/fotboll/osk/forum/1688.aspx/fotboll/osk/forum/1688.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2013-11-21 11:18
minatankar, vad menar du egentligen med "nya spännande misstag"
Postat via SvenskaFans-appen
AIK Saywee
2013-11-21 11:15
Jag tror som widemarsh, ÖREBRO klarar av flera lag som Sportstad:) Men tänk om Fahlander hade varit ett stort ÖSK-fan:)
Örebro minatankar (för sm-guld)
2013-11-21 11:14
Utan motgångar finns inte framgångar. Utan förluster kan man inte glädjas fullt ut åt segrar. Livet går upp och ned för alla. Även i fotboll och ishockey. Det gäller både för individer och idrottsklubbar att ha tillräckligt hög lägstanivå och att kunna "ta" både fram- och motgångar. Det gäller också att hela tiden dra lärdom av sina misstag och inte upprepa samma, när det finns så många nya spännande misstag att göra och lära sig utav. Lyckas man leva upp till detta, brukar tillvaron fungera hyggligt :-)
Örebro M.O.S
2013-11-21 10:52
Widemarsh: Instämmer totalt i vad du skriver!! Fotboll och ÖSK alltid nr 1!
Örebro widemarsh
2013-11-21 10:35
Går lite off topic med ishockey här, men slänger in lite fotboll också.
Det var tragiskt att se gnagarna lägga in mål efter mål i öppen kasse där ett helt ÖHK uppgivet stod och tittade på. I de flesta matcher jag sett har annars ÖHK hängt med bra eller till och med varit bättre laget, men inte fått utdelning. Och ärligt talat var väl ett ÖHK som fick kämpa hårt för överlevnad i serien det de allra flesta hade förväntat sig, nu fick man en drömstart på serien och förhoppningarna skruvades upp på tok för högt.

Jag tror och hoppas att det finns plats för två elitlag i de två största publiksporterna här i Örebro. Jag tror Örebro som stad mår bra av att ha både fotboll och hockey på högsta nivå. Det "fina" med hockeyn är ju att hur dåliga man än är i serien kan man fortfarande kvala sig kvar.

För mig är fotbollen överlägset nr 1. Det är den sporten jag älskar, och ÖSK är det enda laget i mitt hjärta. Sen hejar jag även på andra Örebrolag, men det är inte riktigt på samma nivå :)

Kan dock inte låta bli att hoppas att de "hockeyfans" som hånade ÖSK när det gick tungt för oss lider extra mycket idag. "Vilka sopor, tacka vet jag hockeyn", "Pinsamma ÖSK, vänta bara tills hockeyn drar igång". Rivalitet mellan supportrarna har vi inget att vinna på.
AIK Saywee
2013-11-21 09:58
Kapa, håna, mobba, hota är väl emot forumreglerna även om gränserna är otydliga ibland !!!
AIK Saywee
2013-11-21 09:55
John, men varför gör man sådant vad var avsikten tycker du att det är OK ?
Örebro John CapsLock
2013-11-21 09:35
@Saywee:

Hacker och hacker....Det var väl knappast "Hacking". Det var en bugg i SF som gjorde att man kunde avge vilken avsändare som helst. Det var fler som "prövade" det. Det var ju bara att skriva in ett namn. Buggen fixades sedan
Örebro John CapsLock
2013-11-21 09:22
.
Örebro John CapsLock
2013-11-21 09:22
@munken:

Ja, och nu avgår tränaren (Ross)
Örebro munken
2013-11-21 07:15
Ojoj, gick vilt till på ÖHKs forum inatt.
AIK Saywee
2013-11-21 05:31
Kalle. Sogen klagar, som vanligt ...
Örebro Brus-Nilsson (Svag signal)
2013-11-20 23:45
Jag vill att det ska gå bra för bandyn också! Tell us more!
Benny Böckling
2013-11-20 23:15
@rirobban:

Jag undrar om FotbollDirekt någonsin skrivit en helt egen artikel istället för att gång på gång kopiera från andra texter, ingen vidare klass på den sajten.
Örebro "ÖSK-Karl (Rensa mer)
2013-11-20 23:15
@Sogen:

Håller du på staden Örebro eller enbart ett specifikt lag i Örebro? Skiter du i hur det går i alla våra andra sporter? Skäms du inte för hur det går för ÖHK just nu? Själv skäms jag lika mycket efter att ha varit på Johanneshov som jag skulle gjort i Ljungskile efter en förlust.

Jag vill att alla Örebrolag skall gå bra, nja, Närkelag är väl mer rätt. Jag tror och vill att Indianerna vinner SM 2014. Vill du det?

Vad är kul med att ÖHK fick däng igen?

Örebro som stad har växtvärk, vi kan lätt hålla ett sommar och vinterlag igång i högsta serien och vinna SM-guld rätt skött för båda klubbarna samma år, snacka om idrottstad. Samma är kan damerna i KIF-Örebro vinna SM.

Vad är ditt problem? Ishockeyn som det verkar, om du visste hur många som blivit besvikna på att de inte fått biljett till en utsåld hall. Nu blir det inga problem säkerligen innan kvalserien. Men Ishockeyn på rätt eller ont är annorlunda byggd mot fotbollen. Till KS i Ishockey så vet jag att Fahlander (som nu är förbannad) kommer att för ett i (sammanhanget) billig peng få ihop ett stjärnlag. Detta stjärnlag kommer att lägga grunden för ett SM-guld Örebro behöver och vill ha som idrottstad. Det tar längre tid för fotbollen av självklara orsaker, kommer mer i cykler, vi hade ett guldlag som Sixten bromsade 2010, ett annat som av otur föll -94 och ett av många orsaker föll -68. Men hur du kan glädjas åt att det nu går illa för ÖHK gör mig spyfärdig.

Håller du på Örebro/Närke eller enbart ett lag? Då tillhör du som tur är undantagen, för de man ofta ser på fotbollen ser man även på ishockeyn och faktiskt även många på speedway.
Örebro rirobban
2013-11-20 23:02
"AIK-mittfältare på väg till ny konkurrent"
Örebro Sogen
2013-11-20 22:14
Åfan Saywee kör monolog igen vad ovanligt. Det uppsving hockeyn hade hos örebroarna och företagen har nog snart lagt sig och man satsar nog hellre på ösk till allsvenska comebacken.
Örebro go_osk (We are on the road again!)
2013-11-20 21:28
Frågan är om de potentiella sponsorerna i Örebro och dess närområde är fortsatt intresserade av att satsa pengar på hockeyn. För ingen vill väl investera i ett sjunkande skepp..
AIK Saywee
2013-11-20 21:06
noll, är du ny (välkommen) eller är du gammal, eller kapad eller utbytt ? Så många nya nicknames ...
Örebro noll
2013-11-20 20:46
stämning?
AIK Saywee
2013-11-20 20:44
Typiskt, precis som minatankar's inlägg så kapas mina inlägg eller förkortas eller dubbleras ..,, BBB, utbytt, bulten, uppstuds, tin-tin, jidder Skärp dig, vi är några som vet att du behärskar hackertekniken ..,
AIK Saywee
2013-11-20 20:38
Stämningen
AIK Saywee
Stämningen
AIK Saywee
Stämningen
Örebro go_osk (We are on the road again!)
Hockeyn som ämne går ju dock att relatera till fotbollen och därmed ÖSK. Det har varit på tapeten tidigare, men jag är ganska säker på att Örebro som stad inte är tillräckligt stor för att ha två klubbar i den högsta divisionen i fotboll och hockey med ambitioner att vara med i toppen.
AIK Saywee
2013-11-20 20:33
Själv tycker jag bara att alla skall skriva det de tycker, med beaktande av de enkla forumreglerna. Forumsnutar och de som vill begränsa diskussionerna för att förbättra vårt kära ÖSK har jag lite svårt för ...
AIK Saywee
2013-11-20 20:28
BB, Ja du vet, det är flera som tar tillfället i akt, att håna, mobba och förfölja ... ... när tillfälle givits, vad som skrivits i inlägget spelar inte så stor roll, man riktar in sig främst på att håna, mobba eller hota nic 'et.
AIK Saywee
2013-11-20 20:22
GAMLA FINA ÖREBRO Sportstaden i Sverige :)
Benny Böckling
2013-11-20 20:21
@Saywee:

Ja just det, jag får be om ursäkt till alla som tog illa vid av mitt föregående inlägg. Hade ju inte alls med ÖSK att göra.
AIK Saywee
2013-11-20 20:16
BB, innan petimetrarna och forumsnutarna börjar jiddra ... ... vad har ditt inlägg med ÖSK och fotboll att göra ?
Annons: