/fotboll/osk/forum/1767.aspx/fotboll/osk/forum/1767.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
IFK Göteborg Mr Anderson
2013-09-26 15:54

Gratis chans för ÖSK att gå upp nu!

William Atashkadeh skapade mer på 10 minuter än vad ÖSK gjorde på hela matchen mot Brage.

Varför slängde inte Per-Ola in William tidigare? Såg glödhet ut! Kul att se efter skadorna.
Örebro John CapsLock
2013-09-26 14:45
@Saywee:
Jaså ska ÖSK damma av Nordback? ;) Men han har väl skrivit på för nån klubb i Sthlm och Kilen är väl reggad för Forward. Så då återstår väl bara Kapten Blod? Men han skulle knappast få problem med tempot i laget iaf ;0)
Örebro John CapsLock
2013-09-26 14:44
@bison Forumkung:

Ja :0)
Örebro TommyS
2013-09-26 14:39
Eidur eller Emil?
Örebro ÖSK FANS
2013-09-26 13:57
Saywee

Ny spelare på ingång eller vad menar du?
AIK Saywee
2013-09-26 12:10
Bygger vi för Allsvenskan och guldmålet år 20xx, eller avvaktar vi årets resultat i Superettan ? Hur går snacket i de svartvita korridorerna ...
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro bison Forumkung
2013-09-26 12:05
@John CapsLock:
Oddset är väl inget att hurra för på det resultatet Men bättre än räntan på banken och säkrare investering ;)
AIK Saywee
2013-09-26 11:07
Hallå förresten, är det en kämpe på ingång, i klubben i mitt hjärta ? Slutspurten närmar sig ... ... och dagens trupp har inte ork?
AIK Saywee
2013-09-26 11:02
15 poäng kvar att kriga om, 4 lag kämpar i den så kallade toppen. Hur kan det sluta ?
AIK Saywee
2013-09-26 10:58
John, då kan du vinna slantar, men till ingen nytta, för då kan vi glömma Allsvenskan ...
Örebro John CapsLock
2013-09-26 10:28
@TommyS:

Ska börja sätta pengar på 1-1 för ÖSK
AIK Saywee
2013-09-26 10:17
TommyS, ja, vårens ÖSK var ystrare än höstens dito, trots truppförändringarna under sommarn. WASGIJ ???
AIK Saywee
2013-09-26 10:14
TV 4 har bestämt, att Oscar Jansson, skall bli ett Wild Card ... ... han är min idol !
Örebro TommyS
2013-09-26 10:12
Nu har vi lirat 1-1 8 gånger i år, varav fem från 19 augusti framåt. Och de andra matcherna på sistone, Varberg, Assyriska (sena segermål till 2-1) och Sundsvall (massor av kvitteringschanser på slutet) slutade också nästan 1-1.
Örebro TommyS
2013-09-26 09:53
@Pigghaj:

Ah, tack för detta. Då blir det lite mer logiskt. Jag köpte vid snabbläsning (livsfarligt) vinklingen att Giffarna fått matchen flyttad så att Kevin också kan sjunga i idol. Det hade varit konstigt om man kunde använda argumentet "en av våra spelare prioriterar annat just den kvällen" som skäl att flytta match. Nu får vi väl snarare säga oproffsigt av TV4.
Örebro John CapsLock
2013-09-26 08:22
Det är flera som skrivit att ÖSK blev utspelade av Östersund hemma i våras och det är verkligen en sanning med modifikation. Högt bollinehav? Ja. Utspelade? Nej ÖSK låg lågt och kompakt och hade rätt bra kontroll på händelserna och skapade överlägset mest vassa chanser. När Östersund rullade runt så gjorde man ju just bara det. Så fort de pressades spelade de hemåt. Lite som ÖSK idag alltså. Jag tyckte segern var rätt klar och rättvis. Länktipset för dem som glömt
Sundsvall Pigghaj
2013-09-26 02:15
@Sunnanlid (2013):
Matchen skulle ju inte spelats på fredag alls egentligen. TV4 flyttade matchen till fredag för bara ett par dagar sen för att dom skulle TV-sända, men nu kom dom på att då krockar det ju med Idol, och dom vill väl knappast riskera att Idols dragplåster Walker hoppar av Idol, så då flyttade dom den igen. Rörigt värre. Men som sagt, matchen skulle inte ha spelsts på fredag alls, så i slutändan blev inget flyttat övht. Men kvällstidningarna vill såklart skapa nån slags rubrik med Kevin Walker och Idol i samma mening så dom får fler klick... Busby: Kul. Men Hammarby har väl varken organisation, eller spelarmaterial för allsvenskan just nu. "Nej men vi har Sveriges bästa fans" säger du? Nej. Botten-tre fans tillsammans med Dif och AIK snarare. Tyvärr. Enda som håller allsvensk klass i Bajen just nu är väl arenan. Och nej inget lag håller allsvensk klass just nu. FFF är nog närmast. Men av lagen som kan gå upp är det såklart ÖSK som har bäst chanser att hänga kvar. FFF, Degerfors och Giffarna vet jag inte ens om det är bra att nån av dom går upp egentligen. FFF och Degerfors är med största sannolikhet för små för att kunna klara sig mer än nån säsong max, och Giffarna är i "rebuild mode" där man satsar långsiktigt på att få ordning på ekonomin och utveckla egna talanger typ. Egentligen borde kanske alla lag stanna kvar i Superettan ett år till...:) Men ÖSK och FFF går upp. Degerfors eller Gif kvalar, och förlorar. Det är vad jag, tyvärr, tror. Men med tanke på hur få matcher det är kvar så krävs det bara lite flyt/oflyt, några studsar rätt eller fel, för att det ska gå på annat sätt.
Hammarby Sir Matt Busby
2013-09-25 23:46
@butter toker:

Hammarby
Örebro Sunnanlid (2013)
2013-09-25 23:24
Frågan är om dagens resultat gör så stor skillnad. Falkenberg har kvar hemmamatcher mot J Södra, Varberg och Ängelholm (som man slog borta med 4-0). Har mycket svårt att se att de tappar någon poäng där. Gör de inte det måste vi ta tolv poäng på de återstående matcherna, något som väl ingen på allvar tror att vi gör?
Örebro butter toker
2013-09-25 22:45
finns det nåt lag i superettan som just nu håller allsvensk klass???
Örebro butter toker
2013-09-25 22:36
@Sogen:

va sa lund? nämen alltså har aldrig hört att han skulle ha spelat i vasalund! däremot fick han aldri riktigt chansen i ösk som tjugoåring utan hamnade efter att ha spotat in mål i motala (o innan det hertzöga säger wikipedia men de har jag inget minne av) i djurgårn där han efter en kort mellansväng till hbk sen var tillbaka o tog två smguld för typ tio år sen
Örebro KuroShiroi
2013-09-25 22:04
Att Falkenberg förlorade är ju välkommet men de känns ändå som det mest stabila laget o jag skulle bli förvånad om de inte kniper en direktplats. Sundsvall o Degen blir våra huvudkonkurrenter.
Örebro Da_öSk
2013-09-25 21:51
Läget ser bättre ut innan omgången spelades. Nu gäller det att få igång spelet borta mot Östersund. Hoppas vi inte blir lika utspelade som hemma första kvarten, när vi mötte dom...
Degerfors gbgdeg
2013-09-25 21:47
@Saywee:

Haha bara för du inte kan uppföra dej min vän
Som jag sagt förut jag ser er som mina vänner

PS mitt internet krånglar därför är jag dålig på att svara , ni vet landet:)
Örebro Sogen
2013-09-25 21:40
wowwen blev svensk mästare i Djurgården inget annat. ja han lånades ut till Vasalund sitt sista år på kontraktet gjorde succé och gick till Djurgården som då spelade i superettan.
Örebro bison Forumkung
2013-09-25 21:36
Var det inte Hamad som ansågs för liten eller blandar jag ihop forwardslirarna nu?
Örebro pemo
2013-09-25 21:29
Tappade vi Hamad? Var han överhuvudtaget aktuell för ÖSK någon gång?
Är inte det bara en efterhandskonstruktion?

Däremot vet jag att vi tappade Wowoah när han var ung. Fick ingen större chans hos ÖSK och blev istället svensk mästare i Djurgårn , IFK Göteborg och Halmstad. Eller , kanske inte i Halmstad, men när han var som allra bäst spelade han inte i ÖSK.
ÖSKare sedan 60-talet
2013-09-25 21:14
Otroligt hur vi kunde tappa Hamad, jäkligt surt.
Örebro ÖSK-Boldt
2013-09-25 21:11
Jaha. Då tog vi in en poäng på Falk Enberg. Otroligt. Jobba på !!
Örebro Devo
2013-09-25 21:03
Gentile: MJC?
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Annons: