/fotboll/osk/forum/1798.aspx/fotboll/osk/forum/1798.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro butter toker
2013-09-13 18:33
@Godzilla Hårddisksson:
de e ju då man märker att "LIVET FINNS INOM EN" :-)
Örebro butter toker
2013-09-13 18:31
kom o tänka på den där gösta ekman (var väl han)-sketchen där han försöker att övertyga den han pratar med om att han inte är arg. till slut står han röd i ansiktet o vrålskriker att han inte e arg..
Degerfors gbgdeg
2013-09-13 18:02
Vill absolut inte vara ohövlig mot dej men var inne o justera på mina inlägg .no bad feelings?? Klart gbgdeg ska vara snäll :),,,,tycker vi skriver mycket boll här o gläds verkligen med er:)
Örebro minatankar (för sm-guld)
2013-09-13 17:49
@gbgdeg:
// Jag hade tänkt att ignorera dig som jag gjorde under flera veckor när du i somras var inne här och tramsade och var provokativ. Sedan kom du tillbaka och var lite snällare för några veckor sedan. Vad jag däremot vill säga till dig är att det inte stämmer att jag ofta är grinig och arg. Det är något som du och kanske någon annan skriver och det blir ingen sanning bara för att ni påstår det. Forumet är till för att diskutera fotboll och ÖSK och framför allt för ÖSK-supportrar. När man ser dina inlägg de senaste veckorna så handlar det sällan om fotboll utan mer om att du tydligen behöver kompisar här på nätet. Och nu söker du det med kommentarer kring mig. Du kan vissa dagar ha massor av inlägg trots att du inte är ÖSKare och trots att du inte diskuterar fotboll. Jag tycker du ska skapa relationer på annat sätt, om du inte väljer att bidra till diskussioner om ÖSK eller fotboll, precis som forumreglerna säger.
Örebro Sogen
2013-09-13 17:49
Jag är inte glad angående fotbollen forna vi är klara. Det betyder inte att jag är gnällig och grinig på att spelet inte funkar fullt ut heller. superettan är en sådan liga att man inte bara spelar ut lag efter lag. Hammarby har försökt att bygga såna lag, det har gått sådär.
Postat via SvenskaFans-appen
Degerfors gbgdeg
2013-09-13 17:40
Sogen En örebroare kan inte vara elak bara små troll men håller med om att mina tankar blir ofta grinig , det är ju nu ni ska vara glade med fotboll o ishockey o snart kommer väl bandyn med .....o vaafaan har vi Målotto som NI sparka sönder...
Degerfors gbgdeg
2013-09-13 17:35
Omega jag har rymt var ju Örebro jävligaste stället på jorden , meen fotboll o hockey kan dom lirarna
Örebro Sogen
2013-09-13 17:15
John Caps Csports streaming är sådär. Jag har stadsnät 100Mbit. Det lagar inte men på nåt sätt så hackar det lite (dock gäller det fotboll). Jag är inte nöjd med tjänsten
Örebro DaSa
2013-09-13 17:14
Att vi ligger i topp i serien det inte jag som ett bevis på att vi har rätt taktik snarare att vi har den bästa truppen . Däremot så tror jag att dagens taktik kryddat med Crespo på topp kan bli bra mot bättre motstånd om vi går upp. Efter ha sett Nordin spela ngr matcher i denna taktik så det jag hellre att vi lägger eventuella övergångspengar och lön på Eliasson i Falkenberg, fläska i ordentligt och lova honom speltid. Han är ett lika säkert kort som Källström var för många år sedan.
Örebro John CapsLock
2013-09-13 17:10
@Åter till ståplats. (Sekt. E):

Jag tycker den var snyggare och mer lättöverskådlig. Men egentligen är jag rätt konservativ och gillar design och stil som t ex engelska pm klubbar oftast har. Jag sätter funktion och överskådlighet före flash & design. Om du t ex tittar på Liverpools hemsida så ser du hur fort du hittar den info du söker
Örebro Sogen
2013-09-13 17:09
minatankar Nej jag är inte sur. Ibland håller jag med i dina åsikter (tex att Nordin är given på mitten) och ibland håller jag inte med dig (tex att Kalle kommer till sin rätt som forward). Däremot tycker jag att det känns som du ofta blir arg i diskussioner. Jag tycker att alla ska skriva här vilka synpunkter eller arga åsikter dom än må ha. Ty jag är en person som låter folk tycka vad dom vill. Dock anser jag att motståndare, domare och andras fans; får, skall och bör hånas då det är en viktig del av supporterskapdt och laddningen mellan lag.
Örebro Åter till ståplats. (Sekt. E)
2013-09-13 17:05
@John CapsLock:

Jag tycker det är ganska profillöst och "lättköpt". Manéret är lika unikt som begreppet stilrent i en mäklarannons. Men å andra sidan så kanske det ska vara just lättköpt för att många ska tycka det är ok. Så kanske funktionellt? Vad tycker du?
Örebro John CapsLock
2013-09-13 16:52
.
Örebro John CapsLock
2013-09-13 16:46
@Jonas r:

GIF och FFF har alltså kvar att mötas? Det är bra! :0)
Örebro Jonas r
2013-09-13 16:41
Falkenberg har enligt mig tre svåra matcher kvar: - gais borta - Degerfors borta - gif borta Apropå Nordin så tycker jag hans insats igår var under all kritik fast det var han inte ensam om. främst är nordin dålig i det defensiva spelet han behöver kihlberg bredvid sig. Nordin har däremot visat provbpå sitt gamla spel i andra matcher. ge han tid bara
Örebro John CapsLock
2013-09-13 16:39
Lite OT:

Vad tycker ni om Örebro hockeys nya design på hemsidan (om vi tex jämför med ÖSK:s)?
Örebro Svartvitt forever
2013-09-13 16:24
Jag hör till dem som kallt räknar med att Falkenberg tar förstaplatsen. Lyckligtvis för oss verkar Sundsvall har råkat in i en värre formsvacka än vi, och de har väl Falkenberg kvar att möta, plus Hammarby och någon till som de kan gå på pumpen mot. Själv är jag rädd för de här bortamatcherna mot lag i nedre delen av tabellen, som kommer att kämpa som djur.
Men så länge Brage håller emot ikväll behåller vi ledningen.
Örebro John CapsLock
2013-09-13 16:14
Ja Brage räknar jag med föga hjälp från. Även om de sprattlade emot Hammarby tills utvisingen kom. Men det viktiga är egentligen hela tiden vad som händer med laget som ligger på tredje plats. Det är dit vi vill ha distans

Har Sundsvall och Falkenberg några "tunga" motståndare kvar?
Örebro Godzilla Hårddisksson
2013-09-13 15:57
Damn straight butter! Det är liksom inte ÖSK utan att tappa till synes säkra ledningar eller att inte vinna med uddamålet mot gärdgårdsgäng ;)
Örebro pemo
2013-09-13 15:54
Och så skall jag föröka stava rätt också.
Sen tycker jag det är en viss humor i ÖSK-Karls utfall.
Örebro pemo
2013-09-13 15:51
Minatankar// Jag skall förtydliga mig. Jag trodde inte på Nordin i "spekulationsläget". Alltså ville inte att ÖSK skulle lägga krut på honom.
MEN, när han nu ändå kom, så hoppades jag att jag hade fel i min åsikt, och litade på ÖSK:s organisation , att han var den toppspelare vi behövde.

Det är väl inte helt inkonsekvent? ;) Jag har tankar/invändningar om vissa namn, men när de väl är hos oss hoppas jag alltid att de skall lyckas. Som Pode och Peter S.

Återigen så lovar jag att inte använda mina egna fördomar om andra skribenters sett att uttrycka sig och bara försöka sakargumentera.

Men nu kan vi väl alla hålla på Brage i kväll?
;) ;) ;)
Örebro butter toker
2013-09-13 15:46
@Aspen (hoppas ÖSK går upp i AS):
de är ju precis så det ska va juh!! :-)
2013-09-13 15:39
@Sogen:
Jag har fört diskussion några gånger på ett år med några få skribenter. Vet att jag har stort stöd för mina åsikter i detta. Läser massor av diskussioner nästan varje vecka som är hetska och med arga inlägg bland flera skribenter och som jag väljer att inte delta i. Så vi har olika uppfattningar i frågan om jag deltar i de flesta hetska diskussionerna. Jag deltar i ett fåtal men kan då göra många inlägg när jag märker att sarkasmerna fortsätter. Det finns tre alternativ för mig 1) Att sluta med elakheter. 2) Jag ber vederbörande fara åt h......3) Du får aldrig mer läsa mina synpunkter något mer på denna sajt. Vad väljer du? Förstår att du är sur på mig som inte gillade när du kallar spelare för flintis.
Örebro Aspen (hoppas ÖSK går upp i AS)
2013-09-13 15:35
@Sogen:

I våras har vi Cresto = djuppledslöpare. Speliden måste passa spelarmaterialet.

Just nu är det ibland en pina att följa matcherna. Man bör vara drogad för att inte ramla ihop utmattad efter slutsignalen.
Örebro Sogen
2013-09-13 15:16
minatankar Det är märkligt att du är inblandad i de flesta hetska och arga diskussioner här (med olika skribenter i skottgluggen). Beror det bara på dom andra tro? Vårt största problem i anfallet är bristande rörelse, vi behöver en ljupledslöpande forward bredvid Hasani. ofta står 4 spelare på rad i anfallet då våra yttrar hamnar för högt och blir stillastående. Vad är då problemet? Tror det är en blandning av spelidé och spelarkvalitet.
Örebro butter toker
2013-09-13 15:06
minatankar// håller me Godzílla, nog borde du väl också i rimlighetens namn banna den som skriver:
"Du är helt djävla dum i huvudet Pemo. Du måste vara en komplett idiot. Det märks att du kommer från en håla som gud glömde, förbannade pajas"
2013-09-13 15:00
@Godzilla Hårddisksson:

//

Jag har uttryckt både här och i personliga möten med ÖSK-Karl att jag tycker att han ibland kan vara väl tuff och använder uttryck som jag anser man ska avhålla sig från. Och jag vet att han själv inser det. Däremot har han aldrig varit kränkande mot mig personligen.

Jag har också ofta gått in när andra uttrycker sig kränkande om andra.

Men när Pemo och några till här på SvartVitt riktar sig mot mig som person och inte debatterar mina åsikter, då blir jag tydlig och det kommer jag vara oavsett om det är Pemo, ÖSK-Karl eller någon annan. Alternativet är att jag ber människor fara åt h......... eller avstår från att delta i debatten. Jag sitter inte bara tyst och accepterar att det får gå till så.

När jag var ordförande i en fotbollsklubb och det fanns supportrar på läktaren som skrek könsord och andra krängande uttalanden om domare och spelare så att barn och barnfamiljer hörde det, gick jag fram till vederbörande och sa att han omedelbart fick sluta eller så skulle jag avvisa honom från anläggningen. En gång hade jag 10 man runt om mig. Jag drar mig inte från det i alla fall.

Och är jag inte ordförande och har det speciella ansvaret för matcharrangemanget så säger jag samma sak om jag märker att någon i publiken runt om mig skriker saker som jag inte vill att mina barn eller barnbarn ska höra. Kan inte för mitt liv förstå att vi ska acceptera sådant uppträdande och sitta tysta.
2013-09-13 14:45
Förövrigt håller jag med Pemo om Nordin. Han är inte den härförare han en gång var och personligen sätter jag ofta hjärtat i halsgropet när han tar det där fjärde extra tillslaget på bollen när motståndarna sätter press. Jag vill ha in Nilsson bredvid Said illa kvickt.
2013-09-13 14:39
minatankar: hoppas då verkligen du också ryter till mot ÖSK-Karl som slänger sig med en hel del okvädesord. Personligen tycker jag allt som har personangrepp är förkastligt oavsett vem som uttrycker dem. Skärpning hos alla med andra ord.
2013-09-13 14:29
Pemo: "Och ni andra som inte deltar i denna vendetta, jag kommer nog inte att sluta ha åsikter om ÖSK. Om någon sedan tar mina åsikter som personliga påhopp så får jag väl försöka rätta mig efteråt. Eller är det lugnare om jag drar mig ur?" // Du tycks har synnerligen svårt att förstå hur tydligt jag än uttrycker mig. Du får ha vilka åsikter du vill om spelsystem, spelare, ÖSK och fotboll. Och du får naturligtvis kritisera mina åsikter i samma frågor. Vad jag reagerar på det är när man gör personliga påhopp, kränker människor och inte visar dem respekt. Det har du gjort vad gäller mig ett flertal gånger i år. Jag är inte lättretlig och kan visa stor tolerans och ha humor. Men jag drar alltid en tydlig gräns när man inte visar respekt och när man kränker andra. Det ägnar jag mig inte åt. Är ett Lejon och de är mycket snälla enligt astrologin. Men reta inte ett Lejon står det. Då ryter han till ;-) Min åsikt om detta gäller oavsett om man som du är sarkastisk och skriver nedsättande om personer och inte deras åsikter eller om man som andra kan kalla spelare för flintskalliga, äckel mm.
Annons: