/fotboll/osk/forum/1787.aspx/fotboll/osk/forum/1787.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro fursten
2013-09-20 11:19
Skandal att inte Hammarby tilldöms 3-0 förlust. Det är ju trots allt säkerheten under deras ansvar som fallerat.
Benny Böckling
2013-09-20 11:09
Har samma känsla som jag hade inför Landskrona borta, nämligen förlust. Men då löste det ju sig efter 2 mål av Pettson, så han får gärna göra detsamma ikväll! Annars tror jag på det som en del andra varit inne på nämligen att det blir en "köttar" match ikväll med Pode och Hasani på topp. Heja Sport!
AIK Saywee
2013-09-20 09:21
I kväll rycker vi nog lite från kvalplatsen. Dessutom verkar FFF fått lite problemen. Ni kör vi återtåget till den allsvenska stationen :) Jag vill bada !!!
Postat via SvenskaFans-appen
AIK Saywee
2013-09-20 09:07
Jag är inte sakkunnig, men undrar över om vi kan vinna borta utan Yasin ?
Örebro pemo
2013-09-20 08:28
God morgon. Papers-NA trodde på Nkili som mittback och Wiktorsson på vänstern. Skulle Sammy återigen ställas utanför? Har han en mörkad skada?
Dessutom Kalle på mf och Pode från start.

Vidare kunde jag läsa att Moe rehabbade på torsdagsträningen. Kvist lika så.
Betyder det att de bara mjukar sina kroppar eller är det något annat där också? Rehab är ju ett svårt ord. Om du är allvarligt skadad och nyss börjat träna så rehabbar du. Men om MOE och Kvist gör samma sak har det väl en annan betydelse.
Någon sakkunnig i frågan?
AIK Saywee
2013-09-20 08:22
Håller med de flesta angående Tele2-skandalen och känner precis som Godzilla .. ... men samtidigt känner jag, som upplevt så mycket, också, vad är det egentligen för dårar som sabbat för Hammarby IF? Hur kunde det hända ? Normalt är riktiga bajenfans klädda i klubbens färger, eller ? 50 svartklädda yngre män fick plötsligt och spontant för sig att djävlas och hamna i media ? För mig känns det mer eller mindre planerat när 50 svartklädda våldsfans får detta tokspel. Var det Kuk Lux Klan ... Hammarby kommer att straffas, men varför ? Hoppas att våra fina fans aldrig någonsin hittar på något onödigt för vår fina klubb !!!
Örebro Restalundsvägen
2013-09-20 08:08
@either/or:

Håller med om den bilden.

Mot 3 friska poäng ikväll!
Örebro mr olafski
2013-09-20 01:34
Jag kan inte heller förstå hur man väljer att återuppta matchen. Jag skulle vilja höra argumenten för det beslutet
Örebro Godzilla Hårddisksson
2013-09-20 00:47
Alltså vad i helvete är det som händer? Degerfors-ÖSK bryts (med rätta) tillfälligt då det misstänks att ett föremål kastats in/skjutits in. Det är hur lugnt som helst på läktarna och spelet återupptas. Helt rätt. Men i Sthlm tar sig hemmaklacken(!) till bortaklacken, kastar in saker och börjar slåss. Matchen återupptas ändå. Hur fan kan detta vara möjligt? Får Hammarby behålla sina tre poäng skickar det en fruktansvärd signal till Fotbollssverige och alla dessa jävla idiothuliganer. Man blir så trött.
Örebro mr olafski
2013-09-19 23:59
@Osvaldo Skulle säga tvärtom, avbryta matchen är den tydligaste markeringen man kan göra. Konsekvensen av det här kan ju bli Att folk fortsätter eftersom dom vet att matchen återupptas
Örebro Osvaldo
2013-09-19 23:49
Carlos Banda säger att det är bra för sporten att matchen återupptas. Kan någon förklara för mig på vilket sätt fotbollen i stort gynnas av att matchen spelas klart; alternativt förklara för mig hur fotbollen som sport skulle skadas av att matchen inte spelas klart.

Örebro mr olafski
2013-09-19 23:19
Skämt åt sido så är jag så förbannat jävla trött på skandaler som den här. Det är så oerhört oerhört trist att några få människor ska få dra ner svensk fotboll och dess rykte så långt ner i skiten. Förhoppningsvis så kommer man att identifiera idioterna och aldrig låta dom gå på fotboll igen. Det som gör mig mest förbannad är att det händer när polisen tagit bort notorna, nu får dom ju bara vatten på sin kvarn.
Örebro mr olafski
2013-09-19 23:03
@antet Då vinner dom ju bara ;)
Örebro AnteT
2013-09-19 22:00
Enda rätta nu borde va att hammarby får spela utan publik resten av säsong!
Örebro kenya
2013-09-19 21:12
Ante T/ Förstår inte heller bedömningen. Börjar bli som handsregeln...
Örebro either/or
2013-09-19 21:11
Det fanns en tid då man (i alla fall jag) såg på Hammarby som det mest sympatiska Stockholmslaget med de mest sympatiska supportrarna...Vet inte om den bilden någonsin varit riktigt sann, men nu för tiden känns den ju i alla fall totalt död...Osympatiskt lag med en stor grupp enormt osympatiska supportrar. Samtidigt som det självklart är lite synd om alla de tusentals Bajen-supportrar som inte vill hata och slåss utan bara stötta...
Örebro AnteT
2013-09-19 21:09
Helt sjukt att matchen ska återupptas, med tanke på djurgårdsmatchen avbröts pga ett päron! Så himla fegt också att stå och kasta ner grejer på helt oskyldiga! Pinsamt är bara förnamnet.
Degerfors gbgdeg
2013-09-19 21:05
@Saywee:

Lite värre när det finns 50svartklädda män ,än en stackars geting på valla :)
Örebro kenya
2013-09-19 21:02
Film från Tele2.
Örebro zxcv
2013-09-19 20:58
Haha Bajen visar gång på gång att de har de grisigaste fansen i Sverige!
AIK Saywee
2013-09-19 20:53
gbgdeg, tackar för info, vilka dårar !
AIK Saywee
2013-09-19 20:49
Är det getingar i farten ?
Degerfors gbgdeg
2013-09-19 20:47
Idioter !!men var hittar man dom? Skönt att resten av publiken reagerar
Örebro Brus-Nilsson (Svag signal)
2013-09-19 20:42
@mr olafski:

Det får man ju hoppas efter såna tilltag av Bajenidioter....
Örebro mr olafski
2013-09-19 20:35
Avbruten match i Stockholm. Tror ni Gais får segern?
AIK Saywee
2013-09-19 20:21
Va, är William A frisk ?
Örebro pamo
2013-09-19 19:55
någon på forumet skrev för några dagar sedan att vi kunde glömma William den här säsongen,nu är han ju med i truppen igen!vad är det som pågår?det är väl ingen ide att ha med en skadad spelare i truppen? eller är det bara snicke snack o gissningar?
Örebro Sogen
2013-09-19 18:35
Nyheter från Falkenberg två ordinarie borta resten av säsongen. Brattebobo (Falkenberg) 2013-09-19 18:11 Sjuk otur att åka på TVÅ korsbandsskador på både Svahn och Zampi samma match. Nu är väl båda borta resten av säsongen. Sjukt! Tur har vi inte iallafall! Nu blir det tightare, men då får väl andra kliva fram och ta chansen..!
Örebro pemo
2013-09-19 15:05
Så 18-mannatruppen mot Äff. Både Samuelsson och Wille Attack är med.
Det måste väl betyda att de är i spelbart skick? Wille var ju inte med i truppen senast så jag har ju mina funderingar.

Nå, hur blir backlinjen nu då? Och mittfältet ( som påverkas av backlinjen )

Jag gissar på följande:
Oskar
Hagge - Wikström - Wiktorsson - Wowoah
DG - Nilsson - Said - Holmberg
Hasani - Pode

Kändes på NA-TV som omKalle visste att han skulle spela på kanten coh att Nilsson såg bekväm ut " inför matchen " så han spelar nog.

Men jag har ju haft fel förr. Eller hur? ;)
Kalmar kapten bölja
2013-09-19 14:52
@Saywee:

Falkenberg kommer klappa igenom. Har inte psyket att klara detta. Sundsvall ser bara sämre och sämre ut.
Plockar ni 12 poäng till är seriesegern klar.
Annons: