/fotboll/osk/forum/1780.aspx/fotboll/osk/forum/1780.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro widemarsh
2013-09-21 21:59
Valdet från start mot Atletico Madrid! Första matchen i startelvan va?
Degerfors gbgdeg
2013-09-21 21:10
Avundas aldrig den lycka saywee ser ut att ha - man känner inte till hans hemliga sorger. /gbgdeg
AIK Saywee
2013-09-21 19:34
ÖSK-Boldt, vi ska upp, vi ska vinna, vi har allt i våra händer ... ... självklart är det svårt att berömma ÖSK efter gårdagens bortapoäng och det är helt ok att vara besviken och klaga på den klena insatsen, verkligen, Men för mig är det historia, jag/vi kan bara påverka framtiden (håller med dig). Alla till BA, stöd ÖSK till en storseger mot Brage, till att börja med ... Jag vägrar deppa så länge återtåget är med på spåret :) Heja SPORT !!!
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro ÖSK-Boldt
2013-09-21 19:22
Jag tycker att vi med full rätt med full kraft kritiserade det obefintliga spelet igår. Går inte o blunda för hur det såg ut och sopa allt under mattan. Då åker vi själva med i skiten in under mattan. Men visst kan man besinna sig och ge järnet mot nästa match för det är det enda vi kan påverka. Att kritisera är ett måste för en supporter. Till o med en rättighet. Man får försöka undvika för starka personliga påhopp, men eftersom alla på plan har ett namn och är individer kan det vara svårt ibland. Men alla här vill ju det bästa annars skulle vi hålla käften och skita i allt. Vi är ju så nära att det luktar allsvenskt konstgräs igen. Så kämpa nu ÖSK. Vi ska upp !!!!
AIK Saywee
2013-09-21 18:49
Utan kung Oscar i mål, hade vi varit ett mittengäng i SE, då hade jag varit besviken. Men, vi är ju med i toppen, trots att vi spelar dåligt. Tänk när vi spelar bra, då blir det fart på återtåget :) Heja SPORT, kämpa på !!!
Örebro Younes
2013-09-21 18:20
Håll humöret uppe! Vi slåss om en allsvensk plats och vi har i sin helhet haft en riktigt bra säsong. Bollen är rund och skit händer. Tänk på barnen i Afrika, eller på barnen i Bajenland! Nu kör vi!!!
AIK Saywee
2013-09-21 18:18
Är alla på BA ?
Örebro ÖSK FANS
2013-09-21 18:03
Ösk kalle

Fan vilken medgångssuporter du är!!
AIK Saywee
2013-09-21 15:27
TILLSAMMANS TILLBAKA !
AIK Saywee
2013-09-21 14:46
either/or, instämmer med dig, jag vill att ÖSK åter blir ett allsvenskt lag, det är det viktigaste för mig. Vi ligger trots uselt spel ovanför uppflyttningsstrecket, har bara 3 förluster och släppt in minst antal mål. Jag väljer fortfarande att vara optimist, hur jädra uselt andra tycker att spelet är. Heja SPORT !!!
Örebro either/or
2013-09-21 14:18
@Sunnanlid (2013):

Ja, Ljungskile borta är nog ungefär lika tuff som Ängelholm. Relativt jämnstarka lag som spelar på naturgräs, även om jag personligen håller ÄFF lite högre än LSK trots att de ligger några poäng bakom. Huvudanledningen till varför Östersund borta är en enklare match för ÖSK är att de spelar på konstgräs. Passar ÖSK mycket bättre.
Örebro "ÖSK-Karl (SÅ ONÖDIGT)
2013-09-21 14:12
@Sunnanlid (2013):

Utan tvekan svårare matcher, fattar heller inte de som tycker något annat, speciellt Ljungskile borta på naturgräs. Måtte vi slippa varningar på nyckelspelare så inte Peo byter ut dem, (jag är fortfarande irriterad på den bortförklaringen). Pode hade väl ingen varning? Mycket märkligt att Kalle fick spela hela matchen.
Örebro Sunnanlid (2013)
2013-09-21 13:59
@either/or:

Jag vill mena att både Östersund och Ljungskile borta är betydligt svårare matcher.
Örebro either/or
2013-09-21 13:52
Sen tillhör jag väl gruppen som tycker att just denna säsong i Superettan så är huvudfokuset att bara gå ut på plan och ta tillräckligt med poäng så att vi går upp. Spelkvalitén kommer helt klart i andra hand för mig om vi tar poängen. I allsvenskan har jag dock en annan syn på det. Där vill jag gärna att ÖSK ska spela trevlig, underhållande fotboll och som på något sätt utvecklar klubben i positiv riktning. Men denna säsong så bryr jag mig knappt...jag vill bara upp dit vi hör hemma!!
Örebro either/or
2013-09-21 13:46
Efter att ha skakat av sig den mest akuta besvikelsen av gårdagen poängförlust så tycker jag att man kan börja se lite mer nyktert på det hela. Tycker (som vanligt) att många här kanske tar i lite väl starkt när man ska beskriva hur dåliga ÖSK är nu. Absolut, det har inte sett bra ut de senaste matcherna men just i gårdagens match hade jag nog inte räknat med någon vinst på förhand. Och trots det skrala spelet så hade ju ÖSK vunnit om de hade satt de 100%-iga chanser som de missade. Resterande matcher i serien nu ser jag som enklare matcher än Ängelholm borta på naturgräs så jag har fortfarande gott hopp om att klara att gå upp utan kval. Kan hålla med vissa här dock om att hamnar vi på kvalplats så ser det ganska tufft ut om vi får möta ett lag som HBK, Öster eller Gefle...
2013-09-21 12:42
Namn: Kung Kobra
Sänt: 2013-09-21 09:48//

Nästan otäckt, hela inlägget är som att jag själv skrivit det ;)
2013-09-21 12:39
Lumbana är en av dem i truppen jag menar håller div.I-klass. Om Peo gör byten när spelare blir varnade så får vi hoppas att inte Oscar drar på sig något kort i återstående matcher. Löjlig bortförklaring.
Örebro Sogen
2013-09-21 12:31
Jocke Perssons uttalande är dock nåt som PEO lika gärna skulle kunna säga. På frågan om Peo tyckte det var utvisningar började han dravla om skjuten linjeman och Hammarbys läktarbråk. Nä Peo har tappat lite i mina ögon....
Örebro Sogen
2013-09-21 12:28
Jocke Persson är ett stolpskott, det har han alltid varit, dryg som få. vi skapade 5-6 riktigt bra målchanser utan att vara bra, vi borde ha vunnit med 3-0 utan att vara bra.
Örebro bison Forumkung
2013-09-21 12:27
@John CapsLock:

Undrar vilken match som Persson såg, han kan ha helt rätt om 11 mot 11 men med tanke på hur matchen såg ut kan man ju fan inte säga att vi inte kom till så många chanser, Kalle hade ju ensam fler öppna lägen än vad ett helt lag brukar ha på en match. Däremot delar jag hans uppfattning att vårt spel var uselt.
Örebro Aspen (hoppas ÖSK går upp i AS)
2013-09-21 12:07
@Benny Böckling:

Mitt idé gäller efter Brage-matchen
AIK Saywee
2013-09-21 11:53
Återigen, ÖSK tydligen dåligt, men 14 lag är sämre, efter 24 omgångar :) Heja SPORT !!!
Örebro John CapsLock
2013-09-21 11:52
Peo om matchen. Han anger skälet till att WIktorsson byttes ut var att han hade ett gult kort och att Ängelholm försökte få fram ett gult till på honom. Inget jag direkt märkte men säger han så, så. Ängelholms tränare säger: "Ängelholmstränaren Joakim Persson var föga imponerad av ÖSK:s spel: – Jag tycker att Örebro är ganska intetsägande i sitt anfallsspel, de kommer inte till särskilt många chanser. På det sätt vi tog en poäng var det en heroisk insats, men med tanke på hur det såg ut känns det som att vi slängde bort två poäng. Klart vi ska slå det här laget på hemmaplan. Jag är helt övertygad om att vi hade tagit alla tre poängen elva mot elva, säger han."
Örebro John CapsLock
2013-09-21 11:33
@Aspen (hoppas ÖSK går upp i AS):

Kalle var ju åtminstone där chanserna var Det ska han ha credz för. Snarare då DG som helt försvann (som vanligt) ur matchen

ÖSK hade säkert ambitionen att döda matchen med ett 2-0 och Kalle, precis som han själv tar på sig, borde ha gjort 1-2 pytsar.

Men om man ville gå för 2-0 tycker jag Kvist borde fått kommit in på DG:s bekostnad. Kommentatorn trodde at Wowoah kom in för att få mer offensiv på vänsterkanten men om så var fallet borde man väl ha kastat in Björnkvist. Och när Pode äntligen börjar löpa ordentligt åker han ut.

Jaja - Lätt att vara efterklok så klart men jag hade nog varit kritisk även om ÖSK vunnit med 1-0.

Min son som av arbetsskäl inte har tid att se så många matcher per säsong men som såg denna ringde igår kväll och sa "Faan vad dåligt ÖSK spelar. Är de så här dåliga?"
Örebro John CapsLock
2013-09-21 11:25
Att inte Wovoah är där målskytten är, är vi rätt härdade med. Han stirrar som vanligt på bollen
Benny Böckling
2013-09-21 11:22
Hasani och Wiktorsson är avstängda mot Brage.
2013-09-21 11:03
Jag tror att förändringar gör att vi klarar det. Backlinjen fixeras efter Brage-matchen (Hagge Magnus Wiktor Dejje). Innermittfältet tar Nordin o Nikili hand om. Yttermittfält Yasin o alternerande (DG, Kalle, Kvist). Anfall Hasani o alternerande (Pode o Petson) men att Pode får fler chanser i startelvan. Han var på gång i går. Det är Nikili på mittfältet som ska göra skillnaden. Sidledandet bort och understöd till Nordin gör att han blommar ut.
Örebro Sunnanlid (2013)
2013-09-21 10:40
Nu har vi haft ledningen och tappat den till kryss i de tre matcher där vi verkligen haft chansen att rycka. Frågan är om vi är värda att gå upp. Vi får be till gudarna att Sundsvall tappar poäng både mot Hammarby och Assyriska borta, och helst även mot Falkenberg hemma, annars kommer det här inte gå. Så är det bara.
Benny Böckling
2013-09-21 10:39
Ännu en detalj man kan ifrågasätta från igår är när DG sista 7-8 minuterna börjar stretcha för kramp men att han trots det får fortsätta att spela på högeryttern istället för att flytta upp honom på topp och ta ner Samuelsson med pigga ben. ÄFF hade ju hela tiden en gubbe fri på högerkanten pga DG´s krampkänningar och man anföll ju enbart där på slutet.
2013-09-21 10:11
Var och en kan bedömma vår vänsterbacks insats vid 1-1 målet
Annons: