/fotboll/osk/forum/1846.aspx/fotboll/osk/forum/1846.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Degerfors gbgdeg
2013-08-24 22:49
BB .lever på en skör tråd,men vet ju att ni har några tunga pjäser som kan retas ,och då lever man farligt risken är att man åker ut med huvet före om man hetsar upp sig för mycket ,som förr i tiden :)).
Surt med förlust idag ,svårt och släppa det ,men vi kanske kan trösta varann imorgon bröder ?
Örebro Matta
2013-08-24 22:00
Sogen//
Har stort förstroende för Peo. Däremot håller jag (förstås) inte med om varanda enskild laguttagning. Gör du? Är inte det varje supporters previligium? Att ha rätt till en egen åsikt om det som händer på planen? För mig är det en stor del av glädjen med att vara supporter - att diskutera och bryta åsikter mot varandra.

I övrigt skulle vi kunna lägga ner ett forum som detta om varje personlig åsikt skulle bemötas med "tränaren vet bäst".
Benny Böckling
2013-08-24 21:20
@gbgdeg:
Det var värst va snäll du blivit...
Degerfors gbgdeg
2013-08-24 21:12
Skitdag....men förlorar fff nu bra för er och ossoch vi tar Varberg medans ni torskar där och sen har vi dom givna poängen 1/9 mot laget som har hamnat i en svacka :)redan kassaskåpsäkra , då helt plötslig är vi med igen o slåss om en direktplats ,håller med saywee att fff inte håller samma klass som våra lag:)

Vi ger aldrig upp
Örebro Aspen (hoppas ÖSK går upp i AS)
2013-08-24 20:50
@Matta:

Fundera på om det inte är bättre att ÖSK ställer upp med starkast möjliga lag. Saknar du förtroende för Peo som tar ut laget?
Örebro Matta
2013-08-24 20:00
Låter kanske lite elakt, men gläder mig åt att Wiktorsson och Nilsson är avstängda. Det innebär att andra spelare får chansen på dessa positioner.

Hoppas på Nkili som mittback och att Gerzic får Said bredvid sig på det centrala mittfältet.
AIK Saywee
2013-08-24 17:52
Sådärja, GAIS och Degerfors blev poänglösa, nu rycker Sundsvall och ÖSK. FFF håller nog inte i höst, men kanske fixar ett kval. Heja SPORT !!!
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Stravinski
2013-08-24 17:48
Sitter och tittar på Degerfors mot Sundsvall. 1-2. Hoppas på ett X. Undrar om Anttonen inte har talat om för Werner att han är ganska bra på inkast. Inte ens då DIF får inkast, efter 88 min, vid offensiv hörnflagga får han kasta in bollen.
AIK Saywee
2013-08-24 16:15
Vi imponerar alltid, oavsett formsvackor eller ej :)
Degerfors gbgdeg
2013-08-24 15:20
Ni har imponerat på mej hittills men undra om formsvackan är hos er på besök,kan väl hoppas den blir Liiite lång iallafall ,tror vi behöver det till derbyt:)
Örebro Pete Zahut
2013-08-24 15:10
Hur funkar det om man åker ut (utvisas) direkt, som t ex målchansutvisning för Wiktorsson eller annan orsak, med de ev gula kort spelaren samlat på sig innan? Nollställs det om t ex Wiktorsson hade ett innan? Någon som vet?
Hammarby PPM12
2013-08-24 14:50
Testa managerspelet PowerPlay Manager! Du kan styra ditt egna hockey, fotboll och/eller handbollslag! Spela matcher mot managers från 100 olika länder och ta ditt lag till toppen.
AIK Saywee
2013-08-24 14:08
I morgon eftermiddag får vi se upp med polisen :)
AIK Saywee
2013-08-24 14:02
Se upp, detta blir elakt, skrålla om du är en känslig läsare ... Undrar om våra kärringar, slår KIF's damer i "dagsläget" ? Om någon lirare läser här, så är det ju bara tändvätska !
AIK Saywee
2013-08-24 13:58
BB, 0-0 och många avstängda !
AIK Saywee
2013-08-24 13:57
Brus-Nilsson, eftersom det står superettan, så har damerna flyttats över, eller kvoterats in i denna serie. Undrar när det blir stadsderby?
Benny Böckling
2013-08-24 13:55
Jag funderar på vad man ska hoppas på i mötet mellan Degen-Giffarna, känns som om man kan vinkla på det i ÖSK's fördel oavsett vad resultatet blir. Degen vinst hoppas jag dock minst på eftersom det känns bättre om Giffarna vinner då förhoppningsvis Giffarna tillsammans med ÖSK kan rycka lite. X funkar alltid!
Örebro Brus-Nilsson (Svag signal)
2013-08-24 13:08
Dagens bomb: Assyriska FF har åkt ur Superettan och spelar numera i damallsvenskan! Edit// ...eller är det så att KIF Örebro har avancerat till Superettan?
AIK Saywee
2013-08-24 12:05
Apropå Varberg ... Kommer det ned några kubaner och svartvita fans? Det blir perfekt fotbollsväder vid Västkustens pärla och Västerhavet har en badtemperatur kring 20 plusgrader Celsius. Alla till Vallen :)
Örebro Jekl
2013-08-24 12:01
Vet inte om det avhandlats tidigare men vad var det för taktik ösk hade i andra halvlek mot rynninge på vänsterkanten? Man byter ut Kvist och sätter in Hasani sista 20, och Wiktorsson blir ännu mer ensam än vad han redan var. Han var ju tvungen att hålla koll på hela den kanten, samt slå hörnorna. Är det verkligen han som ska vara ansvarig för alla inlägg in mot straffområdet? På den andra kanten vet jag inte vad Björnkvist (som var bra i första halvlek) och Gustavsson höll på med, men inte kom dom till inläggslägen iaf.
AIK Saywee
2013-08-24 11:46
Aspen, Aha, ja just det ja, han kommunicerade lite fel för domarfjanten som dömde Bajen till en extrapoäng. Men gällde det även SC, eller ville man träna lite innan kanske ...
2013-08-24 11:41
@Saywee:

Det är så det kommer se ut mot Varberg, Peo avstängd
AIK Saywee
2013-08-24 11:19
Aspen, 08:37, mycket tänkvärda funderingar i ditt inlägg, Undrar om någon kan förmedla forumfansens frågor till klubben, utan att bli nonchade som forumkungar? Jag tycker nog fortfarande att kommunikation är viktigt och hoppas att det är möjligt att man "bygger broar av gemenskap" mellan fans, spelare, kanslister och tränare etc. Heja SPORT !!!
AIK Saywee
2013-08-24 11:11
Aspen, undrar varför Peo lämnade över ansvaret för cupmatchen till Alec och Axel ? Eller gjorda han inte det ...
2013-08-24 08:37
Peo efter Rynninge-matchen, se länken. Huvudproblemen han såg där var inställningen och anfallsspelet. En del mindre avvägda uttalande från Peo tror jag beror på den press som ledarna kännar. Blir det inte avancemang till AS i år kommer det att dröja länge. Det grundar jag på en kraftigt försämrad ekonomi vid uteblivit avancemang och den troliga likvidationen av Spelarinvest. Jag stod under matchen nära spelarbåset och tycker att Axel och Alec borde kunnat manat på spelarna mer under matchen. Inte komma efteråt och klaga. Det är uppenbart att Sundin olyckan har fått aldeles för stora konsekvenser. Alla har sett att Wiktorsson knappt rörde Sundin, 100 närkamper i en match är tuffare. Hur reagerar spelare som funderar på att byta klubb till ÖSK? Tror dom tänker efter några gånger. Allt annat än Wiktorsson i backlinjen efter avstängningen kommer att få följdverkningar både för honom och Peo. För mej har Peo sänkt värdet på sitt varumärke och press och fans hjälper till så gott man kan.
Örebro minatankar (för sm-guld)
2013-08-24 07:48
Miroslav kuba (Örebro) 2013-08-24 00:41 Men vafan orkar inte läsa allt men fattar att Wiktorsson har tydligen gjort något misstag som blivit mål men han kan ALDRIG hängas ensam för det ÖSK ska lätt kunna göra minst 6 mål mot ett div2 lag så alltså Wiktorsson skulle haft råd med 5st misstag isof !! Att torska mot Rynninge kan ALDRIG vara en mans fel !!! Det handlar om INSTÄLLINGING!!!! // Diskussionen om Wiktorsson handlar om matchen mot Bajen. 6-0 kan det bli mot ett division 4-lag. I fjol spelade Rynninge jämt mot Norrköping..
Örebro Pete Zahut
2013-08-24 00:42
@pemo:

Då finns det ju inget behov att uttala det
Örebro Miroslav kuba
2013-08-24 00:41
Men vafan orkar inte läsa allt men fattar att Wiktorsson har tydligen gjort något misstag som blivit mål men han kan ALDRIG hängas ensam för det ÖSK ska lätt kunna göra minst 6 mål mot ett div2 lag så alltså Wiktorsson skulle haft råd med 5st misstag isof !! Att torska mot Rynninge kan ALDRIG vara en mans fel !!! Det handlar om INSTÄLLINGING!!!!
Örebro pemo
2013-08-24 00:22
Jag tror att PEO hade varit lika kritisk till Wiktorsson även om vi hållit nollan.
Men det är svårt, det där med kommunikation. Ibland klagas det för att ingen säger något, och när man sedan gör det blir det också kritik.
Någon skrev att alla, inklusive Wiktorsson , är införstådda med misstaget. Då är det väl inte så farligt med PEO:s uttalande.
AIK Saywee
2013-08-24 00:02
PZ, instämmer ... ... det blir 5 räkor på ditt inlägg.
Annons: