/fotboll/osk/forum/1828.aspx/fotboll/osk/forum/1828.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Osvaldo
2013-08-29 15:01
@ "ÖSK-Karl (SÅ ONÖDIGT) (Örebro) Spökstad. Att ett ord sammanfattar en plats så bra.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro "ÖSK-Karl (SÅ ONÖDIGT)
2013-08-29 14:53
@Osvaldo:

Antar att du redan sett och lyssnat på sången/filmen i länktipset, för mig är det stor humor om man har glimten i ögat ;) De som gjort den har verkligen lagt ner ett stort jobb!!!
2013-08-29 14:47
@Jonas r:

Ok, håller med dig till 100%.
Örebro Osvaldo
2013-08-29 14:46
Måste rekommendera er alla att lyssna på från bruket till bögringen. Väldigt kul med degerforsare som är sjukligt besatta av Sportklubben. Speciellt med tanke på hur obrydd jag är över vår farmarklubb i Örebro läns utkant.
Örebro Jonas r
2013-08-29 14:45
ÖSK-Karl //

Nej vet inte om ledningen har försökt detta. Men frågan lyftes huruvida klubben och spelarna uppskattar alla ramsor som fanser sjunger, där menade jag att det inte är deras sak att bestämma vad som är okej.
2013-08-29 14:43
@Jonas r:

Har "ledningen" försökt detta? Då är de verkligen snett ute. Personligen uppskattar jag verkligen Kubanerna och deras sång o ramsor. När degen kör sitt uttjatade hata Örebro och de svarar alla går på soc...... är det i sammanhanget uppfriskande. Vi var många som garvade när de körde den första gången i Degerfors, men visst, även den kanske är lite uttjatad, svårt dock att komma på nya som tar udden ur motståndarklacken. En favorit är dock: Ska ni gå hem nu, den kan man aldrig få nog av ;)
2013-08-29 14:35
@pemo:

Du kan vara lugn, ikväll blir det en komfortabel seger och Nordin visar oss tvivlare hur fel ute vi var ;)
AIK Saywee
2013-08-29 14:20
SUPPORTA ÖSK !
Örebro pemo
2013-08-29 13:56
Minatankar // OK. Ungefär som om Hasani är på topp ( spelmässig , inte positionen ) så gör Kalle fler mål. Vi är nog tämligen överens nu.

Nåja, nu börjar det kännas lite i magtrakten. Skall bli skönt när matchen är igång
Örebro Pete Zahut
2013-08-29 13:25
Peo inför toppmötet
Örebro TommyS
2013-08-29 13:24
Allt som ger 3 poäng är bra. Jag hoppas att vi inte blåser på för mycket framåt, vi måste vara extremt noggranna med att inte ge Falkenberg alltför många möjligheter till omställningar och när de får det måste vi vara med. Inga felpass mitt i banan idag. Däremot får vi gärna chansa med bollar i djupled när Falkenberg inte är helt samlade.
Örebro Marquis de Sade
2013-08-29 13:22
ETT MASSIVT STÖD!!!
Örebro ernot
2013-08-29 12:59
tror på 3-0! Holmberg, Yasin och Nordin som drar till med en frispark! #ÖSK #Tillsammanstillbaka
Örebro Conjuration
2013-08-29 12:44
Vinna!!!!!!
AIK Saywee
2013-08-29 12:26
TILLSAMMANS TILLBAKA :)
Örebro Sogen
2013-08-29 12:15
Peo säger att vi har flera frågetecken på spelare som skall testas på förmiddagen om de kan spela. Låter inge bra. Nkilis höft tror jag är en av frågetecknena, vilka kan dom andra vara?
Örebro Sogen
2013-08-29 12:09
Oscar Wiken Nordin Hasani är vår centrallinje. Utan tvekan Superettans starkaste.
Örebro minatankar (för sm-guld)
2013-08-29 12:08
@pemo:
// För att förklara mig. Håller med dig om att Wiken har varit och är på många sätt viktigast i försvaret. På senare matcher har han dock spridit sina passningar lite väl mycket. Men han är alltid viktig. Jag resonerade mer som att det inte räcker med Wiken i försvaret. Ska det bli riktigt bra krävs det att Berisha eller Nkili spelar i mitten och därför vill jag att Nkili ingår i det jag kallar en stark centrallinje. Och jag tänker också på morgondagens ÖSK. Med det menar jag inte att man nödvändigtvis är bäst på att nicka eller läsa spelet. Jag menar att just Oscar, Nkili, Nordin och Hasani är de spelare som ändå betyder mest för ett spel som innebär att vi kan vinna svåra matcher. Att de är nyckelspelare för att ÖSK ska kunna föra en match och vinna den på sitt eget spel. Borde nog uttryckt mig klarare från början men du behöver inte hålla med ändå :-)
Örebro MMS
2013-08-29 12:07
Finkultur när den är som bäst
2013-08-29 11:56
Skrev fel om centrallinjen tidigare. Även om Kalle är en favorit hos mig skulle det naturligtvis stå Oscar. :-)
Örebro pemo
2013-08-29 11:55
Minatankar// Bra. Men bara för att kontra, så tycker jag att Wiken är mer viktig för centrallinjen än Nkili.
Dock, jag uppskattar verkligen Nkilis mittbacksspel, då han är följsam och bra på att rensa bort destinkt. Hellre där än på mitten.

Så dagens stora fråga ännu är väl om det blir Nordin och Nilsson eller Nordin och Moe. Jag lutar nog åt det första.

Glöm inte nu att Kalle kommer att göra två mål idag. Bara för att rycka lite i den interna skytteligan. :)
Örebro Godzilla Hårddisksson
2013-08-29 11:39
Vi vinner.
Hammarby hannekky@Dublin
2013-08-29 11:28
Vinn idag. Falkenbergs organisation har inget att göra i allsvenskan..
Örebro Jonas r
2013-08-29 11:24
Angående hatramsor så är den tyvärr en del av supporterkulturen i hela världen, finns knappt fans i någon klubb på elit nivå som inte sjunger hatramsor.

Tillsammans tillbaka i all ära men jag tycker det är mer komplicerat när "ledningen" för ÖSK går in och styr vad vanliga medlemmar ska sjunga eller hur de ska stötta sitt lag. Det finns ett maktförhållande där det riskerar att leda till censur ifall klubben går in och styr för mycket.

Tycker diskussionen är intressant och nödvändig, och tänker på när AIK:s ordförande argumenterade för vikten av dialog med alla supportergruppen. Därför ansåg han att klubben skulle tillåta firman boys banderoll på arenan.
AIK Saywee
2013-08-29 10:53
minatankar, jag har en stark känsla av att rycket kommer i kväll och att det kan bli målkalas för vårt ÖSK :)
2013-08-29 10:39
Nu har ÖSK en stark centrallinje; Oscar, Nkili, Nordin och Hasani. (förutsätter att de startar på centrala platser). Gör alla dessa fyra en stark insats och drar med sig övriga spelare, har inte Falkenberg en chans. 4-0 blir det :-)
Örebro Sogen
2013-08-29 10:38
Tycker verkligen inte klubben skapa lägga sig i klackens sånger! Mit degen bör det sjungas "hatsånger" om Degenkräk, inavlade degerforsare, målotto, Ola Toivonen etc
AIK Saywee
2013-08-29 10:20
Det är nu det händer, vi skall bli legender ! Va gôtt :)
2013-08-29 10:17
@Pete Zahut:
Dom som kan och vill tar sig alltid förbi tyvärr, men ett visst nick har ju lyst med sin frånvaro så här långt idag!!! Annars har jag en bra magkänsla inför kvällens match, den brukar jag kunna lita på ;)
Örebro Marquis de Sade
2013-08-29 09:46
ok för att förtydliga: har absolut inget mot hatramsor - kan tvärtom piska upp stämningen rätt bra. menar heller inte att man ska köra korta chants i 90+3 minuter. men klassiska gamla sånger som "hejja, hejja ÖSK" är helt bortglömda och skapar ett ordentligt tryck om den körs rätt.
Annons: