/fotboll/osk/forum/1715.aspx/fotboll/osk/forum/1715.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro utbytt
2013-11-04 22:27
@Saywee:

Oscar Jansson valde Tottenham, Shamrock Rovers under nägra år, Haginge valde Djurgården, Wikström Gefle och Wiktorsson spelade i Degerfors, fy fy. Wowoah har spelat i en massa klubbar efter att han gick till Motala från oss och innan han sedan återvände igen. Yasin, Björnqvist och Moe har tidigare valt att spela för Forward och Hasani har valt flera klubbar innan han till slut valde oss. Ja, du listan kan ju göras lång...Om vi ska dissa spelare för att de nån gång i sin karriär valt andra klubbar får vi inte ens ihop en backlinje. Då är ju alla spelare "svikare" i så fall. De resonemang jag och några till för här bygger ju på att IFK är villiga att släppa Nordin till ett rimligt pris och att, självklart Nordin också vill gå till ÖSK. Det trodde jag faktiskt var en självklar utgångspunkt i diskussionen.
Örebro bison Forumkung
2013-11-04 22:18
Saywee då kan vi ju inte värva Crespo heller han valde ju den svartgula dressen. Drar man det ändå längre kan vi inte värva tillbaka någon spelare eftersom de alla någon gång valt en annan klubb.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Brus-Nilsson (Svag signal)
2013-11-04 22:11
@Sogen:
Visst ja, jag glömde Yasin, sorry!
AIK Saywee
2013-11-04 22:09
Nu är det ju som så, att Nordin har valt att tillhöra IFK Göteborg, dvs spela i den blåvita dressen, det verkar som att några glömt bort det, eller? Han valde väl bort ÖSK av någon anledning, inte vet jag varför?
Örebro bison Forumkung
2013-11-04 22:07
@sogen Brunet?
Örebro Sogen
2013-11-04 21:55
Brus-N
Yasin då?

Om Samuelsson lämnar blir jag glad, maken till oteknisk forward var länge sen man såg!
Örebro utbytt
2013-11-04 21:48
ps. Och framförallt VILL jag att Nordin ska vara kvar i ÖSK och att han därtill ska briljera, för när han gör det är det en ren skönhetsupplevelse, stor konst. Som när andra storheter som Pelé, Maradona, Thomas Nordahl och Messi visade/visar upp sitt register. Eller Zlatan för den delen. Fotbollsgodis. Därför vill jag att Nordin ska vara kvar och därtill lyckas, ja inte bara lyckas utan alltså briljera... ds.
Örebro Leper
2013-11-04 21:40
Nordin bra eller inte, det handlar väl också lite om vad det kostar?

Hur stor plånbok har vi?

Örebro Brus-Nilsson (Svag signal)
2013-11-04 21:31
I den här debatten kan man lägga in många aspekter och värderingar. Det som talats om den senaste tiden är att vi ska ha en lokal prägel i spelartruppen. Där platsar absolut både Nordin och Haginge. Det är spelare med ett stort klubbhjärta.Innan man värvat några som är bättre än dessa så är de gjutna i startelvan. Haginge var bra när han lämnade för Djurgården, blev placerad på ovana positioner där och var lite vilsen när han kom tillbaka. Nu är han åter en kämpe som aldrig viker ner sig. Värvningen av Dajje tycker jag är klockren, men han kanske borde spela på högersidan? Vilka mer med lokal anknytning har vi då? Jo, Moe, Oscar, Wikström, Wovven, Boris och Kalle. Vill man ta med Degerforsarna så kan man göra det också. Säg vilken allsvensk klubb som matchar oss i dettta!! Visst måste vi värva, jag tror nog att föreningen redan har flera på förslag redan. Det som oroar är att Wille förmodligen lägger av och att Samuelsson inte vill vara kvar som bänknötare. Sen har vi ju 3 i tränarstaben med lokal anknytning också...
Örebro pemo
2013-11-04 21:15
Stort TACK till alla i laget som gjorde säsongen i SE bara ettårig. Trots alla belackare som klagar på spelare , spelsystem , styrelse och plastgräs visade klubben en otrolig sammanhållning och tog direktplatsen.

Har läst lite snabbt om önsketänkande och nya spelare, men jag hoppas att klubben satsar på stommen som finns och hittar några nyförvärv, som verkligen vill till ÖSK och passar in i staden och klubben.
Jag tycker att det är viktigare att man får ett bra U-21-lag, som gör att bänkspelarna får bättre matchning än hur det var i år. Fast jag ser ju bara resultaten, vet inte hur denna serie egentligen har hanterats.

Nordins vara eller inte vara? Ja, jag har kritiserat honom i många matcher, men det är för att jag hade höga krav. Det kanske stämmer bättre det som någon skrev, att han inte tordes/ville gå för mycket framåt, då risken för kontring är stor. Blir han kvar i ÖSK applåderar jag det, men fortsätter han på västkusten får någon annan kliva fram.

Nu är säsongen över och ni skall slippa mina inlägg, då jag bara kan lufta tankar kring spelet och spelare som jag ser. Jag har lärt läxan att inte kommentera andras åsikter på detta forum. Så nyförvärv och spelsystem tar jag kanske i vår.

Örebro utbytt
2013-11-04 21:05
@Kung Kobra:
Vad talar för det? Nordin var långt, långtifrån fulltränad när han kom till oss som lån i somras. Han var inte "inskolad" i vårt nya spelsystem, nytt i förhållande till när han senast spelade hos oss. Om han får vara frisk och träna sig till toppform och samtidigt delta i "säsongsplaneringen" från början (jo, trodde att jag gjorde en fullgod beskrivning av vad jag menade med detta nedan) så tror jag att Nordin har förutsättningarna att lyckas, ja mer än lyckas, snarare att briljera i ÖSK 2014. Som du förstår kan jag givetvis inte veta att det blir så, men vem kan det?
Örebro Leper
2013-11-04 20:44
@Kung Kobra:

Jag är kluven till om vi ska värva Nordin, håller med om att han inte kommit upp i den nivå han höll 2010. Man vet ju att han kan prestera, men nu är det tre år sedan han visade det.
Tycker absolut inte att han gjort bort sig i år hos oss, men tycker heller inte att han visade tillräckligt.

Om vi kan få hit honom utan att betala en fet övergångssumma och till en normal lön så kanske. Eller en prestationsbaserad lön kanske kan vara något?.

Örebro M.O.S
2013-11-04 20:43
Inlägg i Nordin-debatten:
Jag tycker Nordin har förmåga att täcka bollen..hålla inne passningar och hitta medspelare, blick för spelet alltså. Visst har det hänt att han tappat boll och vi har fått farliga omställningar emot oss..men om han inte håller i bollen utan slår sidledspass så klagar ju folk på det! Jag tycker Nordin är en tillgång som vi borde få tillbaks som vår spelare, precis som du tycker utbytt!
Örebro Kung Kobra
2013-11-04 20:39
@utbytt

Åren går snabbt! ;-) Det var mycket riktigt 2010 jag tänkte på. Det är alltså tre år sedan han visade form. Varför tror du att han skulle lyckas i ÖSK nästa år? Vad talar för det? Jag tycker att det är bättre att satsa på yngre förmågor. Tror inte att Gerzic kommer kunna hävda sig i AS. Hans drällande med bollen kommer att vara ännu farligare där och leda till farliga omställningar.
Örebro utbytt
2013-11-04 20:27
Kung Kobra// Jag hoppas verkligen att ÖSK värvar Gerzic såvida priset inte är ohemult högt. Tror att Nordin, om han är med från start i själva säsongsplaneringen kan nå samma landslagsmässiga nivå som han var i 2010. Du hänvisar till 2011, men då tycker jag Nordin precis som övriga ÖSK dippade betänkligt från midsommar o framåt. Vad jag menar med "säsongsplaneringen" är den period som nu, från nu de första dagarna i november o framåt vidtar då tränarstaben klargör "hur vi ska spela" 2014 och vilka roller som finns att besätta för de spelare som har ambitioner att ta en plats i startelvan. Spelidéer som sedan ska nötas in fram till de första träningsmatcherna i februari. Blir väldigt glad om Nordin finns med i den planeringen. Han är en sagolik spelare när han får till det!
Örebro Kung Kobra
2013-11-04 19:53
Jag hoppas verkligen att ÖSK inte gör en "sentimentalitets-värvning" av Gerzic. Det räcker med att misstaget att ta hem Haginge från Djurgården. Gerzic hade en riktigt bra säsong 2011 men har tyvärr inte varit i närheten av det spelet sedan dess. Att hans sidleds- och bakåtspel skulle bero på att medspelarna inte springer på djupet håller jag inte med om. Se t.ex. GAIS-matchen då Saeid kom in tidigt och levererade framåt på ett helt annat sätt.
Örebro Lekiller
2013-11-04 19:38
Sogen/ som vanligt på fotbolldirekt.
Örebro Aspen (hoppas ÖSK går upp i AS)
2013-11-04 19:19
ÖSK:are som flyttas lyckas, det gäller inte bara dom som flyttar till Degen. Utan även dom som flyttar till Åland, dvs Nurme och Ibrahim
Örebro Gentile
2013-11-04 18:58
just nu! Almebäck från start i bröndby,som höger back!
Örebro Sogen
2013-11-04 18:14
lekiller vilken sanslöst dålig artikel!
Örebro John CapsLock
2013-11-04 15:51
@ÖSK KRILLE (GFG 2015):
Ja det är väntat. Jag har nog trott hela hösten och särskilt sedan Pode fick gå före att det nog lutar åt en hemvändning för Peter. Nu är det förmodligen svårare att bestämma sig för honom sedan ÖSK återkommit till AS. Det var ju just för chansen att spela i AS som Peter lämnade Degen. Fast samtidigt om han inte har tränarnas förtroende på den nivån som krävs så tror jag Peter är tveksam till ett år till på bänken, om han känner att det skulle bli så. Han blir ju inte yngre och vill så klart spela. Det är en go och skön gubbe iaf Peter Sedan får vi se vad som händer med Emil Berger. Känslan är väl att han ligger lite riskzonen också. Men här är kanske inte Degerfors lika heta att få tillbaka spelaren. Wiktorsson tror jag sitter säkert. Han har fått lite kritik av vissa forumkungar men sedan han väl fick etablera sig som mittback tycker jag han sammantaget har gjort en bra höst. Klart godkänd. Däremot tror jag inte jag vill se honom som vänsterback igen ;0)
Örebro Lekiller
2013-11-04 15:21
Luckorna ÖSK eller "klassikerlaget" som fotbolldirekt kallar, dem måste fylla!
Örebro TommyS
2013-11-04 13:18
Hösten har präglats av att det gått för långsamt framåt och Nordin har av många utsetts som den huvudansvarige. Jag kan hålla med om att vi borde jobba mycket mer med löpningar in i boxen, men (i) ser inte hur det kan vara Nordins fel, och (ii) tycker inte att det var annorlunda alls i våras. Faktum är att vi gjort klart fler mål i höst än i vår, trots att vi då hade Crespo. Den magra poängskörden jämfört med våren handlar nästan uteslutande om att de matcher vi tidigare vann med 1-0 slutade 1-1. Vårt försvar har helt enkelt inte varit lika tätt eftersom de individuella misstagen i backlinjen varit fler. Vi har haft en väldigt frisk trupp i år och det är bara att hoppas att Berisha är tillbaka i slag när allsvenskan börjar.
Örebro ÖSK KRILLE (GFG 2015)
2013-11-04 12:30
Peter Samuelsson uppges vara Degerfors drömvärvning.

Örebro Svartvitt forever
2013-11-04 12:22
KCMarten, det vore väldigt synd om du lämnar nu. Från dig kommer alltid insiktsfulla och framsynta inlägg. Förläng på minst tre år!
AIK Saywee
2013-11-04 12:19
Tack KCMarten :) "Vi hörs"
Örebro minatankar (för sm-guld)
2013-11-04 12:18
Namn: KCMarten
Sänt: 2013-11-04 11:37
//

Tack för alla dina intressanta och värdefulla bidrag!
Örebro Åter till ståplats. (Sekt. E)
2013-11-04 11:39
Lycka till du med KCMarten!
Örebro Åter till ståplats. (Sekt. E)
2013-11-04 11:38
Numera har vi ju en röd tråd som jag förstår det. Att vi ska ha många spelare med lokalanknytning i truppen. Det tycker jag är bra. Jag tror att det ger bra signaler till unga spelare runtom, att det blir roligare för publiken och att det ger rimliga ekonomiska förutsättningar för klubben att utvecklas. Men spelare för spelare så måste ändå alla bedömas för sin prestation eller potential. Skulle Nordin vara lika intressant om han inte var Örebroare? Jag vet inte vad jag tycker där. Han har väldigt hög kapacitet, men har inte varit i sitt esse under hösten. Svårt.
Örebro KCMarten
2013-11-04 11:37
Hej allesammans!

Efter tio år på detta forum och mängder av inlägg så passar jag på att tacka för mig. Jag vill passa på att tacka för alla intressanta diskussioner samt all spännande info man fått här gällande klubben, spelarvärvningar m.m härinne.

Det har varit berikande men nu har jag gjort mitt.

Jag väljer att lämna nu när ÖSK är på rätt väg.

Lycka till i framtiden allesammans! :-)
Annons: