/fotboll/osk/forum/186.aspx/fotboll/osk/forum/186.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Lekiller
2017-05-07 10:10
Längden på avstängningen kan väll diskuteras i all oändlighet. Största problemet är ju att det har tagit så lång tid sedan själva matchen spelades. Det är ju helt orimligt att efter 1 månad helt plötsligt få en avstängning. 48 h timmar efter en match borde vara max sedan kan inga straff dömas ut. Så proffsigt måste man kunna kräva att ett fotbollförbund kan arbeta. Så fort en anmälan är inlämnad så måste ju berörd klubb och spelare meddelas också. (oklart hur mycket ÖSK fått reda på angående Igbo i detta fall) Vi bör ju ha ett helt gäng avstängningar att vänta nu om detta skall gälla för alla lag i allsvenskan.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Brandao
2017-05-07 09:59
@Grohl:

Som sagt Enögdhet är bara förnamnet!
Örebro Aspen.
2017-05-07 09:55
Tycker lagledningen måste ta upp uppförandet på planen. Frågan är vilken månad SvFF kommer att behandla Plessis överfall.

ÖSK:s vision:

Att inför en fullsatt arena spela en attraktiv fotboll och löpande ta Allsvenska medaljer och kvalificera oss för Europaspel
Örebro Alltid Örebro
2017-05-07 09:45
@Grohl:
Vad är problemet? Ingen har sagt att det är ok. Det som disskuteras är om längden på avstängningen står i proportion till vad han gjort samt om det är ok att dela ut en avstängning för en händelse som skett för 5 omgångar sen. Att jämföra med Charlie Davies livsfarliga armbåge i huvudet på MIKe är löjligt. Du får det att låta som ha sprungit från halvaplan och hoppat med armbågen i huvudet på han. Han tog fart en meter och tryckte armbågen i ryggen på han, inte snyggt, men inte 4 matchers avstängning. Hade domaren sett det och visat ut han hade han fått 2 max. Men som sagt, det största problemet är att avstängningen kommer efter så lång tid. ÖSK borde begära att den tas bort helt pga av detta... så får diciplinnämnden ta konsekvensen av sitt sega agerande. Slutligen, sluta klaga på att ÖSKare står upp för ÖSK när vi kontinuerligt blir behandlade sämre än storlagen. Det finns tillräkligt många andra som vill att det går dåligt för oss, blir inte bättre när våra egna springer deras ärenden. Handlar inte om enögdhet, naivt att tro alla lag behandlas lika i AS.
Örebro Grohl
2017-05-07 09:31
Alltså det är pinsamt hur folk här inne försvarar ett uppenbart överfall, som inte har något med fotboll att göra alls. Jag minns hur det lät här inne när Charlie Davies armbågade Almebäck i huvudet oprovocerat, då var det tal om civilrättsliga åtgärder från vissa skribenter här inne.

Sen att jämföra Rosenbergs något klumpiga bortfösning av spelare i ett trängt läge (borde varit gult, max) med att springa i full fart bakifrån och dra en jävla armbåge i bakhuvudet på en person som står och väntar på inspark. Vad fan gubbar...

Efter allt tjafs om hur Rosenberg betett sig mot oss, så kan inte vi manna upp och tugga i oss att en ÖSKare gjort något riktigt rövigt och inte borde vara på en fotbollsplan på ett antal matcher. Enögdheten är pinsam!

Stort cred till er som fattat att det här inte är OK!
AIK Saywee
2017-05-07 09:26
Jag tycker nog att det hade räckt med två matcher's avstängning om vi ska älta vidare. Det jag dock, starkt ogillar är att det sker bakifrån! Finns ingen chans att parera, avstyra eller minska risken för svår skada. Vore intressant att höra/läsa vad Igbo själv vill förmedla ... ... och självklart även disciplinnämnden's "nya" arbete mot våld på arenorna. Spela fotboll istället, sluta med dumheterna! Nåväl (klyscha), Djurgården skall bara besegras i kväll, jag vill bära den fina kepsen även i morgon:) Åter till toppen (floskel kanske, men ändå?)
Örebro Schmacke
2017-05-06 22:45
Minns ni Sagliks spark på Samuelsson 2005? Den gav fyra matchers avstängning. Det kändes ju lite värre än detta, även om det Kennedy gjorde inte hör hemma på en fotbollsplan. Om jag minns rätt fick väl Sagliks agerande även civilrättsliga följder? Jaja, disciplinnämnden får fullt upp om dom ska granska allt som händer i matcherna och stänga av för alla tjuvnyp modell grövre. Rosenberg får väl sin avstängning för sparkarna om sådär 4 matcher också då kan man anta. Att man blir avstängd för sånt hör kan jag tycka är ok, men det är ju fullständigt orimligt att det ska ta sådan tid att behandla!
Örebro Brandao
2017-05-06 22:42
Det sjukaste är ju att dom valde avstängningen när vi har som tätast med matcher.

Varför gillar inga ÖSK?!
Örebro Brandao
2017-05-06 22:40
Alltid Örebro

Håller helt med om att det tagit alldeles för lång tid. Små klubbar blir alltid straffade hårdast!

Örebro Sunnanlid (2017)
2017-05-06 22:35
Bra skrivet, Alltid Örebro. Det är det som är kärnfrågan, skit samma hur befogad avstängningen är. Fult gjort av förbundet, men väntat. Jag vill se detsamma drabba något av "storlagen" mitt i guldstriden. Oj, Rosenberg blev avstängd två dagar innan en direkt avgörande match mot AIK för något han gjort fem omgångar tidigare.
AIK Saywee
2017-05-06 22:31
Disciplinnämnden, SvFF och Igbo har krånglat till det lite för ÖSK ...
Örebro Brunnsborrare Stig-Arne Tjäle
2017-05-06 22:06
@Alltid Örebro:
Helt korrekt. Kolla hockeyn. Där kommer besluten väldigt snabbt. Det ska inte vara så att när väl straffet kommer måste man tänka efter varför det kom, som det var när vi plötsligt såg att han var avstängd
Örebro Alltid Örebro
2017-05-06 21:50
@Brandao:
Låt oss säga att 4 matcher är rimligt... ska då dessa kunna delas ut 4 omgångar senare? I min värld borde beslut komma innan nästa omgång, annars bör det läggas ner. Om vi tar bort det faktum att Igbo sks straffas, är det rimmligt att ÖSK fyra omgångar senare får reda på att en av deras nyckelspelare ska bli avstängd? Hur länge ska en klubb kunna förvänta sig något sådant? Nej, diciplinnämnden har gjort bort sig. Hade de delat ut straffet (oavsett antal matcher) på en gång, eller efter 1 omgång hade jag köpt det. Nu tycker jag straffet helt ska utebli. Vad blir nästa grej, kommer de i omgång 10 å stänger av nån för nått som skett i omgång 3?
Örebro Brandao
2017-05-06 21:40
Örebro Brandao
2017-05-06 21:38
Jag tycker absolut 4 matcher är rimligt! Att anfalla någon bakifrån är sjukt fegt.

Men som sagt, då ska samma typ av företeelse gälla alla!

Sluta vara så blåögda, om någon hade gjort exakt lika på tex Almebäck och fått samma straff, vad hade ni sagt då?
Örebro Bastard on Parade
2017-05-06 21:31
@Brandao:

Det är väl absolut ingen som har försvarat det Igboananike gjorde? De flesta är väl däremot överens om att 4 matchers avstängning är för mycket sett till andra händelser. Jag kan spontant inte komma på ifall någon har fått en längre avstängning än Charlie Davids under 2000-talet. Det Igboananike gjorde är utan tvekan mycket fult, men är det bland det fulaste som har skett i Allsvenskan under 2000-talet? Jag tycker att det har funnits många värre incidenter som har bestraffats på ett mycket mildare sätt.

Vi kan ju ta ett par andra incidenter från AFC-matchen. Buya Turay vevade mot Lorentszon vid två tillfällen om jag inte missminner mig. Det hände i alla fall vid slutet och då träffade han med något slag. Han har inte fått något straff alls för att han slog en spelare och försökte träffa flera gånger. Är det rimligt när Igboananike blir avstängd 4 matcher för en förseelse i samma match?

Emin Nouri sänkte Kalle Holmberg på ett värre sätt. Det var förvisso Atlantic Cup, men spelare har ju blivit avstängda på grund av träningsmatcher också. Nouri blev inte avstängd alls för sin förseelse.
Sawadee
2017-05-06 21:19
@Saywee:

Du har absolut rätt.
Djurgården Willys kundparkering
2017-05-06 21:15
Det finns ingen tydlig favorit i morgondagens möte på Berns arena. DIF saknar JO och Kim men å andra sidan är traditions makt på djurgårns sida big time.
Jag tror det är typ 6 vinster och 1 kryss efter år 2009.

Svårtippat.
AIK Saywee
2017-05-06 21:05
Att "anfalla" någon bakifrån känns riktigt dåligt ... han är ju helt oförberedd och kan inte förbereda eller skydda sig!
Örebro Nicknamn i ribban
2017-05-06 21:00
Brandao tycker du 4 matcher är rimligt då? Det är extremt sällsynt med en så hård bestraffning. Någon Bajare skrev att Charlie Davies fick 5 matcher när han satte upp en armbåge i ansiktet på Almebäck som blev rätt blodig. Har dock inga bilder på den situationen, men det låter ändå som en rätt hård avstängning. Erkan Saglik fick 4 matcher och dömdes senare i tingsrätten för sin tvåfotade spark mot Magnus Samuelsson som fick sy 9 stygn. Henke Larsson fick 2 matcher för ett knytnävsslag i magen, lika mycket som Carlos Strandberg fick för ett strupgrepp. En armbåge i ryggen motiverar knappast ett dubbelt så hårt straff som en knytnäve i magen.
Örebro Brandao
2017-05-06 20:48
Jag tycker med avstängningen är helt rimlig! Jävla idioti att slänga upp en armbåge där. Finns väl ingen som kan försvara den grejen!

Som sagt, Rosenberg borde också få 4 matcher, men han spelar i Malmö och det lär inte bli något..
Örebro Nicknamn i ribban
2017-05-06 20:17
Såklart bra för oss att Goitom inte kan vara med, men alltid tråkigt när spelare skadas. Hoppas verkligen inte att det är något allvarligt. Jag har alltid uppfattat honom som en trevlig kille.
Örebro Alltid Örebro
2017-05-06 20:05
@dxcboy:
Tycker det är oproportionerligt sett till mängden matcher andra förteelser ger. Ordföranden i diciplinnämnden säger att de brukar dela ut 2 matcher för tacklingar med dobbarna före men att detta är snäppet värre... hur kan en armbåge/tackling i ryggen vara värre än dobbarna före? OK om han sopat upp armbågen i ansiktet (som Yotun Malmö), men inte detta. Sen är ju frågan hur lång avstängningen blivit (om det blivit nån alls) om han spelat i Malmö eller AIK (kommer Yotun bli avstängd? Rosenberg? Knappast) Att de sedan kommer med beskedet efter 4 spelade matcher borde per automatik leda till att det inte blir någon avstängning alls. Hur länge ska en klubb behöva leva i ovisshet efter dn incident? Avstängningen är enligt mig helt fel pga dessa faktorer. Hade diciplinnämnden meddelat att han får 2 matchers avstängning innan Östersund matchen hade jag köpt det... nu är det ett skämt och extremt dålig behandling av ÖSK.
AIK Saywee
2017-05-06 19:20
Skulle vara intressant, eller inte alls intressant, att höra Kennedy's förklaring eller bortförklaring till den idiotiska armbågsgrejen. Men straffet är nog onödigt hårt, blir intressant att se om SvFF fortsätter på den "inslagna framtiden" !?!?!
Örebro dxcboy
2017-05-06 19:07
Tycker Kennedys avstängning är rimlig, ett riktigt fult överfall.
Örebro Jekl
2017-05-06 18:52
Skulle inte beskedet avseende överklagandet komma antingen under fredagen eller lördagen? Svårt att tro att de sitter en lördagkväll kl19 och diskuterar detta...
Örebro Asbjörn#10 - Admin
2017-05-06 18:16
Lita aldrig på C-mores egna skyltar! Linnér hade bara en varning sedan tidigare. Nisse är ju dock en motståndare man mer än gärna slipper.
Örebro Brunnsborrare Stig-Arne Tjäle
2017-05-06 18:15
Hehe - Lyssna på Axen svar på frågan om Kennedys avstängning :0)

(NA+)
Sawadee
2017-05-06 18:09
@Brodd:

3 st enligt CMore
Örebro Brodd
2017-05-06 18:01
@Kajanus:

Är Linnèr avstängd, tror bara han har två varningar?
Annons: