/fotboll/osk/forum/1815.aspx/fotboll/osk/forum/1815.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Degerfors gbgdeg
2013-09-07 06:51
Kära Olafski menar bara att grunden har han fått härifrån , så som zahut uppfattade det ,men så är ju han uppe med tuppen ,klart han är på hugget då:).
Tycker utan att låta för skrytig och dryg så har vi lyckas bra under alla år och få fram grunden på spelare men inga jämförelser så klart med stora ö-k
Örebro Pete Zahut
2013-09-07 05:19
@mr olafski:
Precis. Hade han "växt upp" i ÖSK hade vi dock så klart hävdat att alla hans grunder kom därifrån. Ungefär som med Bedoya
Örebro mr olafski
2013-09-06 23:24
Visst saknar man Mellberg men det var knappast i Degerfors som han blev världsklass.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Pete Zahut
2013-09-06 23:02
Jag har saknat Taco hela året...Äntligen fick han starta!
Örebro butter toker
2013-09-06 22:22
joggar sverige hem dehär?
Degerfors gbgdeg
2013-09-06 22:21
Einar B hellre en tomte än en närkebonde:)

Snart står man inte ut med den här matchen heller ,guud va jobbigt ,saknar ni inte ni Degerforsarn Mellberg?

AIK Saywee
2013-09-06 21:56
Oscar är Sverige's kung :)
AIK Saywee
2013-09-06 21:55
Apropå landskampen, ibland ser jag flaggor i den svartvita klacken som har lite speciella färger. Har för mig att jag ibland ser en irländsk flagga, kan det vara en hyllning till PW som återtågade med ÖSK "förra gången" ?
Örebro Elliot2007(Bygg in hörnen på Behrn Arena!)
2013-09-06 21:46
Säga vad man vill om ÖSKs trupp, och det gör vi ju, men vi har iallafall en bättre målvakt än vad landslaget har!
Örebro butter toker
2013-09-06 21:00
Pågår det en match just nu? På en ö i Atlanten? Tommy, ÖSK:s dipp just nu efter sommaren beror kanske på att en dipp får man förr eller senare? Annars har ju PeO i flera intervjuer påpekat att det nu för tiden liksom är ett vår-lag man ställer på fötterna och till hösten är det delvis ett annat lag och det tar en viss tid innan allt faller på plats? Lyssna på de senaste intervjuerna med Peo..
AIK Saywee
2013-09-06 18:56
TommyS, ja, kommunikationen mellan klubb och fans får gärna bli bättre ...
Örebro TommyS
2013-09-06 17:53
Pete - äntligen något om ÖSK denna vecka och utmärkt fråga att ställa till tränarna i det studioprogram vi ska tjata till oss från Wärle.

Fler uppslag som vår öppenhjärtiga trio säkert kan ha intressant att säga om:
- Hur funkar spetsgruppssatsningen? U21 har resultatmässigt inte imponerat och i A-laget har ingen fått chansen mer än något gästspel på bänken. Vem är närmast A-lagsspel?
- Finns det fortfarande en teoretisk chans att ta hem Eidur i höst och om ja, är det något som övervägs?
- Hur är det med William A egentligen? Skadad, sedan hyllad men utan mycket speltid, skadad igen, sjuk, misslyckad i cupen, sedan spårlöst försvunnen. Eller? En kraft att räkna med i höst?
- Förutom ett tufft matchprogram, vad är anledningen till det klart sämre poängsnittet i höst jämfört med i vår?
- Mer specifikt: vi har nu kvalitet att hota centralt och från kanter men antal avslut per match är ofta relativt lågt. Hur skapar vi fler lägen?
- Vi har haft svårt att vinna mot topplag men har varit nästan kliniska mot mitten- och bottenlagen. Lite överraskande för mig, trodde att de större ytor man får mot bättre lag skulle gynna oss men det har vi egentligen bara sett väldigt tidigt på våren mot giffarna. Kommentar?
- Hur tänker man för 2014 och framåt vad gäller kontraktsskrivning. Förlängningar att vänta innan eller efter vi vet vilken division vi spelar i?

Det var det jag kom på på rak arm. Trevlig helg, tillsammans tillbaka!
Örebro Pete Zahut
2013-09-06 16:59
Skulle vara intressant att höra hur operationen gick för Berisha och vilken prognos läkarna gissar innan han kan börja träna igen vad det lider
Örebro Pete Zahut
2013-09-06 16:58
@Saywee:

Ja, sedan är väl ordinarie färg numera röd-svart
Örebro Einar B
2013-09-06 15:28
@butter toker:

Eller är det gbgdeg som är tomten?
Örebro Telle
2013-09-06 15:01
No offense, men diskussionen just nu är lätt förvirrande... :)

I kväll är det i varje fall blågult som gäller... :)
AIK Saywee
2013-09-06 13:40
PZ, aha, på is, i BA ?
Örebro Pete Zahut
2013-09-06 12:50
@Saywee:

Igår var de svartvita...
AIK Saywee
2013-09-06 10:00
ÖSK är gulsvart ... ... på is ...
Örebro butter toker
2013-09-06 09:55
tomten är rödvit?
AIK Saywee
2013-09-06 09:47
Heja RÖDVITT !!! ... det är vi som är ÖREBRO, det finns bara ett rödvitt och det är i idrottsstaden, gamla fina Örebro :)
Örebro butter toker
2013-09-06 07:06
heja sport!
AIK Saywee
2013-09-05 23:41
Heja SPORT !!!
Degerfors gbgdeg
2013-09-05 22:55
Saywee har alltid varit mysig typ ,tror att du bara var lite hatisk mot allt som var rövitt ,men du kom väl på efter derbyt att faan Degen är inte så dumma ändå....skjutvilliga är dom med:). Blir det till att ta med ryggan med oboy o ostmacka när bandyn vankas kan ju se fånigt ut på en elitseriematch ishockey annars :)) .Men ni missa väl elitserien i bandy eller ??!
Sawadee
2013-09-05 22:45
gbgdeg// från att ha varit en tomte så har du ju nu blivit en riktig mysig typ!
Degerfors gbgdeg
2013-09-05 22:29
Einar.B lyckostar:) Onekligen kommer avslutningen på se bli jävligt spännande med eller utan rövitt ,man får tacka för underhållningen ,bara njuta o inte hetsa upp sig för mycket över toppstriden Saywee .ledsen för sista jag skrev ,men har tagit mitt straff:)
Örebro mr olafski
2013-09-05 21:04
Kan någon förklara för mig vad som hänt i spelarinvest. Känner mig inte så insatt på den fronten. Vore Intressant att veta
Örebro Sogen
2013-09-05 21:03
har Folke satsat 5 milj av sina privata pengar alltså?
Örebro Leper
2013-09-05 20:41
@"ÖSK-Karl (SÅ ONÖDIGT):
Folke har investerat privata pengar i SI. Vid ev. likvidation lutar det åt att knappt 70% återbetalas. En liten öppning har dykt upp så att kanske SI kan leva vidare, annars läggs det nog ner. Edit Stämmer, han har satsat 5 milj.
Örebro Einar B
2013-09-05 20:09
Ge mig en fight. Orkar inte vänta längre.
Vi är med i racet.
Kämpa ÖSk!
Annons: