/fotboll/osk/forum/1775.aspx/fotboll/osk/forum/1775.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro "ÖSK-Karl (SÅ ONÖDIGT)
2013-09-24 21:42
@Benny Böckling:

Vet inte om det var så bra publiksiffra, gratis ståplats för killar och sittplats för tjejer.

Förövrigt hade vi alla fall tur med våren! Var bara en tidsfråga innan det dåliga kvaliten på truppen skulle visa sig. Otroligt om det ändå skulle leda till AS.
AIK Saywee
2013-09-24 21:41
A-CK, publiksiffran är kanske OK, men kvaliteten på publiken kan ofta ifrågasättas ... ... men några getingstick utdelades inte i kväll. I morgondagens GT kan jag kanske läsa hur dessa små flygfän fördelas av en enda tyckare ....
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Sunnanlid (2013)
2013-09-24 21:35
Dessutom kunde det vara kul att någon gång i en kryssmatch få göra sista målet.
Örebro Gentile
@Miroslav kuba:

hahaha,så långsam som han är så kanske det ordnar sig ändå!
Benny Böckling
@A-CK:
Ja vafan 4000, det måste väl vara hela Degerfors befolkning som var på plats? Klart man måste passa på när det mesta är gratis, är ju bara bensinen till epan som behöver pröjsas!
Örebro Miroslav kuba
2013-09-24 21:33
Går det att kidnappa Tobias Nilsson så han missar bussen till Östersund? Eller är det olagligt?
Örebro Sunnanlid (2013)
2013-09-24 21:32
Visst har du helt rätt, Saywee. Inget snack om saken. Men det måste ändå få kännas tungt ett tag.
Degerfors A-CK
2013-09-24 21:31
Ni kommer igen bra publiksiffra hade ni de kan ni ta med er.
Örebro Gentile
joo ni,det här är ju spännande,själv känner jag nog just nu att jag skulle klara mig utan den här "spänningen".men det är ju oxå detta som gör idrott så fascinerande,att pendla mellan hopp och förtvivlan,att för en stund känna nästan som man är med,trots att man sedan länge lagt av och endast sysslar med gubbfotboll i oorganiserad form(fan vet om Nilsson skulle platsa i mitt gubbgäng)!
Örebro Sunnanlid (2013)
Nej, visst. Fast är det inte rent krasst så att om vi inte slår Brage hemma så är vi för dåliga för att gå upp?
AIK Saywee
2013-09-24 21:29
OK, vi kanske skall lägga på locket och sluta kommunicera när det går dåligt - eller ! Det är väl för fasen nu vi skall vara TILLSAMMANS eller? Kämpa SPORT , KÄMPA !!!!!!!
Örebro Eyra
2013-09-24 21:28
Vi har väl ingen spelare avstängd mot Östersund heller? När hände det senast?
Örebro Jonas r
2013-09-24 21:25
Örebro kommer ha lättare mot ett spelande lag som t.ex. Östersund. Därför tror jag på tre poäng.
Örebro Sunnanlid (2013)
2013-09-24 21:24
@Godzilla Hårddisksson:

Jag vet att jag överdriver i min besvikelse och det är skönt att det finns de som håller humöret uppe, men att vi ska ta poäng mot Östersund ser jag som en ren omöjlighet, och hur vi ska vinna mot GAIS förstår jag inte heller. Vi kanske kan slå Ljungskile borta i sista, men det är förutsatt att direktplatsen redan är körd.
Örebro Eyra
2013-09-24 21:23
@Miroslav kuba:

Instämmer. Tycker William gjorde mer intryck på fem minuter, än vad Pode gjorde på 85.

Konstigt att William får spela just ikväll, läste man intervjun med Peo imorse fick man ju intryck att han var långt från speltid.
Degerfors Blackriver
2013-09-24 21:22
Godzilla Hårddisksson det är bara 5 stackars pinnar som skiljer nu. Kan bli en spännande höst. Östersund på bortaplan blir inte att leka med.
Sundsvall Nylin
2013-09-24 21:19
Miroslav Kuba: om du sett vår match igår hade du skippat "nästan"...
Örebro Eyra
2013-09-24 21:17
Godzilla / Det är en ganska bra beräkning. Även om man inte kan räkna med nånting alls längre. Själv tror jag att Falk Enberg tar full pott i de sista matcherna.
ÖSK och Sundsvall plockar några enstaka pinnar här och var. Eventuellt tar Degen en kvalplats på Gifflarna eller vår bekostnad.
Örebro Miroslav kuba
2013-09-24 21:17
Alltså vad är det för skada William har ? Måste bara vara att chansa med han nu i dem sista matcherna han presterar ju ALLTID bra dem få minuter han är på palnen. Wille och Hasani från start mot Östersund tack !!!
Örebro Gentile
2013-09-24 21:12
konstaterar återigen att:Nilsson duger icke!william presterar mer på några få minuter än vad Pode gjort på hela matchen!DG är allt för ojämn!Holmberg,ja vad fan ska man säga? N kili knappt ett fel på hela matchen,Wikström oxå bra ,Haginge kämpar på trots bristande resurser,samma gäller Wowoha,men han är inte med i offensiven längre,Gerzic hade jag förväntat mig mer av,rostig Samuelsson kom inte till,Yasin glimrar till ibland,men för sällan,Oscar gjorde ett misstag, annars rätt overksam,Björnqvist kom nog in lite försent,annars visade han imponerande speed.samman taget detta DUGER INTE I ALLSVENSKAN om vi skulle lyckas krångla oss dit!P O tog han ut rätt start elva?NEJ!
Örebro Miroslav kuba
2013-09-24 21:08
Vilken tur att Giffarna är nästan lika dåliga som oss just nu Grattis Falkenberg ni kan inte missa en AS plats nu !! Svåra matcher för både ÖSK o Giffarna nästa omgång. Degerfors kan blanda sig i detta på allvar . Degerfors till AS och vi missar hemsk tanke !!!
Örebro Sunnanlid (2013)
2013-09-24 21:07
@ÖSK-Boldt:

Det behöver du knappast oroa dig för. Vi är ute ur leken redan om två omgångar. För att någon ska tro att ett kval kommer bli spännande måste väl på riktigt vara omöjligt?
Örebro Godzilla Hårddisksson
2013-09-24 21:06
Sluttampen då:

ÖSK
Östersund (b) 1 p
Landskrona (h) 3 p
Örgryte (b) 0 p
GAIS (h) 3 p
Ljungskile (b) 1 p
= 58 poäng

FALKENBERG
GAIS (b) 0 p
Jönköping (h) 3 p
Sundsvall (b) 1 p
Varberg (h) 3 p
Degerfors (b) 1 p
Ängelholm (h) 1 p
= 61 p

SUNDSVALL
Hammarby (b) 3 p
Falkenberg (h) 1 p
Assyriska (b) 0 p
Brage (h) 3 p
Landskrona (b) 1 p
=57 p

DEGERFORS
Ljungskile (b) 3 p
Värnamo (h) 3 p
Hammarby (b) 0 p
Falkenberg (h) 1 p
Assyriska (b) 0 p
=52 p

Ska gå vägen!
Örebro Returen
2013-09-24 21:05
@Godzilla Hårddisksson:

Håller med dig fullständigt. Det är inte bara den här matchen som man stannar upp när man vinner boll. Det har jag stört mig på hela säsongen. I synnerhet efter sommaruppehållet. Ingår det i PO:s spelplan att låta motståndarna komma tillbaka med fullt manskap innan man går till anfall. Man skulle nästan kunnat tro det. Både Degerfors och Falkenberg har ett helt annat driv i spelvändningarna. Som sagt, det är så tydligt match efter match att man börjar fundera på om det är en medveten strategi. Mycket märklig strategi i så fall.
Örebro Jonas r
Benny: som supporter så försöker jag se positivt på allt. Tredje gången gillt du vet :)
AIK Saywee
bison, jag önskar bara att Peo kan förklara, för alla som undrar över startelvor och byten eftersom så många skribenter ifrågasätter än det ena och än det andra. .... Kanske bättre att lägga på locket?
Benny Böckling
2013-09-24 21:03
@Jonas r:
Jo, precis som det var läge mot ett 10manna Ängelholm eller tabelljumbon Brage... 7-0 ÖFK känns väl rimligt.
Örebro ÖSK-Boldt
2013-09-24 21:02
Stirrigt o räddhågset. Vi får försöka grisa oss uppåt som om vi skulle ligga på kvalplats nedåt. Snälla sätt fart från första 10 inte sista 5. Det här kommer bli målfoto till slut. Usch o tvi vale.
Örebro Sunnanlid (2013)
2013-09-24 21:02
@KCMarten:

Nej.
Örebro KCMarten
2013-09-24 21:00
Vi går nog upp, men det vilar uppenbarligen en förbannelse över klubben.

Så fort det ser ut som om vi har chansen att rycka i tabelledning så havererar precis allt och ett annat lag smiter förbi och drar ifrån.

ÖSK kan helt enkelt inte vinna en serie. Tur att det finns två direktplatser. Lite som när vi gick upp som tvåa 2007..
Annons: