/fotboll/osk/forum/1870.aspx/fotboll/osk/forum/1870.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Tintin i Tibet
2013-08-19 09:28
@Saywee:

snillen spekulerar...
Örebro Karlstruum
2013-08-19 09:19
Saywee. Ring csports och säg att du vill ha erbjudandet om fyra månaders bindningstid för 99:- i månaden. Har jag fixat och kan se ALLA allsvenska och superettanmatcher. Bra för oss som bor långt bort från Örebro.
Postat via SvenskaFans-appen
AIK Saywee
2013-08-19 09:14
Vilka är långtidsskadade, villa håller inte två halvlekar, vilka har känningar, vilka vilar av försiktighetsskäl? Äsch, jag blir snurrig som vanligt, eller mörkar man bara och kör med Berisha och William A hela matchen? Vi är på gång, inget kan stoppa oss !!!
AIK Saywee
2013-08-19 09:10
Otydlig kommunikation kanske och forumkungar och forumexperter och forumspekulerare börjar genast fundera ...
Örebro Motgångssupportern
2013-08-19 08:52
@widemarsh:

Man brukar oftast inte ta med långtidsskadade när man pratar om truppens status. Blir liksom lite tjatigt att alltid rabbla upp dessa när alla ändå vet att de inte är med.
Örebro Tintin i Tibet
2013-08-19 08:11
@Saywee:

Det har du rätt i! Hoppas laget sovit gott!
AIK Saywee
2013-08-19 08:08
Tintin, ibland är det viktigare att sova ordentligt och vara i toppform till match, för min ajfån kan krångla och ta lite väl lång tid på sig ute på halvön. Nu är kepsen och T-shirten på:) Tyvärr blir det bara SR direkt och svartvitts forum som kommunicerar med mig i kväll, men det duger gott. Heja SPORT !!!
Örebro widemarsh
2013-08-19 00:44
Axel Kjäll säger att vi har en skadefri trupp. Innebär det att Berisha gjort en mirakulös rehabilitering av sitt knä, eller glömde han helt enkelt bort honom?
Örebro Tintin i Tibet
2013-08-18 23:53
@Saywee:
Vi måste "orka" lyssna på representanterna för vår klubb. Hur kan vi annars, med hedern i behåll kunna undvika skammen för att vi påstått att "klubben" inte kommunicerar med oss? När den nu gör det menar jag (och vi inte orkar lyssna..)
Örebro Pete Zahut
2013-08-18 23:53
@Saywee:

Ja att de alla kan sättas in i match antar jag. Angående att Peter S avstod från träningen berodde på någon känning någonstans men att det var mest en försiktighetsåtgärd och han ska kunna spela, om han tas ut, imorgon
AIK Saywee
2013-08-18 23:25
PZ, orkar inte lyssna på Kjäll, men vad menas med att vara tillgängliga för spel? Det blev så himla svart, när månen trillade ner, så jag skall drömma svartvitt :)
AIK Saywee
2013-08-18 23:19
Sun is shining :)
Örebro Pete Zahut
2013-08-18 23:17
Alla spelare tillgängliga imorgon för spel (utom avstängde Nkili förståss) enligt Kjäll.
Örebro Tintin i Tibet
2013-08-18 23:15
minatankar// så länge vi respekterar varandra som människor och så länge vi inte är sena med en ursäkt när vi förstått att vi sårat den andre så borde det väl vara ok? Nu går vi för seger!
Örebro Tintin i Tibet
2013-08-18 23:09
@Saywee:

När solen har slocknat så vet man inte i vilka banor vare sig jorden eller månen går. Men, fram till dess så vet vi att månen avlägsnar sig med ca 3,8 cm per år från jorden. Ett intressant faktum är dock att en viss Abgar Barsom en viss tid innan år 2007 i en krogkö till en viss forummedlem (Mustard?) på en direkt fråga om "när spelar du i ÖSK" lär ha svarat: "-Ser du månen däruppe, när den ramlat ner, då kommer jag att spela i ÖSK".. Vi vet ju dock hur det gick, har facit i hand. Månen går sin gilla gång, men Abgar slog ju den där frisparken mot gais...
Örebro minatankar (för sm-guld)
2013-08-18 23:07
Namn: Tintin i Tibet
Sänt: 2013-08-18 22:55
//

Jo, jag har läst diskussion om detta tidigare. Man förväntar sig dock att en stå-uppkomiker ska vara skämtsam och sarkastisk. Dessutom kan man då läsa kroppsspråket.

Men det ligger ändå något i att det kan vara roligt att inte ange ;-) vid ett skämt här. Jag tycker dock inte skämtandet är så viktigt att jag riskerar att någon skulle missuppfatta mig. Risken finns ändå att man kan såra människor när man argumenterar för eller emot något, och det är ju inget man vill. Å andra sidan får man nog tåla lite om man ska vara med här.

Jag gör t ex stor skillnad i att skriva att någons specifika idé inte är kreativ mot att skriva att en person inte är kreativ. Man bör kommentera sak och handling, inte personens karaktär om det nu inte är något positivt man vill säga om den personen. Med andra ord är det ibland små, små nyanser i orden som avgör hur de tolkas oavsett om man vill skämta eller inte.

Men nu släcker jag. Sov gott! :-)

Örebro widemarsh
2013-08-18 23:02
Kan kliva in och försvara minatankar med att citat-knappen oftast inte funkar för mig heller. Trots min relativa ungdom.

Usch, känns nervöst inför morgondagen. Ruskigt viktiga matcher framöver nu. Falkenberg måste vi bara slå här hemma! Bajen bör vi också slå, men det känns osäkert kring vårt centrala mittfälts slagkraft just nu.
Örebro Tintin i Tibet
2013-08-18 22:55
@minatankar (för sm-guld):

Sjysst replikerat av dig! Alltid svårt det där. Precis som Pete Zahut skrivit nån gång så kan "smiley'en" ibland förta hela skämtet, det blir ungefär som om stå upp-komikern inför varje poäng skulle säga "observera, nu kommer poängen". Poängen bygger liksom på överrumpling.. svår avvägning det där...
2013-08-18 22:48
Sänt: 2013-08-18 22:45
//

Det är ok i så fall. Har flera gånger skrivit att det är bra om man anger ett tecken, t ex ;-) när man skojar. Det är så pass många pikar och sarkasmer som förekommer här, så i annat fall är det risk att man missuppfattar det. Självklart godtar jag din ursäkt.
Örebro Tintin i Tibet
2013-08-18 22:46
@Sogen:
Tycker du inte att ÖSK ska satsa 100% imorron? Du vet, inför match blir vi alltid lite "stingsliga"...
Örebro Aspen (hoppas ÖSK går upp i AS)
2013-08-18 22:46
@Leper:
Då får vi se om ÖSK Elitfotboll AB komer att finnas kvar, troligen inte. Sedan får vi se vad pengarna i SI tar vägen, kommer storägarna (Folke, H Melin och några till) att stoppa pengarna i egen ficka? Jag tror att den största delen (inte alla) av småägarna kommer att låta sina pengar gå in i ÖSK på någor sätt. Märkligt att NA inte synat SI och hur storägarna inte kunnat enats och hur man helt nonchalerat de små akitieägarna ägarna. När spelare typ Jidsjöoch Nordin hamnar hos polisen eller i gruff med väktare är det mycket trycksvärta som går åt. Är NA rädda att tappa annonspengar från diverse företag i Örebro?
AIK Saywee
2013-08-18 22:45
Jahaja, å så ramlade månen ner i Västerhavet.
Örebro Tintin i Tibet
2013-08-18 22:45

Men, hallå. Jag skojade lite med dig. Precis som jag själv brukar vara lite självironisk när tekniken inte är med mig, då brukar jag säga "får väl be nåt barnbarn om hjälp". Nu skrev jag detsamma till dig och du tog väldigt illa upp. Ber så hemskt mycket om ursäkt.
Örebro Tintin i Tibet
2013-08-18 22:41
minatankar// Förstår inte riktigt, men det är väl som det är.
Bortsett från hela diskussionen, vad som gäller inför imorron (och som ett nerkok av diskussionen som varit): ÖSK är ett bättre fotbollslag än Hammarby. Hammarby kommer att tok-gå för en seger. Inte för att "experterna utsett ÖSK som favoriter till seriesegern" utan för att det är en av deras absolut sista chanser att öht kunna nå möjlighet till åtminstone kvalspel. Tror att Hammarby fullständigt skiter i vad experter, fans och andra tycker i det sammanhanget.
ÖSK kommer att vinna matchen imorron om de inser att för att göra det krävs blod, svett och tårar. När domaren blåser till start så betyder statistiken om nio raka hemmasegrar fullständigt ingenting. Den blåslampa som snarare ska riktas mot oss är väl snarare: "Jaha, för varje ny hemmaseger, desto närmare kommer ni väl närmaste förlust?". Ja, men, det ska fan inte bli mot Hammarby!!
Örebro Sogen
2013-08-18 22:37
Det var ett jävla tjat på er......
2013-08-18 22:30
@Tintin i Tibet:

//

Den typen av sarkasmer gillar jag inte.
Det är tydligen som andra säger att du har ett behov av att sätta dig på andra.
Avslutar nu konversationen med dig.

2013-08-18 22:26
Sänt: 2013-08-18 22:22
//

Enklast är nog om du läser igen vad jag skrivit. Jag har inte påstått att du sagt så, det är det ju jag som säger, inte du. Men jag håller med dig, detta leder inget till.
Vi är i alla fall överens om det viktigaste, nämligen att ÖSK-spelarna och tränarna ger 100 %.
Örebro Tintin i Tibet
2013-08-18 22:25

Du får väl be nåt barnbarn om hjälp
Örebro Tintin i Tibet
2013-08-18 22:22
minatankar// Det blir otroligt snurrigt det här, för du tillskriver mig en hel massa som jag aldrig skrivit! Du påstår sånt jag aldrig skrivit (som t ex att det skulle vara "en fördel och skulle vara lättare om man tidigt utnämns till seriesegrare", var har jag skrivit det??) Var snäll o PM:a mig det, för jag tror att om vi ältar det här så tröttar vi fullständigt ut alla läsare. Det enda jag sagt (/skrivit) är att det 100% professionella laget klarar den pressen. Jag hoppas och tror att ÖSK verkligen är 100% !!
AIK Saywee
2013-08-18 21:41
Jag tror att det även har betydelse hur fansen tror ... ... att man tror på sitt lag och visar detta i sin support. Heja SPORT !!!
Annons: