/fotboll/osk/forum/1862.aspx/fotboll/osk/forum/1862.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro GT
2013-08-19 23:15
@Mr. Milton:

Uppfattade oxå som att han fick två gula ! (Kollade på NA´s rapportering men nada...)
Örebro Pete Zahut
2013-08-19 23:15
@Glad:

Förutom Sundins filmning så ser jag nu att Wovven bollstrirrar och har noll koll. Hade svårt att se bortre där jag satt. Men sådana där defensiva markeringsmissar har han alltid gjort i ÖSK till och från
Örebro rirobban
2013-08-19 23:14
Glad över att Sundin inte kom till sportklubben och smutsade ned förra säsongen!!!

Wikström och Jansson var kungar som stod upp idag, Sundin var samma skådespelare som alltid. Han har i alla fall karriären i Hollywood säkrad efter säsongen. Viktigt för fotbollsspelare att säkra den fortsatta karriären.
Örebro Pete Zahut
2013-08-19 23:11
@mr olafski:

Han körde väl där ett tag under Sixten tror jag, då Sixten bytte till 4-4-2
Örebro mr olafski
2013-08-19 23:11
Var det bara jag som tyckte att Saeid på kanten såg väldigt spännande ut?
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Glad
2013-08-19 23:09
Så här filmar pajasen Sundin , vilken fjant, jaja ÖSK gör en kanoninsats med 10 man, tillsammanstillbaka
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro Åter till ståplats. (Sekt. E)
2013-08-19 23:06
Var det inte så att både ÖSK och Hammarby var topptippade inför säsongen?
Hur kunde det komma sig, de ligger ju långt efter ex Degerfors och Falkenberg ju.

Heja Sport!
Örebro rirobban
2013-08-19 23:06
@MaLa:

Håller helt med, tycker Samuelsson skulle ha kommit in istället för Pode!
Örebro Mr. Milton
2013-08-19 23:04
@Bonaventure Maruti:

Precis vad jag uppfattade också. Nog fick han ett på mittplan i mitten av andra halvlek och därefter ett för snack i slutet. Jag hittar inget om det i rapporten men jag uppfattade också att Sundin fick två gula. Någon mer än mig och Maruti som uppfattade detta?
Örebro MaLa
2013-08-19 23:03
Några korta: -Osportsligt av Sundin -Orutinerat av Björnqvist -Otroligt bra kämpat av ÖSK -Oslagbar insats av Oscar -Oförstående till beslutet att byta in Pode som verkade trött och seg. Han kan inte ha spelat sig närmre startelvan.
Örebro Mr. Milton
2013-08-19 23:00
Tragiskt att se hur en s.k. Allsvensk domare totalt tappar det.

Bajen - Filmarnas lag.
Örebro Pete Zahut
2013-08-19 22:58
@rirobban:

Okej då - Tycker bara att han (DG) gav lite mer understöd från sin orginalposition eftersom Hasani var själv på topp och kanske inte riktigt som ren forward - Men skitsamma
Örebro GT
2013-08-19 22:56
För övrigt borde Kennedys frisör, filmaren-Sundin och domaren åka på en obestämd lång semester.... ;-)
Kan bara hålla med här vad Oscar tycker om domaren.
Örebro Osvaldo
2013-08-19 22:55
Jag intalade mig under vintern att det kanske var bra att ha ett arsle som Grahn i laget, men sen kom jag att tycka sämre om honom än någonsin tidigare. Men det om detta; till matchen: tycker att det är domaren som ska bära hundhuvudet, Sundin var smart givet den desperata situation varken befinner sig i.
Örebro Erkan
2013-08-19 22:48
Sämsta domarinsatsen denna säsong på Behrn.....och då överdriver man inte.

Örebro Lekiller
Såg precis utvisningen på Wiktorsson. Helt sjukt att det kan bli rött kort! Sundin slänger sig som en döende svan.
Örebro "ÖSK-Karl (SÅ ONÖDIGT)
@Osvaldo:

Personligen tyckte jag om möjligt ännu mer illa om Grahn när han var i ÖSK än tidigare. Kan fortfarande inte fatta vilka/vilket spån som värvade honom.

Men normalt sett är det ju skönt att ha de avskydda spelarna i sitt eget lag, som Dala t.ex eller Kåberg i ishockeyn.
Örebro kenya
Jo, DG tog en lite mer släpande roll tillsammans med Hasani vilket jag tyckte var oväntat.
Örebro rirobban
2013-08-19 22:46
En positiv grej är att bajensupportrarna kanske äntligen förstår vem som är Superettans absolut bästa målvakt!!!

Vilken supermålvakt Oscar Jansson!!!
Örebro Kuba for president
2013-08-19 22:45
@Pete Zahut:

Jag tyckte det såg ut som att DG spelade forward ända tills Pode kom in och då gick Hasani ner på backposition.
Örebro Bonaventure Maruti
2013-08-19 22:44
Pete /

DG gick upp på topp i samband med bytena. Vi lira 4-3-2.
Örebro rirobban
2013-08-19 22:42
Pete Zahut //

Hasani och Gustavsson spelade framåt ett bra tag. Så nog var det 2 anfallare alltid.
Örebro Svartvitt forever
Sett till chanser så kanske 1-1 inte är helt orättvist. Men jag tyckte illa om Sundin redan tidigare som drama queen och filmare, och nu tycker jag ännu mer illa om honom. Han blir touchad av Wiktorsson och kastar sig. Otroligt svagt av domaren, det borde ha blivit gult för filmning i stället.
Örebro bison Forumkung
Pete// Var inte det ett dubbelbyte, för då flyttade man upp DG i anfallet
Örebro Pete Zahut
2013-08-19 22:38
@Kuba for president:
Man behöll väl inte två anfallare särskilt länge? i 54:e kom utvisningen och i 59:e bytte Holmberg ut för Saeid och ÖSK gick över till 4-4-1. Trots detta kom anfall på anfall på kanten
Örebro rirobban
2013-08-19 22:37
Nu har jag sett utvisningssituationen för första gången (missade den väl på matchen). Kan bara säga att om det där är utvisning, ja då skulle det bli många utvisningar i matcherna!
Örebro ÖSK-Boldt
2013-08-19 22:37
Äsch. Vi utgår härifrån. Vi leder superettan. Ska bli kul o se mittfältet utan Tobias något sävliga spelstil. Nordin borde vara självklar. Men sen? Nkili där bak förmodligen.
Örebro Osvaldo
2013-08-19 22:32
grixx: brukade tänka likadant om Tobias Grahn innan han kom till Sportklubben.
Örebro Kuba for president
2013-08-19 22:31
@minatankar (för sm-guld):

Med facit på hand tycker jag att man inte skulle behållit 2 anfallare efter utvisningen. Med 3 mittfältare så är man tvingad till att centrera och därmed släppa kanterna. Hammarby utnyttjade detta och kom i våg efter våg och matade inlägg. Det medför i sin tur att mittfält måste jobba mer defensivt för att inte framförallt ytterbackar ska bli överbelastade, vilket i sin tur gör att laget trycks ner och anfallarnas påverkan blir mindre effektfull.

Hellre behålla 4-4-1 med andra ord.
Örebro Grixx
2013-08-19 22:28
Sundin som motståndare är alltid något att irriteras över som egen spelare så är han guld värd. Ryktena sa att han var på väg till oss förra året men om det fanns någon bärighet i att det var nära det vette sjutton.
Annons: