/fotboll/osk/forum/1677.aspx/fotboll/osk/forum/1677.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Aspen (hoppas ÖSK går upp i AS)
2013-11-25 22:57
Det är trist att inkompetenta affärsfolket ska lägga sig i när det kompetenta sportfolket försöker bygga ett lag.

Jag tycker det var ett misstag att man behöll kopplingen mellan SI och Elitfotboll genom att SI kan underkänna Elitfotbolls budget.

Vissa (inte alla) av det inkompetenta affärsfolket verkar ha gubbsjuka och blir till sig bara man får vara med att bestämma. Riktigt affärsfolk är kloka att utse folk som kan bättre och sedan lita på dom.

Det är löjeväckande när man skriver /skryter om "nu är nummer 3 nära". Låt de som kan jobbet göra sitt i fred.
AIK Saywee
2013-11-25 22:53
Karlstruuum, Jag har nog sedan Kubanernas födelse "sponsrat" dem med cirka 3.000 svenska kronor, på olika sätt, utan att kräva ära eller nya kunder. Det är faktisk pengar efter skatt som jag betalat, därför att jag tror, hoppas och önskar ett SM-guld för ÖSK, och att det är möjligt någon gång! Som optimist är det så svårt att ge upp :)
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro "ÖSK-Karl (Rensa mer)
2013-11-25 22:52
@Karlstruum:
Snälla, försök, även om det är svårt så försök använda hjärnan. Om du inte provat tidigare så försök. Låt säga att 1.000 av dessa kubaner tänker bygga hus i lösvirke så har han gjort femdubbelt upp innan kubanen går hem. Skulle det vara någon som vill byta taktegel gör han skaplig vinst direkt, vill de byta fönster, ja, jag vill gärna ha hans vinst. 10.000:- gör han på första kund som visar sig i butiken, om de så bara vill byta två innerdörrar. Problemet jag ser är att Brädan (ÖSK-hjärta) tyckte de var smarta, vad fick ÖSK? Grahn och en leverantör ingen skulle ta i med tång. Några ytterst få vet vem jag är här, mina företagspengar går utan skryt till de klubbar jag och de anställda önskar mest. 33% till ÖSK, 33% till ÖHK, 20% till indianerna och resten till KIF Örebro. Röstat och klart, har någon problem med det? Aldrig att jag likt Brädan (ÖSK-hjärta tror jag) skulle öronmärka pengar för en viss spelare, läs Grahn, då skulle kunderna fly lika snabbt som en avlöning, om man behöver en avlöning Herr Bräda???. Och nej Brädan, att gå ut ned namn var så idiotiskt. Nu vet alla hur mycket pengar du gör på din bakgård. Sedan finns det ju fler anhängare som fans än just till ÖSK. Har aldrig sett dig som smart, men nu har du nått botten. Ps. Vill du sälja bolaget, ge mig ett pm!
AIK Saywee
2013-11-25 22:44
Karlstruuum, förresten, det var ju Kalle som klankade vågar du inte ställa frågan till honom. Han är mycket väl insatt i vad som händer eller inte, kring vår älskade klubb!
AIK Saywee
2013-11-25 22:41
Karlstruuum, några få tror att man kan köpa ära, nonchalans, hälsa och kunder för pengar, det tror inte jag jag betalar min medlemsavgift, köper korv och souvenirer, betalar mitt inträde, borta och hemma ... ... och hejar sedan 1960-talet på ÖSK :) Är det fel ?
AIK Saywee
2013-11-25 22:37
ÖSK-hjärtat, du verkar vara bra insatt i de tidigare diskussionerna på detta forum, vilket nickname hade du förut? Vilken Clas var det som var bättre än Sixten?
Örebro Karlstruum
2013-11-25 22:31
Saywee: Hur kan du klanka ner på att någon ger 10 laxar "extra" utöver det man sponsrar ÖSK? Kommer deg från ett företag så syns det. Ju mer deg du för in, desto mer syns du och det med rätta. Men att klanka ner på någon som ger 10 000:- extra, det gör mig illamående. Och det är inte ens till ÖSK, det är till en liten klick som försöker bära fram våra spelare. Bra, kul, roligt och värt all uppmärksamhet. Inte så att NA slår på stora trumman och ger företaget en helsida, det är något som snackats om i forumet. Tror inte företaget går plus på det direkt.
AIK Saywee
2013-11-25 22:28
Nu är det många som gömmer sig ... ... kliv ärligt fram och skriv i lite mer klarspråk! Jag börjar med ÖSK-hjärtat Vågar du skriva tydligt vilka tre spelare som ÖSK värvar, och kan du också beskriva varför du har valt att skriva det? Väntar på tydligt svar, tillsammans med många ÖSK-fans :)
2013-11-25 22:28
@"ÖSK-Karl (Rensa mer):
Vad jag kan förstå av dina inlägg så är spelare nr.1 och två klara samt nr.3 nära, sedan kan man ju säga att det var ju lagom smart att Brädan här presenterade sig med namn och företag. Vill man tala sportspråk så är det samma sak som hål i huvudet, hade med liten marginal varit skillnad om ÖSK vunnit SM-Guld. Men det verkar ju inte vara någon hemlighet vilka ni två tomtar är på byggvaruföretaget, så: Vem är som du skrivit spelare nr.1? Vem är spelare nr.2? Spelare nr.3 skall ju tydligen enligt dig nästan vara klar, så han signar väl då snart så du kan skriva ut namnet här? Kom nu inte dragandes med Mogren, att han var klar visste pressen om innan färgen torkat på pressarna dagen innan.
Örebro Roswall
2013-11-25 22:24
Roland Nilsson har hottat upp sin kropp lite sen han lämnade Köpenhamn!
Örebro ÖSK-hjärtat
2013-11-25 22:21
@"ÖSK-Karl (Rensa mer):

Som sagt, du har verkligen noll koll....Du har absolut ingen aning om vem jag är, och kommer aldrig lista ut det.
Men jag förstår att du är fortfarande sur för att man valde Sixten förre Clas som du föredrog...
Lycka till med Hockeyn!
AIK Saywee
2013-11-25 22:13
Vart har brädan tagit vägen? Bytt nickname, eller? Varför vill en liten sponsor, vara före media och officiella, med att skriva ... (så småningom) ... vad var det jag skrev?
AIK Saywee
2013-11-25 21:56
minatankar, vi är på samma våglängd, och på samma planet. ÖSK-hjärtat skriver så kryptiskt !
2013-11-25 21:56
@ÖSK-hjärtat:
Vilken tredjespelare? Vilka är de första två? Är det du som hänger med Brädan inne på baren för det fiiina folket? Eller är det du som är Brädan som skickade oss ut ur AS?
Örebro minatankar (för sm-guld)
2013-11-25 21:46
@ÖSK-hjärtat:

//

Undrar dels vilka spelare du lovat och dels hur du kan lova det?
2013-11-25 21:44
@ÖSK-hjärtat:

Nla, du lilla junis, är det en spelare i klass med Grahn avstår jag gärna.

Frågan är ju bara om det är du som är Brädan eller som har en liten del aktier i bolaget. Oavsett skitsamma, lägg er inte i vilka spelare som vår duktiga tränartrojka vill värva. Då kan ni ha sålt er sista bräda.
AIK Saywee
2013-11-25 21:41
Kalle har koll, det vet jag. Men vem har lovat tre spelare, och vilka spelare, och varför ?
Örebro ÖSK-hjärtat
2013-11-25 21:39
@"ÖSK-Karl (Rensa mer):

Du har verkligen noll koll,
Örebro ÖSK-hjärtat
2013-11-25 21:37
@ÖSK FANS:

Går bra, du får dem 3 spelaren jag lovat.
2013-11-25 21:36
@Sogen:
Har du samma respekt för Folke idag som du hade när han pumpade in pengar in ÖSK? Spelar det någon roll att han sa att han egentligen håller på Degerfors? Räknar du bara pengar som en framgångsfaktor? I så fall är jag extemt framgångsrik!
Benny Böckling
2013-11-25 21:34
Tunneln på Touma alltså, ujujuj. Å jag hade turen att sitta just i det hörnet den matchen, tror aldrig jag jublat så högt!
2013-11-25 21:32
@ÖSK-hjärtat:

Tack! Det visste jag redan, har det hänt något nytt?
2013-11-25 21:30
@Leper:

Ok, förklara då varför?
AIK Saywee
2013-11-25 21:29
John CapsLock (Örebro) 2013-11-25 21:21 Vilken fantastisk spelare egentligen ÖSK hade i Valdet Rama - Man kan ju fundera på vad som hände mellan 2011-2012. Var det bara skadan? http://www.youtube.com/watch?v=GzTIH_W7wW4 Tror också att han blev lite "småmobbad" ?
2013-11-25 21:29
@John CapsLock:

Behövs bara ett svar: FINNARNA.
Örebro kenya
2013-11-25 21:27
Pekalski klar för Häcken idag. Synd,
Örebro John CapsLock
2013-11-25 21:22
@ÖSK FANS:

Ja han gick till Mjällby
Örebro John CapsLock
2013-11-25 21:21
Vilken fantastisk spelare egentligen ÖSK hade i Valdet Rama - Man kan ju fundera på vad som hände mellan 2011-2012. Var det bara skadan?
AIK Saywee
2013-11-25 21:19
Vart har Brädan tagit vägen ?
Örebro ÖSK FANS
2013-11-25 21:18
Ösk hjärtat

Hur går det med spelaren som var på ingång, hört ngt?
Länktips: ö
Annons: