/fotboll/osk/forum/1852.aspx/fotboll/osk/forum/1852.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2013-08-23 21:30
Dagens tjafs eller seriositet handlar väl mest om Peo's mediala sågning av en spelare, inte av en händelse. Jag har ännu inte ändrat min uppfattning. Tror som jag tidigare skrev, att det inte är bra!
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Osvaldo
2013-08-23 21:30
@Saywee På ett makroplan går det att påverka bedömningsnivåer, bestraffningar och incitament att spela enligt regelboken. När det kommer till enskilda händelser är möjligheten att påverka minimal. Därför är det bättre att hålla tyst, ingen lyssnar på en dålig förlorare. Påverka under match kan man alltid göra; domare kan falla för tryck. Å andra sidan kan det gå åt andra hållet; Anders Frisk som dömer åt helvete på Råsunda då han vill visa att han inte faller för en stor och högljud publik.
Örebro Tintin i Tibet
2013-08-23 21:29
Vi kan väl nu konstatera, oavsett om vi var och en gillar eller ogillar det att PeO inte tycks vara speciellt sen med att offentligt kritisera och hänga ut spelare när han tycker att de gjort misstag. När han nu de facto gör det så vore det ju i rimlighetens och konsekvensens namn befogat att han är lika snabb med att idka offentlig självkritik när han anser sig själv har gjort något dåligt eller iaf något mindre bra? Ingen människa är ju perfekt, eller hur? Någon som hört/läst PeO rannsaka sig själv och de mått och steg han vidtagit i in coach-roll?
AIK Saywee
2013-08-23 21:26
DaSa, jag är mer besviken på ett dåligt domslut och en känd filmande fjant ... ... kom igen Wiktorsson, det där kommer du aldrig mer att göra om.
AIK Saywee
2013-08-23 21:22
Osvaldo, är det omöjligt att påverka den svenska domarkåren öht ?
Örebro DaSa
2013-08-23 21:19
Jag tycker det är helt rätt av PEO att såga enskilda händelser och spelare. Alla som såg matchen såg ju vad som hände. Så Wiktorsson vet om det, hans medspelare vet om det och de flesta supportrar vet om det. Skall Peo då köra en Bagdad-Bob och låtsas som ingenting? Vet inte vilka frågor journalisten ställde men om han frågade rakt ut om han var besviken på Wiktorsson skulle han då ljuga och säga nej?

Sen så är jag i efterhand jävligt glad för att Peo lägger energin på egna misstag som man kan påverka istället för att skylla på en filmande tönt eller en inkompentent domare.
Örebro Osvaldo
2013-08-23 20:45
Vet inte om du bara är ute efter att tjafsa, men jag håller mig seriös. Min poäng är att spelaren kan påverkas till det bättre till nästa match (eller nästnästa i det här fallet). Domaren och motståndarnas förmåga att snubbla kan inte påverkas i någon större utsträckning.
AIK Saywee
2013-08-23 20:38
Jahaja, vad skall då Wiltorsson göra nu då?
Örebro Osvaldo
2013-08-23 20:12
Inte ur Sportklubbens perspektiv. Det går bara att arbeta med saker man kan påverka. Domaren och Sundin kan man inte påverka; de egna positionerna kan man påverka. Peo känner väl till Sundin, både beträffande spelstil och moral; och känner till hur hammarby vill spela. Att man förlorar matcher är alltid ens eget fel. Man kan gnälla på domaren på planen för att eventuellt påverka, men efter matchen är det improduktivt.
AIK Saywee
2013-08-23 19:57
Största felet gjorde dock domaren och i andra hand Sundin som fick yrsel ...
Örebro bison Forumkung
2013-08-23 19:43
Osvaldo: så fattade jag det också
Örebro Osvaldo
2013-08-23 19:17
Det innebär att man inte ska försätta sig i en situation där Sundin kommer fri med målvakt. Och att försätta sig i en dylik situation är ett större fel än att ta honom på axeln.
AIK Saywee
2013-08-23 18:40
bison, innebär det att man bör släppa Sundin helt fri från närkontakt, för att vara helt säker från kort ?
Örebro Osvaldo
2013-08-23 18:39
Jo, kritiken handlade om att spelare ställt till det i situationer som specifikt belysts i matchförberedelserna.
Örebro bison Forumkung
2013-08-23 18:31
Tolkade Peo's kritik som att det inte var handen på axeln i sig utan snarare att han satte sig i den sitsen som Pemo beskriver, mot Sundin får man inte sätta sig i situationer där hans bästa kvalitet (att svina och filma som det praktarsle han är) kan användas.
Örebro Osvaldo
2013-08-23 17:43
Huruvida det var rätt eller fel att gå ut i media kan jag inte ha en åsikt. Misstänker att det förs en dialog internt nuförtiden, även inkluderat berörda spelare. Är väldigt enkelt att ha åsikter om enskilda händelser utan att ha koll på hela situationen. Och det är jävligt mycket bättre att göra som Peo och ge nytt förtroende än att göra som pajasen till förbundskapten och peta en spelare för ett taffligt inkast och låtsas som det regnar.
Örebro munken
2013-08-23 17:16
Har svårt att se nånting positivt med en tränare som hänger ut en enskild spelare offentligt. Här får PEO ta och skärpa sig.

Wiktorsson var ju helt bedrövad efter Hammarbymatchen och bad om ursäkt för den situation han satte laget i (eventuellt efter felaktigt domslut). Klart PEO har all rätt att kritisera en spelare som gör misstag men det finns ingen anledning att ta det via media. Tror knappast det hjälper Wiktorsson att få upp självförtroendet inför kommande matcher.

Örebro pamo
2013-08-23 17:08
beträffande Wiktorsson,som mittback och siste man i Sundinsituationen måste man ta ett ögonblickligt beslut när man känner att man håller på att bli frånsprungen,släppa och lita på målvakten,försöka bromsa upp,eller helt enkelt fälla!tycker nog att han gjorde rätt och vart djävligt hårt bedömd och därför inte förtjänar den hårda kritik som riktats mot honom både från PO och andra.
Örebro Osvaldo
2013-08-23 16:55
Det kan vara bättre att lägga fokus på de egna misstagen och inte på en usel domare. Att hålla fokus på sin egen insats och vad som kan förbättras; domaren är svårare att påverka.
AIK Saywee
2013-08-23 16:52
minatankar, 16:47, EXAKT !!!
Örebro minatankar (för sm-guld)
2013-08-23 16:47
Bonaventure Maruti (Örebro) // Det handlar inte i första hand om man kan "ta" kritik. Det handlar om vilken typ av coachning som utvecklar och stärker människor. Den som gjort misstag eller fel behöver inte alls hängas ut. Ofta vet vederbörande det själv och behöver stöd och tips för att undvika samma misstag. Inte skäller man ut sina barn inför andra. Varför ska man då göra det med vuxna?
Örebro Bonaventure Maruti
2013-08-23 16:25
Men när Pia Sundhage hänger ut enskilda spelare är det uppfriskande och härligt och beskrivs som den nya tuffa ledarstilen. Nej kollektivt och enskilt måste man kunna ta kritik. Filmning av Sundin eller ej, både vi, Peo och Wiktorsson vet att handen på axeln var onödig. Jag anser att om man inte kan ta kritik hur och var den en kommer ifrån, så har man inget i ÖSK att göra. Knyt handen i fickan, kom igen och spela bättre.
AIK Saywee
2013-08-23 15:48
Oavsett vilken tränare det gäller ... Så tycker jag det är OK med en rejäl kollektiv utskällning (även via media) Men att hänga enskilda spelare i media, känns inte bra.
Örebro Godzilla Hårddisksson
2013-08-23 15:39
Och förlåt men jag kan bara inte hejda mig: det här forumet var utom sig av vrede när Sixten hängde ut Valdet Rama efter en förlustmatch! ;)
2013-08-23 15:36
Maruti: Fast jag vet med bestämdhet att PeO vid några tillfällen konstaterat att det är väldigt lätt att coacha laget då de är så bra osv osv. Men visst, kritik ska delas ut hårt vid behov men att hänga ut enskilda spelare (som exempelvis Wiktorsson) tror jag enbart är kontraproduktivt. Tror att det handlar om att balansera sådant som tränare och där tycker jag att PeO kan vara lite lätt onyanserad. Vette tusan vad hans utspel om Wiktorsson hade för effekt för stämningen i truppen egentligen. Men jag kan ju ha fel och hoppas på det!
AIK Saywee
2013-08-23 15:23
I Sverige får man väl fortfarande vara svensk ? Eller ska vi vara nordkoreanska, skulle det vara bättre ...
Örebro ÖSK FANS
2013-08-23 15:13
Sluta vara så "svenska" här inne!!! Gör man en dålig match ska man också få höra det...det är inget flicklag PEO tränar. ..kolla ute i Europa hur hårt klimatet är..
Örebro Bonaventure Maruti
2013-08-23 15:00
Godzilla / Tycker det snarare att det är tvärtom. T.ex efter 5-0 vinsten mot Värnamo, tyckte han i princip att vårat försvarsspel var uselt. Tycker att han aldrig är helt nöjd och ständigt letar efter förbättringar. En enligt mig, jävligt god egenskap hos en tränare. Sällan han liknar laget som "ett självspelande piano".
2013-08-23 14:50
Tycker nästan att PeO vänder lite kappan efter vinden i pressen. När vi spelar bra hyllar han sönder spelarna och liknar dem vid ett självspelande piano. När det går dåligt finns det fripassagerare i truppen. Spelarna måste minst sagt känna sig lite förvirrade. Vette fasen om inte sådant här snack blir kontraproduktivt och istället bidrar till oro i truppen. Gillar PeO i grunden men hans frispråkighet i media gillar jag inte.
AIK Saywee
2013-08-23 14:22
Frågan är varför så många inte gjorde ett bra jobb, typ samtidigt under ett par timmar? Hur var coachningen ? Äsch, nu får det var historia, vi får vänta på det dära jädra kuppenguldet, sätta oss ned i kupén och tåga åter :) Fullt fokus för framtida fotboll !!!
Annons: