/fotboll/osk/forum/1877.aspx/fotboll/osk/forum/1877.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Pete Zahut
2013-08-12 18:52
@mr olafski:

Man kan ju tycka att han åtminstone borde peta Lumbana...Men men..Kanske är något vi inte vet eller då är han ur form helt enkelt
Örebro Kardinalen
2013-08-12 18:38
Jo, ALLT var annorlunda på Sixtens tid. Allt var bara skit, trots en finfin tredjeplats i Allsvenskan. ÖSK:s bästa tabellplacering på 16 år.

Men, men:

1) trots en tredjeplats tycker vissa att vi skulle placera oss högre upp med det spelarmaterial vi hade 2010. Jag håller inte med.

2) Dala fick ju också skit i efterhand, trots höga tabellplaceringar varje år. Självklart ska ÖSK-supportrar långt i efterhand klanka ned på andraplatsen 1994 som ett resultat endast av att "vi spelade endast med 15 man under hela säsongen, det var enda anledningen. Dala hade råflyt".
Örebro Pete Zahut
2013-08-12 18:37
@KCMarten Kan tycka att du har både fel och rätt. Walker införde ett mer spelande lag. Det håller jag med om och har också betonat. Tycker dock Sixten lyfte det till en ny och högre dimension. När det gäller Alvbåge så, om jag är rätt informerad, erbjöds han en rejäl lönesänkning av ÖSK i det nya kontraktet. Förvisso baserat på det relativt svaga sista år Alvbåge gjorde. Men det ger ändå viss förståelse varför han kollade andra alternativ. Men i det stora tycker jag han förde så mycket gott med sig till laget och klubben och i mina ögon är han kanske den bästa målvakt ÖSK haft i modern tid. Han var en bra ambassadör för klubben. Vissa matcher var han ju sagolik och räddade poäng till ÖSK många ggr. Särskilt i bortamatcherna. I mina ögon borde han ha varit värd en landslagschans när han var som bäst (dvs verkligen få stå)
Örebro mr olafski
2013-08-12 18:34
Saeid är alltså inte ens med på bänken. Är det en så pass allvarlig skada? Eller kan det vara det i kombination med en formdipp?
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro KCMarten
2013-08-12 18:33
@Grixx:

Jepp ,det sa han. Men med spelarmaterial som Walker hade var det inte så lätt.
Det var dock med mer boll på marken som ÖSK tog sig tillbaka till Allsvenskan.
Örebro Aspen (hoppas ÖSK går upp i AS)
2013-08-12 18:32
@Kardinalen:

Ösk hade ett annat supporter forum på Sixtens tid
Örebro Grixx
2013-08-12 18:29
Nja...jag minns att Alec sa när han kom in att passningarna var åt helvete och att ingen spelade längs marken. De bestämde då att inga passningar under träning fick vara över knähöjd.
Örebro Kardinalen
2013-08-12 18:29
Saeid får inte ens plats på bänken. Vad har hänt? Är det ramadan som tagit på krafterna? Transferfönstret svenska lag emellan är ju stängt, så vi behöver inte oroa oss för detta längre, att det skulle vara en anledning att han inte matchas, så vad? Är han verkligen fortfarande "småskadad"?
Örebro Sogen
2013-08-12 18:28
Albvbåge har båda gångerna han lämnat ÖSK gått till Blåvit. Vid sommaruppehållet Sixtens första år hade vi tagit 11p på 12 matcher med endast 4a gjorda mål. Vid uppehållet kom Kim Olsen, Alvbåge och Staaf. Vilket ändrade en hel del och vi slutade 7a?
Örebro KCMarten
2013-08-12 18:14
Hmm, jag tycker kanske inte att Sixten bör höjas till skyarna.

Den nya positiva fotboll som ÖSK infördes inte av Sixten. Det var Patrik Walker som var pappa till den. Sixtens bidrag var 4-3-3 systemet, men ÖSK hade redan börjat att spela bollen längs marken istället för tjongfotboll innan Sixten.

Samtidigt som kritiken kom mot Walker efter första Allsvenska säsongen så värvades det in bra spelare som Sixten fick till sitt förfogande, bl.a Alvbåge som själv tidiagre struntade i SE och drog till Danmark istället. När han kom tillbaka var Walker redan historia.

Så Alvbåge är en clown som visar, genom sin bristande historiekännedom om klubben han representerat, att han bara bryr sig om sig själv.

Alvbåge får "forza" vad han vill, men en spelare som försöker fjäska genom att stå i klacken samtidigt som han ligger i förhandling med en annan klubb vinner inga poänger från mig. Särskilt som han drog från ÖSK inte en. utan två gånger om när det börjar blåsa och han behövdes som mest..

Nej, håll dig undan från ÖSK, Alvbåge!

Vi har idag dessutom en bättre målvakt.
Örebro Pete Zahut
2013-08-12 18:08
@Aspen (hoppas ÖSK går upp i AS):

Ahh - synd. Men nu fick du ju ett bra tips på RetroBar

Örebro Kardinalen
2013-08-12 18:05
Svartvitt forever och till alla andra: oavsett din passning till Alex, så kände jag instinktivt att jag behövde "reagera" när först Tintin i Tibet, och så nu du några dagar senare, tar upp Jönköpings inaktivitet på sitt forum som någonting bestående om att Svenska Fans är allenarådande. De (=SF) regerar med eftertryck på supportermarknaden, men det finns också andra sajter. SHL-lagen är väl ett typexempel. Det har aldrig varit något bra tryck i de etablerade elitserielagens forum. Inte nu och inte för tio år sedan heller. Det är de allsvenska hockeylagen som dominerar i forumtoppen, trots att de största lagen i Sverige har flest supportrar. Just inom den ligan håller supportranra alltså hellre till på andra sajter och forumerar hej vilt. Vad jag vill säga avslutningsvis till alla läsare här är att t ex IFK Göteborgs supportrar har flera olika forum där de härjar, medans ÖSK:s mestadels håller till på just Svenska Fans. Antar jag. Så, bara för att Svartvitt har ett aktivt forum så är det ju endast relaterat till Svenska Fans. Och även om Svenska Fans är den populäraste sajten, så finns det massor av sajter där andra lags supportar mycket hellre forumerar. Känner att jag vill påpeka detta när det finns så "många" på detta forum som applåderar oss själva bara för att vi råkar vara ett aktivt forum just på Svenska Fans. Detta är ju det bästa stället, tror jag, för mig som ÖSK-supporter att skriva ner mina känslor. Fast, i förlängningen har Svenska Fans ingenting med mina känslor till ÖSK Fotboll att göra. Det finns ju vissa tendenser att uttyda av statistiken över antal inlägg per forum, men om 15 procent av IFK G:s supportar håller till här på SF och 30 procent av ÖSK:s, och Göteborgs forum ändå har dubbelt så många inlägg så...just say'in...
Örebro Grixx
2013-08-12 18:04
Fortsätter det fina spelet från senaste matchen även i dag så har vi verkligen något på gång. Förhoppningsvis lossnar det rejält nu i matcherna framöver.
AIK Saywee
2013-08-12 17:01
Svartvitt forever, jag gillar verkligen din passning till Alec!!!
Benny Böckling
2013-08-12 16:36
Ja det är ju fan att jag själv har match ikväll... Det får bli att spela in matchen och se den vid 22:30 nånting. Gäller då att stänga av mobilen så man slipper höra den vibrera pga NA appen som visar när det blir mål i matchen. Heja Sport!
Örebro MMS
2013-08-12 16:27
test
Örebro TommyS
2013-08-12 16:19
Jag gissar att Nilsson får vila sin fot ikväll. Nkili/Moe startar på mitten med Nordininhopp planerat runt 60 min, troligen för Moe. Måste titta på matchen med fördröjning så snart stänger jag av all elektronisk utrustning.
Örebro mr olafski
2013-08-12 16:03
Tror på en stenhård och tajt match ikväll där vi till slut går segrande med 2-1 efter mål Hasani och Kalle. Är det någon som vet statusen på Saeid? Skulle vara väldigt intressant att se honom och Nordin på innermittfältet. Seger mot Sundsvall skulle självklart vara den ultimata starten på den period av svåra matcher som vi har framför oss nu.
Örebro Svartvitt forever
2013-08-12 16:00
Kardinalen: Min replik till slutklämmen på dagens krönika:

Nåja, alla supportrar till alla svenska elitlag kan ju inte hänga på just Svenska Fans och tycka till om sitt lag. Jönköpings Södras SF-sida har skrivit sex artiklar sedan slutet av juni. Helt okej. Att deras forum är dött behöver ju inte betyda att de inte har supportrar som engagerar sig i laget. De kanske skriver och tycker till på andra sajter än just Svenska Fans?

- AIK Fotboll är just nu inte ens topp 15 vad gäller antal inlägg på sitt forum. Detta betyder ju inte att de inte har några intresserade supportrar. De tycker till på andra sajter.

- Björklöven Hockey har överhuvudtaget ingen lagsida här på Svenska Fans. Betyder väl knappast att deras supportrar inte har nöje att tycka till om laget....?
---------------------------

Jag tror du missar min poäng, Kardinalen. Naturligvis kan det finnas ett stort engagemang för fotbollslag utan att det avspeglar sig hör på SF. Däremot är ett aktivt forum ett säkert tecken på att det finns många engagerade fans som du och jag.

Min passning till Alec handlar om att allt tyckande på fanforumet inte ska ses som ett problem utan något positivt. :)
Örebro Rasberg
2013-08-12 15:56
Om jag tippar 2-0 till oss så kanske jag blir lite lugnare inför matchen. Herregud vad den här matchen betyder mycket!! (Om inte annat för min mentala hälsa)
Örebro Gerard
2013-08-12 15:47
Håller mina båda tummar hårt ikväll forza svartvitt!
Örebro Tvetov Nato
2013-08-12 15:37
Örebroare i Stockholm! Vi är ett gäng som tänkte se matchen på Retro (Bondegatan 25) på söder ikväll. Det är bara att titta förbi om man är i närheten. Ölen kostar 30 spänn och det finns lite mat att köpa om man är hungrig. Se länk! Vi svartvita i stockholm finns på facebook för er som har det: https://www.facebook.com/SvartvitaIStockholm?ref=hl
AIK Saywee
2013-08-12 15:35
Skit skall vi inte uppnå, målet är ju Allsvenskan ...
2013-08-12 15:23
@Pete Zahut:
Arbetar i Sthlm i veckan. Hotellet har inte TV4 Sport
Örebro Pete Zahut
2013-08-12 15:17
Peo: Vi har inte uppnått ett skit än
Örebro Pete Zahut
2013-08-12 15:09
@Aspen (hoppas ÖSK går upp i AS):

Annars går den ju på TV4-sport också. Men du kanske inte vill sitta hemma (eller på ett hotellrum) ;0)

För min del blir det några kalla öl och TV-soffan :0)
2013-08-12 15:04
Någon som vet en sportbar i Stockholm som sänder vår match.
Hammarby har ju också match i kväll.
Örebro Sogen
2013-08-12 14:15
Laget åkte igår till Sundsvall innan Kvisten var klar så nej han är inte med. Han kollar säkert på matchen på olearys ihop med oss lata fans som inte orkar oss upp till Norrland.
Örebro Eyra
2013-08-12 13:51
Sidospår... men gött att Alvbåge slutar sitt inlägg med "Forza Svartvitt".
Örebro Eyra
2013-08-12 13:44
Jpsvartvitt/ Såvitt jag vet togs truppen ut innan Kvist var klar för klubben. Han borde troligtvis sitta framför teven ikväll. Men jag är inte hundra...
Annons: