/fotboll/osk/forum/1762.aspx/fotboll/osk/forum/1762.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro TommyS
2013-09-30 17:45
För att bygga ut mitt resonemang om att Hammarbymålet ligger bakom frossan. Så är det kanske inte helt och hållet men det är kvitteringarna som kostat oss. Precis som 2011, då vi tog tag i matcher oftare än 2009 och 2010 men sedan släppte taget. 2009, 2010 och våren 2013 var ÖSK ett lag som nästan aldrig släppte ledningar. I våras tog vi ledningen tolv gånger på 14 matcher och höll den utan kvitteringsbollar 10 gånger. Bara Assyriska och Gais kvitterade. Efter sommaruppehållet har vi tagit ledningen 11 gånger på 11 matcher, men sju gånger har ledningen kvitterats (jag räknar dubbelt när vi tagit ledningen mer än en gång per match vilket hänt tre gånger). Vi har haft ledningen mot alla lag förutom J-Södra borta, Sundsvall och Degen. Endast en gång i höst, när vi krossade Värnamo har vi gjort 1-0 utan att släppa in 1-1. Så vad är skälet? Ilirs skada? Frossa när slutet närmar sig? Sämre lagbygge efter sommaren truppförändringar? Tveklöst hur som helst att det självförtroende av järn som vi visade i våras inte finns länge. Därför hoppas jag mer än allt annat på en seger med noll insläppta ikväll, oavsett hur många vi gör.
Örebro berra-z
2013-09-30 17:45
Nu vinner vi ikväll !!!!!!!!!!
Shpetim gör båda
trilla Tore
2013-09-30 17:16
Hoppas ni har rätt!
Benny Böckling
2013-09-30 17:15
Jag klarar inte en till match med Pode på topp... Då ser jag hellre Hagge på topp, känns som dom två har en likgiltig bollkänsla men Hagge visar åtminstone hjärta jämfört med den nonchalanta Pode.
Örebro Sogen
2013-09-30 16:52
Så som Wille spelade senast spelar alltid wille. Han är en boll begåvning som gärna kommer ner för att driva boll framåt. Han är absolut ingen djupledslöpare ala Crespo. Willie å Kalle är ganska lika i spelsätt även om Wills har bättre teknik och är snabbare både med och utan boll.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro rirobban
2013-09-30 16:46
trilla Tore//

Jag måste ha missat dom där bolltappen. När William kom in så började vi skapa chanser och från hans fot fick vi tillslut ett friläge (Holmberg) till att avgöra matchen. Kändes som att William hade 2-3 nivåer högre i sig mot resten av spelarna (offensiva spelare då). Detta till trots att han varit borta nästan hela säsongen. Tycker inte vi ska satsa vidare på honom nästa säsong pågrund av alla skador, men han kan bli en joker i höstmörkret!
trilla Tore
2013-09-30 16:37
Har läst att flera tycker att Atashkadeh gjorde det bra senast medan jag själv nog tyckte motsatsen. Bolltapp och konstig placering bakom hela anfallslinjen snarare än i rollen som spets av densamma. Under den korta tid han var inne vill säga. Men, det kanske var i enlighet med uppdrag från PeO? Ja, inte bolltappet, men positionen? Kanske ville PeO på det sättet nyttja någon kvalitet hos William?

Ikväll vill jag se ett ÖSK som motbevisar alla (oss) skeptiker här på forumet, som visar att vi har visst i allsvenskan att göra!!
Örebro mr olafski
2013-09-30 16:24
Vi vinner ikväll jag känner det på mig! Vi kommer att ta en stabil 2-0 seger och Yasin kommer bli matchens lirare
Örebro Miroslav kuba
2013-09-30 15:55
Det blir inte 1-1 ikväll det blir 1-3 !!! :)
Örebro TommyS
2013-09-30 15:17
Jag tror att hela 1-1-streaken är psykologisk. När jag ser tillbaka på hösten är den Bajens 1-1-mål som är roten till det onda.
Örebro Godzilla Hårddisksson
2013-09-30 14:22
Kortnick: håller med i vissa avseenden men jag måste ändå tillstå att den skrala målproduktionen ligger i de individuella prestationerna. Vi skapar ändå mycket chanser i matcherna (oftast) men tyvärr behöver våra anfallare fem solklara chanser för att snubbla in ett mål. Med en frisk Wille är jag övertygad om att vi hade vunnit åtminstone hälften av alla oavgjorda historier vi genomlidit.
Örebro pemo
2013-09-30 13:29
Kortnick // Håller med dig. Men det är väldigt sällan som tränare ändrar i sin filosofi. Inte ens på landslagsnivå ändrar de sig snabbt när de märker att det inte funkar.
Så visst saknar jag Sixtens 4-3-3. Vi får väl ta över Lennartsson nästa år, eftersom han inte duger åt Elfsborg längre ;)

Fast han var väl också tragiskt fast vid ett spelsystem med 4-5-1
och det gick ju bra mot Salzburg.
Örebro Stoonken
2013-09-30 13:05
Någon som vet status på Atashkadeh? Jag tolkade Peos uttalande i NA samma dag som Bragematchen som att han inte skulle kunna spela någonting mer iår.
Samma dag hoppar han in och gör det bra..

Som jag förstått det är han i full träning? Vad är problemet? Någon?
Örebro Kortnick
2013-09-30 13:03
Jag vill spela med följande lag i 4-1-2-3 (4-3-3 med en defensiv innermittfältare) Oskar Björnquist, Nkili, Wikström, Wowoah Nordin (offensiv) Hagge (defensiv) Moe (offensiv) Yasin Hasani Kalle Jag vill se William K och DG spela i andra halvlek och naturligtvis William A om han är matchduglig. Som man nu spelar vågar inte innermittfältarna gå upp, dribbla och chansa med djupledsspel, eftersom det innebär stora luckor bakåt med kontringsmöjlighet för motståndarna. Innermittfältarna har att förflytta sig 60-70 meter för att komma från sina ursprungspositioner till motståndarens straffområde, i stället för 30-40 meter. Oftast tvingas de kvar i defensiva positioner p g a att ytterbackarna är högt uppe. Kan inte förstå att Peo Ljung inte ser detta utan fortsätter med ett system som innebär att man inte producerar tillräckligt med mål. Kan inte heller förstå att man måste vara tränare för att förstå allt och ha "rätten" att ha tydliga synpunkter som avviker från tränarnas. Varför finns det då framgångsrika tränare som spelar på annat sätt än ÖSK både i Sverige och utomlands? Jag är uppriktigt trött på allt bakåt- och sidospel där motståndarna nästan alltid hinner samla sig. Det blir ett väldigt stereotypt spel som är lätt för motståndarna att läsa och försvara sig emot. Men visst, ÖSK har en fin placering och har gjort många bra resultat i år. Har dock trott på mina synpunkter i detta avseenden under hela säsongen, även i våras när det gick bättre spel- och poängmässigt. Många uttrycker att man inte ska ändra spelsystem under säsong. Tänk bara om denna inställning innebär att vi inte klarar en allsvensk plats. Vill naturligtvis ändå tro och hoppas på att nuvarande spelsystem ska bära till Allsvenskan.
Örebro Sogen
2013-09-30 12:25
Berger får inte spela i s1 resten av året, han e reggad på Island! blir ösk:are igen vid transfer fönstrets öppnande.
Örebro mupptubb
2013-09-30 12:22
min trupp idag

Oskar
Hagge Wikström Nkill Wiktorsson
DG Nordin Saeid Yasin
Petta Hassani

Byten kvist in ist för DG
Atashkadeh in ist för hassani

hade berger varit spelklar hade jag hellre haft han ist för saeid dock!
Örebro SkiStar
2013-09-30 12:17
Är de någon mer som är på plats i Östersund ikväll?
Örebro Godzilla Hårddisksson
2013-09-30 12:12
Amen, Pemo! Nu rycker vi med Falkenberg. Drömläge faktiskt. Men det säger jag å andra sidan jämt...
Örebro Conjuration
2013-09-30 10:47
Emil Berger tillbaka från Island :)
Örebro Sogen
2013-09-30 10:39
Nkili sjuk och hemskickad i lördags..... illa om han inte kan spela. Viktigaste spelarna i ösk under hösten är svårt att säga oscar å Wikström tror jag. Hasani har gjort 2-3 mål kan knappast vara viktigast, speciellt inte när anfallsspelet inte funkar. Han är stark i boxen med vad hjälper det när vi ändå inte gör mål. viktigaste under hösten är den offensiva spelare som kliver fram och ordnar mål.
Örebro pemo
2013-09-30 09:41
Enligt "pappers-NA" tror de på Björnkvist på vb och Nkili som mittback. Moes som mf och Pode på topp. I övrigt som jag skrev.
Men det är visst en liten förkylningsfluga som drabbat truppen.

Visst är Oskar ung och har en hel del kvar att lära. men, hade vi fått behålla backlinjen intakt lite oftare så hade nog Oskar haft fler nollor.

Men, han har en "svaghet" tycker jag, och det är utrusningarna. Tycker mig ha sett detta vid några tidigare matcher. Fast å andra sidan så har Nordin drält med bollen påmitten några gånger och förorsakat problem bakåt. Och det är saker som jag inte tycker att Nordin skall göra.

Men nu skall jag sluta älta problem. Vad har vi som gör att vi vinner i kväll?
Jo en underbar ytter som är snabb och teknisk i Yasin. Han kommer att leverera passningar i kväll som förvaltas av Hasani och Pode.
Vi har en allsvensk mittfältare, som i kväll kommer att visa hela TV-befolkningen att han är tungan på vågen och leverera frisparkar och passningar som också resulterar.
DG kommer att ta skott från distans som överraskar målisen och ger returer som Moe sätter i mål.

till slut har vi en backlinje som bygger en mur. Med en otroligt snabb ytterback, som med sina ruscher skapar stor förvirring i motsåndarnas straffområde.

Därför vinner vi i kväll med 4 - 0
AIK Saywee
2013-09-30 09:38
John, egentligen handlar denna diskussion inledningsvis om, att någon tyckte att Hasani varit höstens viktigaste spelare och därpå ansåg jag att Oscar varit detta. Sedan kan man ju alltid hitta en massa fel hitådit om man önskar. Vilken spelare tycker ni andra, har varit höstens viktigaste i ÖSK? Klubben har ett mål, hela organisationen har ett mål denna säsong, det är bara så onödigt att vi skall behöva belasta nerverna, jag vill se mål, mera mål, jag vill bada !!! Jag vill luta mig tillbaka och njuta av att återtåget snart är tillbaka :) Men trots att många tycker att vi är dåliga, så är ju faktiskt 14 lag sämre ...
Örebro Sogen
2013-09-30 09:34
jag syftar till målen: Brage enorm tavla som kostade 2p. Ängelholm absolut ingen tavla, men halvdålig vinkel i bortrehörnet. målet kostade 2p Assyriska skott utifrån i stort sett mitt i mål, ingen tavla men en het oscar tar det skottet. Kunde kostat 2p Det enda jag menar är att formen har dalat på slutet inte dålig absolut inte och väldigt viktig å har räddat oss tidigare. Problemet är att han inte har räddat oss på slutet. Självklart är det framåt vi har problemen. Jag säger bänka DG. spela Nordin/Nkili på mitten. pode/Hasani på topp
Örebro John CapsLock
2013-09-30 08:52
@Saywee:
Det där är ju naturligtvis ett väldigt hypotetiskt resonemang. "Utan Crespo i våras hade vi legat femma nu" Hade vi inte haft Oscar hade vi naturligtvis haft en annan förstemålvakt och det hade inte varit Ludvig. Vem vet. Vi kanske tom hade haft en bättre målvakt. Oscar har hyllats till skyarna från Dag 1. Man snackar Sveriges bäste målvakt på sina håll och mumlar om landslaget. Jag skulle vilja säga att han har en hel del kvar att bevisa på högre nivå. Visst har han gjort en del riktigt bra räddningar men det har Hugosson i Gefle också gjort. Falkenbergs målis har också hållit ett väldigt hög nivå och varit minst lika bra som Oscar. Kanske tom bättre Oscar är ung, lovande och en ambitiös bra målvakt som bara kommer att bli bättre. Jag hoppas att han blir kvar i ÖSK. Men samtidigt får vi inte glömma att det är i SE vi spelar och att vi tids nog (förhoppningsvis nästa säsong) kommer få se vår målvakt sättas på mer utmanande prövningar
AIK Saywee
2013-09-30 08:48
pemo, instämmer ... ... det var denna "miss" jag tidigare syftade på
AIK Saywee
2013-09-30 08:47
Sogen. Nu gäller det att spotta i nävarna å komma upp med matchavgörande mål! Bakåt är vi ju ganska täta, men ibland önskar man ju att vi skall få ett anfall ... Heja SPORT !!!
Örebro pemo
2013-09-30 08:47
Tycker inte att Oskar har en formsvacka. Målet mot Brage var lite klantigt, men han ville ju rädda en hörna. Väldigt olyckligt. Mot ÄFF fick ju killen stå helt ren och placera in bollen i bortre. Helt chanslös. FFF:s mål var väl en retur som försvaret inte kunde hålla undan? Nä, med tanke på hur många idioträddningar som Oskar gjorde under våren och även en del i höst, så håller jag med om att han är vår bäste och jämnaste spelare. Samtidigt som backlinjen Hagge - Wiken - Berisha - Samuel aldrig släppte in något mål. Kan det säga något om vår kräftgång? I kväll blir det jobbigt framför TV:n. Hmmm Pode Och Hasani? Ja, men är de inte för lika i spelsätt? Jag tror nog att PEO återgår till Kalle på topp. Då är jag mer fundersam vilka som spelar innermittfältare. Nordin är väl klar, men sen? Nkili , Nilsson eller Moe? Kantspringarna Yasin och DG klara. Hagge , Wiken , Wiktorsson. Sen då? Tur att jag inte är tränare. Fast å andra sidan, då hade jag ju bättre koll. :) Men jag håller med tidigare skribent som skrev: Kan vi inte vinna detta av egen kraft, utan måste lita på andra lag , har vi inget i allsvenskan att göra. Håller nu alla tummar för i kväll.
AIK Saywee
2013-09-30 08:43
Oscar's form kan man kanske klura över, liksom hela lagets, men för mig har han hittills varit höstens viktigaste spelare i ÖSK. Utan Oscar som troligtvis blir skillnaden mellan AS och SE hade vi dessutom varit ett mittengäng i nuläget.
Örebro Sogen
2013-09-30 08:21
oscars form sätter jag ett STORT ? för. tycker de 3 senaste målen (3 senaste matcherna) är billiga mål varav en är en grov tavla. Nu gäller det att spotta i nävarna å komma upp med match avgörande räddningar.
AIK Saywee
2013-09-30 06:03
Trots någon miss, tycker jag att Oscar fortfarande är vår viktigaste spelare.
Annons: