/fotboll/osk/forum/1856.aspx/fotboll/osk/forum/1856.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Osvaldo
2013-08-20 19:21
@ SvenneBärkish (Hammarby) Klart att det alltid finns något som triggar igång, speciellt om man letar efter det. Det är bra att du bryr dig om arga vilsna unga män, själv tror jag dock att en mer farbar väg är att ta avstånd; inte bortförklara.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Tintin i Tibet
2013-08-20 19:18
@Pigghaj:

Rynninge ligger inte bara i "trakten", utan dessutom i själva stan, Rynninge är en stadsdel i Örebro. Rynninge IK:s hemmaplan Grenadjärvallen ligger knappt 2 km fågelvägen från Behrn Arena. Minst sagt cykelavstånd.
Sundsvall Pigghaj
2013-08-20 18:52
Ah, hade ingen aning om att Rynninge låg i Örebrotrakten. Ja det var ju en rätt bra setup för er. Giffarna får åka till en rätt svår bortamatch mot Vasalund, och sen vidare till en ännu svårare bortamatch mot Degerfors (utan att åka hem mellan), känns inte alls som en bra deal... Får hoppas på att killarna bondar lite extra på en sån road trip eller nåt. Känns som följande omgång kan angöra en hel del. FFF har en svår bortamatch mot Hammarby (om det nu anses som svårt nuförtiden..), och Degerfors och Giffarna möts. Vinner alla tre topplagen tror jag nästan det är klart att det står mellan oss om två platser. Men Degerfors borta blir tufft... Trist med bråket som verkar ha skett. Jag är extremt förvånad.... eller inte. Senast dom grönvita var i Sundsvall hade det ju gapats rasistiska grejer mot en stackars mörkhyad fjortonårig bollkalle som stod framför klacken. Och nu hamnar gamla gubbar och tanter i skottgluggen... trevligt... Nej, man kan inte dra alla över en kam, och som boende i Stockholm känner jag många trevliga bajare, och hänger med hyfsat i Stockholmsfotbollen. Jag vet att både Hammarby och Bajen Fans tar avstånd från sånt här, men jag tycker ändå att dom måste lägga ner ännu mer jobb på att få bort problemen. För det räcker uppenbarligen inte... Tyvärr för alla schyssta Bajare.
Örebro kenya
2013-08-20 18:45
Pigghaj/ Tror inte heller säkert många startspelare kommer lira för oss.
Bergström i mål, Nkilli och Björngvist i backlinjen, Boris och Kvist på mittfältet samt Pode och Samuelsson på topp från A-truppen kanske.
Hammarby SvenneBärkish
2013-08-20 18:45
Osvaldo: Andra sidan av myntet? Ni hade kunnat sitta med era ÖSK-tröjor, sjunga era ramsor och kanske bemötas av lite hånfulla gliringar med glimten i ögat. Men det var givetvis något som triggade igång det hela. Med det sagt försvarar jag absolut inte handlingen. Men att sitta blåögt och kasta skit på Bajen och våra ultrasgrabbar är ingenting jag köper. Ni kan kasta skit på individer, men drar ni alla över en kam har ni fan passerat gränsen.
Örebro omega
2013-08-20 18:41
@SvenneBärkish:

10-15 med ultraströjor från bajens sida står och häver flaskor och stora bord mot pensionärer och familjer och vanliga supportrar till ÖSK. Ni är smutsiga bajare och förstår att ni måste visa upp er på andra håll när ert fotbollslag är ett strykgäng i superettan! Hej pårej
Örebro Kardinalen
2013-08-20 18:37
ÖSK tar ju cykeln till sin match i cupen. Våra motståndare på söndag, Varberg, får åka buss (eller blir det egna bilar med tanke på klubbens minst sagt dåliga ekonomi) fram och tillbaka till Karlstad tre dagar före matchen mot ÖSK. Finns alltid positiva saker att finna.....
Sundsvall Pigghaj
2013-08-20 18:16
Av ren nyfikenhet: Nån som har koll på hur ÖSK kommer hantera den mycket olägliga cupmatchen i veckan?

Det drar ju verkligen ihop sig i toppstriden och personligen hoppas man ju Giffarna enbart kommer köra med bänkspelare och junisar... även om man då riskerar att åka ut... I vanliga fall tycker jag man ska satsa på cupen. Men inte den här gången med tanke på när matchen spelas och läget i serien.

Hur kommer ÖSK ställa upp i cupen?
Örebro Osvaldo
2013-08-20 18:11
@ SvenneBärkish (Hammarby) Kalla mig då patetisk då jag inte tycker att det är klädsamt att kasta glas, stolar och annat bröte på intet ont anande uteserveringsbesökare.
Hammarby SvenneBärkish
2013-08-20 18:02
Såklart otroligt beklagligt att en oskyldig farbror fick en flaska i huvudet.
Ingen Bajare står bakom det. Men att dra hela Hammarbys Ultrasanhang över stupet är bara riktigt patetiskt.

Sen tycker jag ni kan rensa upp bland era "Casual-killar". Man brukar sopa framför sin egen dörr innan man kastar skit över andra.

Väl mött i fortsättningen och slå gärna Degen!
Örebro widemarsh
2013-08-20 17:32
Bara att glömma filmningen och gå vidare. Spelare kommer alltid att filma, och domare kommer fortsätta göra misstag. Tråkigt men sant :)

Gårdagens publiksiffra gav några hundra extra i publiksnitt, tyvärr nådde vi inte upp i 9122 åskådare vilket hade givit oss ett snitt på exakt 5000 åskådare. 4 959 ligger snittet på just nu, och vi bör kunna få upp det en bit över 5000 innan säsongen är slut. Vad var det budgeterat för? Under 5000 va?
Europaspel2027 - [AVGÅ KGH]
2013-08-20 17:05
Man tackar för det välkomnande orden.

Anledningen till att vårat forum är stängt är väldigt enkel. Gnägget och Skansen skulle direkt komma in och förstöra, och det skulle vara sandlådenivå dygnet runt.

Jag förstår självklart att ni inte håller med mig om allt jag skriver, samtidigt som jag inte håller med er om allt ni skriver. Men det är väl det som är charmen med idrott?

Men nu känner jag att jag tar upp lite för mycket utrymme i ert forum, så om någon vill fortsätta diskutera gårdagen, den här säsongen, Bajen eller fotboll i stort så svarar jag mer än gärna på PM!
Örebro Tintin i Tibet
2013-08-20 16:33
@Glad:

Ja, ju mer man ser det desto tydligare blir ju filmningen. Skulle varit gult kort till Sundin.
Örebro Trivseltorsten
2013-08-20 16:26
@Trivseltorsten:

Så skrev jag efter Sundsvallmatchen...döm av min fasa när denna farsot letat sig till Behrn igår. Allvarligt, det är fan pinsamt!
Ska vi slå till med lite vuvuzelor och markoolio som halvtidsunderhållning mot Falkenberg?

kräks
Örebro McBaugette
2013-08-20 16:03
Europaspel//

Du är ALLTID välkommen här tycker jag också. Du håller en god ton och för intressanta resonemang. Hoppas du inte låter dig avskräckas av någras dåliga omdöme. Att vi inte såg matchen på riktigt samma sätt är nog bara naturligt och en god källa till diskussion.
Örebro Fatcit (Börja kommunicera ÖSK!!!)
2013-08-20 15:58
Europaspel2027 - [AVGÅ KGH] //

Med den vänliga tonen som du har är du alltid välkommen att diskutera i vårt forum när ert är stängt :)

Tycker att din analys ger lite perspektiv. Även om jag inte håller med om allt så har jag omvärderat lite... Risken finns nu tyvärr att du kommer att bli påhoppad av olika "nicknames" som jag aldrig sett i forumet förut. Men det förstår du nog redan.
Örebro Osvaldo
2013-08-20 15:47
@ Europaspel2027 - [AVGÅ KGH] (Hammarby) Jag kanske uppfattade saker lite fel. Ser gärna att motståndare skriver på forumet, men då är det viktigt att frågeställningen är tydlig; inte samma subjektiva åsikter som skrivs på det egna forumet. På detta forum kan jag skriva att det är förfärligt att hif inte tar tag i rötäggen. På hifs forum skulle jag snarare fråga vad som görs för att ta tag i dylika problem.
Örebro minatankar (för sm-guld)
2013-08-20 15:41
@Europaspel2027 - [AVGÅ KGH:

Jag tycker det är trevligt och intressant om man ibland går in på varandras forum och berikar debatten med information, synpunkter och frågor. Viktigt att visa varandra respekt när så ske. När jag själv en gång gick in på IFK Göteborgs forum bad man mig dra åt helvete...
AIK Saywee
2013-08-20 15:40
Tjeeena, rätt sjysst asså ... ... jag tycker det är helt ok när gästsupportrar håller en god ton, även om jag tycker lite annorlunda än de gör ...
2013-08-20 15:28
Osvaldo//

Jag brukar alltid gå in på motståndarnas forum före och efter match för att se vad som sägs, det har spytts väldigt mycket galla över oss Hammarbyare och jag kom in för att ge er en bild av hur jag, en Bajare, ser på saker och ting. Och med tanke på att någon klagade på att vårat forum va stängt så tänkte jag ta debatten här. Jag misstog mig uppenbarligen.
Örebro Osvaldo
2013-08-20 15:18
@Europaspel2027 - [AVGÅ KGH:

Förstår inte riktigt vad du vill ha ut av att gå in på Sportklubbens forum och dela med dig av dina åsikter om vår tränares framtoning. Utveckla gärna.
2013-08-20 15:07
@Tintin i Tibet:

Dålig förlorare har vi ifrån Söderstadion, när han, trots stort spelövertag Bajen. Kritiserade oss och tyckte vi var dåliga, och inte kunde erkänna att han blev taktiskt överspelad (hur det än är möjligt) av Berhalter.
2013-08-20 15:03
@Osvaldo:

Det mesta jag skrev va för att visa att det inte bara är bajare som är partiska. Ni har inte nämnt något sånt, inte ens Yashins urusla filmning vid hörnflaggan (renderade visserligen inte i något den gången, men likväl lika dåligt).

Jag åkte till Örebro med en förhoppning om 3 pinnar men med en tro på 0 ( i bästa fall 1).

McBaguette//
Måste glömt den, ni hade även en frispark som va farlig som jag glömde nämna. Men mycket mer än så? Ni kom på några uppstickare när vi pressa framåt, efter utvisningen. Hade också suttit rätt lugn om jag var klädd i Svartvitt, även efter utvisningen. Men som jag skrev, alla vet -tyvärr- att Sundin är vidrig och filmar (även bajarna har börjat tröttna, tro mig), så att då ens ge domaren chansen att dra upp det röda, är klantigt och oerfaret.

Och det är inte första gången vi får med oss ett tveksamt rött, och det är inte heller första gången ni får emot er ett tveksamt rött (och vice versa) så överlag ju längre matchen mynnade så är 1-1 ett rättvist resultat.
Örebro Glad
2013-08-20 14:55
Se TV4 sport , ca 3,10 in i programmet visas Ösk-Hammarby intervju med Oscar, och där olika vinklar visas och man kan enkelt se att det är en superfilmning av Sundin, jaja vi leder och gör det bra, forza ÖSK
Örebro Tintin i Tibet
2013-08-20 14:55
Det jag tror retar hammarbyarna är när Peo säger sånt som att "bara för att vi möter hammarby måste man kunna ställa en fråga och kritisera domarteamet". Då tycker de att han är dryg, dålig förlorare, etc.. Kanske hade vi reagerat likadant om Dennerby sagt att "bara för att vi möter ÖSK måste man kunna ställa en fråga och kritisera domarteamet"?
Örebro Godzilla Hårddisksson
2013-08-20 14:54
Har nu sett filmen från stortorget och blir ju bara så jävla förbannad. Hur fan är man funtad om man kastar en glasflaska i full kraft mot en annan människa?
Värsta av allt är sthlmsklubbarnas enorma feghet gentemot sina egna "ultras" som verkar få fritt spelrum i sitt lags färger. Vidriga kräk.
Hammarby Sid
2013-08-20 14:47
@Åter till ståplats. (Sekt. E):

Hehe, ok, jag köper den.
Örebro McBaugette
2013-08-20 14:47
Europaspel 2007//

Håller inte med i din analys av matchen. Tycker sport har full koll, och helt logiskt, tar ledningen. Klassificerar du Holmbergs skott i ribban som strumprullare eller har du bara valt att glömma den och några av de andra chanserna ÖSK skapade?

Tycker inte Bajen skapade ett jota innan det röda kortet och att de var väldigt defensivt i en match som Hammarby, mer eller mindre, var tvingade att vinna. Men antar att vi inte kommer att bli ense om matchbilden. Jag vet bara att jag satt väldigt lugnt på läktaren och kände att detta skulle bli tre enkla poäng. Sedan visade Sundin upp sin främsta spetsegenskap och matchbilden och ett mått desperatio vände till er fördel.
Örebro Åter till ståplats. (Sekt. E)
2013-08-20 14:41
Det kan vara så Sid att han vinner för det mesta och därmed lite ringrostig i att hantera förluster och poängtapp.
Benny Böckling
2013-08-20 14:39
@Sid:
Skulle vilja säga detsamma om Dennerby med han tränar ju inget SE lag han håller ju fortfarande på med damfotboll...
Annons: