/fotboll/osk/forum/184.aspx/fotboll/osk/forum/184.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Mr. Milton
2017-05-09 12:20
Även en inbiten AIK:are är på vår sida i den stinkande Igbo-affären. Hade Artur Ogelid agerat på detta sätt mot ett Stockholmslag hade han garanterat kunna förvänta sig ett kvartssamtal från berörd firma och hade således blundat för incidenten. Detta tror jag är anledning till att ofarliga lag som ÖSK drabbas i större utsträckning. Vi är inte alla lika inför SvFF.
Örebro TommyS
2017-05-09 11:11
Lite humor kan behövas i mörka stunder. Kolla in Aftonbladet fotboll just nu och ni ser en topprubrik som säger "Han är bodybuilder - vill vara skadad för att vara på gymet". Det handlar om en personlig kartläggning av Pekings trupp och på bilden ser vi ingen mindre än Kalle"how much ya bench" Holmberg.
Örebro Örebro-Hjärta
2017-05-09 10:43
@pemo:

Dessutom har det sett såhär illa ut i snart ett år när man räknar in höstsäsongen 2016. Har tidigare varit inne på att byta tränare inför 2018, men nu när det känns som att vår AS-existens hänger på en skör tråd måste det nog ske snarast möjligt. Sett till spelet är vi inte värda mer än tre poäng. Gäller nog att styrelsen agerar innan det är för sent. Visst det har bara gått sju matcher säger säkert vissa, men hela höstsäsongen och cupmatcherna då?
Örebro Brandao
2017-05-09 10:40
@pemo:

Jag har bestämt sagt att vi spelar tråkigast i Allsvenskan just nu, vi förlitar oss enbart på motståndarnas misstag eller att någon omställning ska lyckas. Tycker Axén har alldeles för stor respekt för motståndarna! Gå ut och ha kul för fan, släpp loss. Vi har ett lag som ska spela med högt pressspel och ha mycket boll, men just nu har vi en tränare som vill annat.
Örebro pemo
2017-05-09 09:49
Läs och begrunda. Det stärker bara mina tankar om hur fel ÖSK värvat denna säsong. Eller är det så urbotat tråkigt och meningslöst att spela i U-21 ?

Tittade på Elfsborg . MFF i går, och konstaterar att om båda lagen försöker vinna så blir det roligare som åskådare att gå på fotboll.
Jag förstår nu varför vi fick stryk med 3-0 och 4-0 av EIF och DIF.

Frågan är nu om vi ska fortsätta med gå-fotboll och igelkottsförsvar. Gneta oss till 0-0 eller lyckas med en hörna/frispark/straff någon gång?

Jag är väl ganska enögd när det gäller ÖSK och hur bra vi är, men när jag har med mig neutrala åskådare ( live eller framför TV:n ) så hör jag främst två kommentarer.

1. ÖSK:s spelare rör sig inte utan spelar oftast på stillastående spelare.
2. Väldigt många alibipass, där man försätter mottagaren i en sämre läge.

Det sistnämda ser man ju tydligt inför 0-2 mot DIF, när Brandan spelar tillbaka till Ring i stället för att kanske rensa i det läget.

Nu kan det ju vara Axéns order att det ska rullas boll och småpassa hela tiden. Utom i bland , när det lyfts långt på en ensam forward.

Nej, just nu ser jag inte några tecken på att ÖSK kan rycka upp sig.
AIK Saywee
2017-05-09 09:36
För att gruppspamma vidare på detta med avstängningar, vilket ändå inte leder någonstans ... Undrar bara om det finns någon regel som bestämmer hur länge (lång tid) ombuden har möjlighet att anmäla ett "övergrepp" från själva händelsen? En månad, ett år eller flera år? Tänk om ÖSK får fler avstängda, kanske även spelare som spelade i andra lag tidigare. Vad gäller i övriga världen månntro, samma regler kanske.
Postat via SvenskaFans-appen
AIK Saywee
2017-05-09 08:31
Han kunde försvara ÖSK.
Örebro Darum müssen wir reden
2017-05-09 07:46
ÖSK-hjälten Hlynur Birgisson flyttar tillbaks till Örebro!
Örebro Alltid Örebro
2017-05-08 21:41
@Snö:
Tror helt ärligt Axen är populär bland spelare då han har ett gott rykte (oavsett vad vi tycker)Tror nog mer på att ÖSK är fattigare eller snålare/ekonomiska än vi tror. Money talks, och jag tror minst 10 klubbar erbjuder högre löner än oss. Minst 7 av dem (Malmö, DIF, HIF, AIK, Elfsborg, Häcken och Göteborg har kapacitet att betala 2-3 gånger så mycket som vi. Det värsta är att jag tror vi kan pröjsa högre löner men att vi blivit dumsnåla pga tidigare ekonomiska beskymmer. Vi snålar för att inte riskera ekonomin men resultatet blir en dålig placering (nedflyttning i värsta fall), sämre publiksiffror, mindre sponsorpengar... dumsnålheten leder till att vi förlorar pengar.
Örebro Benny Böckling
2017-05-08 21:10
@Empes:

Jo ja men i ett 4-3-3 med Besara på mitten och Rogic och Gerzic strax bakom med offensiva yttrar i Omoh/Ayaz/Sema och en Kennedy centralt tror jag att Besara skulle komma in i det bättre. Hans roll i laget nu är ju bara ett enda stort frågetecken.
Örebro Snö
2017-05-08 21:02
Kan det vara så illa att inga tillräckligt bra backar/forwards vill signa med ÖSK för att man vet att Axen inte har ett spelsystem som funkar? Hoppas inte det men man kan ju undra, 2 backar och en kvalificerad forward kanske blir svårt att hitta va tror ni fotbollskännare:)
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro Empes
2017-05-08 21:01
@Benny Böckling:

Hur menar du nu? Det är ju nästan så vi spelat... Ingen större skillnad mot 4-3-3 på det sättet och det 4-4-1-1 vi spelat.
Örebro Sunnanlid (2017)
2017-05-08 20:52
Sundsvall kryssar borta mot topplag än en gång. Vi hade blivit uppätna av Peking med vårt "spel". Ska vi ha chans att slå Sundsvall nästa onsdag är det Östersundstaktiken som gäller. Fall bak och pressa hårt. Långbollar på Sköld ensam mot fem man skulle inte ens fungera i division 6.
Örebro Robert sektion E
2017-05-08 18:58
Brenan och Almebäck känns inte klockrena, snart dags att ge Plessie chansen igen!

Ring hängde inte riktigt med men har honom långt före Valgardsson.

Besara måste petas nu, knappt värd att sitta på bänken!

Känns ärligt som vi inte har chans med dagens trupp på top 10 utan får koncentrera oss på att ha 3 lag efter oss och komma top 13 för att slippa kval och degradering!
Örebro Hitta avslut!!
2017-05-08 18:39
Ring har spelat fyra av sju matcher. Han var bra mot ÖFK, okej mot Ellos och Häcken och dålig igår mot Dif. Ett snitt på "okej". Med det har han få övermän hittills i laget. Ge Rogic bindeln. Ge Besara kicken. All in på en vettig mittback. All in på en ytter/forward. Inställningen hos merparten av spelarna igår bör medföra löneavdrag!
Örebro Brandao
2017-05-08 18:29
0-0 mot Sirius trots stark 11a...
Örebro Jekl
2017-05-08 18:24
Någon som hade möjlighet att se U21-matchen och kan delge resultat etc?
Örebro Benny Böckling
2017-05-08 18:17
Vill även tipsa Axén om att det också är rätt bra att spela in en backlinje.

Logi-Almebäck-Plessis-Lorentsz vore mitt förslag.
Örebro Hagge till landslaget
2017-05-08 17:44
Kan man på något sätt anmäla disciplinnämnden för jäv/orättvis behandling? Är det Riksidrottsförbundet man vänder sig till då eller rent ut sagt polisen?
Örebro Mr. Milton
2017-05-08 17:34
Hela Igbo-affären luktar lång väg.

Kan vi anmäla Rosenberg eller är det bara det mytomspunna riksombudet som kan göra det. Och vem är då denne? Någon preskreptionstid för brottet tycks i varje fall inte finnas.

Någon som orkar titta igenom AIK:s matcher från förra årets och årets säsong för att se om det förekommer något att anmäla.

Fotbollen har tappat sin själ.

Jag bitter?
Örebro Bastard on Parade
2017-05-08 17:26
@Tomas Backmans löpsteg på träningarna:

Det tyder bara på att det finns en jävssituation. Man vill undvika sådana för att inte få situationer där en person gynnas eller missgynnas. Om Jemail har varit delaktig i beslutet så kan han ha velat ”bevisa” att han inte gynnar en tidigare klient genom att vara extra tuff. Det är mycket möjligt att han har varit neutral, men han ska inte vara delaktig i ett beslut mot en tidigare klient över huvud taget.
Örebro Columbus
2017-05-08 17:20
Saxat från fogis.se:

"Riksombud

Riksombudet är en av SvFF utsedd funktionär med uppgift att för SvFF:s räkning bland annat föra talan i Disciplinnämnden om till exempel en spelare begått en förseelse som inte uppmärksammats av domarteamet eller eventuella ordningsstörningar som kan föranleda bestraffning.

Inom ramen för detta arbete ingår att granska och avgöra ifall rapporterade händelser ifrån en matchdelegat eller säkerhetsdelegat ska anmälas till Disciplinnämnden. Riksombudet har, i förhållande till matchdelegaten och säkerhetsdelegaten, ensam beslutanderätten om en förening ska anmälas till bestraffning hos Disciplinnämnden.

Vidare ska Riksombudet hålla löpande kontakt med berörda föreningar och matchdelegater i syfte att säkra och utveckla det ordning"s- och säkerhetsfrämjande arbetet inom svensk fotboll."
Örebro Columbus
2017-05-08 17:17
Enligt Henrik Brändh som var på plats på lördagens träning inför Djurgårdsmatchen, spelade Victor Sköld på träningen i gul väst. Vilket borde innebära att tanken var att Kennedy skulle spela från start. Om mina spekulationer kring detta stämmer, är det väldigt märkligt. Varför utgå från att Kenndy ska spela när man vet att han i just där och då var avstängd fyra matcher??

Någon som var på plats på lördagsträningen och kunde se det var Kennedy som var påtänkt att starta söndagens match?
Örebro Columbus
2017-05-08 17:13
Enligt NA:s artikel idag tolkar jag det som att privatpersoner INTE kan anmäla sådana här saker. (Så som någon skrivit här tidigare på forumet). Och det låter ju högst rimligt...det är endast så kallade Riksombud på Svenska Fotbollförbundet som kan göra detta. Hut många sådana som finns och om de måste vara på plats på den aktuella matchen för att kunna ta ett sådant beslut står skrivet i stjärnorna.
Örebro Brandao
2017-05-08 16:44
@Benny Böckling:

Vi spelar väl lite 4-3-3 i anfall? Men absolut inte fullt ut!
Örebro Benny Böckling
2017-05-08 16:39
Centralt i ett 4-3-3 på Besara tror jag på. Den lite offensivare rollen av dem tre.
Örebro KalleTeodor - Admin
2017-05-08 16:35
@Benny Böckling:

Hur ska Besara spelas för att få ut den där potentialen?

Jag tycker att Besara har spelat på en rad positioner sedan han kom men egentligen bara presterat under en kortare del av hösten då han spelade, rätta mig om jag har fel, som central mittfältare.

Han funkar uppenbarligen inte i "Astrit-rollen" och ännu sämre på en kant.

Vart borde han spela för att vara den där liraren?
Örebro Benny Böckling
2017-05-08 16:33
Den här truppen är som klippt och skuren för ett 4-3-3 det börja jag tjöta om i mars men vår kära tränare tänker onekligen annorlunda. Trots att det fortsätter att gå dåligt så ska han nog förbannat hålla fast vid sitt 4-4-1-1. Svälj stoltheten och börja tänk om lite nu snälla Axén. Agera eller avgå, som det så fint heter.
Örebro Benny Böckling
2017-05-08 16:20
Besara är ju en jävla lirare i grunden därför blir det extra deppigt att se hur Axén förstör honom helt och hållet.
Örebro Lekiller
2017-05-08 16:09
[QUOTE=Osvaldo]Vem var det som anmälde? Har inte na:s plustjänst (förstår att journalistik kostar pengar, men har inte så mycket nytta av det att det rättfärdigar att bli kund). [/QUOTE] Det vill han inte säga. Men anmälan kom in 20 DAGAR efter matchen mot AFC. Helt sjukt.
Annons: