/fotboll/osk/forum/172.aspx/fotboll/osk/forum/172.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Empes
2017-05-15 22:15
@kenya:

Ja, det gäller ju i så fall att få med Omoh i spelet. Att hitta upp med bollar på honom. För i så fall har vi som sagt troligen både en bra target som gör att vi kan flytta upp laget och en vass forward som kan skapa målchanser.

Men kan vi inte hitta fram till honom så håller jag med om att det vore slöseri att honom där.
Örebro kenya
2017-05-15 22:01
Problemet med våra anfallare är att de är isolerade i 90 minuter per match. Att slösa bort Omoh centralt ser jag ingen vinning i. Hårt jobbande Sköld skapar ytor till resten, tror vi får nöja oss med det.
Örebro Empes
2017-05-15 21:52
Men skulle som jag skrivit tidigare inte ha något emot att testa Omoh på topp (i stället för Sköld). Tror det kan bli succé! Han kan säkert snurra upp sina motståndare även från den positionen. Och komma till målchanser eller komma närmare målet. Dessutom har vi en spelare som kan hålla i bollen så att vi kan flytta upp laget. Viktigt! Särskilt eftersom vi har haft svårt med just den delen hittills.

Jag korrigerar därför mitt lag genom att flytta upp Omoh och sätta Naah och Sema på varsin kant.
Örebro Empes
2017-05-15 21:47
@Benny Böckling:

Ja, vill också egentligen se 4-3-3, med tre mer renodlade innermittfältare. I så fall in med Naah i mitten och ut med Besara på en kant. Men det blir nog inte så. Å andra sidan är ju inte ÖSK:s sätt att spela så långt från 4-3-3 när vi som nu spelar Besara i sin roll. Och i just den här typen av match (hemmaplan mot ett lag där vi faktiskt borde vara favoriter) kan nog endast två innermittfältare + Besara fungera defensivt. Så just i den här matchen är jag ok med vårt 4-4-1-1 med Besara i sin roll.

Håller med dig helt när det gäller ditt lag. In med Logi istället för Ring. Och Plessis. Och ser även gärna M'Bombo på topp i stället för Sköld (även om det nog säkert blir Sköld till slut ändå...). Normalt håller jag Sema före Naah som kantspelare. Men känns som det är dags för Naah att få en chans från start nu!

Örebro Empes
2017-05-15 21:47
Sawadee
2017-05-15 21:35
@Benny Böckling:

Omoh till vänster?? Om han ska spela så är det självklart till höger enligt min mening. Bortkastat att placera honom på en vänsterkant som du gör.
Örebro Sunnanlid (2017)
2017-05-15 20:52
In med Bark på topp!
Örebro Benny Böckling
2017-05-15 20:46
Matcher mot Sundsvall brukar alltid inledas med en tidigt mål i arslet följt av ett oerhört krampaktigt spel. Måtte det inte bli så på onsdag.

Hoppas på..
Oscar
Lorentzs Almebäck Plessis Logi
Naah Rogic Gerzic Omoh
Besara Mbombo/Lundberg

Vill ju se ett 4-3-3 men känns meningslöst att hoppas på det.
Örebro Brunnsborrare Stig-Arne Tjäle
2017-05-15 20:27
Pulsen före Giffarna

I övrigt rapporterar NA att Ayaz ff har ont och det är tveksamt med spel på onsdag. Positivt är dock att inget verkar vara av
Örebro Restalundsv
2017-05-15 18:14
@Pedretti - Admin:

Inväntar spänt att få skåda den vackra skapelsen på riktigt
Örebro Pedretti - Admin
2017-05-15 17:44
Gnocchi Restalundsv vann affischen!
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro öörebrooo
2017-05-15 16:24
Wärlegård, vad har hänt med Ivan?, länge sen man såg eller hörde något från honom.
Örebro Gnocchi
2017-05-15 15:51
Vem vann poster-tävlingen?
Örebro Lekiller
2017-05-15 13:11
[QUOTE=Brunnsborrare Stig-Arne Tjäle]Beror nog på vad du använder för läsare/app. Det är ju inskrivet som vanligt text. Kan finnas läsare/appar som uppfattar att det är en länk tack vare att det står http i texten. I Chrome kan du tex markera texten och sedan högerklicka och ta öppna. Men hur som helst skall man helst länktipset användas så det fungerar för alla med bara ett snabbt klick och utan att behöva markera texten och hålla på [/QUOTE] ok. Skumt ändå.
2017-05-15 10:33
@Lekiller:
Beror nog på vad du använder för läsare/app. Det är ju inskrivet som vanligt text. Kan finnas läsare/appar som uppfattar att det är en länk tack vare att det står http i texten. I Chrome kan du tex markera texten och sedan högerklicka och ta öppna. Men hur som helst skall man helst länktipset användas så det fungerar för alla med bara ett snabbt klick och utan att behöva markera texten och hålla på
AIK Saywee
2017-05-15 10:09
Nejmen sedärja, den där nästan osynliga dimmiga texten har jag nog sett någon gång tidigare. Tack Lekiller
Örebro Pedretti - Admin
2017-05-15 10:07
@Snö:
Det är jag, Snö! Ville du något speciellt? Isåfall är det bara du skickar ett PM eller skicka ett mail till Svartvitredaktion@outlook.com
Örebro Lekiller
2017-05-15 09:58
[QUOTE=Lekiller]Jätte enkelt i appen. Under ditt namn står det ju Länktips där klistrar du in det du vill länka bara. [/QUOTE] Kan dock klicka på ditt länktips så vet inte vad som strular för Brunnsborraren.
Örebro Lekiller
2017-05-15 09:56
[QUOTE=Saywee]Lite svårt eftersom jag f.n. skriver i appen. Där behöver man väl inte kopiera och klistra. Inte vet jag, men det var inte meningen att krångla. [/QUOTE] Jätte enkelt i appen. Under ditt namn står det ju Länktips där klistrar du in det du vill länka bara.
AIK Saywee
2017-05-15 09:04
Lite svårt eftersom jag f.n. skriver i appen. Där behöver man väl inte kopiera och klistra. Inte vet jag, men det var inte meningen att krångla.
2017-05-15 08:51
@Saywee:

Försök lägg länkar i länktipset så man slipper kopiera och klistra
AIK Saywee
2017-05-15 07:51
http://www.svenskafans.com/fotboll/den-nya-redaktionen-presenterar-sig-del-fyra--565075.aspx
Örebro Snö
2017-05-15 00:49
@PER OHLSJÖ vem är det?
Örebro Empes
2017-05-14 22:51
@Brandao:

Kan också tänka mig Ring som ett vänsterytter-alternativ, särskilt mot bättre lag. Tror han kan göra sig där. Och så blir hans defensiva misstag mindre kostsamma för oss. Mot sämre lag - om det nu finns några sådana - så vill jag hellre spela en Ayaz i toppform. Han har ju mycket i sig och såg ut att vara rejält på gång under försäsongen. Hoppas han hittar dit - snabbt!
Örebro Benny Böckling
2017-05-14 20:04
@Gubben i stubben:
Klart det ska vara rött kort på det. Dags att börja ladda för Giffarna nu som på nåt vänster blivit vårt boogeyteam på senare år. Finns bara 3 poäng. Startar inte Omoh kan Axén avgå på stört. Snubbel Sköld lär fortsätta på topp trots att han är så overkligt dåligt. En halvskadad Mbombo eller Lundberg borde gå före alla dagar i veckan men sannolikt är det inte så i vår tränares ögon. Tycker Sema borde bänkas också, usel igår. Hans signum ska vara att göra sin gubbe och vara kvick på kanten men är det någon som sett Sema lyckas ta sig förbi sin ytterback? Ge Naah chansen nån jävla gång.
Örebro Sunnanlid (2017)
2017-05-14 19:41
Hur illa är det med Mårtensson förresten?
Örebro Sunnanlid (2017)
2017-05-14 19:39
Bra resultat för oss idag. Synd att man ska behöva tänka så dock.
Örebro KalleTeodor - Admin
2017-05-14 19:36
Hopcutt borde fått gult. Brorzons röda är det mest solklara hittills i årets AS. Sjuk satsning.
Örebro Hertig_Karl
2017-05-14 19:15
Givet rött kort där. MFF ska ju ha minst tre röda denna match. Och sen har de mage att klaga på domaren. Sjukt däremot att Hoppcut fick rött nu.
Örebro Gubben i stubben
2017-05-14 19:04
@Sweet Leaf:

Jag tycker att utvisningen var löjlig. "Örfilen" var snarare en "klapp". Givetvis helt onödig, men knappast motiverat med mer än gult. Och om det ska vara rött ska Östersundsspelaren också ha det för den oerhört överdrivna "döende svan"-reaktionen på "örfilen". Vart är vi på väg?
Annons: