/fotboll/osk/forum/1803.aspx/fotboll/osk/forum/1803.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro John CapsLock
2013-09-12 22:56
Ja instämmer med de flesta. Visst kan laget rulla runt emellanåt men laget saknar ju helt spets. Det finns fyra spelare jag alltid tycker håller sin nivå. Det är Hagge, Oscar, Nkili och Hasani (Även Wikström till viss grad) Men man är så statiska utanför straffområdet, inga löpkombinatoner alls. 3-4 spelare står vid deras mittbackar och väntar. Helt stilla DG var jag inne på förra veckan. Killen vågar ju inte ta avslut och han får inte till några genombrott. Och om han ändå får det lägger han hellre över till en polare i sämre läge för att ta avslutet. Snubbel-Kalle fortsätter snubbla runt (även om chippen var snygg). Jag är helt allergisk mot honom som forward. Han är aldrig där Hasani plockar ned några av dessa otaliga tjongbollar numera. Och hamnar han framför mittbackar blir det bara trassel. Oftast med honom liggande på mage med frisparksförhoppningar Yasin var egentligen ganska blek också i ärlighetens namn men det vägs upp av två mål. Vad annat kan man säga? Wowoah orkar inte längre uppfylla sin offensiva kvot. Han kanske kommer upp på inlägg 1 gång på Hagges 10. Det är ju fatalt sett utifrån speliden. När Björnkvist och Kvist kom in blev det en helt annan dynamik på vänsterkanten även om de sprang in i varandra lite men det är förlåtligt initialt. Egentligen skapar Assyriska (och andra lag) inte mycket som inte ÖSK har bjudit på. Men om laget maler på och maler på med sitt passningspel utan att skapa något så får motståndarna så klart en chans till slut. Och sen, precis som 2012, kan man skylla på försvaret. Förhoppningsvis får Kalle kliva ned ett steg nu när Yasin är borta nästa match. För nästan hela hösten är det honom Peo plockar ned i banan och in med Pode när han vill att det skall hända något framåt. Så varför inte starta så? Sen undrar jag varför "En av de mest lovande spelare Peo någonsin tränat" verkar vara så fullständigt i frysfacket? Vad är det vi inte vet? Ängeholm, Östersund och Ljungskile är/blir mycket svårare bortamatcher än vad många tror. Laget måste upp en nivå till
Örebro minatankar (för sm-guld)
2013-09-12 22:51
@Aspen (hoppas ÖSK går upp i AS):
// Håller med dig att Nordin kan prestera mer. Han har i och för sig gjort mer än ett vackert mål, men har större kapacitet än vad han hittills visat. Jag vill inte försvara honom men håller mig konsekvent till att ett 4-4-2 eller 4-4-1-1-system inte passar varken Nordin eller laget i övrigt. De båda innermittfältarna tvingas i ett sådant system spela alltför defensivt om den ena inte heter Bedoya. När jag går igenom varje spelare i hela laget kan jag bara finna en, enda spelare som hållit hög klass i alla matcher och det är Oscar (och möjligen Hasani och Nkili). Samtliga övriga har gjort mediokra insatser i en eller flera matcher.
Örebro Matta
2013-09-12 22:46
Fatcit// Jag träffade en paus och vi var rörande ense om att det var en bra match i högt tempo. Vid närmare eftertanke var det andra delen av första halvlek som jag gillade. De första 20-25 spelade ÖSK runt bollel bra utan att skapa någonting. Då satt jag också och klagade på spelet Men sedan lyckade ÖSK skapa bland annat straffen, Holmbergs lobb som såg ut att gå in samt en hård och välriktad nick från Hasani som kunde ha gått i mål. Assyriska gjorde också flera snygga anfall. Min bänkgranne satt dock och svor över hur dåliga ÖSK var. Höll inte alls med honom, tvärt om. Man kan se olika på fotboll.
Örebro widemarsh
2013-09-12 22:41
Orkar inte skriva så mycket av matchen, en enorm glädje över vinsten faktiskt. Kanske tack vare att spelet var såpass dåligt, och vi vann ändå, eller för att målet kom så sent efter all frustration matchen igenom. Hasani tycker jag är vår klart bästa spelare idag, utan hans vilja och styrka hade vi knappast kommit undan med segern. Övriga borde kunna bättre, besviken på Gerzic, Moe, Holmberg, DG... Men! Vi krigar för att ta en av de där två platserna till Allsvenskan. Vi är obesegrade på hemmaplan. Matchen är ofantligt viktigt. 4402 åskådare? De som kallar sig ÖSKare och stannade hemma ikväll ska fan skämmas rejält. Pinsamt och patetiskt. 2000 personer med biljett som skiter i att dyka upp. Ynkligt.
Örebro butter toker
2013-09-12 22:38
men vafan är det här för gnäll???? vi vann när vi inte spelade på topp... hur mycket ska vi då inte vinna med när vi väl SPELAR på topp???!!! med en såhär hög lägstanivå kan väl inget stoppa oss?!
Örebro Aspen (hoppas ÖSK går upp i AS)
2013-09-12 22:33
Superetta bloggen är snabb att kommentera kvällens matcher.

Matchens frågetecken
Nordin Gerzic. Han gjorde förvisso ett sällsynt vackert frisparksmål i seriefinalen mot Falkenberg, men i övrigt har mittfältaren inte imponerat i återkomsten.
Använder för många tillslag och spelar för mycket i sidled.
Tiden i Blåvitt har inte gjort Gerzic gott.
Avstängd mot Ängelholm.
Örebro Fatcit (Börja kommunicera ÖSK!!!)
2013-09-12 22:29
När ska NA våga ställa de svåra frågorna till ÖSK? Jag vill veta varför William Attashkadeh inte får spela. Varför man värvat in Pode när Peter Samuelsson visat målform och energi.

Jag är trött på journalister som accepterar svar som "Vi anser att detta är det bästa laget för tillfället".

Våga ifrågasätta lite, NÅGON!
Örebro mr olafski
2013-09-12 22:26
gatutsio-återtåget-allsvenskan 2014 (Örebro) Jag tyckte jag såg Yasin pressa motståndarna och kämpa till sig bollen flera gånger gick också förbi sin motståndare på kanten flera gånger och slog ett par farliga inlägg, på det gör han dessutom två mål så nej Yasin var inte värdelös Yasin gjorde en bra match.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro ÖSK-Boldt
2013-09-12 22:24
Så som man säger till en busk-skäggig gubbe: raka re, Rakare. RAKA RE!! Vi måste kunna spela rakare o mer vägvinnande spel. Sluta vänd hemåt när vi kan springa minst 5 meter till. Samtidigt måste vi röra oss snabbare precis som vi gör efter William Kvist inträde. Och våga skjut. Vad kan hända? Jo det kan bli mål. Men starkt att vinna denna måstematch.
2013-09-12 22:23
@Kajanus

Håller verkligen med dig. Är det efter vinst eller förlust man får klaga?

Jag är verkligen trött på att inte få svar, eller att ÖSK aldrig ifrågasätts... P-O pratade om en väldigt bra match mellan 2 riktigt bra lag, i halvtidspausen. Jag förstår verkligen inte... Så snälla någon, kommentera eller inboxa mig ifall ni håller med P-O.
Örebro gatutsio-återtåget-allsvenskan 2014
2013-09-12 22:21
hur kan ni skriva att yasin var bra
visst två mål,men i spelet värdelös både framåt och bakåt
Örebro minatankar (för sm-guld)
2013-09-12 22:21
En verkligt medioker insats av nästan alla. Upplever att det bara var Yasin och Hasani som var beredda att ta offensiva risker ( och inhopparna Daniel B och William K). Alla andra fegspelade, dvs passade andra för att slippa ta chanser och göra något konstruktivt. Oerhört skönt med tre poäng i alla fall.
2013-09-12 22:17
Lättnad måste vara kvällens ord!
Örebro Kajanus
2013-09-12 22:14
Trots de sköna tre poängerna idag så ekar ordet AVGÅ i hela min kropp. Dagens match var inte medioker som NA skriver. Den var GENOMUSEL. Det fega spel som 8 av de 11 spelarna visade upp idag borde få konsekvenser. Låt inte ruset av en till slut skön seger lura bort det faktumet. Peo har mycket att jobba på.
Örebro mr olafski
2013-09-12 22:10
@gbgdeg tabellen ljuger inte
Örebro Leper
2013-09-12 22:10
Skön vinst! Tack Yasin!!
Annars lite som vanligt, vi spelar inte så bra men vinner ändå. Svårt att se att vi missar AS med den tyngd vi ändå har.

Förstår annars att ÖSK vill skapa tryck inför hemmamatcherna. Men att gå ut med att det är 6500 "sålda" biljetter inför matchen och sen blir publiksiffran 4400 så blir de lite fel.
Örebro omega
2013-09-12 21:58
@gbgdeg:

Har du rymt från någon institution nu igen? Att du på allvar tror att NI Degen har någonting i allsvenskan att göra gör mej mörkrädd.
Örebro zxcv
2013-09-12 21:58
Visst kan man vara hur frustrerad som helst, men visst fan är sådana här segrar hela charmen?!

Yasin och Hasani var bra, resten mediokra
Benny Böckling
2013-09-12 21:57
@gbgdeg:
Haha, ska ett 50årigt forumstroll säga... Puss puss!!
Örebro mr olafski
2013-09-12 21:55
Oj vilken skön och viktig vinst. Yasin och Hasani gör en bra match resten är mediokra idag. Yasin borde börja närma sig toppen ab den interna skytteligan nu, hur många mål är han uppe i?
Örebro kenya
2013-09-12 21:53
Yasin i all ära men fan va bra Shpetim var idag. Fixade en straff och ligger bakom båda målen. Vinner ju allt på huvudet! Synd att vi inte hade en lite hetare anfallare bredvid honom. Hade varit trevligt att ha kvar Crespo.
Degerfors gbgdeg
2013-09-12 21:51
Benny : pinsam du är.... Skärp dej Ok förstår dej.... Din ålder.
Degerfors gbgdeg
2013-09-12 21:50
Känns som vår allsvenska plats försvann idag mår skit tycker ni har så jävla mycket tur stolpträff mot degen o nu detta hela 4 idiot poäng som ni inte är förtjänta av ,tycker ni ska rösta i kyrkvalvet nån måste till och med gilla er närkingar skit skit skit.......kan ju hoppas på att ni missar med men hur stor är sannolikheten ?med er tur men va faan grattis . Vill så gärna möta er nästa säsong igen
Benny Böckling
2013-09-12 21:37
Mestadels genomuselt spel idag men faaan så skönt med vinst! Visst Yasin var bra men liksom han själv, DG, Holmberg och många fler så var passningsspelet helt bedrövligt. Hade hoppats att DG gjort sin sista ÖSK match men nu får vi väl se sopan mot ÄFF trots allt... Holmberg hade inte platsat i ÖSK Söders damlag med sitt flicklagsspel men så är han ju var och varannan match. Hoppas på Kvist från start mot ÄFF. Heja Sport!
Örebro "ÖSK-Karl (SÅ ONÖDIGT)
2013-09-12 21:33
@go_osk (We are on the road again!):

Nej, han har inte varit dålig, han var kanonbra i en match, sedan har han varit medioker, jag trodde han skulle dominera mer och mer. Tycker också han skall vara så rutinerad att han inte skall snacka till sig en varning och bli avstängd, det är irriterande.
Örebro Aspen (hoppas ÖSK går upp i AS)
2013-09-12 21:31
Det blir igelkottförsvar med kontringar mot Ängelholm. Långa bollar på Hasani
Örebro pamo
2013-09-12 21:30
tycker förutom Yasin,att Nkili och Viktorsson var riktigt bra idag.men Holmberg!snälla någon hjälp honom,bot och bättring till nästa match önskas!
Örebro butter toker
2013-09-12 21:30
ähhh.. låt dem ta avstängningarna. Nordin kan må bra av att vila en match inför de sista sex omgångarna. Nkili eller Nilsson går in på mitten. på yttern går William Kvist in. Han var ytterst försiktig i det han gjorde idag det lilla han var med, spelade helt på safe, men glöm inte att det var han som slog inlägget som det blev mål på! Mot ängelholm kommer han att blomma ut! Assyriska var rätt bra, så det här är ingen seger vi ska skämmas för..
Assyriska AFF 1974
2013-09-12 21:26
Konstigt nog känns det inte besvikelsen så stor när man förlorar mot Ösk som att förlora mot ett klart sämre lag som Bajen även om Ösk : s första mål borde ha varit frispark till Assyriska , alltså feldömt mål, men men grattis Örebro tror absolut att ni tar en av platserna till AS tillsammans med Giffarna,
Örebro go_osk (We are on the road again!)
2013-09-12 21:25
ÖSK-Karl (SÅ ONÖDIGT)//

Självklart har Gerzic mer att ge, han var medioker idag. Jag tycker dock inte att han har varit dålig sen det att han kom.
Annons: