/fotboll/osk/forum/1760.aspx/fotboll/osk/forum/1760.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Degerfors gbgdeg
2013-10-02 20:29
Sogen den du söker väl ?öskkarls kompis en av många
Örebro Sogen
2013-10-02 20:21
ösk-karl vadå När blev Håkan Åhlund Kumling? Mina vänner från Kumla gillar inte Örebro i Hockey. Kanske är en generations fråga. 90-talet var ju lik och Kumla i samma serie div 1 västra. Jag är ja sångare ibland. Varför försöker du få det att låta som att Vivalla e dåligt? Många killar i laget bor där.
Postat via SvenskaFans-appen
AIK Saywee
2013-10-02 20:12
trilla Tore, instämmer! Vi kan finna nya diskussioner om massor av saker som rör vårt ÖSK. Det nya konstgräsets kvalité, hur blev det, egentligen, rullar och studsar bollarna bättre nu? Hur kommunicerar klubben nu, när det går lite trögt, typ tränartrojkans "syn" på forumkungarnas och forumtränarnas frustration och frågor över främst Peo's agerande? Kanske något för SLO att knyta ihop, tillsammans tillbaka, känns ju som att vi måste förklara för och kommunicera med varandra, dvs fans och de som har betalt för att föra ÖSK mot målet. Lite nostalgi och gamla minnen kanske, trillade verkligen Tore ganska lätt, eller trillade han boll? Å mycket, mycket mer :)
trilla Tore
2013-10-02 19:59
@Saywee:

Ja absolut!! Nu lämnar vi det en gång för alla!!
Degerfors gbgdeg
2013-10-02 19:57
Vad skönt då ,ska försöka vara extra tydlig när det gäller dej min vän:)
AIK Saywee
2013-10-02 19:55
gbgdeg, ... ja det blev lite tydligare, när du förtydligade.
Degerfors gbgdeg
2013-10-02 19:47
Saywee. Blev du nöjd med mitt svar ?hehe
AIK Saywee
2013-10-02 19:47
Efter ytterligare tre omgångar har vi 60 poäng, som jag tidigare skrivit :) Så Nordahl kan fasa över Ljungskile-matchen helt i onödan, hehe ...
Degerfors gbgdeg
2013-10-02 19:45
Tore jag räcker upp handen :)....ingen skräll va?Tycker vi börjar inriktad oss på sista 4 matcherna mitt tips Falkenberg 3poäng Örebro 1poäng Degerfors 3poäng i nästa omgång ,det är äl helt ok för er med ?
Mina tankar hotade Pemo ....onödig barnsligt gjort hoppas han kommer tillbaka han var skön tjaffskompis :) men lite vek
AIK Saywee
2013-10-02 19:41
trilla Tore, ja så var det , pemo råkade lite illa ut, men var storsint ... ... så det kan vi lämna om så önskas. Ja, vad skall vi diskutera, det är långt kvar till match, så startelvor är ju ingen idé, och ältandet över hur usla vi är, är ju inte heller så uppmuntrande. Jag är som vanligt optimist, det vet ni väl efter allt OU tjat, det luriga är att jag får fan för, att vara så optimistisk. Hur man än gör, blir det fel :( Men jag hejar på SPORT, det har jag alltid gjort, å det kan ingen ändra på !!!
trilla Tore
2013-10-02 19:26
Det var väl snarare pemo eller pamo eller vem det nu var som blev hotad?

Hur är det nu för övrigt? Ska vi diskutera vem som eventuellt hotat vem, eller ska vi koncentera oss på en otroligt rafflande, spännande och jämn slutstrid i superettan? Tror att det är nu som laget behöver oss allra, allra mest! Och vi dem! Alla som tror att det går bättre om vi tjafsar, tjurar och bråkar räcker upp handen!
AIK Saywee
2013-10-02 18:58
ÖSK-Karl, men de du nämnde, har väl inte blivit hotade ?
Örebro "ÖSK-Karl (SÅ ONÖDIGT)
2013-10-02 18:22
@Sogen:

Jag förstår att Minatankar, Wivallius, TicTac m.fl suveräna skribenter dragit sig från detta forum, börjar bli alldeles för mycket personförföljelse, har ledsnat själv, snart bara ja-sägare till allt som händer i klubben kvar.
Örebro "ÖSK-Karl (SÅ ONÖDIGT)
2013-10-02 18:17
@Sogen:

Fick du luft igen? Visserligen har jag bott i Kumla vid två perioder av mitt liv och har även kopplingar släkt och kompismässigt dit vilket säkert de flesta Örebroare har, men jag räknar mig absolut som Örebroare. Dessutom har du fel, samtliga av mina Kumla-kompisar, (de är många,Håkan Åhlund är en) håller på ÖHK i Ishockeyn och ÖSK i fotbollen, Kumla harvar ju i korpserier, vart vill du komma? Har du komplex bara för att du bor i Vivalla?
AIK Saywee
2013-10-02 17:53
Sogen, det spelar väl för tusan ingen roll var man bor för tillfället, kopplat till vilket lag man håller på!!! Eller måsta man byta man flyttar?
Örebro Gentile
2013-10-02 17:51
man undrar lite grann hur vi forumtränare reagerat om Pode satt sina volleyskott mot östersund?hur hade vi uttryckt oss?påpassligt? giftig straffområdesspelare?livsfarlig i boxen?marginalerna mellan succe o fiasko är väldigt små ibland!Crespo gjorde ju mål,men inte var han någon vidare lagspelare inte,tycker att han sköt i alla möjliga och omöjliga lägen.men tvärt emot Pode så har han potential att bli riktigt bra,så värva till nästa säsong när vi ska spela i ALLSVENSKAN!!!!
AIK Saywee
2013-10-02 17:50
Brus-Nilsson, jag vet att butter toker gillade tjafset med sina tidigare nicknames, själv skiter jag totalt i rättstavning, subjekt och predikat ... ... ville bara påpeka nonchalansen, oavsett vad man anser om Nordin. Han får la tåla lite av sin egen medicin? Vill även du tjafsa lite?
Örebro Sogen
2013-10-02 17:40
ÖSK-Karl Hur vanligt är det att ni kumlingar håller på Örebro i hockey? I hockey har ju rivalitet en mellan Örebro och Kumla varit otroligt stor. I fotboll är det inte konstigt men i hockey? aja jag är själv ett stort ÖIK fan...
Örebro Brus-Nilsson (Svag signal)
2013-10-02 17:26
@Saywee:

Orka tjafsa!
Ny mening börjar med .......?
AIK Saywee
2013-10-02 17:01
butter toker, varför tvingar du dig, med detta nickname, att bara använda gemener ? Nordin stavas med stort N !
Örebro butter toker
2013-10-02 16:33
@Conjuration:
tog inte illa upp. jag hoppas givetvis på att ösk håller ini kaklet o desutom att nordin visar landslagsklass!
Örebro pemo
2013-10-02 16:04
Crespo gjorde mig fundersam. Visst, han gjorde sex mål och var konstant på språng, men samtidigt tycket jag att han saknade "lagkänsla".Alltså, hans passningar och passningslägen var väl inte alltdi så vältajmade. Kan det vara därför han inte platsar i AIK nu?

Sen håller jag naturligtvis med att vi saknar den typen av spelare i dag.
Ungefär som Brages Kapcevic. ( stavning ? ) Han var oftast ensam med vår backlinje. Ändå kunde han hålla bollen och skapa nästan farlighet varje gång.
Där skiljer sig Hasani. Eller gör han inte det? Det kanske är så att Kapcevic var så ensam att det märktes mer när han höll i bollen?

Men mest saknar jag också en djupledslöpare. eller att Nordin och Moe skall passa bollen när DG eller Yasin startar sina löpningar. för det händer också väldigt ofta Vet inte hur många gånger de senaste hemmamatcherna som någon ytter sticker, men att mittfältsspelarna inte lyfter på huvudet och kollar hela planen.

men vad vet jag? Är ju bara en "publiktränare"
Det enklaste är ju att vinna de kvarvarande matcherna, så får de ställa upp med vilka spelare de vill. Jag lovara att jubla och hylla alla när det väl är klart.
Gärna redan efter GAIS-matchen
AIK Saywee
2013-10-02 14:27
Om Landskrona har med sig några fans, så kommer de säkert att heja på svartvitt, det gjorde de på Påskbergsvallen, trots att deras spelare hade rosa tröjor. Poliskonstapeln satte dock stopp på deras hejande ...
Örebro ÖSK KRILLE (GFG 2015)
2013-10-02 14:23
En liten anfallsanalys.

Tycker att saknaden av Crespo är stor. Eller rättare sagt den spelartypen. Crespo sprang på allt, oroa ständigt sina försvarare och kompletterade Hasani väldigt bra.

Atashkadeh är ju den som skulle kunna vara ett alternativ, men han verkar inte hålla för en hel halvlek.

Hasani, Pode och Samuelsson är alldeles för lika i sin spelstil. Vi saknar en riktig djupledslöpare, enligt mitt tycke.
Örebro Conjuration
2013-10-02 13:56
@gbgdeg:

Omoget skämt i första meningen som bryter mot Svartvitts forumregler. Moderator?
Degerfors gbgdeg
2013-10-02 13:23
Butter ja du :),,,, inte din fru iallafall

Saywee svaret finner du i mitt inlägg 2151 ,Men visst finns det ett lag i närheten av samma omkrets från Degerfors som Åtorp ,dom kallas för BOFORS (konstigt namn)
Örebro butter toker
2013-10-02 12:45
@gbgdeg:
jag?
AIK Saywee
2013-10-02 10:24
gbgdeg, en fråga finner du i mitt 21:33 inlägg
Degerfors gbgdeg
2013-10-02 09:44
@butter toker:

Saywee är som han är:)...hoppas han inte flyttar till vår byggd bara , tror inte han åker utanför Närke heller för den delen

Ser du fram emot avslutningen som jag med? Vad tror du o framför allt vad hoppas du på :)?
Örebro butter toker
2013-10-02 08:25
@gbgdeg:
bravvo! mera! stoor show när ni showar gbgdeg o saywee!!!
Annons: