/fotboll/osk/forum/1879.aspx/fotboll/osk/forum/1879.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Motgångssupportern
2013-08-12 22:48
@McBaugette:

Jag tycker tvärtom att detta var väldigt motiverade byten. Yasins spelstil bygger på fart. Hans styrkor ligger INTE i att forcera ett igelkottsförsvar med dribblingar alternativt distansskytte. Dessutom upplevde jag att han kom i mentalt underläge mot sina backar, han lyckades sällan med dribblingarna idag. Nkili såg trött ut och har heller inte de offensiva kvaliteterna som behövs när motståndarna köttar hemåt. Logiskt då att byta ut mot mer offensiva krafter.
Örebro Pete Zahut
2013-08-12 22:46
Sidleds-Tobbe eller alibi-Tobbe. Men det lär väl bli han mot Bajen då Nkili är avstängd (om jag fattade rätt). Alternativet är väl Boris, om man inte omplacerar någon spelare. Mo tycks ju ligga i frysfacket f.n
Örebro Kardinalen
2013-08-12 22:44
Tobias lägger längre och svårare passningar än vad Nkili gör. Därför vinner Nkili denna interna passningsliga.

....problemet är att alltför få av Nilssons fel-långpassningar är några som (direkt) hade lett till några heta målchanser.
Örebro pamo
2013-08-12 22:37
Nilsson!långsam,vinner inga närkamper,spelar mest i sidled eller bakåt,är sällan på tå utan står på hälarna o stirrar!det håller INTE!!
Örebro Kardinalen
2013-08-12 22:36
@ÖSK-SUPPORTERN (#tillsammanstillbaka):

Dessutom är ju Hagge alltid pratglad och säger vettiga saker när ÖSK-tv i form av Karlberg och Wärlegård intervjuar. Förvånansvärt ofta väljer man ut just Hagge och det är ingen slump. Han bjuder på sig precis lagom mycket.

Jag menar:

om Sixten fick så mycket kritik för sin DÅLIGA kommunikation och därmed skulle bort ur laget fortast möjligt,

.....då.....

borde väl samma människor anse att Hagge ska vara kvar i startelvan och laget för alltid, med tanke på den FINA kommunikation han levererar.....
Örebro McBaugette
2013-08-12 22:32
Så kan du se det Kardinalen. Men det är fyra mål på de fyra senaste matcherna efter uppehållet och utan Berisha.
Örebro Kardinalen
2013-08-12 22:31
Såååååå värst många mål har vi väl ändå inte släppt in på hörnor under säsongen? Vi har för tjuttsingen släppt in totalt 11 mål på 18 matcher.....
Örebro Conjuration
2013-08-12 22:29
Skit var det värt, nya tag hemma mot Hammarby! :)
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Kardinalen
2013-08-12 22:26
När ÖSK förlorar = det är HUR ösk förlorar som stör folk.

När ÖSK vinner = det spelar ingen roll HUR vi vinner, bara vi vinner.

;)
Örebro McBaugette
2013-08-12 22:25
DaSa/

Vi har helt klart olika uppfattningar om Nkili. Tycker han är betydligt spelskickligare än Nilsson (vilket inte säger så mycket) och han var betydligt mer involverad i spelet. Känns som att hans medspelare gärna spelar honom då det vet att han väldigt sällan levererar en passning med fel adress. Saied är väl fortfarande skadad och frågan är vem som skall lira bredvid Gerzic på mitten mot Bajen. Nkili avstängd, Saied skadad och Lumbana/UNilsson för dåliga.
Örebro ÖSK FANS
Känner att jag är alldeles för negativ men blir så frustrerad när vi hade chansen att rycka ; ( nu är serien väldigt jämn istället..
Örebro Kardinalen
3p = Sphetim Hasani 2p = Kung Oscar I 1p = Samuel Wowoah Hade faktiskt nästintill helt räknat bort Atashkadeh mentalt från startelvan. För gott. Men okej då, jag ger honom mentalt en sista chans att komma tillbaka. För fasiken, bli inte skadad på nytt! Självklart att Peo bytte ut Yasin för första gången(?) denna säsong. Han ska ju spela lansdskamp redan på onsdag om cirka 48 timmar. Man kan se det från två håll: 1) Peo ger Yasin lite vila inför Iraks träningslandskamp för att han är snäll mot Yasin. 2) Peo ger Yasin lite vila inför Iraks träningslandskamp för att han är snäll mot ÖSK och inte vill Yasin ska spela 180 minuter inom loppet av cirka 48 timmar och därmed riskera att Yasin kommer tillbaka skadad.
Örebro "ÖSK-Karl (SÅ ONÖDIGT)
2013-08-12 22:24
@Pete Zahut:

Du får gärna tjata, du har helt rätt. Fattar inte att Tobias kan vara startspelare. När vi möter bra motstånd syns hans svagheter tydligt. Han är långtifrån att vara en AS-spelare. Förstår att ÅFF släppte honom.
Örebro ÖSK FANS
2013-08-12 22:22
Absolut och var tionde inlägg blir till rätt adress...;) Han håller i super 1an men absolut inte i Allsvenskan. ..
Örebro McBaugette
2013-08-12 22:22
Jaha, detta var ju en tämligen stor besvikelse. Första halvlek var riktigt dålig även om viss uppryckning kunde skönjas efter baklängesmålet. Andra halvlek tar vi över men det känns ju lite skenbart också och endast Hasani, och i viss mån Nkili, tycker jag visar rätt kvitteringsiver och vilja denna regniga afton.

Coachingen ter sig märklig från mitt supporterperspektiv och förstår inte riktigt vad som var tanken med att byta in Gerzic och spela nåt slags 4-5-1 när vi behövde ett mål. Dessutom, vilket påpekats, dröjer byten lite för länge för mig och desperationen (upp med Wikström och satsa allt) tycker jag lyser med sin frånvaro. Att byta ut just Nkili och Yasin tycker jag inte motiveras sett till hur de presterade, fanns andra som borde fått lämna planen tidigare.

Eftersom jag inte sett några träningar vågar jag inte tycka till om lagets insatser på fasta situationer. Men nu är det fyra insläppta på de fyra senaste. Jag tvivlar på att Ilir Berisha betydde så mycket. Några forumkungar som varit ned på träningar och vet om detta är något som man övar på? Att en av seriens bästa huvudsplare får lämnas totalt obevakad vid en hörna är inget annat än bedrövligt.

Hoppas att Atashkadeh och Gerzic håller för nittio minuter mot Bajen. Kalle känns lite för tunn för att agera där framme jämte Hasani när motståndet är av någorlunda god kaliber.

Hursomhaver så sett till chanser och spel så borde vi tagit en poäng i dag och det säger väl en del om vilka krav som vi har på vårt ÖSK när det är så negativt trots 'bara' en orättvis uddamålsförlust borta mot seriens näst bästa lag. Kul att Hasani fått mig över på sin sida efter sina fina insatser på sistone.
Örebro ÖSK-SUPPORTERN (#tillsammanstillbaka)
2013-08-12 22:19
@ÖSK Fans

Jag fattar inte hur du och flera andra kan vara så förbannade på Hagge? Han har vart top 5 i ÖSK i år med kontinuerlig form samt. levererar genom löpningar och inlägg.
Örebro DaSa
2013-08-12 22:17
Sur förlust, vi var värda ett kryss. Tycker inte att det var fel att göra sena byten, vi var inne i period där vi skapade chanser. Sen så kanske jag inbillade mig, men jag tyckte att Nilsson växte lite i slutet när han hade lite klasspelare runt sig (Nordin och Wille) men innan dess så var han kass som vanligt. Bara acceptera att det inte kommer att lossna för honom, han har helt enkelt inte kvickheten i huvudet för att kunna spela på en högre nivå. En annan spelare som jag tycker har klarat sig undan kritik är Wiktorsson, nu har han fått ngr matcher i rad men tycker inte att han imponerar. Sen så tycker jag fortfarande att Nkiili inte kan spela på det centrala mittfältet, han har inte bollbehandlingen att klara av att ta emot bollen och vända upp den utan att få den två meter ifrån sig och därefter behöva panikpassa bollen. Har varit emot förändringar men till Hammarby matchen vill jag ha Nkilli i backlinjen och in med Moe och/eller Nordin. Anfallet kan få en chans till, tycker att Hasani är riktigt bra för tillfället. Synd att han inte fick göra ett mål i dag.
Örebro Pete Zahut
2013-08-12 22:16
@MaLa:

Det är inte att de förlorar. Det är HUR de förlorar som stör mig
Örebro ÖSK FANS
2013-08-12 22:16
Grixx

Jo så är det ju..men för det kan man kämpa och slita istället för att se ut som skitnödiga gubbar..
AIK Saywee
2013-08-12 22:14
MaLa, 22:10, Exakt !
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro ÖSK FANS
2013-08-12 22:14
MaLa

Visst. Men idag var inte Sundsvall bra och då svider det extra mycket..
Örebro Grixx
2013-08-12 22:13
ÖSK FANS// En skitmatch var det för att det regnade. Har du sett en välspelad svensk match i ösregn..nää ingen annan heller.

Båda lagen hade säkert spelat bättre i uppehållsväder.

Örebro Aspen (hoppas ÖSK går upp i AS)
2013-08-12 22:12
Vad är det för fel att kämpa och slita i 1:a halvlek? Tips till tränarna, hitta ett sätt att inte släppa in så många mål på hörnor
Örebro Kardinalen
2013-08-12 22:11
@Sogen:
Aha, så i så fall skulle han ha kritat på kontraktet med IFK Göteborg senast 3 juli 2011. Så, om hans kontrakt gick ut 31 december, så hade han plitat på kontraktet med Gotet inom 3 dagar efter det han tidigast hade kunnat göra det......om denna foruminfo stämmer, alltså. Vilket innebär, att när rätt många människor ståendes på de centrala delarna av Västra Stå i en hemmamatch någon gång under höstsäsongen 2011 (minns inte exakt vilken) kraftfullt flera gånger under matchen buade åt Alvbåge, då hade han i så fall redan kritat på för Gotet och kunde skratta åt Västra Stå......
Örebro MaLa
2013-08-12 22:10
Edit - quotefel Jag tror inte att någon härinne är NÖJD med att förlora. Däremot så är det förståeligt att laget åker på ett par förluster under en lång säsong. Då kan jag tycka att det är "ok" att torska borta mot Bajen och Sundsvall... Däremot sved bortaförlusten mot Jkpg jäkligt mycket. Den kändes mer "onödig" av så många skäl...
Örebro Pitten Hansson
2013-08-12 22:08
@Pete Zahut:

pole position va? inte har ösk bassäng positionen?
Örebro ÖSK FANS
2013-08-12 21:59
Är Tobbe en tjongande back eller mittfältare? ??
Örebro ÖSK FANS
2013-08-12 21:57
Inget lätt schema framöver...
Örebro widemarsh
2013-08-12 21:57
Nu har man skrivit av sig lite besvikelse. Hammarby får sota för detta :)
Nästa måndag har vi förhoppningsvis Gerzic, Atashkadeh och Saeid i form, då jäklar!
Örebro Aspen (hoppas ÖSK går upp i AS)
2013-08-12 21:55
DG tycker jag är en besvikelse. Utnyttjar inte sin snabbhet. Stoppar upp och spelar bakåt. Bryter in i stället för att hålla knanten där det.
finns utrymme att löpa
Annons: