/fotboll/osk/forum/1904.aspx/fotboll/osk/forum/1904.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro TommyS
2013-08-05 16:38
Tintin, hade inte sett det. Bra om det är så.
Örebro Tintin i Tibet
2013-08-05 16:21
@TommyS:

Nej, nej det kan väl inte vara möjligt!? Djordjic är väl på väg till Röda Stjärnan?
Örebro minatankar (för sm-guld)
2013-08-05 15:51
Benny Böckling (Örebro) 2013-08-05 15:34 Mycket märkligt att ÖHK lägger en träningsmatch på samma datum som det sedan länge är klart att ÖSK ska spela på. Verkar som att ÖHK verkligen tror att dem är #1 i stan. // Håller med dig. ÖHK har ju en proffsig organisation så det är mycket märkligt. Tycker att man ska förklara anledningen, annars är det provocerande både mot gemensam publik och mot ÖSK. Valet är ju dock för de flesta enkelt.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro TommyS
2013-08-05 15:37
Inte väl? Känns väldigt Grahnig. Men en bomb vore det.
Benny Böckling
2013-08-05 15:34
Mycket märkligt att ÖHK lägger en träningsmatch på samma datum som det sedan länge är klart att ÖSK ska spela på. Verkar som att ÖHK verkligen tror att dem är #1 i stan.
Örebro Jekl
2013-08-05 15:11
MaLa: Kolla även örebrodealen, dom har två sittplats betala för en. Man får en kod som man sedan anger när man köper biljetten på plats. Kanske inte lönar sig när det är någon under 18 med men ändå :)
Örebro Brodd
2013-08-05 14:51
minatankar// Dagens träning hittade jag, en blänkare om, längst ner på ÖSKs startsida. Annars verkar det vara dålig uppdatering på träningstiderna på hemsidan eller om det är väldans svårt att hitta?
Örebro Sogen
2013-08-05 14:37
Hammarby tar alltid sig själv på för stort allvar. 6p till kvalplats nedåt nu!
Örebro MaLa
2013-08-05 14:01
@Saywee Tack för info - då blir det ett besök där.
AIK Saywee
2013-08-05 13:54
MaLa, det går nog att köpa biljetter vid turistbyrån eller vad det är, vid Olof Palme's torg. Även vid insläppet mellan norra och västra, från typ två timmar före match. Blir din son en "forumunge" bland forumungar månntro :)
Örebro MaLa
2013-08-05 13:47
Hej alla forumkungar :-) Tänkte ta med sonen på onsdagens match. Någon som vet om man kan köpa "vanliga hederliga" biljetter på plats - eller hos något ombud? Brukar i vanliga fall alltid handla biljetter online och skriva ut - men är nu på resande fot och får problem att lösa det.
2013-08-05 13:32
Brodd
//

Tack för info! Var finner du de aktuella träningstiderna?
Örebro Brodd
2013-08-05 13:14
Jag var där ett litet tag, mattan verkar helt ok.men antar att det tar lite tid tills den satt sig ordentligt, dammade granulat vid varje bollstuds. Vid uppvärmningen och träningen deltog alla utom Berisha som jag inte såg till alls, sedan vid tvåmålsspelet var alla utom Moe och Atashkadeh med, men de lirade lite med boll själva. "A-laget" vid tvåmålsspelet var exakt samma som startelvan senast.Kunde tyvärr inte vara kvar hela träningen, men om inget oförutsett händer lär samma startelva starta på Onsdag.
Örebro ÖSK Fans
2013-08-05 12:47
Någon som är nere och kollar träningen på nya mattan? ? Knappast troligt att sunk NA lägger några större resurser på det..
2013-08-05 11:25
Namn: TommyS Sänt: 2013-08-05 11:07 // Delar din uppfattning. Jag menar att man ska skaffa spelare som passar in i ett spelsystem man tror på. I dagsläget är ditt förslag det bästa, dvs att en av de två anfallarna ligger lite bakom och kan ta emot djupledspass för att därefter skapa målchans för framför allt den andre anfallaren eller för att skapa egen målchans via drippling och skott. De tre spelare i dagens trupp som är bäst i den rollen är Kalle, Hasani och William, tycker jag. Hasani har jag hela tiden gillat eftersom han dels är målfarlig, duktig på skallen trots att han inte är alltför lång och oerhört duktig som target. Hans ned- och mottagningar av svåra bollar och förmåga att fördela bollarna, håller hög klass.
Örebro TommyS
2013-08-05 11:07
Mina tankar / Tack. Det 4-3-3 som vi spelade med under Sixten tycker jag inte att vi har spelare för idag alls. 4-2-3-1 är däremot ganska likt hur vi spelat i vår, med skillnaden att vi låter en forward droppa lite djupare. Kalle, Yasin och DG är alla duktiga på att ta löpningar och att slå instick och Hasani är en utomordentlig target. Därför passar spelsättet oss. Dessutom passar det oss med två mittfältare med relativt liknande arbetsfördelning vad gäller offensivt och defensivt ansvar. Den som offras är Samuelsson, som nog får inrikta sig på inhopp om vi spelar så.

Vad gäller bomben: visst är det som du säger. Utan att känna Sarp personligen skulle jag dock hävda att hans ÖSK-hjärta och hans journalistiska stolthet skulle hindra honom från ett tweet som det han gjorde om han verkligen inte själv tror att han är rätt på det. Sedan kan han naturligtvis ha fel.

Om vi pratar om bomber in i spelartruppen - vi får hoppas att det går i den riktningen - så är det svårt att komma upp med särskilt många namn som skulle kvala in som "bomber" och som samtidigt känns realistiska. Jag tror till exempel inte att Astrit skulle vara intressant för ÖSK eller tvärtom. Om vi utgår från en central mittfältare skulle jag kunna tänka mig Nordin, Gustav Svensson, Ivo Pekalski på lån för att komma tillbaka från skada eller en halvbomb som Löken Löfquist. Finns det andra meriterade mittfältare som är tillräckligt missnöjda med sin situation för att kunna tänka sig Superettan i höst?
AIK Saywee
2013-08-05 10:57
TommyS, 09:48, Härligt positivt inlägg :) Kan det bli över 8000 ? Jag saknar för tillfället ingen ny innermitt, det här klarar vi galant utan någon ängslig ödmjukhet, samt bygger det allsvenska laget under vintersilly'n, efter att ha badat på Stortorget. Heja SPORT !!!
Örebro Einar B
2013-08-05 10:54
Som sagt, Haddad måste ha världens bästa agent...
Örebro mr olafski
2013-08-05 10:50
Skulle givetvis stå Sundin hopf och Kennedy
Örebro mr olafski
2013-08-05 10:49
@pemo håller med om det du säger, för mig känns som att folk sa inför säsongen att Hammarby hade bästa truppen enbart baserat på Erik Sundin, och hopf. Den enda i dagens Hammarby jag skulle kunna tänka mig i ÖSK är Kennedy eftersom man vet vad han kan prestera. Hopf hade jag tagit innan säsongen men nu när vi har Oscar så behövs inte hopf han är för bra för bänken. Hammarby har haft trycket på sig varje år sen de åkte ner att dom ska jogga hem superettan, ett tryck som de uppenbarligen inte kan hantera. Där i tycker jag nog man kan se största skillnaden mellan Hammarby och våra svartvita eleganter jag tycker inte vi har påverkats något av favoritskapet.
Örebro pemo
2013-08-05 10:32
God morgon. Jag vet att detta är ÖSK-forum, men jag kan inte låta bli att kommentera Hammarby. har sett nästan varje match på TV, och ett mer ineffektivt lag än HIF får man leta efter. Och sedan har de mage att sitta i 08-fotboll och mena att de har SE bästa trupp. Hur många av dessa skulle platsa i ÖSK?
Kennedy går ut och gråter i media. - Andra lag bara backar hem mot oss. Uj UJ Uj va tråkigt.
Kom igen, Kennedy. Hur vore det om han tittade sig i spegeln och frågar om han verkligen spelar för l a g e t ?

Om man nu är så överlägsen så kanske man också skall hitta ett hål på motståndarna också.
Lite ÖSK-anknytning har dock mina åsikter. Man kan ( kanske?) dra en jämförelse med hur det skulle se ut hos oss om Nordin kommer tillbaka i höst och skall ta alla hörnor/frisparkar och alltid ha bollen på mitten. Vilket då alltid stoppar upp snabba omställningar.

Nä, nu tror jag inte att detta händer, men det är i alla fall en tanke.
Så, Superettan ser ut att bli ett race mellan GIF , FFF och ÖSK.
Dessa lag är trots allt de mest stabila just nu. Men, som PEO påpekar , det är tätt med matcher i augusti och september, så det kommer att slita med ev. skador och avstängningar. Då först får vi se vem som har SE:s bästa trupp.

Ursäkta att jag slösade tid på Bajen.
Örebro Motgångssupportern
2013-08-05 10:28
Måste ändå berömma Conjuration lite för en grym krönika! Känns fräscht att läsa något som behandlar oss själva istället för mer eller mindre högtravande texter om ÖSK utan något direkt innehåll. Bra jobbat! :)

Och ja, humorn och ironin framgår tydligt. Jag är säker på att alla personer med bara en gnutta självdistans kan se det också!
2013-08-05 10:25
Namn: TommyS Sänt: 2013-08-05 09:58 // Delar din syn på spelsystem. Man behöver gå ifrån ett renodlat 4-4-2 och spela 4-3-3 eller som du föreslår 4-2-3-1. Det ökar möjligheterna till djupledsspel och färre sid- och bakåtpassningar, även om det har ett värde för att skapa psykologiskt övertag, trötta ut motståndaren, säkra ledningar och för att skapa nya möjligheter. När det gäller s k bomber har jag följande kommentar. Det är få personer inblandade i alla detaljer kring spelaraffärer. Det är naturligtvis spelaren själv, agent och klubbrepresentant. Övriga som kan känna till det hela, t ex anhöriga och styrelseledamöter, har nästan aldrig full insyn i alla faktorer och vad som händer i förhandlingar. De som är direkt inblandade pratar ytterst sällan med andra om detaljerna. Därför är det sällan någon utomstående kan bedöma hur nära en bomb är att brisera. De som vet lite kan spekulera och göra egna tolkningar. Det är det senare som nästan alltid gäller när någon pratar om "bomber" etc.
Örebro TommyS
2013-08-05 09:58
Tankar om laget inför hösten - och med bomben som vi hoppas på ännu inte inräknad. Har någon för övrigt pratat med Sarp?

Försvaret? Vet vi om besluts togs om Berisha - operation eller inte? Peo var tydlig i sin kritik mot försvarsspelet mot Värnamo. Undrar om inte Nkili flyttas ner i mittförsvaret om Moe är redo för spel på mitten.

I anfallet kändes Kalle på topp som att vi rör oss mot 4-2-3-1. Inte fel eftersom vi har varit duktiga på att fylla på i boxen i år och i ett sådant system kan spelare som William och Kalle och troligen också Pode spela i flera olika roller. Hasani tycker jag ska vara längst fram, han är en nummer nio.

Örebro TommyS
2013-08-05 09:48
Fint, varmt sensommarväder väntas, ingen TV4 sport, serieledare med en match mindre spelad, en 5-0-vinst i ryggen, revansch att utkräva på motståndaren för årets bottennapp, örebroare tillbaka från semester, ny matta, nya spelare som ska presentera sig, rekordlång vinstrad på Behrn att bygga på. Den som vill sätta sig i en hockeyhall och kolla lågintensiv träningsmatch då har jag väldigt lite gemensamt med.
AIK Saywee
2013-08-05 01:45
FFF har Zlatan ...
Örebro Conjuration
2013-08-04 23:47
På tal om Falkenberg. Jag är djupt imponerad, de har ett väldigt starkt lag med flera namn som har allsvenska ögon på sig men ändå - att vara så pass bra, en gyllene årgång. Går de inte upp denna säsong så kommer de inte att göra det nästa år heller.
Örebro Karlstruum
2013-08-04 23:01
Miroslav kuba & conjuration: Tweeta med Jarelind häromveckan och beklaga mig också äver det där. Det är som du säger att det blir mest tittare när Bajen kollar och då kan de höja reklamavgiften och således dra in mer pengar. Så allt handlar om pengar tyvärr. Men så ser ju dagens fotboll ut. Även för spelare och tittare tydligen.
Örebro Miroslav kuba
2013-08-04 21:12
@kenya:

Att FFF kunde vinna idag var inte direkt överraskande ÖIS är inte jättebra ! tror och hoppas dom tappar snart varför inte redan nästa omgång då FFF möter LSK borta. Sundsvall blir svårare att bli av med men två går upp och det blir ÖSK och Giffarna och så kan vi väl unna Degerfors ett kvalspel ? :)
Örebro Miroslav kuba
2013-08-04 21:08
@Conjuration:

Visst kan dom bli ett bottenlag men just nu är dom ett mittenlag !! Men men Bajen lockar nog flest tittare ändå skit samma framöver kanske man sitter och håller på Bajen när dom möter våra toppkonkurrenter !!
Annons: