/fotboll/osk/forum/1933.aspx/fotboll/osk/forum/1933.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2013-07-23 00:02
Tror på vinst för giganterna :)
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro malge
2013-07-22 22:19
Nähä, jaha snart dags för match efter lång väntan. Vad tror ni om matchen gott folk, hur många blir vi, vad blir det för väder?
Vinst
300 öskare
SOLSKEN
Örebro Tillbaka
2013-07-22 17:05
Tintin i Tibet (Örebro) Det är klart att det kan fungera med nuvarande mittfältare, men det vore ett högt spel. Ett allt för högt spel enligt min mening. Det har ju varit uppenbart från försäsongen ett innermittfältet är vår svagaste lagdel. Den behövde förstärkning redan innan Berger lånades ut. Att i det läget låna ut Berger utan att fylla på skulle vara en märklig strategi.
Örebro Hahne
2013-07-22 17:01
Förstår inte allt snack om att ändra till 4-3-3 ??? såg juh hur bra det var förra säsongen :P nee allvarligt så nu har vi denna tränare som kör 4-4-2 o värvar spelare utifrån det och jag tycker det fungerar utmärkt! och förhoppningsvis så har vi ett efterföljande i både alec och axel på tränar sidan som kommer bygga vidare på den inslagna vägen när Peo stiger åt sidan i framtiden o då kan fortsätta bygga vidare på truppen utan att förändra allt för mycket hoppas jag....

En innermittfältare som kan vinna mittfältsduellerna a la Nikili men även passa bollen vore något :P Någon som vet någon sådan ?
Örebro minatankar (för sm-guld)
2013-07-22 16:47
Tintin i Tibet (Örebro) // Jag vill ha konstruktiva, kreativa, tekniska och offensiva spelare på innermittfältet som kan föra matcher både i SE och AS. Därför tror jag också på 4-3-3, där utrymme ges för en defensiv spelare. 1 av 3 är ok men inte 1 av 2 eller 2 av 2.
Örebro Tintin i Tibet
2013-07-22 15:56
Nej, det kanske räcker med Saeid, Nilsson, Nkili, Lumbana och Haginge som innermitt-alternativ? De två sistnämnda gjorde det ju t ex väldigt bra i de positionerna hemma mot MFF förra året. Kanske ett bra sätt att bevaka tabellpostionen, alltså inte genom skönspel utan istället det jäddraanamma som dessa två spelare kan uppvisa? Haginge kan ju springa hur mycket som helst och Boris sägs ju vinna alla interna uthållighetsprov. Kanske är även Hasani ett innermitt-alternativ? Kanske behöver vi inte gå över ån efter vatten?
AIK Saywee
2013-07-22 15:22
Jag tror vi klarar målet med dagens trupp, tror liksom på laget och tränarna och förstår att vi inte har en alltför stor kassakista. Är liksom nöjd och inte speciellt orolig i dagsläget, men allt kan ju hända ...
2013-07-22 14:44
Saywee (Örebro) // Ingen har sagt att nuvarande trupp är usel eller att vi behöver en trupp på 50 man. Dock är vi flera som menar att truppen kontinuerligt behöver omsättas dels med unga talanger från närområdet och dels med nyförvärv utifrån av hög klass på nyckelposter.
AIK Saywee
2013-07-22 14:18
Enligt flera har klubben genomfört en bra sommarsilly, och truppen har inte blivit sämre. Den trupp som genomfört en strålande vårsäsong blir nog inte plötsligt usel :)
AIK Saywee
2013-07-22 14:15
Tintin, 13:46, GOK !!!
AIK Saywee
2013-07-22 14:13
Leper, tackar, då får vi vara lite försiktiga med ytterligare värvningar förmodar jag ...
Örebro Tintin i Tibet
2013-07-22 14:09
minatankar//
I do agree, men då bör det vara ett nyförvärv som tillför något extra än vad Berger tillförde, alternativt tillför ungefär i nivå med Berger men är billigare än honom. Det sistnämnda är nog ändå ett lite sämre alternativ, då kanske vi snarare kan klara oss med den trupp vi har?
2013-07-22 13:58
Tintin i Tibet (Örebro) // I en miljö där konkurrenterna investerar och satsar, innebär en besparingsstrategi hög risk för uteblivna intäkter i form av publik, partners/sponsorer och AS-spel. Man vinner inget här i livet om man inte är beredd att satsa.
Örebro Tintin i Tibet
2013-07-22 13:46
Om ett tillskott av en innermitt av klass i slutändan skulle visa sig bli skillnaden mellan spel i allsvenskan respektive superettan 2014 så kan nog en sådan värvning snarare bidra till en bättre ekonomi, dvs vara en lyckad investering. Men, sådant vet man aldrig innan förstås. Det är där das fingerspitzengefül kommer in, förmågan att ta rätt beslut vid rätt tillfällen. Billigaste truppen sett till kostnadssidan får vi nog om vi bara värvar amatörer, men intäkterna lär minska drastiskt eftersom vi då lär inleda fritt fall i seriesystemet.
Örebro ÖSK Fans
2013-07-22 13:14
Leper

Vet du om någon mer spelare är på väg in?
Örebro Leper
2013-07-22 13:07
@Saywee:

Nej, ekonomin är tajt. Det som räddar året är försäljingen av Paulinho (3 milj).
Tappar vi ännu mer publik i höst så riskerar vi ändå att hamna på minus.
AIK Saywee
2013-07-21 21:11
Är klubbens ekonomi god?
Örebro DaSa
2013-07-21 20:03
Eftersom ösk har försökt få hit Nordmark så letar vi bevisligen efter en centralmittfältare. Sen så behöver vi ju inte chansa och göra en Gigena-värvning om det inte dyker upp ngt.
Örebro Pete Zahut
2013-07-21 19:47
nu har jag inte räknat spelare men var inte ambitionen att truppen skull bantas ned till N antal spelare. om man nu uppnått N antal så borde det alltså inte vara nödvändigt att Berger skall ersättas? Även om jak kan hålla med om att en klasspelare på mitten skulle behövas. Men om Sixtens gamla lag levde på individens styrka lever ÖSK 2013 på kollektivets
AIK Saywee
2013-07-21 19:23
Har klubben råd kan det väl värvas hur mycket som helst ...
Örebro Tintin i Tibet
2013-07-21 18:47
Saeid står på två varningar och Nilsson på en. Sedan finns risk för skador och formsvackor. Förutom Saeid och Nilsson är Nkili, Lumbana och Haginge våra ytterligare alternativ på innermitt och det känns inte helt tryggt.
AIK Saywee
2013-07-21 18:31
Tänk om Nilsson och Moe i höst finner toppformen, båda två ...
Örebro Tintin i Tibet
2013-07-21 18:25
@Tillbaka:
Så tolkar även jag utlåningen av Berger. Vi är minst en gubbe för kort i truppen på innermittfältet i nuläget.
Örebro ÖSK Fans
2013-07-21 18:15
Saywee

Har dom råd med en klassvärvning så tackar jag inte nej till en sådan..tror jag ingen mer en du som gör här inne..
2013-07-21 18:14
Saywee (Örebro) // Sannolikheten för att en av två innermittfältare ska bli indisponibel p g a skada, sjukdom, avstängning eller dålig form är mycket högre än de exempel du anger. Att rekrytera en innermittfältare av hög klass innebär inte att truppen kommer att innefatta 50 spelare som du skriver, speciellt inte som nu flera stigit av truppen av olika skäl. Jag tjatar inte om detta för att nödvändigtvis övertyga dig, utan därför att det är den mest angelägna rekryteringen enligt min och mångas uppfattning. Det är bara att hoppas på att Peo har samma uppfattning.
AIK Saywee
2013-07-21 17:54
ÖSK Fans ... Tänk om två målvakter inte blir tillgängliga, efter nästa match. Vad skriver du då? Tänk om vi blir av med tre forwards. inom kort. Vad skriver du då? Om våra mittbackar blir borta eller ur form hela hösten. Vad skriver du då? Alla dessa om ....
Örebro ÖSK Fans
2013-07-21 17:29
Saywee..

Missar vi allsvenskan pga skador på mittfältet så vill jag höra hur du låter då?? Är det praktikantens fel då?
Örebro Tillbaka
2013-07-21 17:26
Utlåningen av Berger måste väl rimligtvis innebära att en ny innermittfältare är på ingång. Årets silly season känns ju mycket välgenomtänkt och klok. Jag har svårt att det rimliga i att vi skulle spela resten av säsongen med så få alternativ på så viktiga positioner. Jag hoppas på att bli positivt överraskad!
AIK Saywee
2013-07-21 17:08
Jag lutar mig inte tillbaka, men varför skulle vi helt plötsligt, bli så dåliga? Vi har tveklöst bästa truppen, behöver i dagsläget inte avlöna fler. Nu kör vi på och om om skulle hända just ÖSK, ja då får vi la hittepånåt ... ... annars kan man ju gardera sig ordentligt och avlöna 50 spelare.
Örebro Conjuration
2013-07-21 16:24
Vi har inget stort avstånd från de andra lagen. Om allt skiter sig kanske vi hamnar på kvalplats (eller värre) och kval är nog det värsta som finns.
Annons: