/fotboll/osk/forum/1865.aspx/fotboll/osk/forum/1865.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Pete Zahut
2013-08-19 23:33
Det gick ju riktigt bra för Kewin ;0)
Örebro Sogen
2013-08-19 23:33
Tar inte Behrn bara in 11500 nu för tiden?

Vi kan nog inte få omspel eller äns nånting mer en en rubrik i tidningen. Men jag själv uppfattade inte att Äcklet skulle ha fått 2 gula.
Kennedy fick ett för snack med läktaren och deras nr 7 fick en vad jag minns sen var det väl inte fler för bajen?

Hur som hellst så var domaren sämst på plan.

Saeid spelade vänsterytter när Peo tog över förra året då vi spelade med hagge/lumbana som innermittar.
Örebro Tintin i Tibet
2013-08-19 23:32
//@rirobban:
// Tyvärr måste jag nog skriva att det såg rätt glest ut på sina håll när man såg matchen på TV. Många luckor på södra och nästan tomt på övre delen av östra. Verkade väl inte heller direkt packat på västra... Norra ser man ju inte på TV..
Örebro Miroslav kuba
2013-08-19 23:29
@"ÖSK-Karl (SÅ ONÖDIGT):

Omspel? seger med 3-0 låter mer rätt tycker jag . Nu såg inte jag mer en 1 varning men hoppas jag har fel och ni rätt :)
Örebro Tintin i Tibet
2013-08-19 23:28
@Kuba for president:

ja, jag kanske tänker fel, att det snarare var på defensiv planhalva (alltså mot Idrottshuset i andra halvlek) med Hammarbyögon sett. Ja, "någon" bör ju granska detta! Om Sundin fick två gula men ändå inte åkte ut, vad händer då? ÖSK lämnar in protest? Omspel?
Örebro omega
2013-08-19 23:27
Gäller att behålla Jansson nu kommande åren. Vilken säsong han har gjort hittills. Han kommer gå lång i sin karriär!
Örebro Lekiller
2013-08-19 23:26
Ja det kändes ju som att det var betydligt mer folk på plats än det var mot Degerfors. Säkert 1000 fler bara på Bajens ståplats. En annan sak man undrar över hur jävla länge storbildskärmarna på Berhn skall vara trasiga. Den på nya läktaren har ju inte funkat på hela säsongen bortsett ifrån ett par matcher medans den andra strular medt hela tiden. Epilepsi varning på den stora delar av dagens match. Är ju så man skäms med 9000 på plats.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro "ÖSK-Karl (SÅ ONÖDIGT)
2013-08-19 23:24
@Kuba for president:

Om ni har rätt, kan ÖSK då kräva omspel?
Örebro minatankar (för sm-guld)
2013-08-19 23:23

//@rirobban:

//

Delar din uppfattning. Arenan lär väl ta ca 13.500? Det fattades 1..000 personer på 3 läktare, men inte så mycket mer, för att vara fullt. Vad jag kunde uppskatta så borde det varit åtminstone 9.500 på matchen. Mycket konstigt.
2013-08-19 23:20
@Pete Zahut:

Så då är vi överens?!
Örebro rirobban
2013-08-19 23:19
Sen måste ju publiksiffran idag varit helt felaktig. Var ju 7000 sittande åskådare på långsidorna. Skulle det då endast ha varit ca 1500 åskådare på östra och västra ihop? Inte ens chans säger jag! Det var minst 9 700 åskådare på plats. Något vändkors måste ha felat!
Örebro Tintin i Tibet
2013-08-19 23:17
@Mr. Milton:
Jag uppfattade det också så. Ett gult kort, precis som ni skriver strax utanför mittcirkeln offensivt sett från Hammarbys perspektiv, mot Idrottshuset. När Sundin sedan fick sitt, som jag var helt säker på andra gula så jag bara "yeaahh!!", men tänkte sen att, ja, jag såg väl fel då vid "första kortet"...
Örebro Kuba for president
2013-08-19 23:16
@Mr. Milton:

Jag reagerade också på det och hann bli glad över att han också skulle få syna det röda kortet.
Men det måste ha varit en synvilla vid första (?) gula kortet, eller har vi ett scoop här....... :-)
Örebro GT
2013-08-19 23:15
@Mr. Milton:

Uppfattade oxå som att han fick två gula ! (Kollade på NA´s rapportering men nada...)
Örebro Pete Zahut
2013-08-19 23:15
@Glad:

Förutom Sundins filmning så ser jag nu att Wovven bollstrirrar och har noll koll. Hade svårt att se bortre där jag satt. Men sådana där defensiva markeringsmissar har han alltid gjort i ÖSK till och från
Örebro rirobban
2013-08-19 23:14
Glad över att Sundin inte kom till sportklubben och smutsade ned förra säsongen!!!

Wikström och Jansson var kungar som stod upp idag, Sundin var samma skådespelare som alltid. Han har i alla fall karriären i Hollywood säkrad efter säsongen. Viktigt för fotbollsspelare att säkra den fortsatta karriären.
Örebro Pete Zahut
2013-08-19 23:11
@mr olafski:

Han körde väl där ett tag under Sixten tror jag, då Sixten bytte till 4-4-2
Örebro mr olafski
2013-08-19 23:11
Var det bara jag som tyckte att Saeid på kanten såg väldigt spännande ut?
Örebro Glad
2013-08-19 23:09
Så här filmar pajasen Sundin , vilken fjant, jaja ÖSK gör en kanoninsats med 10 man, tillsammanstillbaka
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro Åter till ståplats. (Sekt. E)
2013-08-19 23:06
Var det inte så att både ÖSK och Hammarby var topptippade inför säsongen?
Hur kunde det komma sig, de ligger ju långt efter ex Degerfors och Falkenberg ju.

Heja Sport!
Örebro rirobban
2013-08-19 23:06
@MaLa:

Håller helt med, tycker Samuelsson skulle ha kommit in istället för Pode!
Örebro Mr. Milton
2013-08-19 23:04
@Bonaventure Maruti:

Precis vad jag uppfattade också. Nog fick han ett på mittplan i mitten av andra halvlek och därefter ett för snack i slutet. Jag hittar inget om det i rapporten men jag uppfattade också att Sundin fick två gula. Någon mer än mig och Maruti som uppfattade detta?
Örebro MaLa
2013-08-19 23:03
Några korta: -Osportsligt av Sundin -Orutinerat av Björnqvist -Otroligt bra kämpat av ÖSK -Oslagbar insats av Oscar -Oförstående till beslutet att byta in Pode som verkade trött och seg. Han kan inte ha spelat sig närmre startelvan.
Örebro Mr. Milton
2013-08-19 23:00
Tragiskt att se hur en s.k. Allsvensk domare totalt tappar det.

Bajen - Filmarnas lag.
Örebro Pete Zahut
2013-08-19 22:58
@rirobban:

Okej då - Tycker bara att han (DG) gav lite mer understöd från sin orginalposition eftersom Hasani var själv på topp och kanske inte riktigt som ren forward - Men skitsamma
Örebro GT
2013-08-19 22:56
För övrigt borde Kennedys frisör, filmaren-Sundin och domaren åka på en obestämd lång semester.... ;-)
Kan bara hålla med här vad Oscar tycker om domaren.
Örebro Osvaldo
2013-08-19 22:55
Jag intalade mig under vintern att det kanske var bra att ha ett arsle som Grahn i laget, men sen kom jag att tycka sämre om honom än någonsin tidigare. Men det om detta; till matchen: tycker att det är domaren som ska bära hundhuvudet, Sundin var smart givet den desperata situation varken befinner sig i.
Örebro Erkan
2013-08-19 22:48
Sämsta domarinsatsen denna säsong på Behrn.....och då överdriver man inte.

Örebro Lekiller
Såg precis utvisningen på Wiktorsson. Helt sjukt att det kan bli rött kort! Sundin slänger sig som en döende svan.
@Osvaldo:

Personligen tyckte jag om möjligt ännu mer illa om Grahn när han var i ÖSK än tidigare. Kan fortfarande inte fatta vilka/vilket spån som värvade honom.

Men normalt sett är det ju skönt att ha de avskydda spelarna i sitt eget lag, som Dala t.ex eller Kåberg i ishockeyn.
Annons: