/fotboll/osk/forum/1927.aspx/fotboll/osk/forum/1927.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2013-07-27 12:39
DaSa, utan att luta mig tillbaka, så känns det som att alla lag kan råka ut för skador, kort och annat elände.
Postat via SvenskaFans-appen
AIK Saywee
2013-07-27 12:28
Kul med lite optimister :) OU !!!
Örebro Aspen (hoppas ÖSK går upp i AS)
2013-07-27 12:24
Jönköping har problem i truppen. Från deras hemsida::
"Förutom att våra två utländska nyförvärv inte är med så är Zourab Tsiskaridze, Tom Siwe och Samuel Adjei inte med på grund av skada. Siwe slog upp sin skada i ljumsken och Adjei räknar vi med i laget igen att han är tillbaka om en och halv vecka. Det är då 17 spelare med till morgondagens match, avslutar Gren."
2013-07-27 12:09
Jag kommer nu ta dagens första valium. Årets bortamatcher gör maj nervös, marginalerna är små och vi har inte dominerat dom.

Hoppas på en förbättring speciellt i offensiven med dom tre nyförvärven Dejje, Gustavsson och Pode och att vi håller nivån i försvaret.
Örebro DaSa
2013-07-27 12:06
pemo/ Vill du att styrelsen skall tänka likadant som dig? Dvs lutar sig tillbaka och utgår från att vi inte får ngr skador under hela hösten och att alla spelare presterar.
Örebro pemo
2013-07-27 11:15

"Väldigt många talar om att Hammarby har en otroligt bra trupp och att de borde vara ett lag för allsvenskan.

Jag håller inte med.

Jag tror att truppen är klart överskattad och att det ”låter bra” för att det är Hammarby.

Därmed inte sagt att den är dålig och att den inte kan nå en kvalplats med lite drag. Kennedy Bakircioglu är seriens bästa spelare (jag tycker Andreas Drugge i Gais har varit minst lika bra) och kan på egen hand avgöra matcher med sitt spelsinne och sin högerfot, inte minst från fasta.

Men av det jag sett – med väldigt öppna ögon – av Superettan i år så hittar jag en hel del lag med minst lika bra spelare på många andra positioner.

Örebro är i särklass. Sundsvall (innan Ari Skulason-tappet) klart mera stabilt. Falkenberg med en extremt skicklig offensiv, förvisso med mindre kända namn (Victor Sköld, Johan Svahn, Rodevåg, Niclas Eliasson) men mycket bättre än det torftiga anfallsspel som Hammarby erbjudit. Jag tycker Gais har en stark Superettan-trupp (Drugge och Joel Johansson!) som understundom spelar bra fotboll, jag tycker Degerfors är stabilt med Johan Bertilsson som en pärlaalla lag i Superettan velat ha, jag tycker att Assyriska och Landskrona har startelvor som mycket väl kan mäta sig med Hammarbys."

Ovanstående har jag kopierat från Ekwalls blogg. Tycker verkligen att han prickar rätt. Jag brukar lyssna på Fan-TV 08 , och där är de otroligt naiva när det gäller hur bra trupp Hammarby har.

Så jag la bara in detta för att sprida lite mer ljus över trupper och spelare som är "fina namn" men som kanske inte lever upp till förväntningarna.
Det är trots allt vad de levererar på planen som betyder något.

Därför är Hagge fortfarande en av våra bättre spelare, men kommer aldrig att bli någon av dessa truppstjärnor som andra supporters dräglar över.

Nu tar vi Jönköping och Värnamo. så att det blir fullt hus den 7:e
Örebro Leper
2013-07-27 10:36
Hakar på tåget!

Jag känner också stor optimism inför höstsäsongen. Tycker det har känts stabilt, vi har vunnit även när spelat hackat. Blir vi inte övermodiga eller får ett satans oflyt så lär vi gå upp.

Att vi ska få hit etablerade spelare av hög allsvensk klass nu mitt i säsong har jag mycket svårt att se.
Dels har vi ingen ekonomi för det och dels lär väl de spelarna vara ordinarie i sina lag och också vara de viktigaste i sina lag.
Att då den klubben ska släppa den spelaren till oss (gratis) och att den spelaren vill gå till oss nu är väl ganska orimligt.

De förändringar som skett i vår trupp under uppehållet känns rimliga och vettiga.

Efter denna säsong (inför AS nästa år) måste det däremot värvas klasspelare, framförallt till innermittfältet.
Dagens trupp lär få svårt i AS.
2013-07-27 10:19
mr olafski // Glöm inte att ÖSK värvat jacob Rinne från Forward. Visserligen spelkar först till nästa år men att värva ytterligare en målvakt nu har k'ännts konstigt. Karlsson, 50 år har mycket rutin
Örebro mr olafski
2013-07-27 09:56
Jag är också en av dom som känner optimism inför den fortsatta delen av säsongen. Jag tycker att vi har en bred trupp som kommer hålla hela hösten. Tycker dessutom likt empes att hösttruppen känns bättre än vårtruppen. Visst har vi tappat crespo som var en av dom bästa offensiva pjäserna vi hade men jag tror att pode kan bli en minst lika bra förstärkning. Dessutom hoppas jag att william ska bli hel och hitta formen och då vet vi ju alla här inne vilken kvalité han håller. Tycker inte jag har sett några tecken under våren som tyder på att vi skulle klappa ihop totalt under höstracet heller och om någon spelare tappar formen så har vi som jag sagt en bred trupp med många alternativ. Den enda positionen jag känner mig osäker på är målvakt och där hoppas jag Oscar håller sig hel, hade smakat gott med en reservmålvakt under sommarfönstret, men det är ju inte för sent än. I övrigt så tror jag att våra krigare vänder hem med 3 sköna poäng till närke idag efter en 3-0 seger och mål av Yasin och sen Pettson x2. Citerar saywee: "heja SPORT"
2013-07-27 09:47
Jag hoppas att laget inte smittas av den i bland för stora optimismen här på forumet utan är på tå i varje match, i varje minut.
Superettan är ett drama.
Örebro Svartvitt forever
2013-07-27 09:12
Jag delar optimismen som flera här känner inför hösten. De svåraste konkurrenterna på hemmaplan frånsett Sundsvall, plus några fullgoda nyförvärv. Samtidigt är det sant som Tintin påminde om härom dagen att det såg (nästan) lika bra ut 2006 och att det ändå blev strid in på mållinjen. Stolpe in kan lätt bli stolpe ut.

När spelarna intervjuas efter en seger så är de oftast väldigt kloka och ödmjuka och säger att vi tar en match i taget, vi tar inte ut något i förskott.
Så låt oss tro på våra hjältar men samtidigt tänka framåt. Plötsligt verkar vi stå utan Berisha, lagets bäste spelare tillsammans med Oscar Jansson, kanske hela hösten. Säkert har PEO och hans stab tänkt på alla eventualiteter, men det skadar väl inte med lite försiktighet även hos oss fans.

Väntar ännu på att vi ska övertyga på bortaplan, där vi bara hittills har gjort en enda bra match. Och det är lätt att glömma att det ibland sett allt annat än övertygande ut på hemmaplan trots full poängpott.

Tror ändå på tre poäng i dag, 0-2.
Örebro Empes
2013-07-27 02:01
Tycker att Sportklubben av idag nog är minst lika starkt som innan uppehållet. Känner mig positiv, tror på dem, Det kommer att gå bra. Men tror också att ledningen arbetar på att få hit en duktig mittfältare som kan gå direkt in i startelvan. Och tror också att man helst vill få hit en sådan så snart som möjligt, för att spela in honom inför nästa år. Men det kan säkert vara svårt så här mitt i säsong, kanske blir det först till nästa år. Men jag bara tror.

Jag tror också att Tobias Nilsson kan bli bra i höst om mer speltid. Tycker att han har många fina egenskaper.
Energiläckaget
2013-07-27 00:11
Ser fram emot matchen i morgon som 17 :-)
Åker ned för en liten mini semester, med lunch och dricka på piren. Sedan avgång upp till Stadsparksvallen.
Hoppas att verkligen att ÖSK ger mig en trevlig eftermiddag så jag kan fortsätta fira över kvällen. Vill inte sitta och känna det som jag dricker gravöl på kvällen ute på piren.
Laguppställning enligt mig:
Mål: Jansson
Backar Nkili, Wikström, Wiktorsson, Wowoah
Mittfält: Yasin, Nilsson, Said, Holmberg
Anfall: Hasani, Samuelsson
Örebro pemo
2013-07-26 23:20
Hej igen. Måste bar få göra Saywee lite sällskap med det positiva ÖSK.. Vi har ett lag som leder SE med målskillnad 23 - 7 ! Och då har vi inte ens spelat med samma backlinje alla matcher! Varför skulle vi helt plötsligt tappa mark och börja förlora?

Pode istället för Crespo. Ja, det är väl hugget som stucket. Tycker att Crespo var lite svår som medspelare. Tror inte han får göra så många matcher i höst för gnaget. Att sedan Astvald blivit röd beklagar jag, men det var väl dags för något nytt, då han stannat upp.

Att vi inte har en spelfördelare på mittfältet håller jag med om, men jag ser inte att vi har förlorat för det. Visst, Hammarby trotsade logiken och vann över oss. Men vi fick hjälpa dem ordentligt.

Så varför dra upp en massa "om och men", när vi ännu inte kommit igång?
Visst skall vi planera och förbereda klubben för 2014 och allsvenskan, men ännu så länge håller laget, och vi har ju faktiskt en hel del ungdomar som trampar på underifrån.

Nej, jag tror att vi kommer att överraska i morgon och dra ifrån i toppen.
Tyvärr kunde jag inte åka med ner, men har köpt matchen av NA, så jag sitter i min svala källare och hejar för fullt i morgon.

Så, upp med humöret nu, och njut av tillvaron som serieledare. Det ser bra ut och jag tror verkligen på det här laget.
men för säkerhets skull: Knock on Wood.

Örebro Tintin i Tibet
2013-07-26 22:52
Boris bäst i test! "Såg ut som att han hade gått ut med hunden ett varv runt stora scenen i Stadsparken"...
Örebro Stravinski
2013-07-26 22:18
Apropå högerbacken så finns ett alternativ till, Boris. Han testades där en halvlek mot Huskvarna och gjorde det utmärkt, framför allt framåt. Blev lite förvånad när jag såg laguppställningen före matchen, men vid närmare eftertanke så är det kanske rätt plats för Boris. Han orkar ju springa max från kortsida till kortsida under 90 minuter.
Örebro DaSa
2013-07-26 21:58
Tror som Empes. Känns som Peo är en psykologisk tränare som vill att hans spelare skall må bra och då tror jag inte att t.ex. DG går direkt in i startelvan utan får förtjäna platsen genom att göra bra inhopp. Samma sak gäller i anfallet så där startar Pode på bänken.

I backlinjen så borde Nkilli vara mest trolig att få starta som högerback, detta då han fick spela där i träningsmatchen. Men om Bersiha är borta hela hösten så tycker jag att Nkilli skall spelas in som mittback, tycker att han och WIktorsson är ungefär lika duktiga men Nkilli har mer potential.

Utan att ha sett ngt av nyförvärven så kommer här min gissning om hur de kommer att lyckas under hösten.

- DG kommer att börja som bänk spelare och efter de både Jönköpings matcherna vara ordinarie. Han kommer efter säsongen att köpas loss från AIK.
- Pode kommer att vara tredje/fjärde valet under hela hösten och därmed inte erbjudas kontrakt.
- Daja kommer att ungefär 100-200 min speltid under hösten. Han kommer att harva vidare nästa år som truppspelare och säsongen efter kommer han att ledsna och gå tillbaka till Forward. Men som sagt så har jag inte sett honom spela, självklart hoppas jag att han gör succe och petar min hackkyckling Hagge:)

Om nu Berisha är skadad resten av säsongen så hoppas jag att Peo och ÖSK är inne på linjen att värva en central mittfältare. Mycket bättre att flytta ned Nkilli och jag tror att tillsammans med Wiken och Wiktorsson med Westerlund som fjärde alternativ så kommer inte försvaret att vara ngt problem.
Örebro Valderinho
2013-07-26 21:58
Antti Kanerva dömer imorgon. Brukar alltid hända något..
Örebro Empes
2013-07-26 21:37
Tintin - underbar reklamfilm:-)

Gissar att Peo väljer Nikili som högerback, tolkar det så när han på frågan om Dajje kan vara en startman mot jönköping svarade - "kan, kan han...", som att det finns ett "men" därefter också.

Holmberg och Yasin tror jag blir yttrar, Hasani + Samulesson som toppar. Pode och DG får gott om speltid i andra halvlek.

Visst spelar väl Moe?

Är för övrigt mycket imponerad av Peo. Vilket tränarteam vi har med honom tillsammans med Axel och Alex. Sveriges bästa?
AIK Saywee
2013-07-26 21:18
Jag gjorde Highfive med poliskonstapeln efter matchen, han undrade faktiskt om jag åkt fel :)
Örebro Tintin i Tibet
2013-07-26 21:11
@Saywee:
Underbart Saywee!! Jag visste det! Snygga tröjan, fina kepsen o allt!!
Örebro Sogen
2013-07-26 20:15
Moe spelar inte pga ramadan. Äh han äter å tränar precis som vanligt!
AIK Saywee
2013-07-26 19:08
Tintin, vågar inte rusa, det kan drabba ÖSK. Jag har ju den snygga tröjan och den fina kepsen på mig ... Heja SPORT !!!
Örebro Tintin i Tibet
2013-07-26 18:36
@Saywee:

Tänker du göra en "rusning"? Akta dig, du kan bli avstängd från alla arenor i två år (tror jag att det är)...
AIK Saywee
2013-07-26 17:17
Jag värmer upp i kväll på Påskbergsvallen, BOiS mot BOiS :)
Örebro Hahne
2013-07-26 17:13
Min startelva:

Jansson
Dajje- Wiktorsson-Wikström- Wowoah
Yasin - Nikili - Nilsson - Gustavsson
Pode - Samuelsson

troliga inhopp
Hasani, Holmberg,

Moe spelar inte pga Ramadan...
Hasani verkar få börja på bänken av träningar att döma
Holmberg tror jag kan petas till förmån för DG då ja tror Poe vill visa att det är konkurrens om platserna...
Örebro ÖSK KRILLE (GFG 2015)
2013-07-26 17:06
Peo inför matchen imorgon.
Örebro go_osk (We are on the road again!)
2013-07-26 16:51
Ett 100-tal som laddar upp och några hundra på bortasektionen!
Örebro go_osk (We are on the road again!)
2013-07-26 16:25
Malge// Vi samlas på Harrys i Jönköping före match. Som det ser ut just nu så blir vi ett 100-tal. Alla till Jönköping!
Örebro Erik Wärlegård
2013-07-26 15:52
ÖSKTV: Pulsen på träningen dagen innan matchen mot Jönköping.
Annons: