/fotboll/osk/forum/1915.aspx/fotboll/osk/forum/1915.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Tintin i Tibet
2013-08-01 18:48
Ayanda Nkili kommer från Sydafrika, ett land med troligtvis färre andel muslimer i befolkningen än Sverige. Givetvis kan han trots det vara muslim likaväl som Haginge i teorin kan tänkas vara Buddhist..
AIK Saywee
2013-08-01 18:48
Undrar om Gary Sundgren hänger med till Värnamo, jag har hört att han är på hugget ...
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Sogen
2013-08-01 18:45
Rätt skön sågning på mina tankars inlägg om 14 förändribgar av Alec. " räknar Förändring med vilken plats dom hade på bänken och vem dom satt bredvid"
Örebro Sogen
2013-08-01 18:42
Är Nkili oxar muslim?
Örebro Kardinalen
2013-08-01 18:35
@Kardinalen:
Tror knappast att ÖSK åker mot Värnamo redan idag. Däremot borde man kunna ta in på hotell under dagtid morgondagen för att vila sina lemmar. Och för att ha lite tid för alla Värnamo-groupies som vill ha sitt lystmäte tillgodosett.
Örebro Tintin i Tibet
2013-08-01 18:32
@Karlstruum:

Haha! Himla roligt! Axéns kommentarer om att han hört att det på (detta) forum skrivits att "vi gjorde 14 ändringar inför Jönköpingsmatchen" är för helt underbar! (själv är jag fortfarande helt förbluffad över hur man öht kan göra 14 ändringar i ett lag bestående av 11 spelare!!). Meddela du som efter att ha sett detta inslag fortfarande tycker att "klubben" är "hemlig" kring Moe!!
Örebro Kardinalen
2013-08-01 18:26
Moe tillåter alltså sig själv att äta mat mitt på dagen under matchdagar.

Samt, om jag förstod det hela rätt, eventuellt äter frukost varje dag EFTER det att solen har gått upp. Solen går ju upp cirka halv fyra, men han kanske går upp tre och därefter kvartar på nytt (som han ju också säger i videon).
Örebro Conjuration
2013-08-01 18:20
Många kloka ord av Axén och Moe berättar om Ramadan. I klippet om pulsen innan Värnamo.

Vilken fin titel, förövrigt, "forumkung". Hoppas innerligt att inte Peo kommer hit, hänger över min axel och säger på bred skånska att jag skriver fel.

Jag kände mig träffad av Alecs meningar. Det är dags att snöra på fotbollsskorna, bli stjärna, hamna på framsidan av Fifa 15. & casha in miljoner. Det är lätt eftersom jag redan kan allt genom år som ÖSK supporter. Kolla bara på Erik Wärle, han gjorde en liknande resa. Han vaknade en dag och kände att, "nu är det dags att visa var skåpet ska stå". Resten är historia, rykten till diverse storlag och senast Real. Superlativ för hans insatser under de senaste matcherna.
Örebro minatankar (för sm-guld)
2013-08-01 18:18
Namn: Karlstruum Postat via SvenskaFans-appen
Sänt: 2013-08-01 17:59
Hehe, skön kritik av Axén till alla "forumskungar" som bara hittar fel. Älskar hans attityd.
//

Har "pratat" med Alec tidigare om detta. Vet att han uppskattar supportrarnas engagemang och har t o m uttryckt det som att det finns ett större engagemang i Örebro än på många andra håll i Sverige.

Upplever inte att de flesta som analyserar matchen bara hittar fel, är negativa eller letar syndabockar. Man söker förklaringar för att diskutera hur det kan bli bättre till nästa match. Utan denna diskussion dör supporterengagemanget ut.

Kan emellertid själv tycka att det hos en del är många starka och snabba kast mellan att en spelare eller laget är världsbäst till att bli sämst. Men oftast är det ju uttryck för känslor i stunden.
Örebro Karlstruum
2013-08-01 17:59
Hehe, skön kritik av Axén till alla "forumskungar" som bara hittar fel. Älskar hans attityd.
Örebro Bastard on Parade
2013-08-01 17:53
@Jekl:

Holster har definitivt en hög högstanivå, men jag är mycket tveksam till om han passar som innermittfältare i en 4-4-2 uppställning. Han känns klockren som offensiv mittfältare i en 4-2-3-1 uppställning. Frågetecken dock för hans attityd. Han fick väl sparken av Sundsvall efter några matcher trots att de under försäsongen nobbat ett antal bud på honom enligt rykten.
Örebro ÖSK KRILLE (GFG 2015)
2013-08-01 17:52
Inför IFK Värnamo-ÖSK.
Örebro Jekl
2013-08-01 17:33
Vet att det varit uppe för längesedan men vore inte Fredrik Holster en perfekt spelare för ösk? Offensiv mittfältare som är etablerad i både superettan och allsvenskan (10 poäng förra säsongen för Sundsvall) och dessutom är free agent. Innermittfältet är definitivt den lagdel där jag är mest orolig inför hösten, och det vore tjänstefel att låna ut berger utan att ha någon annan på gång
Örebro bison
2013-08-01 17:07
Om Nordin hamnar på Nya Parken kommer jag kräkas varje gång jag ser honom i deras hiskeliga matchställ vandra in till Sveriges sämsta inmarchlåt.
AIK Saywee
2013-08-01 17:02
Olle Nordin ?
Örebro Tillbaka
2013-08-01 16:28
Kom hem Nordin!!
Örebro TommyS
2013-08-01 15:51
Om det jag läser stämmer vill alltså Peking hellre ha 700000 spänn äm Nordin. Dags att stoppa förnedringen av en av våra nu. Öppna armarna för Nordin nu!
Örebro ÖSK-Boldt
2013-08-01 15:00
Fatcit//. Jäklar vad vackert !! :D
Örebro TommyS
2013-08-01 14:43
Efter den okaraktäristiskt sinnesjuka startelvan mot J-södra verkar Peo ha besinnat sig. Jag ser fram emot att se Kalle (som trots bristande form varit effektiv framför mål) som släpande. Jag hoppas att Hasani får chansen från start framför honom men misstänker att det blir Samuelsson. Lite nervös för innermittfältet som så många andra. Jag vill verkligen se en kvalitetsmittfältare innan fönstret stänger.
AIK Saywee
2013-08-01 14:17
Facit, några förlorar hjärtat och många tappar intresset för ÖSK, när klubben harvar i Superettan :( Men jag hejar fortfarande på SPORT !!!
AIK Saywee
2013-08-01 14:14
Kollade in Haxel's länk och konstaterar att det verkar vara ett lår som krånglar för Mohammed ...
Örebro Fatcit (Börja kommunicera ÖSK!!!)
2013-08-01 14:13

2010
Jag gillade att klubben stack ut med sitt 4-3-3 och offensiva tänk.
Jag gillade att ingen nämnde ÖSK och tråkfotboll i samma mening, och även om vi förlorade några matcher så var varje match en SHOW...
Alla gick på fotboll i staden, dels för att laget spelade bra, men lika viktigt var den stämning som publiken själva skapade med flaggor sång.

Sedan dess har ÖSK förlorat mitt hjärta, bit för bit. Dagens skriverier i media ger mig en förhoppning att klubben nästa år ska kunna vinna tillbaka hela mitt hjärta, precis som den ägde mitt hjärta 2010...

2014
ÖSK introducerar ett nytt varumärke, baserat på Örebro som musikstad.
När spelarna går in på arenan sjunger 12 512 personer med i E20 Norr, som akustiskt spelas av Millencolin på en uppbyggd scen på ena läktartaket. Spelarna vandrar in i nytt matchställ från WeSC, som nu är ny klädsponsor till klubben. På kläderna syns, förutom texten "We are the Superlative Conspiracy", även den en logga av nya huvudsponsorn Sony Music (ett av världens största skivbolag). På planen spelar följande startelva:

-------------------Oskar
Björnquist - Berisha - Nkili - Wiktorsson
-------Gerzic - Saied - Ajdarevic
Yasin --------- Hasani ------------- Kalle
Örebro pemo
2013-08-01 14:06
Sorry, måste vara mer noga när jag skriver på paddan. Menade som du nog förstod Hasani och Samuelson ( som någon kallar Pettson )
Men skit samma. Läste också på na.se om träningen. Det laget låter väl också intressant..Holmberg på topp?
Ja, bra komplement till huvudspelarna ( nickarna ) tycker jag. Men jag blir fundersam på Pode. Tränade han bredvid? Redan skadad eller var han inte frisk när han kom?
AIK Saywee
2013-08-01 13:21
Nilsson, det kanske är brus i etern? Jag har inga större problem trots att jag bor i Faraday's bur och att dessutom dansken har begränsat svensk täckning på halvöarna.
Örebro Haxel
2013-08-01 13:20
Det blir en hel del förändringar i truppen enligt NA.
Örebro Sogen
2013-08-01 13:01
GBG erbjuder Gerzic i utbyte mot Martin Smedberg Dalens
Örebro Brus-Nilsson (Svag signal)
2013-08-01 12:26
Är det nån som upplever problem med att uppdatera detta forum i Svart-Vitts app för Iphone? Ibland får man göra 20 försök innan det händer nåt. I-landsproblem? :-) Går man via Iponens webbläsare så flyter det galant.
Örebro widemarsh
2013-08-01 11:14
pemo// Hasande och P-son? Nyförvärv som jag lyckats missa? ;)
Örebro Aspen (hoppas ÖSK går upp i AS)
2013-08-01 11:09
@pemo:

Misslyckat om vi bara gör breddvärvningar. Inför hösten måste man spetas truppen också.. Problemet sist var bl a att vi saknade en ledare som tog tag i situationen, normalt borde det vara en spelare etablerad i laget. Tror därför på att Hagge uppstår.
Örebro Kardinalen
2013-08-01 10:49
28,3 mil per bilväg till Värnamo.
Annons: