/fotboll/osk/forum/169.aspx/fotboll/osk/forum/169.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Hertig_Karl
2017-05-14 19:15
Givet rött kort där. MFF ska ju ha minst tre röda denna match. Och sen har de mage att klaga på domaren. Sjukt däremot att Hoppcut fick rött nu.
Örebro Gubben i stubben
2017-05-14 19:04
@Sweet Leaf:

Jag tycker att utvisningen var löjlig. "Örfilen" var snarare en "klapp". Givetvis helt onödig, men knappast motiverat med mer än gult. Och om det ska vara rött ska Östersundsspelaren också ha det för den oerhört överdrivna "döende svan"-reaktionen på "örfilen". Vart är vi på väg?
Örebro Jonas r
2017-05-14 18:56
[QUOTE=Sweet Leaf]Safari får rött kort efter att ha örfilat en motståndare efter avblåsning. Av någon anledning blir han sedan vansinnig. Han ska ju snarare pusta ut att domaren såg det så han slipper 5-7 matchers avstängning. [/QUOTE] Någon som såg armbågen av Rosenberg mot Edwards på mittplan var ingen bollduell såg lurig ut
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Sweet Leaf
2017-05-14 18:46
Safari får rött kort efter att ha örfilat en motståndare efter avblåsning. Av någon anledning blir han sedan vansinnig. Han ska ju snarare pusta ut att domaren såg det så han slipper 5-7 matchers avstängning.
Örebro Jonas r
2017-05-14 17:23
[QUOTE=Bengt-Erik Gårdefors mustasch]Min känsla: den äldsta spelaren på KFF:s bänk igår är född 1997. Jämför det med oss. Några unga truppspelare som aldrig får chansen, samt Ring född 1995. När levererar akademin? När går talanger från västra Örebro till ÖSK istället för att flytta till annan stad? Ifjol sades det att vi spelar ihop ett nytt lag till 2017. Kalmar och HBK kan åka ur, men ändå ha en långsiktig plan genom sina ungdomar. [/QUOTE] Min känsla: hellre kvar i Allsvenskan framför att satsa på unga å spela i S1. Håller med om att talangutvecklingen behöver bli bättre men jag vill inte att mitt lag ska bli som dem du nämnde eller brommapojkarna som pendlar mellan divisionerna just för att dem satsar på sina unga spelare.
halmstadi
2017-05-14 16:43
Stream
Örebro Tillbaka
2017-05-14 16:07
Helt sant. Inte bra. Dålig känsla. Tycks inte vara Axens starkaste sida. Å andra sidan. Vår akademiverksamhet var helt havererad och har börjat byggas upp igen. Det tar tid att leverera akademispelare. "Årets skörd" är den bästa hittills. Även detta kommer att ta ytterligare något eller några år innan det funkar som det ska. Bättre och bättre från en mycket låg (obefintlig) nivå.
Örebro pemo
2017-05-14 16:03
Sawadee // Jo, han fick sin tredje varning. Så Brandan slipper vi hacka på mot GIF.
Håller med Brandao, varför inte släppa upp Ring ett hack.? Sämre vänstervinge än Sema kan det ju inte bli.

Försöker genomlida GIF - J-södra. Händer ju inte så mycket. 0 - 0 vpre väl ett bra resultat för oss?
Örebro Bengt-Erik Gårdefors mustasch
2017-05-14 15:49
Min känsla: den äldsta spelaren på KFF:s bänk igår är född 1997. Jämför det med oss. Några unga truppspelare som aldrig får chansen, samt Ring född 1995. När levererar akademin? När går talanger från västra Örebro till ÖSK istället för att flytta till annan stad? Ifjol sades det att vi spelar ihop ett nytt lag till 2017. Kalmar och HBK kan åka ur, men ändå ha en långsiktig plan genom sina ungdomar.
Örebro Tillbaka
2017-05-14 14:15
Den här säsongsinledningen har känts hemsk. Något bättre efter gårdagens match. Främst prestationerna som varit besvikelser, frånvaron av etablerat anfallsspel och otydliga linjer i det etablerade försvarsspelet, några spelare som inte verkar hålla måttet kvalitetsmässigt. Känsla efter matchen mot Djurgården kan jag i modern tid nästan jämföra med den efter Halmstad hemma 2014. Mörker. Så långt känslan. Förnuftet säger mig dock att vi är inne i en långsiktig satsning där mycket går åt rätt håll. Det har funnits omständigheter som har behövts rättats till, spelarinvests avveckling och den skeva kontraktssituationen tex. Det var alltså en del tuffa beslut som behövdes tas förra året som vi nu betalar priset för. Vi har ett helt nytt lag. Det var alltså förra sommaren som vi inledde en satsning med bättre långsiktiga förutsättningar. Det är inte i år det här laget ska leverera, det är nästa år vi kan ha realistiska förväntningar. Förnuft eller känsla?
Örebro Brandao
2017-05-14 09:44
Varför inte spela Ring högre upp? Han har ju en fin fot och är lurig. Vidare tycker jag Brendan har varit bäst dom få matcherna han spelat ytterback.

Mitt lag när spelare är tillbaka är:

-----------------------Oskar-----------------

--Martin---Plessis ---Almebäck--Brendan--

--Omoh------Nordin----Rogic------Ring--

-----------------Igbo-----Besara-------------

Örebro öörebrooo
2017-05-14 09:22
Prova spela Brendan på en ytterbackspostion. Tycker han blandar och ger alldeles för mycket som mittback.
Örebro Sunnanlid (2017)
2017-05-14 08:10
Vad hände med Ayaz? Kunde tyvärr inte titta igår.
Sawadee
2017-05-14 08:02
@pemo:

Brendan är väl också avstängd
Örebro Benny Böckling
2017-05-14 07:46
Efter segern mot Östersund visste vi alla vilka 5 tuffa matcher det var som stundade men att alltså bara få med sig 1 av de 15 poängen är ju bara för dåligt. Att de kommande 4 matcherna känns väldigt viktiga för ÖSK och framförallt för Axén är knappast en underdrift. Absolut åtminstone 7 poäng är att kräva i min värld. Fortsätter det att gå illa måste han snart börja hänga löst.
Örebro D. McGrain
2017-05-14 06:30
Ett steg framåt trots allt. Men utan en avslutare blir det inga mål. Sen skulle Maradona inte tagit en plats i Axéns lag eftersom han inte jobbade defensivt.... vilket skitsnack om Omoh! Klarar de inte av att stoppa ett anfall med 10 man? Låt Omoh koncentrera sig på offensiven ist f a springa sig trött hemåt.

Vi bli 9-12 igen så länge Ring & Hines-Ike spelar tyvärr.
Örebro Benny Böckling
2017-05-14 02:28
[QUOTE=Pedretti - Admin]Vi har släppt in ett mål på hörna och det var efter trassel i straffområdet. Detta mål kom borta mot Elfsborg annars har det sett okej ut. Men om jag vet rätt så har vi en av allsvenskans kortaste trupper så jag ser hellre att vi slår varianter på hörnorna, som vi gjorde idag. Hellre att vi går på låga inspel eller skott utifrån på våra hörnor istället. [/QUOTE] J-Södra hemma?
Örebro Brunnsborrare Stig-Arne Tjäle
2017-05-14 01:25
@Pedretti - Admin:

Man kan slå inlägg också bara man inte gör det direkt. Rullar bollen lite så uppstår det massa rörelse i boxen och försvarare kan tappa markering.
Håller med om att ÖSK borde jobba med varianter av hörnorna. Vi fick ju se några idag och det är bra.
Örebro Brunnsborrare Stig-Arne Tjäle
2017-05-14 01:15
Personligen gillar jag inte när Axen för andra matchen i rad säger att vi inte gör mål för att Kennedy är avstängd. Jag tycker han inte ens skall yppa eller antyda det utan istället försöka fokusera varför det blev som det blev med de han disponerade. Jag tycker han pedagogisk är som en barnrumpa just nu och sitter och tjurar för att han inte får spela med Kennedy och det gynnar inte laget. Är det bara Kennedy som kan göra mål i laget? Då har vi två forwards jag tycker ÖSK ska lösa ut från sina kontrakt i sommar och värva in en ny. För då är de felvärvningar så det skriker om det. Eller som någon skrev att då kan vi lika gärna kasta in Adam Bark att jaga bollen eller Jonis eller vem som helst som orkar springa
Örebro pemo
2017-05-14 00:09
AIK vill häva Linnérs avstängning. anser att domaren gjorde helt fel när han fick en varning. Tjosan. Vad ska då ÖSK säga, som får en spelare avstängd i fyra matcher utan att domaren ens reagerat?

Nåja. Trodde på 0-0 , men fick ju delvis rätt. Något spelmål blev det ju inte.
Visst kämpade ÖSK i andra och skapade halvchanser, men det är ju för bedrövligt att det inte finns någon anfallsspelare på bänken.
Varför får inte Adam Bark sitta med i en sån här match? Slänga in honom de sista 15 minuterna och låta ungen springa livet av gubbarna i AIK:s backlinje.

Kollade NA:s spelarbetyg. Besara och Sköld underkända. Alla andra fick godkänt. Inte illa, att Besara gör sin " bästa " match men ändå inte kommer upp till godkänd.

Så, till onsdag har vi skadad Ayaz , Mårtensson och avstängd Kennedy.
Finns det chans att få ihop ett helt lag?

Örebro Snö
2017-05-13 23:57
Jansson gör återigen en riktigt stabil instats, bla friläge, kolla in Ishisaki's närskott (fotbollskanalen highlight)som Jansson tippar i stolpen, den är grym:) bara hoppas han håller i och att vi får ev kanske något mål framåt, heja ÖSK
Postat via SvenskaFans mobilsajt
AIK Saywee
2017-05-13 21:37
Jonas r, Jaha, du menar hörnmål i årets 8 matcher, jag tänkte även lite längre tillbaka i tiden. Allt väl, inga problem än så länge, skall inte klaga på något, jag är nöjd ikväll:) Det mesta verkar fungera ...
Örebro Cpt. Raw-P
2017-05-13 21:32
Det är såklart tungt att torska återigen. Såg bara 2a halvlek och det gav ändå visst hopp. AIK borta är en av seriens svåraste matcher och vi gjorde det bra, om än något uddlöst. Vi kommer inte åka ur. Vi kommer heller inte slåss i toppen. Vi är tia. Vi är ÖSK. Tycker att detta var ett fall framåt (baserat på andra halvlek). Finns goda chanser att knäppa Sundsvall å Halmstad
Örebro Pedretti - Admin
2017-05-13 21:05
Vi har släppt in ett mål på hörna och det var efter trassel i straffområdet.
Detta mål kom borta mot Elfsborg annars har det sett okej ut.
Men om jag vet rätt så har vi en av allsvenskans kortaste trupper så jag ser hellre att vi slår varianter på hörnorna, som vi gjorde idag.

Hellre att vi går på låga inspel eller skott utifrån på våra hörnor istället.
Örebro Jonas r
2017-05-13 21:00
Förresten det är inte svårgooglat bara kolla igen match sammandragen men det är du väl för lat för utan du ställer hellre frågorna som påstående
Örebro Jonas r
2017-05-13 20:59
[QUOTE=Saywee]Jahaja, men varför släpper ÖSK in så många mål på hörnor då? Det är lika statistiskt svårgooglat. [/QUOTE] Hur många mål har vi släppt in på hörna?
AIK Saywee
2017-05-13 20:57
Jahaja, men varför släpper ÖSK in så många mål på hörnor då? Det är lika statistiskt svårgooglat.
Örebro Nicknamn i ribban
2017-05-13 20:40
Saywee. Om du läser lite statistik så inser du snart att hörnor inte brukar resultera i mål speciellt ofta. Det är inte som bandy. Enligt Opta så leder ungefär 3% av hönorna i Premier League till mål. Tror inte att det är någon enorm skillnad hos oss. Det blir ungefär 1 mål var 30 hörna.
AIK Saywee
2017-05-13 20:07
14 hörnor = inget mål Var/hur/vad är felet ? Svårgooglad fråga .,.
Örebro ÖSK-Boldt
2017-05-13 19:45
Läste precis på text-tv. Vilket inte betyder mycket. Men inte ett enda ord om ÖSK. Ungefär som AIK mötte sig själva. Att Igbo inte fick vara med denna match heller är förbannat fel o synd. Han hade lätt vare pricken över i:et i Igbo. Men dax nu o visa upp oss som vi skall vara. 3 poäng nästa.
Annons: