/fotboll/osk/forum/1727.aspx/fotboll/osk/forum/1727.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2013-10-30 05:11
Bor det många närkingar i Göteborg ?
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Conjuration
2013-10-30 01:23
Jag åker till Ljungskile på lördag :) passar bra geografiskt också, har bott i Göteborg sen mitten av augusti :)
Benny Böckling
2013-10-30 01:09
Bara jag som mest blir förvirrad av gbgdeg's inlägg? Läsvärt är det i varje fall inte...
Degerfors gbgdeg
2013-10-30 00:56
Hemp jag ska vara snäll mot dej ...gillar ju Giffarna :)
Capslock gå inte i fällan o börja prata geografi med gbgdeg , är närking punkt.

Tror inte Juha kommer hem bara för att se svartvit spela har säkert andra ärenden ni gör en höna av en fjäder ,annars tror jag ni vinner med 3-0 o hela jävla säsongen är förstörd
AIK Saywee
2013-10-30 00:07
ÖSK-SUPPORTERN, ... och en med.flyg från USA :) Stort Juha, STORT !!!
Örebro widemarsh
2013-10-30 00:07
Vill man se mål ska man visst se på Superettan, drygt 4 mål i snitt senaste omgången. Ljungskile skrämde inte direkt slag på mig i kvällens match, men kan ju bli en helt annan sak på Skarsjövallen. Men med bra stöd från läktaren så kommer vi nog fixa detta på egen hand!

All respekt till Juha. När många så kallade ÖSK-supportrar i Örebro hoppas matchen går på tv för att man inte ids ta en liten tripp till västkusten för att stödja laget på plats, tvekar han inte på att resa ända från Albuquerque, New Mexico för att se Sportklubben på plats när allt avgörs. Om du ens funderar på att stanna hemma: Läs om Juha och fundera på vad det innebär att vara en sann supporter. Sen bokar du plats i en buss till Ljungskile, eller fixar tågbiljetter eller samlar ihop ett gäng vänner som tar bilen ner till matchen.

500 borde absolut inte vara någon omöjlighet.
AIK Saywee
2013-10-30 00:04
Vad jag minns, så skiljer Letälven våra landskap åt ...
Örebro ÖSK-SUPPORTERN (#tillsammanstillbaka)
2013-10-30 00:02
Jag tror vi blir Minst 500 på bortastå.. 150 med kubanerna. 150 med ÖSK. och 200(?) i bilar
Örebro John CapsLock
2013-10-29 23:49
@DJ Hemp*:

Gbgdeg ha efter tillbringat mer tid här än i Degens forum börjat känna sig om en Närking. Nästa år kommer han inte se skillnad på våra och deras dräkter utan stå och skrika "Heja svarvitt" på Stora Valla
Örebro John CapsLock
2013-10-29 23:47
Så - Hur många blir vi i Ljungskile? Jag hoppas på 500 men det är väl kanske väl optimistiskt?
Sundsvall DJ Hemp*
2013-10-29 23:43
Gbgdeg:

Degerfors tillhör väl Värmland och inte Närke... : )
Degerfors gbgdeg
2013-10-29 23:19
@Motgångssupportern:

Bra jobb
Degerfors gbgdeg
2013-10-29 23:15
Känner mej faktiskt lite stolt över er , vi närkingar ska ju hålla ihop .Känns som ni är inne ett riktigt flyt , och lite tur men vem behöver inte det

Osvaldo Nää ni är ju inte kända för att sätta sprett på kulorna som vi precis:)
Örebro Motgångssupportern
2013-10-29 23:14
@utbytt:

Det är hugget som stucket. Laget från superettan har gått upp 6 av 13 gånger.

Säsong Trea
2000 Mjällby AIF
2001 Mjällby AIF
2002 Västra Frölunda IF
2003 BK Häcken
2004 Assyriska FF (uppflyttad)
2005 GAIS (uppflyttad)
2006 IF Brommapojkarna (uppflyttad)
2007 GIF Sundsvall (uppflyttad)
2008 IF Brommapojkarna (uppflyttad)
2009 Assyriska FF
2010 GIF Sundsvall
2011 Ängelholms FF
2012 Halmstads BK (uppflyttad)
AIK Saywee
2013-10-29 22:23
Jag har en stark känsla av, att ÖSK vinner på lördag :)
Örebro utbytt
2013-10-29 20:23
Har en känsla av att såväl fff som giffarna kommer att vinna på lördag, så om vi vill ha en plats i allsvenskan så vill det nog alltså till sig att också vi vinner. Kvalspel känns väldigt osäkert, och visst är det så att oftast går det allsvenska laget vinnande ur det?
Örebro Osvaldo
2013-10-29 19:54
@gbgdeg

Det har väl att göra med att örebroare är smarta nog att inte lägga sina surt förvärvade slantar på spel och dobbel.
Örebro Marquis de Sade
2013-10-29 19:51
Ok nu fokuserar vi på lördag grabbar ok. Så stolt över att ha ett lag som har allt i egna händer - nu bär vi fram grabbarna till allsvenskan!

FOKUS!!!
Degerfors gbgdeg
2013-10-29 19:33
Har ni fäst här eller verkar vara så skön stämning.....vet en som kan ta glädjen inifrån bönderna:)
Degerfors gbgdeg
2013-10-29 19:30
Kulorna rullar in till vissa populära klubbar
Örebro Eyra
2013-10-29 17:45
Kör sneresa via GBG till Ljungskile. Vore kul att försöka samla kubaner och exilare från Götet och ta samma tåg eller något.
Benny Böckling
2013-10-29 17:21
@minatankar (för sm-guld):
BandyRobban klass på den killen!
Örebro 1908-Robban
2013-10-29 17:13
Styr en bil till ljungskile borta på lördag från hbg. Finns lediga platser
Pma mig!
Örebro KCMarten
2013-10-29 15:13
Tips inför Ljungskile matchen

Hasani gör två mål och Wikström kommer stånga sig blodig mot slutet. ;-)
Örebro KCMarten
2013-10-29 15:07
Rent generellt har ju ÖSK haft svårt för de mer defensiva tjongarlagen i SE medans man klarat av spelande motstånd bättre (med undantag av Falkenberg och Bajen av någon anledning..)

Därför tror jag att den fotboll som spelas i Allsvenskan egentligen passar dagens ÖSK trupp bättre än den som spelas i SE. Så jag är inte så orolig för Allsvenskan nästa säsong trots allt, om man får behålla stommen av årets lag och krydda med ett par bra nyförvärv.

Om vi går upp vill säga ;-)
Örebro KCMarten
2013-10-29 15:03
Sogen // Ok, då läste jag in fel tolkning i det du skrev. Ledsen för det. Då är vi överens om Dajje :-) Personligen tror jag också att vi behöver ha in en Kihlberg typ i mitten. Han har varit saknad. Men Nordin gör det jobb han skall göra grymt bra. Men självklart kan vi inte lösa honom från Blåvitt till vilket pris som helst. För en rimlig summa är han dock det bästa alternativet som speluppbyggare på mitten. Om vi får behålla DG efter säsongen är jag säker på att DG och Nordin kan utveckla samma lysande samarbete som Nordin hade med Bedoya i framtiden. Moe har inte samma förmåga att nagla fast bollen som Nordin. Dessutom vore grymt kul att få se Nordins framspelningar om Crespo återvänder. De två tillsammans med DG på kanten kommer dra sönder vilket försvar som helst. De tillsammans kan påminna lite om Nordin, Bedoya och Kim Olsen. Men vi saknar fortfarande den defensiva vaktgubben bakåt på mitten. Ev kanske Nkili kan ta den rollen om han tar ett par steg till i utvecklingen. Han har ju också utvecklats på ett grymt bra sätt i år.
Örebro minatankar (för sm-guld)
2013-10-29 13:59
Juha flyger 820 mil för att komma till Ljungskile - se länk.
Örebro M.O.S
2013-10-29 13:17
KCMarten: jag håller med dig i stort och helt med dig vad gäller Nordin, han skapar ytor, vågar hålla i bollen o kan sätta djupledspass..men det förutsätter ju att någon tar löpningarna. Detsamma gäller ju Moe men han väger ännu lite lätt i närkamperna.
Örebro John CapsLock
2013-10-29 12:48
@Sogen:
Han släpper vi till Degerfors :0) Nä, seriöst talat så är mitt intryck att han gjort sitt på den här nivå och framför allt allsvensk nivå om så det blir. Han har fortfarande god bollkänsla men defensiven, snabbheten och markeringsspelet känns passe. Och det säger jag med all respekt för en mycket bra spelare, personlighet och det han tillfört ÖSK. Sällan skadad och mer el mindre en inventarie på sin vänsterplats. Möjligen, men bara möjligen, om han accepterade ett år på bänken och som en backup men då bara i högst 1-2 matcher i rad. Nu är det all in på Dajje. Han har kommit för att stanna på en backplats. Ser att DG får mycket beröm nedan och att det är en spelare vissa anser att man ska satsa på. Framtiden kan jag inte se el bedöma men det han presterat hittills tycker jag sammantaget varit svagt. Absolut ingen som gjort avtryck på mig vilket fall. Tycker han uppträder som han har dåligt självförtroende i vissa lägen men framför allt har han ju varit så anonym i många matcher
Örebro Sogen
2013-10-29 12:46
kcm Jag sätter inte Dajje som backup jag säger att han får vara backup om han inte lyckas peta Hagge (vilket jag är rätt övertygad om att han gör). Jag tror däremot att det blir viktigare att ha en vänsterfotad ytterback till vänsterback allsvenskan. Viktigare att snabbt och under högpress kunna komma till inlägg och oxå tidigare inlägg pgs att motståndarna är bättre. Dajje får då problem till vänster. Därför ser jag helst. Ny v-back och Dajje till höger! Jag tror att vi behöver mer defensivt duktiga innermittar i allsvenskan och därför vill jag ej lägga pengar på Nordin. Mer IFK GBG spel med sittande innermittar och kant löpande yttrar. Iallafall för att hänga kvar första året.
Annons: