över dina slutsatser :-)
Bara för att man leder eller vinner får man inte slå sig till ro.
Det är i sådana lägen man är som mest sårbar, speciellt om man säger sig inte behöva duktiga spelare.
Örebro Trivseltorsten
2013-06-26 10:56
Den befintliga truppen är bevisligen bra nog att vinna S1. Målet är att gå upp i allsvenskan igen så förändringar i spelartruppen på minuskontot måste vara jävligt bra ekonomiskt då klubben tjänar i runda slängar 20 miljoner mer per säsong i AS.
Nordin behövs inte, vi har 9-3-1, 30 poäng och förstaplats i tabellen. Skulle vara om IFK är väldigt bussiga med avtalet...

Skönt med regn, ses ikväll!
Örebro Kardinalen
2013-06-26 10:35
Den senaste väderprognosen säger att det (praktiskt taget) blir uppehåll från klockan 18 och framåt.
Örebro Pete Zahut
2013-06-26 10:21
@Eyra:

Men tyvärr mindre publik :(
2013-06-26 09:35
Namn: Pete Zahut
Sänt: 2013-06-26 08:54
//
Tack för dina kommentarer :-)

Jag håller med alla som anser att det vore bra med en defensiv "Kilen" på mittfältet.

Jag menar dock att vi är i ännu större avsaknad av en offensiv bollhållare på minnermittfältet med spelsinne och djupledsspel. I ett ev AS-spel kommer vårt innermittfält tyvärr inte alls att räcka till för att skapa målchanser. Allt kan inte ske från kanten.

Den enda som kommer i närheten av den spelstil jag eftersöker är Saeid, men det kommer tyvärr inte att räcka.

Synd att du är sådan pessimist vad gäller resultatet ikväll ;-)
Örebro Eyra
2013-06-26 09:18
Petar Zahut/ Regn innebär också ett snabbt passningsspel på konstgräset.
Tror det kan gynna oss mer.
Örebro Pete Zahut
2013-06-26 08:54
@minatankar "Detsamma gäller mittfältet. Där är vi flera som inser att det krävs förstärkning, inte minst i ett ev allsvenskt spel. Själv förespråkar jag att hyra in Nordin nu i sommar." Här känner jag osäkerhet vilken spelatyp som egentligen saknas. Jag håller med om att kreatör som kan slå öppnande passningar och/eller driva bollen skulle vara fint. Samtidigt kan jag också tycka att en riktigt fysisk spelare som är bra på tackla och stark i duellerna, en slitvarg ala Kilen/Nordback saknas på mittfältet. Går vi upp i AS kommer vi definitivt behöva en sådan spelare. "I försvaret krävs en nytt mittback om Wikström lägger av. I annat fall ska vi förlita oss på att Berisha blir frisk i sitt knä och att Nkili gör bra ifrån sig även i ett eventuellt allsvenskt spel." Jag tror en mittback av klass hur som helst behövs till nästa säsong "Kan dessutom tänka mig att det behövs ytterligare en teknisk yttermittfältare." Vi har iofs Ibra som klart har kompetensen att utmana. Jag vet inte varför han kommer efter t ex Astvald (eller Holmberg med för den delen). Det jag kan tänka mig är omognad i spelet och för lite assistans i det defensiva spelet. Men jag spekulerar så klart. "Om någon av övriga spelare i nuvarande trupp "blommar ut" så är det naturligtvis bara positivt, t ex Wiktorsson, Berger eller Nilsson." Nilsson tror jag inte blir så mycket bättre än vad han är. Han kanske skulle prestera bättre i en renare offensiv roll. Emil har stått still i 1 1/2 säsong och jag vet inte om det är inställningen eller vad som fattas för att han ska utvecklas ett steg till. Det är spelet utan boll som måste växa en hel klass. Wiktorsson tror jag faktisk skulle kunna växa in med förtroenden och mycket speltid till en skaplig försvarspelare. Han är den som fått minst speltid av dessa tre i år men kanske gjort det bäst (utan att glänsa) när han väl spelat. "I kväll vinner vi med 4-0. " Nä, 3-0 ;0)
Örebro Pete Zahut
2013-06-26 08:45
- Pappa, usch vad det regnar ute idag
- Jaså har ÖSK match i dag?
2013-06-26 08:12
Namn: Guldtass
Sänt: 2013-06-26 07:48
//
Det är flera här som hela tiden hävdat att vi har så många forwards. Och visst är det så. Samtidigt kan Crespo försvinna i sommar och William är hela tiden mer eller mindre osäker. Och i AS är jag osäker på Peters kapacitet. Med andra ord kan klubben bara på några månader i värsta fall stå mer eller mindre utan fullgoda anfallare/målgörare förutom Hasani.

Skriver inte detta för att vara negativist, utan realist, och därför att det krävs framförhållning.

Detsamma gäller mittfältet. Där är vi flera som inser att det krävs förstärkning, inte minst i ett ev allsvenskt spel. Själv förespråkar jag att hyra in Nordin nu i sommar.

I försvaret krävs en nytt mittback om Wikström lägger av. I annat fall ska vi förlita oss på att Berisha blir frisk i sitt knä och att Nkili gör bra ifrån sig även i ett eventuellt allsvenskt spel.

Hur som helst krävs det spelande ytterbackar av hög kvalitet. Hoppas man värvar Daniel Björnquist och att han kan blomma ut som en sådan. Han har förutsättningarna.

Kan dessutom tänka mig att det behövs ytterligare en teknisk yttermittfältare.

Om någon av övriga spelare i nuvarande trupp "blommar ut" så är det naturligtvis bara positivt, t ex Wiktorsson, Berger eller Nilsson.

I kväll vinner vi med 4-0.
Örebro Guldtass
2013-06-26 07:48
ÖSK har inte vädergudarna på sin sida direkt, regn hela j***a dagen och kvällen. Enda fördelen är att man slipper vattna konstgräset.
Sänds inte matchen på TV4 sport så regnar det ....

Appropå Wille, börjar kännas lite mysko med skadorna, enligt pappers NA har Wille nu en ny skada. Lårets framsida, lite för mycket otur med grabben.
Wille kommer nog definitivt inte bli såld under sommaren. För mycket skador får större klubbar att dra öronen åt sig.
Skulle kännas synd och en stor förlust om Yasin drar, han känns som ÖSKs farligaste anfallsvapen för tillfället. Skulle även bli smått irriterad om Yasin blir såld till ett allsvenskt lag, typ iff iff. Nepp bättre att han stannar och blomma ut ännu mer.

Vad kan hända för övrigt i ÖSK under sommaruppehållet, skulle kännas lite befriande med en ny kreativ kraft i mittfältet. Den har saknats i vår. Vi har ett gyllene läge att studsa upp redan första säsongen, vi får inte slarva bort den med att sälja exempelvis Yasin, Berisha eller Oskar. Gud förbjude.
Örebro Conjuration
2013-06-26 01:21
@malge:
Det var klent tippat. Vi vinner med 2-0, hemmaplan. Inte en chans att seriens bästa målvakt släpper in två bollar bakom sig mot Ljungskile ;)
Annons: