/fotboll/osk/forum/1934.aspx/fotboll/osk/forum/1934.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro cellblock
2013-07-14 12:03
Det jag skrev om att jag blev äcklad förut riktade jag givetvis till de som är födda/uppvuxna i staden och väljer att "stödja" ett annat lag (ofta Stockholmslag). Ses i Jönköping gott folk
Örebro minatankar (för sm-guld)
2013-07-14 09:52
På IFK Göteborgs forum spekuleras det om att Nordin skulle vara på väg till Norrköping. Vet att både utländska och svenska klubbar är ute efter honom. Vill inte se honom i Norrköpingsdress mot ÖSK om vi spelar i AS nästa år. Det räcker med att Astrit gick dit.
Postat via SvenskaFans-appen
AIK Saywee
2013-07-14 08:53
Jag har inte sett Zlatan spela live öht, men jag har förstått att han är ganska bra :)
Örebro K.Carlos
2013-07-14 07:59
Bastard on Parade // Självklart har jag inte sett alla hans matcher, men över ett tiotal och det anser jag vara tillräckligt för att bilda mig en egen uppfattning om spelaren. Självklart är han på pappret en spelare som lätt ska kunna vara ett komplement i anfallet. Men får vi valuta för lönen plus eventuell ersättning till Mjällby i vår tuffa ekonomiska situation och är det ett bättre alternativ än att ge våra ungdomar (Murad, Lipovac) chansen att få rutin inför nästa år? Jag tycker iaf att Pode-affären tyder på ett alldeles för kortsiktigt tänk från vår ledning. Får helt enkelt hoppas att jag har fel och att han glänser i den svartvita dressen :)
Örebro Pete Zahut
2013-07-14 00:45
@Bastard on Parade:

Håller med, väl talat
Örebro Bastard on Parade
2013-07-14 00:18
@K.Carlos:

Då har du nog inte sett allt för många matcher med honom. Han var riktigt bra stundtals redan när han spelade i Malmö och hans senaste säsong i Trelleborg höll han en bra nivå. Det känns som ett bra komplement till Hasani/Samuelsson ifall William inte kan spela. Jag har väldigt svårt att se att vi kan hitta ett mer etablerat namn nu som kan leverera direkt. Ett lån säsongen ut känns som en bra lösning. I Superettan kan vi inte rekrytera topp-spelare så då känns det här som en bra lösning.
Örebro Pete Zahut
2013-07-13 23:47
@Valderinho:

Är väl egentligen det som skiljer honom från Crespo. Utan att veta vad som rör sig i vår kära tränarstabs huvuden men fanns det något som irriterade mig i vissa matcher så var det Crespos själviskhet istället för att lägga fram bollar till Samuelsson. Samtidigt var Crespo en härlig person och icke att förneka att han som en blixt från en klar himmel kunde sänka en moståndare

Jag tror samarbetet Creso & Hasani var rätt bra medan Crespo & Samuelsson funkade mindre bra. Men kanske kan konstellationen Pode & Samuelsson funkade bättre och tvärt om Pode & Hasani funkar mindre bra. Men vi får se. Vad jag förstått kan han användas som offensiv mittfältare också
Örebro Pete Zahut
2013-07-13 23:44
Fixa redigeringsbuggen SF
Örebro Pete Zahut
2013-07-13 23:44
@K.Carlos:

Tydligen har vi en tränarstab som gör en annan bedömning ;0)
Örebro K.Carlos
2013-07-13 23:41
Känns inget bra med Pode, tror aldrig att jag har sett honom göra en bra match.
Örebro Pete Zahut
2013-07-13 23:40
Bugg-dubbel
AIK Saywee
2013-07-13 22:16
4
Örebro Conjuration
2013-07-13 21:13
Som sagt innan, Pode låter inte så sexig. Men vem är jag, iklädd strumpor och sandaler att avgöra sådant. Ifall han kommer hit så håller jag tummarna för honom & att han sätter några strutar :) Hållet fortfarande Falkenbergs anfallare, Victor Sköld (stavning?) som personlig favorit men förstår att han är osannolik. For now. Vänta bara tills vi är tillbaka, då! ;) Saywee, hur många dopp har det hunnit blivit?
Örebro Pete Zahut
2013-07-13 19:41
Pode skrev jag om som möjligt förvärv tidigare i somras! Hehe, Inte ofta jag "får rätt"
Örebro ÖSK KRILLE (GFG 2015)
2013-07-13 19:15
Angående Pode så verkar det som det är någon liknande uppgörelse som ÖSK har med AIK Daniel Gustavsson.

Alltså att Pode kommer på lån under hösten med en möjlig förlängning.
Örebro Valderinho
2013-07-13 18:45
@ÖSK Fans:

Som jag ser det har han varit "spelduglig" 2011, 2012 innan han skadade baksida lår detta året, vilket är vanligt förekommande hos fotbollsspelare. Det är sånt som händer. På försäsongen gjorde han väldigt mycket mål och var produktiv innan han blev skadad i serien. Ska vi värva så pass "etablerat" är det en chanstagning man får ta, när vi ligger där vi gör(Superettan).
Benny Böckling
2013-07-13 18:42
@Valderinho:
Ja vad vet jag, men han har ju lirat mest anfallare i Mjällby.
Örebro Valderinho
2013-07-13 18:32
@Benny Böckling:

Ok. Kollade upp lite från hans presskonferens med Mjällby. Där beskriver han sig som en offensiv spelare, som trivs allra främst centralt i mitten. Han är bra med bollen och i passningsspelet och har även ett bra skott. Han kan spela på dom flesta offensiva positionerna och ser sig främst som en framspelare snarare än en målskytt.
Örebro ÖSK Fans
2013-07-13 18:28
Varför ska vi alltid värva skade drabbade spelare?
Benny Böckling
2013-07-13 18:18
@Valderinho:
Anfallare
Örebro Hahne
2013-07-13 18:16
Är pode verkligen något att ha? för mig är han en misslyckad talang a la Astvald...
Benny Böckling
Nej Pode känns ju inte så sexigt... Får hoppas att det bara rör sig om ett lån över hösten för i Allsvenskan håller han ju inte någon högre klass.
Örebro Brus-Nilsson (Svag signal)
@Valderinho:
Äsch då, vem minns inte Kim Olsens spark i öppet läge, det ligger också på tuben. :-) Valderinho// Enl. NA:s app "Inspark" så är han anfallare.
Örebro Valderinho
2013-07-13 18:15
Är Pode anfallare eller mittfältare??
Örebro Valderinho
2013-07-13 18:05
Jadu..
Örebro Brus-Nilsson (Svag signal)
2013-07-13 17:34
Marcus Pode nära ett kontrakt med ÖSK!
AIK Saywee
2013-07-13 16:50
Stöd edra lokaler ;)
Örebro Conjuration
2013-07-13 15:13
Support your locals ;)
Örebro TommyS
2013-07-13 12:56
Valdet har skrivit på ett tvåårskontakt med Valladolid. Enligt länkad artikel - om jag förstår rätt - ska Valdet ha "köpt sig ur" kontraktet med ÖSK i januari och för att stanna i Valladolid har han gått med på att "sänka sin redan låga lön". Men som sagt, med risk för att jag missuppfattat den spanska texten. Om jag har förstått det rätt, och med tanke på Haddads kommentar om att "ÖSK fick bra betalt från Valdet", så lutar jag nu åt att det formellt var Rama som betalde sig ur kontraktet med ÖSK för att gå till Valladolid, och att Valladolid kompenserade Valdet för detta. Kan dock inte tänka mig att det rörde sig om några större summor. Men vi önskar väl Valdet lycka till och hoppas att han lever upp till sin potential i Primera Division.
Örebro mr olafski
2013-07-13 12:07
Tycker snacket om infödda örebroare osv påminner om en viss diktator från 40-talet. För mig har det varit svartvitt som gällt ända sedan barnsben, men jag ser det inte som något konstigt att man kanske väljer att hålla på ett annat lag heller. Supportermässigt tillhör vi inte en av de största klubbarna i Sverige, utan det är bara acceptera att det är stockholmsklubbarna som har den bredaste fan basen. Dessutom tror jag att många som är födda i Örebro, väljer andra lag för att ÖSK inte är så bra på att göra PR för sig. Vilket har jag ryker varit ett problem länge även om det blivit bättre de senaste åren
Annons: