/fotboll/osk/forum/1882.aspx/fotboll/osk/forum/1882.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro minatankar (för sm-guld)
2013-08-11 14:02
test hur man får grå text runt tidigare meddelande - tar bort om det funkar :-)
2013-08-11 13:55
Örebro Tintin i Tibet
2013-08-11 13:45
@Saywee:
inget tjat utan tjut eller kanske var ordstävet tvärtom, inget tjut utan tjat? Eller var det rödtjut? Första september (sorgligt, går sommaren mot sitt slut?) får iaf o hursomhelst de röd(vit)a tjuta!
Örebro Aspen (hoppas ÖSK går upp i AS)
2013-08-11 13:29
@Sogen:

Med din inställning blir det inte bra för någon klubb i regionen. Det ä alldeles utmärkt att spelare går mellan klubbarna. Vi kan inte ha instäälningen att det bara till ÖSK dom ska gå. Tånk om.
Örebro ÖSK KRILLE (GFG 2015)
2013-08-11 13:05
Peo inför matchen mot Sundsvall.
Örebro Pete Zahut
2013-08-11 12:54
Yasin uttagen till Irakiska landslaget
Örebro KCMarten
2013-08-11 12:42
@Sogen:

Så inskränkt är inte jag.

Antonnen fick inte något kontrakt med ÖSK, så det var inte han som valde att gå vidare. Dessutom har stöttat och spelat för ÖSK i 14 säsonger så för mig kommer han alltid vara en ÖSK hjälte.

Sen hoppas jag givetvis alltid att ÖSK vinner mot Degerfors, oavsett vilka som spelar där.

AIK Saywee
2013-08-11 12:37
Alla till Valla !!!
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro go_osk (We are on the road again!)
2013-08-11 12:20
Största satsningen någonsin. Vi blir minst 3000 på plats!
AIK Saywee
2013-08-11 11:51
Förresten, jädra tjöt om tjöt :( Forumsnutar ?
AIK Saywee
2013-08-11 11:49
PZ, Rirobban svarade åt mig i natt angående Oscar, men jag håller med dig om att han inte utsatts för något bombardemang. Vi har en alltför bra försvarsmur för att tillåta sådant :) Snart är vi i mål !!!
Örebro Sogen
2013-08-11 11:33
Ett jävla tjöt om Antonnen, visst är det trist att han fick lämna. men faktum är att han hade inte platsat hos oss. Han är numera för långsam för att vara ytterback och han hade inte petat Wikström, Berisha, Nkili eller wictorson. Antonnen är numera en rödjävel och jag har ingen respekt för spelare som väljer att gå dit.
Örebro ErikP
2013-08-11 10:37
Gott folk! Det är dags att anmäla sig till årets största bortaresa alla kategorier, nämligen till Degerfors. Prislappen är satt till ynka 50 kr (länsbussen kostar typ det dubbla), och det finns direktavgångar samt avgångar till ett uppladdningstält som tar upp emot 1000 pers!

Detta låter som att det är för bra för att vara sant, så se till att anmäl dig och dina kompisar redan idag! Nu skapar vi lite hausse kring detta och ser fram emot matchen med tusentals svartvita på plats!
Örebro Mr. Milton
2013-08-11 10:27
@bison Forumkung:
Klingberg är kroniskt (eller komiskt välj själva) bitter. Jag har själv spelat en del mot "Skyllbergs Stolthet" och han är känd för att vara en glappkäft både på och utanför planen. Det är klart han är bitter så hans kritik tar jag lätt på. Dock blev jag med fler förvånade och besvikna när Antonnen släpptes men jag förstår klubbens agerande med tanke på ekonomi, skadehistorik samt tänkbara ersättare (läs Haginge). Med tanke på hur vi gått i serien kan jag bara ge klubben rätt i sitt agerande. Edit. Stavfel
2013-08-11 10:26
Namn: bison Forumkung Sänt: 2013-08-11 10:19 // Håller helt med dig. Dålig stil. Det är massor av faktorer som påverkar en kontraktsdiskussion och det är det sällan någon som inte varit med själv som känner till. Dessutom bör man lyssna på alla parter innan man tar ställning i frågor. Alla kan vi ha synpunkter på tidigare arbetsgivare i våra liv. Att offentligt kalla deras agerande för "vansinne" är inte seriöst. Att det kan vara ett spontant uttryck hos en supporter här på SvartVitt, kan i så fall vara mer förståeligt.
Örebro bison Forumkung
2013-08-11 10:19
Aspen// Sen tycker jag att Klingbergs uttalande som vanligt luktar personlig ilska, allt han uttalar sig om ÖSK är skit. Kunde han inte hantera att han inte fick vara kvar?
Örebro Grixx
2013-08-11 10:14
Jag är övertygad om att plastgräset spelar roll för skador men mest för att det krävs annat tänk än på naturgräs. Som det varit bra länge nu är att spelarna lär sig allt på naturgräs för att först när man kommit upp i ålder börja på plast.

Det gäller ju att känna in hur kroppen fungerar på träning, hur den klarar vissa moment, hur man känner att kroppen reagerar för olika påfrestningar mm.

Vi börjar väl komma närmare en kunskap efter några år av plastharvande.

Det börjar ändras för svenska ungdomar då plasten börjar sprida sig neråt i åldrarna, men för många elitspelare, speciellt värvade utländska...eller sydsvenska som bara tränat/spelat på naturgräs så måste det bli en omställning som är bökig för kroppen. De slängs ju på en gång in i maxbelastning/elitspel på högsta nivå.

När det gäller Anttonen så förstår jag rädslan om ekonomin men tycker ändå att man kunnat hitta en annan lösning...ex utlån ett år. Bedrövligt tycker jag!!!
Örebro Aspen (hoppas ÖSK går upp i AS)
2013-08-11 09:27
Anttonen med flera funderar över ÖSK hantering av skador. Undrar om det blivit bättre nu? Vi har ju Berisha och William med långvariga problem, får dom rätt behandling?
Örebro ÖSK Fans
2013-08-11 09:15
Sista dagen fönstret är öppet..får vi in något mer??? William k ?
Örebro ÖSK Fans
2013-08-11 09:12
Vinner vi mot Sundsvall vågar jag nästan säga att vi spelar Allsvensk fotboll nästa år..Tror dock vi får svårt i morgon och kanske klarar ett kryss.
Örebro mr olafski
2013-08-11 01:58
Håller med Pete om att Oscar inte riktigt blivit utsatt för några riktiga bombardemang hittills, dock har han klarat det han blivit utsatt för med bravur. Jag tror liksom andra här på forumet att han har potential att bli en riktigt bra målvakt som kan hålla gott och väl allsvenskan. En annan sak jag gillar med Oscar är att han likt Tomer förra året är lite utav en publikfriare och det är alltid ett plus i min bok.
Örebro Tintin i Tibet
2013-08-11 01:10
@Pete Zahut:
Vad har du haft för olika namn då? ÖSK-Karl, Saywee, Aspen, Wivallius...? :-D
Örebro Tintin i Tibet
2013-08-11 01:08
@Pete Zahut:

Fråga mig inte varför, men ett tag hade hela vår släkt samma nick.
Örebro rirobban
2013-08-11 00:42
Pete Zahut //

Ja det har du rätt i. Han har inte satts på prov och det ska bli intressant att se kommande matcher nu (Giffarna, Bajen, Degen & Falken). Tuffa matcher väntar och jag tror Jansson får mer att göra. Bara att hoppas han och laget står pall :)
Örebro Pete Zahut
2013-08-11 00:38
@rirobban:

Jag håller med om att han visat bra skärpa utifrån att han måste stå sysslolös låmga peridoder, Det har ju också Peo berömt honom för. Det är också möjligt att han är bätte än Alvbåge i luften vid samma ålder.

Samtidigt har han varit darrig vid utrusningar. Vid några tillfällen felplacerad. Men ok det gör alla målvakter,

Vad jag mer är ute efter är att han hittills (möjligen med Hammarbymatchen som undantag) inte riktigt utsatts för det där tunga trycket som Alvbåge var så mästerlig att mota. Därför tycker jag att man kanske ska ta det lugnt med helgonförklaringarna innan AS. Men visst har han lovande takter.
Örebro Pete Zahut
2013-08-11 00:26
@Tintin i Tibet:
Man bannar IP adressen och inte namnet, även om man kan banna nicket. Men det vanliga är IP:en. Varför skulle en skog av folk använda samma nick? Använder du olika nick med samma IP så går larmet här. Tro mig. Jag har försökt
Örebro rirobban
2013-08-11 00:25
Pete Zahut//

Många jämför nog med målvaktsproblemet vi hade förra säsongen, och med det i tanken så är Jansson en fantom. Att han är Superettans bästa målvakt råder det inga tvivel på. Skulle nog vara topp-5 i Allsvenskan. Men tror han kan utvecklas till något ännu bättre. Men minst en kanonräddning får han göra varje match, och det är faktiskt riktigt bra att vara beredd eftersom han inte har så mycket att göra. I övrigt så tycker jag att han liknar Alvbåge på många sätt. Jansson är dock bättre på att ta höjdbollar än vad Alvbåge var under sin första tid här. I övrigt har Jansson visat upp grymma reflexer och bra frilägesmålvakt. Problemet är väl att han boxar en del bollar som han borde kunna greppa, men annars en kanonmålvakt som flera av oss ville ha in redan förra säsongen (och frågan är om vi inte spelat kvar i Allsvenskan nu om vi värvat Oscar!).
Örebro Pete Zahut
2013-08-11 00:05
@Saywee:

Jag vet inte men för mig har Oscar rätt mycket kvar att bevisa. Jag vet inte varför alla tycker han är en fantom då han inte direkt t ex har visat upp register som Alvbåge gjorde när han först kom till ÖSK. Jag vill se när han utsätts för ett bombardemnang vad han klarar. De har har han hittills inte behövts visat upp.
Så jag avvaktar mitt betyg
Örebro mr olafski
2013-08-11 00:04
Riktigt bra erbjudande på resan till lillebror borta. Det är bara boka in sig på tidigt som möjligt!
Örebro Tintin i Tibet
2013-08-10 23:14
@lires:

knepigt det där, för "redaktionen", eller admin som vi väl brukar skriva kan ju "banna" nick, men knappast "folk", för bakom ett enskilt nick så kan det ju gömma sig ett flertal "folk" på samma sätt som att en enskild person, alltså en fysisk sådan, en sån man kan ta på kan ligga bakom ett flertal nick. Ja, inte bara kan, utan så är det ju här. Många har flera nick än ett. Så frågan är då vad/vem "redaktionen" isf "bannar"?
Annons: