/fotboll/osk/forum/1824.aspx/fotboll/osk/forum/1824.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Leper
2013-08-29 22:47
Riktigt skönt att se Nordin idag. Tycker han börjar visa 2010-form, riktigt bra idag. Shit viken snygg frispark!!
Tycker Wiktorsson skötte sig okey när han spelade vänsterback, men offensivt saknade jag Wovven.
Björnqvist har en del kvar att bevisa.
Örebro bison Forumkung
2013-08-29 22:42
widemarsh// Det tycker jag med, ser man reprisen så ser man att Hagge ligger väldigt nära straffpunkten slås mot hans sida av straffområdet. Därför hinner han inte in i press innan bollen slås in och bröstas i mål.
Örebro "ÖSK-Karl (SÅ ONÖDIGT)
2013-08-29 22:34
@Svartvitt forever:

Normalt sett skulle det vara illavarslande, men mot Hammarby fällde domaren och Sundins filmande oss och ikväll skadan på Nkili. Ser inte bra ut bakåt nu om skadan blir långvarig, Wiken står ju på två varningar och måste vara försiktig. Wovoha håller inte i SE längre och Björnqvist är lite för valpig. Vi skulle haft Anttonen kvar och skadan på Berisha kan visa sig bli förödande. Oscar måste kanske upp ytterliggare ett snäpp om det ens är möjligt.

Örebro widemarsh
2013-08-29 22:34
Efter att ha sett reprisen på 1-1 så är jag inte lika säker på att han styr in bollen med armen. Men det ser väldigt misstänksamt ut. Dåligt av Haginge dock att låta inlägget slås utan press.
Örebro bison Forumkung
2013-08-29 22:29
Skrev det redan under matchen, tycker vi i flera matcher spelar bra tar ledningen och där dör det vi släpper inititativet och det blir jävligt nervöst
Örebro go_osk (We are on the road again!)
2013-08-29 22:19
Jag håller med om att Gerzic var bäst på plan den tiden som han spelade. De som tidigare tvivlade fick minst sagt svar på tal idag.

Hoppas att Nkili kan hålla sig skadefri. Hans medverkan i mittlåset kan mycket väl vara avgörande för om det blir kval eller direktplats.

Alla till Degerfors!
Örebro Svartvitt forever
2013-08-29 22:18
Det är något som inte stämmer när man går hem tacksam för en pinne efter att ha haft ledningen på hemmaplan. Återigen tappar vi matchen efter att ha gjort ett mål. Vad beror det på, månne? Vi verkar sakna kraften att forcera och pressa på slutet på vår egen hemmaplan. Oroande.
Dock, Gerzic lysande i dag tills han tröttnade, inte bara frisparken. Som natt och dag när Nilsson kom in.
Örebro Pete Zahut
2013-08-29 22:18
Nordin var bra men mattades betänkligt i andra och började tappa mycket boll. Tycket faktiskt Tobias kom in och stabiliserade upp mittfältet och ÖSK tog över spelet igen. Idealet vore om vi på något sätt kunde spela med alla tre på mitten (Saeid-Nordin-Nilsson) Kanske om vi spelar 4-5-1 men då gäller det att alla mittfältare tar löpningar in i boxen
Örebro pamo
2013-08-29 22:17
en del verkar tro att William är på väg bort,varför ha med honom i truppen överhuvudtaget i sådana fall?någon som vill spekulera?
Örebro ÖSK-Boldt
2013-08-29 22:09
Om Nkili hade spelat hela matchen hade vi inte släppt till något mål. Wiktorsson gör en riktigt bra insats i första halvlek när han följer med upp och täcker hemmåt. Bra hörnor och hårda inlägg. Fattar inte vad Wowoah ska in där och bolltitta igen. Nä låt Wiktorsson få spela där nu. Nordin börjar likna och är nog den innermitt vi vill ha. Jäkla frispark o vara vacker.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Pete Zahut
2013-08-29 22:04
@Bonaventure Maruti:

Ja jag skrev det före matchen att han borde kanske ha vilat idag (ev bänken).
Örebro minatankar (för sm-guld)
2013-08-29 22:03
@"ÖSK-Karl (SÅ ONÖDIGT):

//

Håller med dig men vill inte ta i med risk för att många reagerar. Samtidigt tror jag att han har kapacitet att även dominera en allsvensk match om man låter honom spela huvudrollen på mittfältet.
2013-08-29 22:01
Minatankar//

"Nordin spelade bra i första"

Bra, han var lysande och klart bäst på plan tills orken tog slut!!!
Örebro KCMarten
2013-08-29 21:54
Följde dessvärre matchen via NA men kan konstatera att vi tappade poäng mot en toppkonkurrent men tog tillbaka första platsen

Jag är inte negativ även om jag är besviken över den uteblivna segern.
Men vi leder serien, håller konkurrenterna bakom oss och har bara 9 matcher kvar till serien är slut.

Det var ingen som trodde att det skulle bli enkelt att ta sig upp direkt.
Men trots allt det så leder vi serien. Det är det ända som betyder något.

Igår, när andra kritiserade Nordin, så lovade jag att Nordin skulle vara bland de bästa på plats i minst 7 av de återstående matcherna, annars skulle jag äta upp min ÖSK keps,.

6 matcher kvar nu.. :-)
2013-08-29 21:53
Bara att lägga sig platt, studerade Nordin noga ikväll och han var bäst på plan, synd att han inte orkade hela matchen, hade gärna sett honom slå sista frisparken också, den han satte är inte lätt att få bollen att dimpa ner så nära mål, det var klass. Tror han blir tungan på vågen för att gå upp direkt.

Annars är det väl lättanalyserat, om inte det av skada olyckliga bytet skett i backlinjen hade vi vunnit komfortabelt, Oskar är helt suverän i målet, tyvärr var FFF:s målis lika vass ikväll. Wiktorsson gjorde en kanonmatch som vänsterback, blev lite hönsgärd när Björnqvist kom in. Inga roliga inhopp han fått. Gissar att Wovoha gjort sin sista "match" och fick avsluta med att bli varnad på avbytarbänken.

Skönt också att se en engagerad tränare, inte någon som står hela matcherna med armarna i kors.
Örebro Leper
2013-08-29 21:48
Nkili har haft svåra problem med höfterna en tid tillbaks. Han har inte kunnat träna fullt pga av det och heller inte varit helt 100 på matcherna. Det är något med att han inte kan göra vissa "hastiga" rörelser. Trots att det har hämmat hans spel har han presterat bra.
Bytet gör mig orolig för att skadan förvärrats.
Örebro Ståplats är bäst
2013-08-29 21:47
Björnqvist tror jag kan utvecklas till en jäkligt bra spelare men i dagsläget räcker han tyvärr inte till...går bort sig alldeles för mycket.Falkenberg anföll bara på den kanten på slutet.
2013-08-29 21:40
Jag tycker att en stor del av första halvlek var bra. Stort bollinnehav och flera chanser skapades. Bra inställning av alla spelare då och bra insatser i stort av alla.

I andra halvlek kunde vi alla se att vi tappade spelet och Falkenberg fick väl så många chanser som vi. Återigen räddade Oscar oss precis som Falkenbergs målvakt räddade dem.

Jag tycker hela fyrbackslinjen gör en bra insats i första halvlek. De misstag man gör under andra halvlek är inte många men man mötte ett lag som utnyttjade varje misstag och skapade målchanser.

Nordin spelade bra i första och Moe löpte mycket och höll bollen i spel. Hasani ofta ensam. Kalle hygglig. DG bra och Yasin tyvärr fortfarande ur form.
2013-08-29 21:34
Namn: Benny Böckling
Sänt: 2013-08-29 21:23
//

Både kul och bra gjort att först vara lite vass och sedan backa lite. :-)
Örebro kenya
2013-08-29 21:32
Tycker det är skönt o se Wowwen lacka ur när Eliasson ramlat ihop för femte gången. Tyder på vinnarmentalitet. Han var för övrigt saknad idag. Tycker han överglänser både Wiktorsson och Björnqvist trots att han tappat speed med åren.

Hur som, jag är inte nöjd med en pinne på hemmaplan men vi har fortfarande saken i egna händer. Falkenberg och Sundsvall ska möta varandra i omgång 27. Där slår vi Landskrona Bois och rycker!
Örebro Godzilla Hårddisksson
2013-08-29 21:28
Mot Degen vill jag se Hasani/Pode på topp.
Örebro McBaugette
2013-08-29 21:24
Jag vill inte låta som en gammal surnärking men jag är besviken på (bristen på) insats i andra halvlek. Skall det bara vara en inlånad AIK:are som tar maxlöpningar i både offensiv och defensiv? Saknar verkligen djupledslöpningar i vårt anfallsspel och kanske vore det värt att testa DG längst fram i någon match snart? Jag önskar hursomhelst att hans snabbhet utnyttjas mer och bättre. Att hann lyckades hinna upp sin dåliga touch innan den rann ut över linjen och dessutom levererade ett delikat inspel till Pode var briljant.

Vi leder serien, visst det är kanonbra. Men frågan är hur länge till? "Spelet" mot Varberg, Rynninge, Sundsvall, Hammarby (okej, den var bra fram till utvisningen) och andra halvlek i dag lämnar MYCKET i övrigt att önska. Finns många spelare som blandar och ger oerhört mycket under matcherna.

Att vi har Sveriges bästa målvakt står nu bortom tvivel. Oskar Jansson borde tilldra sig intresse från klubbar i ligor som är betydligt bättre rankade än den svenska gärdsgårdsmyllan. Falkenberg spelar sitt spel och gör det riktigt bra och förtjänar mer än väl denna poäng.

widemarsh//

Nkili haltade betänkligt i slutet av första halvlek så givetvis var bytet skaderelaterat.
Benny Böckling
2013-08-29 21:23
@minatankar (för sm-guld):
Jag kanske överdrivit lite, bra kontring.
2013-08-29 21:20
@Benny Böckling:

//

Jag har inte sagt att han spelat bra i andra matcher. Jag har sagt att han har en stor potential, har boll i sig och är snabb. Tyckte som flera andra här att han visade det idag.

Förstår inte varför du vill tolka mig så. Jag har bara sagt att man bör ge honom chanser så kommer han att visa vad han går för, eftersom han har mycket större potential än de övriga ytterbackerna. Men det är ok om du inte tror på det och visst kan jag ha fel. Det är i alla fall min och mångas tro som sett honom under flera år. Och Alec och Axel skulle aldrig ha förslagit honom för Peo om de inte hade samma uppfattning. Så helt ute och cyklar kan jag väl ändå inte vara?

Jag har också försvarat att använda Nkili som mittback sedan han i våras spelade där i stället för Berisha. Jag har också sedan flera månader föreslagit att låna in Nordin. Hela tiden möts man av supportrar med andra uppfattningar. Det är fullt ok. Finns ingen anledning att ha denna sajt om vi skulle tycka lika i allt.
Örebro widemarsh
2013-08-29 21:14
Visst tusan föste han in bollen med armen vid 1-1? Kanske inte, får se tv-bilderna. Nkili måste varit skadad. Obegripligt byte annars.
Örebro Bonaventure Maruti
2013-08-29 21:14
Klart vi går upp!
Örebro Godzilla Hårddisksson
2013-08-29 21:12
Förbannat också. Synd när vi så fullständigt dominerar matchen första 40 minuterna...borde ha avgjort då. Bittert! Tror dock att vi tar en av direktplatserna till slut.
Örebro Jonas r
2013-08-29 21:11
ja sluta negga nu för fan!!! vi leder serien och du gnäller om att vi kommer få svårt att gå upp. Visa lite hjärta!
Örebro Bonaventure Maruti
2013-08-29 21:11
Younes //

Yasin kom inte alls upp i normal standard. Hade något farligt skott i första, men inte mer. Verkar ha en liten dipp, hoppas han studsar tillbaka redan på Söndag. Det behövs!
Benny Böckling
2013-08-29 21:10
@Sunnanlid (2013):
Ryck upp dig för faaan
Annons: