/fotboll/osk/forum/1860.aspx/fotboll/osk/forum/1860.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Aspen (hoppas ÖSK går upp i AS)
2013-08-21 06:54
Jag tycker att Wiktorsson var bäst i backlinjen så länge han var på planen. Bra brytningar, bra passningar, tuffare i närkampsspelet än tidigare. Att sedan Vikström klev fram till en gigant berodde på alla inlägg som Bajen slog, då fick han briljera med sin nickförmåga.

Tror inte alls att Peo bänkar Wiktorsson. Peo är en positiv människa som ger kritik i en positiv anda för att utveckla spelaren. Inte destruktivt. som ofta görs här på forumet.
Örebro Empes
2013-08-21 03:27
PO blev besviken på Wiktorsson. Jag blev besviken på PO. Tycker inte alls om hans sätt att kritisera Wiktorsson i media. Att kritisera Wiktorsson kan vara befogat. Men sånt sköter man internt. Har svårt att se något positivt med att ta sådant i media. Tappade lite förtroende för honom där. För första gången under hans tid i ÖSK.
Öster rödblå_hjältar
2013-08-21 01:19
Jag sitter hellre och diskuterar fotboll över en öl med en motståndarsupporter än kasta iväg drycken. Det är ju slöseri, för bövelen!

/Smålänning

Örebro Pete Zahut
2013-08-21 01:02
@Saywee:

Ordet problem är jag fostrad att inte använda. Jag ersätter det med ordet "möjligheter". Möjligheter skall inte bekämpas. Eftersom du vill bekämpa möjligheter måste jag anse dig vara en reaktionär och bakåtsträvare.
AIK Saywee
2013-08-21 00:26
Problem måste bekämpas, varhelst det förekommer !!!
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Osvaldo
2013-08-20 23:38
@ Tintin i Tibet (Örebro) Det är bra och viktigt att vi är uppmärksama på och diskuterar våra eventuella löss. Men det betyder inte att vi ska låta motståndarlagens anhängare få skifta fokus när deras löss avhandlas. Problemet är betydligt större i klubbarna från större städer och det är där det måste bekämpas. Problemgrupperna skapar mest problem för lagen de stöder. Det blir problem med att rekrytera ledare och spelarna presterar under sin förmåga då de i första hand undviker att göra bort sig. Men likförbannat tas det inte tag i problemet.
Örebro Godzilla Hårddisksson
2013-08-20 23:21
"Våra ultrasgrabbar". Ja,tjenare. Kastar gladeligen skit på era "ultrasgrabbar". Begreppet liksom osar det fascistiska våldsförhärligande som upprätthåller "ultrasgrabbars" eget uttalande existensberättigande. Ingen normalfuntad person vill ha något med er att att göra.
Örebro Tintin i Tibet
2013-08-20 23:18
Sedan ska vi komma ihåg att det finns också löss i vår egen fana. Jag var långt ifrån händelsernas centrum igår, men av erfarenhet från tidigare arrangemang så finns det ett litet, litet fåtal bland "våra egna" som är ute efter bråk. Tror dock inte för ett ögonblick att något ansvar ska lyftas från de Hammarbyfans som stod bakom de vidriga scener med kastade stolar och flaskor som ven i luften vilka rullat på nätet. Men av såväl bilderna därifrån som vettiga hammarbyinlägg här att döma så har några få av "våra egna" varit med och trissat upp stämningen, retat babianerna till deras handlingar.. Eller?
Örebro Aspen (hoppas ÖSK går upp i AS)
2013-08-20 23:04
Instämmer med föregående skribent
Örebro Svartvitt forever
2013-08-20 22:49
Svenne Bärkisch:
"Ni hade kunnat sitta med era ÖSK-tröjor, sjunga era ramsor och kanske bemötas av lite hånfulla gliringar med glimten i ögat. Men det var givetvis något som triggade igång det hela. Med det sagt försvarar jag absolut inte handlingen. Men att sitta blåögt och kasta skit på Bajen och våra ultrasgrabbar är ingenting jag köper. Ni kan kasta skit på individer, men drar ni alla över en kam har ni fan passerat gränsen."

Du lyckas ytterligare dra ner min redan låga uppfattning om Stockholmsfans i allmänhet och Hammarbyiter i synnerhet. Efter era s.k. fans uppförande i den stad ni gästar vore det passande att du kom in här, enbart tog avstånd från ert packs uppträdande och bad om förlåtelse å Hammarbys vägnar.

I stället har du det oerhört dåliga omdömet att komma in här på vårt forum och orera om att "vara blåögda" och "kasta skit" då man kallar svinaktigt och brottsligt uppförande vid dess rätta namn. Dessutom har du mage att mästrande tala om att "passera gränsen". Inser du inte vilka i sammanhanget som passerat gränsen och vilka du borde mästra i stället för ÖSK:s fans, då bör du inte uttala dig i några som helst sammanhang om något överhuvudtaget.
AIK Saywee
2013-08-20 22:39
Pigghaj, Kevin Walker är min Idol :)
Örebro rirobban
2013-08-20 21:53
@kenya:

Dom blev nog inte valda alls på gympan eftersom dom förmodligen inte var där eller på någon annan lektion heller! Pinsammast är dock dom som springer runt med masker och verkar tro att det är maskerad. Är man inte man nog att visa vem man är så är man en j'vla fegis. Påtal om fegis, att kasta flaskor måste vara bland det fegaste! Är emot all våld, men nog måste knytnävarna vara tuffare i så fall. Väldigt larvigt och om inte polisen tog 10-15 av dessa personer så undrar jag vad vi ska ha poliser till i samhället!?
Örebro kenya
2013-08-20 21:33
Såg hulliganfilmen nu och det är ju skandal men definitivt inte förvånande. Man kan ju tycka att man ska kunna trigga varandra med ramsor utan att en överviktig "Hammarbyare" i fiskehatt ska börja mucka gräl och stolar ska börja flyga. Blev de valda sist på gympan i ungdomen eller vad är det som ligger bakom? Man kan ju undra hur de reagerat efter matchen om det blivit förlust.

Vill dock ge cred till den stora majoriteten på Hammarbys forum som tar avstånd mot packet. Precis som jag tror att majoriteten av oss här tar avstånd mot våld från våra egna. Hoppas vi kan vara ett föredöme mot Degerfors och hålla oss till att stötta laget.
Örebro DaSa
2013-08-20 21:09
Tur att jag inte skrev av mig igår direkt efter matchen, då hade jag åkt på en banning:) Men kan ju säga att Hammarby och IFK Skattesfusk fortfarande ligger i topp min lista över lag som jag avskyr mer än pesten. Skulle gissa på att det beror på myten om att de spelar bra fotboll (iallafall Hammarby hade det ryktet tidigare) samt att de har trevliga fans. Det sista tror jag inte ens att de själva hävdar längre att de har, de måste ju se vilka de sitter bredvid match efter match:)

Angående matchen igår så tycker jag att den största besvikelsen var Daniel B, han gjorde inte många rätt och vore intressant att veta om han verkligen hade order om att följa med upp i anfallen. I normalfallet när man spelar 11 mot 11 så har han det garanterat men igår kändes det inte helt korrekt. Han hade även ett antal misslyckade pass och resningar. Men han har snabbheten och inställningen så han kanske kan bli ngt i framtiden men för tillfället så är han långt ifrån en startplats.

På tal om högerbackar så skulle jag ha velat sett Daniel G få prova på det om det inte vore för att vi idag har två-tre (Hagge, Daniel B och Nkilli) kontrakterade spelare som kan spela där nästa säsong. Annars tycker jag att vi skall leta upp en vänsterfotad Daniel G och skola om honom till vänsterback. Alltså en snabb och teknisk yttermittfältare som inte gör så många poäng.

En annan spelare som jag tror har spelat bort sig från startelvan är Wiktorsson, håller med Peo om att han aldrig skulle ha satt sig i den situationen. Jag tror att Nkilli kommer att gå före so mittback nu när Saied och Nordin är i matchform och kommer att ta de centrala mittfältsplatserna. Jag tycker även att Peo skall ha cred för att han är så ärlig och kan kritisera en egen spelare i media, bättre det än köra Baghdad-Bob uttalande.

Till sist så är jag mera positiv idag än innan matchen igår om att vi kommer att klara ett avancemang. Detta då jag såg hur bra Nordin och Saied är, när de är i 100 % form så tror jag att vi kommer att rada upp trepoängare.
Örebro minatankar (för sm-guld)
2013-08-20 20:53
@Tintin i Tibet:
// Sorry, jag är gammal och senil så jag minns inga årtal :-) Men under de fem år jag var ordförande i RIK slog vi lag både från SE och AS. Men så hade vi ett kanonlag som vann 4 av 5 år både inomhus och utomhus i länscuperna. Alec var tränare och hade en del år hjälp av Benny Lennartsson. Nordin var bara en av många riktigt duktiga fotbollsspelare där flera av dem senare spelat i bl a ÖSK, Degerfors IF, BK Forward och Karlslund IF HFK. Som i alla andra sammanhang är sådana framgångar ett resultat av samarbete mellan många människor. Det går ändå inte att undvika nämna Alecs stora betydelse för RIKs framgångar under de 7 år han var tränare. Men klubben har varit framgångsrik också innan hans tränarperiod och är det också nu.
Örebro Tintin i Tibet
2013-08-20 20:38
Jag vill minnas att Rynninge något år gick väldigt långt i svenska cupen, du minatankar kanske kan återkoppla vilket år det handlade om?
2013-08-20 20:26
@Pitten forumknug:

//

Vill också för säkerhets skulle påminna om att matchen inte spelas i morgon utan på torsdag kl 18.15 på Grenadjärvallen.
2013-08-20 20:21
@Pitten forumknug:
// Jadu, hoppar in som speaker ibland på Grenadjärvallen när ordinarie inte kan. Men så blir det inte på torsdag. Som många andra ÖSK-supportrar så kan man ju ha ytterligare ett lag i sitt hjärta. När de sedan möts avstår åtminstone jag från att tippa. Sedan kan jag ju inte undgå tanken att ÖSK skulle ha störst chanser och nytta av att gå vidare. :-)
Örebro Pitten forumknug
2013-08-20 20:16
mina tankar

vem håller du på i morrn. eller är du speaker
AIK Kribba
2013-08-20 19:43
Trots fadäsen sist hemma mot Bajen och trots det jämna läget i toppen så tror jag det ska mycket till för att ni ska missa allsvenskan nu. Det enda realla hotet är att ni kanske sjunker ner till kvalplats och torskar i kvalet mot ett kvaldesperat allsvenskt lag,men i övrigt.Degerfors och Gais och resterande under tror jag inte kan hota er. SvenneBärkish,något jag vill kasta skit på är att vissa forum,tex ert,väljer att stänga igen för andra. I rättvisans namn borde då inte heller ni få skriva på andras forum. Det gäller alla andra också som har stängt om sig och då menar jag inte tillfälliga stängningar utan totalstängt. Hela tiden.. Det är jäkla gissel och något alltför många lata saxar och moderatorer väljer att syssla med. Heder åt dom som håller sina forum öppna,som bla Örebro.
Örebro pamo
2013-08-20 19:39
har TV4 kostat på bisittaren Martin Åslund en talpedagog?jag hörde vad han sa minst 3 ggr!däremot påstod den andre kommentatorn ett par ggr att Yasin hade bollen när han var utbytt för länge sedan!
Sundsvall Pigghaj
2013-08-20 19:32
Tintin: Aha, där ser man. Hett lokalderby med andra ord.:)
Örebro Osvaldo
2013-08-20 19:21
@ SvenneBärkish (Hammarby) Klart att det alltid finns något som triggar igång, speciellt om man letar efter det. Det är bra att du bryr dig om arga vilsna unga män, själv tror jag dock att en mer farbar väg är att ta avstånd; inte bortförklara.
Örebro Tintin i Tibet
2013-08-20 19:18
@Pigghaj:

Rynninge ligger inte bara i "trakten", utan dessutom i själva stan, Rynninge är en stadsdel i Örebro. Rynninge IK:s hemmaplan Grenadjärvallen ligger knappt 2 km fågelvägen från Behrn Arena. Minst sagt cykelavstånd.
Sundsvall Pigghaj
2013-08-20 18:52
Ah, hade ingen aning om att Rynninge låg i Örebrotrakten. Ja det var ju en rätt bra setup för er. Giffarna får åka till en rätt svår bortamatch mot Vasalund, och sen vidare till en ännu svårare bortamatch mot Degerfors (utan att åka hem mellan), känns inte alls som en bra deal... Får hoppas på att killarna bondar lite extra på en sån road trip eller nåt. Känns som följande omgång kan angöra en hel del. FFF har en svår bortamatch mot Hammarby (om det nu anses som svårt nuförtiden..), och Degerfors och Giffarna möts. Vinner alla tre topplagen tror jag nästan det är klart att det står mellan oss om två platser. Men Degerfors borta blir tufft... Trist med bråket som verkar ha skett. Jag är extremt förvånad.... eller inte. Senast dom grönvita var i Sundsvall hade det ju gapats rasistiska grejer mot en stackars mörkhyad fjortonårig bollkalle som stod framför klacken. Och nu hamnar gamla gubbar och tanter i skottgluggen... trevligt... Nej, man kan inte dra alla över en kam, och som boende i Stockholm känner jag många trevliga bajare, och hänger med hyfsat i Stockholmsfotbollen. Jag vet att både Hammarby och Bajen Fans tar avstånd från sånt här, men jag tycker ändå att dom måste lägga ner ännu mer jobb på att få bort problemen. För det räcker uppenbarligen inte... Tyvärr för alla schyssta Bajare.
Örebro kenya
2013-08-20 18:45
Pigghaj/ Tror inte heller säkert många startspelare kommer lira för oss.
Bergström i mål, Nkilli och Björngvist i backlinjen, Boris och Kvist på mittfältet samt Pode och Samuelsson på topp från A-truppen kanske.
Hammarby SvenneBärkish
2013-08-20 18:45
Osvaldo: Andra sidan av myntet? Ni hade kunnat sitta med era ÖSK-tröjor, sjunga era ramsor och kanske bemötas av lite hånfulla gliringar med glimten i ögat. Men det var givetvis något som triggade igång det hela. Med det sagt försvarar jag absolut inte handlingen. Men att sitta blåögt och kasta skit på Bajen och våra ultrasgrabbar är ingenting jag köper. Ni kan kasta skit på individer, men drar ni alla över en kam har ni fan passerat gränsen.
Örebro omega
2013-08-20 18:41
@SvenneBärkish:

10-15 med ultraströjor från bajens sida står och häver flaskor och stora bord mot pensionärer och familjer och vanliga supportrar till ÖSK. Ni är smutsiga bajare och förstår att ni måste visa upp er på andra håll när ert fotbollslag är ett strykgäng i superettan! Hej pårej
Örebro Kardinalen
2013-08-20 18:37
ÖSK tar ju cykeln till sin match i cupen. Våra motståndare på söndag, Varberg, får åka buss (eller blir det egna bilar med tanke på klubbens minst sagt dåliga ekonomi) fram och tillbaka till Karlstad tre dagar före matchen mot ÖSK. Finns alltid positiva saker att finna.....
Sundsvall Pigghaj
2013-08-20 18:16
Av ren nyfikenhet: Nån som har koll på hur ÖSK kommer hantera den mycket olägliga cupmatchen i veckan?

Det drar ju verkligen ihop sig i toppstriden och personligen hoppas man ju Giffarna enbart kommer köra med bänkspelare och junisar... även om man då riskerar att åka ut... I vanliga fall tycker jag man ska satsa på cupen. Men inte den här gången med tanke på när matchen spelas och läget i serien.

Hur kommer ÖSK ställa upp i cupen?
Annons: