/fotboll/osk/forum/1858.aspx/fotboll/osk/forum/1858.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Tintin i Tibet
2013-08-20 11:22
Eftersom Ljung sågar Wiktorsson i NA antar jag att han bedömer utvisningen som korrekt. På TV igår framstod det ju mer eller mindre som att det i princip inte var någon kontakt alls. Själv tyckte jag att det var väldigt svårt att se. Att Wiktorsson är där med handen vid Sundins axel kan man se, men om han ens rör honom framgår inte av bilderna. Däremot är det ju alldeles uppenbart att Sundin förstärker det hela något alldeles enormt och att han lätt hade kunnat fortsätta i balans. Men, som skrivet så ger ju Ljung på sätt och vis domaren rätt. Dessutom: Är det verkligen bra att som tränare (befogat eller ej) gå ut och såga en spelare offentligt på det sättet?
Örebro widemarsh
2013-08-20 11:21
Man förstår att bajens forum här på Svenskafans är stängt för andra lags skribenter. Dom är väl livrädda att någon kommer in och höjer nivån ett snäpp eller råkar skriva något objektivt. :)

Enögda är bara förnamnet.
Örebro McBaugette
2013-08-20 11:18
Jag är inte ny i gemet och har sett Björnqvist spela redan i ÖSK Ungdom och minnns med glädje hans provspel mot Djurgården när han fortfarande tillhörde Sköllersta så jag drar inte slutsatser av två korta inhopp och en match från start. Men vi är här och nu. Det är inte i morgon redan i dag. Vi måste vinna matcher och enligt mig har vi en större chans med Haginge som högerback mot Varberg än med Dajja. Förstår fortfarande inte varför han skulle börja dribbla nere vid offensiv hörnflagga som högerback.. på stopptid... med en man mindre ... i uddamålsledning... mot Hammarby. Håller för övrigt med Pete Zahut. Vissa spelare osar klass direkt. Berisha, Gerdnt och Bedoya är tre provspelsexempel som direkt visat sin klass.
Örebro Pete Zahut
2013-08-20 11:15
@minatankar (för sm-guld):

- Berisha trodde jag på direkt efter sett han spela första gången men han försvann rätt snabbt i skada och de tog tid innan han kom tillbaka på allvar
Örebro Pete Zahut
2013-08-20 11:13
Ljung besviken på Wiktorsson
Örebro minatankar (för sm-guld)
2013-08-20 11:12
A l l a kan i efterhand dra slutsatser och med facit i hand svara rätt på alla frågor. Men det är inte det som driver utvecklingen framåt.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Eyra
2013-08-20 11:06
Kanske har detta avhandlats förut; Men Podes inhopp igå var riktigt blekt. När övriga laget spelade med livet som insats, såg det mest ut som han småjoggade runt omkring mittlinjen. Samuelsson hade varit ett mycket bättre alternativ. Eftersom Hammarby körde mycket inlägg från Kennedy hade troligtvis Samuelssons huvudspel varit en tillgång. Jag tyckte det var pinsamt att se Pode. Hoppas att Samuelsson eller William A får chansen nästa gång.
Örebro ernot
2013-08-20 10:53
så blir det när man placerar en sthlmsklubb brevid våra kära kubaner!
2013-08-20 10:53
Förstår om det finns de av er som är tveksamma till Daniel B i nuläget. Vi som sett honom under flera år tror oss veta hans förmåga och vilken potential han har. Tror att om man ger honom förnyade förtroenden så kommer han snart blomma ut och då kommer det inte bli någon som längre beskriver Hagge som Messi med all respekt för Hagges föredömliga inställning. Hur många trodde att Yasin som avbytare i fjol skulle bli framröstad som en av Asiens bästa spelare och spela i sitt landslag och hur många trodde på Berisha och Nkilli från början?
AIK Saywee
2013-08-20 10:19
Undrar om polisen var inblandad vid klackarnas val av uppladdningsställe? I så fall önskade de sig nog en riktig högriskmatch i Superettan, så att de får ekonomin att gå ihop och att så många poliser dom möjligt kunde få se fotboll, eftersom vädret enligt prognosen skulle bli perfekt ... ... onödig högriskplanering.
Örebro McBaugette
2013-08-20 10:02
minatankar// Intressant lag. Noterar att vi har en del olika åsikter om hur laget skall formeras och kan delge min förhoppade startelva mot Varberg. Ett lag som köttar på och har en del vassa spelar (polisen på topp t.ex). --------------Jansson Hagge-Nkili-Wiktström-Wowoah ----DG-Nordin-Saied-Yasin --------Wille-Hasani Björnqvist har inte visat något som motiverat en plats från start ännu. Insatsen borta mot J-Södra lämnade mycket i övrigt att önska och gårdagens inhopp visade heller inte något som gör att han bör peta Haginge. Tycker också att DG var en av våra bättre spelare mot Bajen och det är trevligt att se hans inställning och hårda jobb för laget. Han var också vass offensivt mot Bajen och var ju inblandad i målet med en kvick löpning och en snabb nick. Om Wille håller för att spela från start skall han GIVETVIS spela från start. Men då på topp så klart. Anledningen till att jag petar Kalle i denna match är just Varbergs spelsätt och, låt oss vara ärliga, Kalle har inte sina styrkor i att vinna närkamper. Han är lite för pimipinett emellanåt. När matchen är avgjord slängs Kvist in och showar lite på sin kant. :) I övrigt delar vi ju uppfattningen om startelvan och de känns som rätt givna val faktiskt. Synd dock att vi saknar konkurrens om vänsterbacksplatsen. För övrigt kul att se Nordin tillbaka på riktigt igår och att han höll i nittio minuter. :)
Örebro ÖSK FANS
2013-08-20 09:56
Minatankar

Hagge är ju rena Messi om man jämför med Daniel B......gud vilken dålig passningsspelare. ..annars tycker jag din 11a ser bra ut
AIK Saywee
2013-08-20 09:20
Sundin har troligtvis en långtidsskada på balansnerverna, om han nu har fler än en. Borde inte ha spelat skadad, han kan ju trilla när som helst. Domaren verkade såvitt jag läst, haft problem med synnerverna, om han nu har fler än en. Borde inte ha dömt, då han kunde ha sprungit in i en målstolpe.
Örebro Sogen
2013-08-20 09:15
minatankar jag anser din 11 vara väldigt svag defensivt på högerkanten. för mig så bör Hagge spela om wille spelar där eller dg om björnis spelar där. då wille inte hjälper till defensivt och björnis visat upp svagt försvarsspel hittills.
AIK Saywee
2013-08-20 09:13
Tror det var 8888 åskådare, som jag gissade :)
Örebro mr olafski
2013-08-20 09:00
@osvaldo där får vi helt enkelt enas om att vara oeniga. Personligen tycker jag att tifo är något som förhöjer stämningen ännu mer på matcher. Tyckte faktiskt att det var riktigt bra drag på västra stå igår. Tycker klacken blivit bättre o bättre allt vad säsongen har lidit.
2013-08-20 08:39
Gudarna hörde min bön om att spela Nordin eller Saeid från start och därmed säkra bollinnehavet från matchstart. Tror inte våra tränare bryr sig ett dugg om vad vi skriver, om de nu skulle läsa här ibland, men det är ju kul att själv få leka laguttagare på detta Forum. Kul att man får mothugg och att det finns olika uppfattningar i en rad frågor. Är dock lite trött på att det finns flera som är så kategoriska och säkra på vilka som kommer att spela eller inte och nästan idiotförklarar andra förslag och förslagsställare. Hur många var det inte som sa att ingen av Nordin och Saeid skulle komma att börja spela matchen? Skriver det inte för att få rätt utan därför att det vore mer klädsamt med lite ödmjukhet, även om det inte är min egen starkaste sida :-) Nu är det min förhoppning att man spelar följande lag i nästa match och den skulle gälla oavsett om Wiktorsson skulle blivit avstängd eller inte. All respekt för honom och andra som jag inte har med i förstauppställningen men det finns goda skäl, menar jag, för följande 4-4-1-1-uppställning. --------------------- Oscar -------------------------------- Daniel B-------Nkilli---------Wikström--------Samuel William A-------Nordin--------Saeid-----------Yasin -----------------------Kalle------------------------- ----------------------Hasani------------------------ Som inhoppare vill jag se William Kvist. Allt prat om att man måste träna mer, först vara avbytare, bytas in i andra halvlek mm, tar jag inte hänsyn till. Jag vill se William på planen från start och att han byts av när han själv eller Peo anser att man ska spara på honom. I den stund det inte flyter på för Kalle i föreslagen position, vill jag att han och William byter plats och att Daniel G kommer in om inte Kalle heller funkar på kanten i aktuell match. När det flyter på för Kalle är han emellertid en mycket stor tillgång och han bör därför ha chansen från start.
Örebro ÖSK FANS
2013-08-20 08:39
Nkilii är en bättre mittback en Wiktorsson så jag ser bara positivt på att den sistnämnda är avstängd. ..Moe är en bättre mittfältare en Tobbe sp jag ser det bara positivt att den sistnämnda är avstängd...

Äntligen får kanske dom bästa spelarna enligt mig spela nästa match.
Örebro Sogen
2013-08-20 06:27
McBagge Kvist satt på bänken denna match redan. Håller med om Pode, han gick inte äns in i duell på utspark från Oscar. Allt blev bara sämre när han kom in. Ser han inte väldigt tung ut? Så sjukt att vi bara tar 1p i år mot Hammarby. Revansch lär vi ju inte kunna få på länge heller eftersom vi inte lär tillhöra samma serie på överskådlig framtid.
Örebro McBaugette
2013-08-20 01:46
Bra matchrapport och betyg igen Alexander. Håller nästan med om allt men hade ökat betyget ett snäpp för Oskar och kanske även DG.
Örebro McBaugette
2013-08-20 01:44
Tror inte Sundin fick två gula. Det första borde han naturligtvis ha fått men tror domaren bara höll upp handen, utan ostskiva, för en indirekt frispark. Mer osympatisk spelare får man dock leta efter och oerhört glad att han, som någon påpekat, inte kom till ÖSK förra säsongen.

1-1 var väl rättvist antar ja men vi var så mycket bättre än dem med lika många spelare på planen. Givetvis är det bara antagande från min sida men är ganska säker på att vi vunnit komfortabelt om inte den löjliga utvisningen kommit. Kul att se krigarinställningen hos nästan samtliga spelare och främst kanske Jansson, Gerzic och, en allt större personlig favorit, DG. Begrep inte alls varför Pode kom in på slutet och hans kroppspråk, sävlighet och lojhet gav mig inte bra vibbar. Hade hellre sett en supertaggad Wille (han fanns med på bänken och borde därmed hålla för spela) sista tio.

Kan inte säga att jag är ledsen att Nilsson är avstängd. In med Kvist i truppen nästa match och lämna Pode kvar på Närkeslätten.
Örebro Osvaldo
2013-08-20 01:00
Är väl inte så mycket för italiensk läktarkultur. Och jag tycker att det är för mycket av den typen av tingeltangel på svenska arenor. Ser gärna en aktiv läktarkultur, men då i form av sång, entusiasm och gnäll på linjestinsen. Men det kan allt vara jag som är gammalmodig.
Örebro mr olafski
2013-08-20 00:54
Varför tycker du det osvaldo?
Örebro Osvaldo
2013-08-20 00:43
Tifon är töntiga. Tifon på engelska töntigare.
Örebro mr olafski
2013-08-20 00:40
Tack så mycket cellblock! Mycket snyggt och stilrent måste jag säga!
Örebro cellblock
2013-08-20 00:38
Vackert.
Örebro cellblock
2013-08-20 00:35
EDIT: Hittade ett foto nu på tifot.
Örebro mr olafski
2013-08-20 00:25
Kan man få tag på bilder av tifot någonstans förresten? Lite svårt Att se när man står under det.
Örebro combatspenat
2013-08-20 00:20
Nöjd med 1 poäng idag, missnöjd med korten!
Örebro Lekiller
2013-08-20 00:18
Det stämmer säkert. Va nog inte Nordin som fick den.
Annons: