/fotboll/osk/forum/1673.aspx/fotboll/osk/forum/1673.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro John CapsLock
2013-11-29 13:57
Haha - Folke gjorde en OJ ;0)

AIK Saywee
2013-11-29 13:45
Mycket bra inlägg ÖSK-Boldt :)
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Jonte R
2013-11-29 12:09
ÖSK FANS//
Skulle väl passa perfekt vid 17 idag ;-)
Örebro ÖSK-Boldt
2013-11-29 12:09
Sen anser jag att lagen från mitten o nedåt i Allsvenskan inte skiljer nämnvärt mycket på topplag från superettan. Tror säkerligen vi kan hålla oss kvar med nuvarande trupp. Men det är ju inte det vi ska sikta på. Speciellt när guldet ska bärgas senast 2015. Vore en präktig knall. :D Skulle gärna se en helt ny innermotor som kan driva spelet på ett mer naturligt och självklart sätt. Men dom pengarna kanske vi inte har. Kommer Crespo så får vi i alla fall en utvecklingsbar skön anfallare, med som det verkar ett stort ÖSK-hjärta.
AIK Saywee
2013-11-29 12:07
Låga odds på det :)
Örebro ÖSK FANS
2013-11-29 12:00
Idag tippar jag att Crespo presenteras som ÖSKare
Örebro bison Forumkung
2013-11-29 09:27
Angående Falkenberg så tror jag att de kommer få det tuffare än ÖSK av den enkla anledningen att de överpresterade sett över hela säsongen. Det är i stort sätt samma lag som året innan var ett (?) mål från att åka ur superettan. De har tappat sina två farligaste vapen framåt. Nu vet jag att vissa anser att man inte kan överprestera över en säsong för tabellen ljuger aldrig men det är så jag ser på saken och därmed tror jag de får det tufft i allsvenskan.
Örebro pemo
2013-11-29 09:07
Minatankar // Förlåt, jag kollade inte att det var du som skrev om Falkenberg, då jag lovat mig själv att inte gå i polemik med dig.
Jag försökte bara se det med objektiva ögon. Eller hur mina vänner, som inte håller på ÖSK , ser på fotbollen.

Hur många och vilka som är allsvenska spelare i dagens trupp har vi olika åsikter om, och det är väl ok? Men jag bygger mina åsikter på det jag ser och tradition. Vet att många var förtvivlade när vi spelade en massa oavgjorda matcher och trodde på ras. Att det skulle gå åt pipan mot flera motståndare.
Då påpekade jag att vi släpper in minst mål och är stabila i försvaret.

Och det gick ju bra till slut. Jag är lycklig över att ÖSK är tillbaka i allsvenskan och vill inte dra upp en massa "vad var det jag sa" utan ser framåt.
Som grädde på moset fick vi Hasani på 12 mål och Kalle på 10. Detta var ju ett stort steg framåt jämfört med mina klagomål på målskyttet.

Men i ett levande forum behöver vi olika åsikter.
AIK Saywee
2013-11-29 08:10
Pole p, välkommen som skribent, men du verkar ja läst ett tag ... Instämmer med din avslutning, för jag hejar också på SPORT !
Örebro ÖSK FANS
2013-11-29 07:39
Ge oss Nordin och Chatto nu...
Örebro Pole p
2013-11-29 07:36
Saywee Tack, men är enbart en engångsföreteelse. Dessutom är det tyvärr så att dina inlägg gått från att vara roliga, underfundiga till att bli överdrivet bitska. Det men framförallt en pinsam Karl. Heja ÖSK !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Örebro John CapsLock
2013-11-29 07:14
@minatankar (för sm-guld):

Håller med fullständigt
Örebro minatankar (för sm-guld)
2013-11-29 06:55
@John CapsLock:

Delar din uppfattning. Den är bl a därför jag förfäktar ett 4-3-3-spel med en ny defensiv kraft och med Saeid och Nordin som offensiva innermittfältare.

Berger är också en 4-3-3-spelare i den defensiva rollen och Nilsson och Lumbana skulle ha större chans att ta plats vid skador och avstängningar av den ordinarie, defensiva kraften om de inte avvecklas ur truppen eller visar upp ett helt annat spel helt plötsligt.

Det är mot denna bakgrund jag och många med mig hela tiden föreslagit att ÖSK behöver värva två innermittfältare. Det behövs oavsett spelsystem.

AIK Saywee
2013-11-29 06:33
pemo, bra att du inte blivit bortskrämd :)
AIK Saywee
2013-11-29 06:29
go_osk, ibland tjötar man tills man får ett svar, men ÖSK-hjärtat har bestämt sig för att fega ur. Så jag skiter i hans kryptiska gissningar, så väl alla nöjda :)
Örebro John CapsLock
2013-11-28 23:48
@minatankar (för sm-guld):
Jag är inte så säker att Saeid ens klarar att vara en spelmotor av rang på allsvensk nivå även om han är i form. Missförstå mig inte. Jag gillar Saeid och tycker han är bra. Dock lite ojämn men det hör säkert till ungdom och bristande rutin. Men jag ser nog Saied som en kompletterande mittfältare på AS nivå till en än bättre annan mittfältare ( Tex Nordin eller någon av samma klass eller bättre). Jag tycker inte Saeid ännu är en spelare att bygga ett mittfält runt på AS nivå
Örebro minatankar (för sm-guld)
2013-11-28 23:21
Namn: pemo
Sänt: 2013-11-28 22:35

"Men jag vill bara framföra min åsikt till den skribent som ansåg att Falkenberg skulle komma före ÖSK. Eller om i alla fall ifrågasatte varför."

//

Jag har inte sagt att Falkenberg kommer före ÖSK. Jag har ställt frågan varför ÖSK skulle komma före Falkenberg nästa år när vi inte gjorde det i år och om vi inte skulle värva några spelare.

Falkenberg lär satsa för att fylla de tapp man gjort även om det kan bli svårt. Men när man menar att ÖSK skulle klara sig med samma trupp som i SE. trots att fem spelare försvunnit i skador eller till sina ordinarie klubbar blir jag nyfiken på hur man tänker.

ÖSK riskerar att mista både Atashkadeh och Berisha p g a skador. Crespo, Nordin och DG var inlånade.

Men när sedan de som menat att ÖSK i princip klarar sig med samma trupp som i år accepterar det ena nyförvärvet efter det andra och det till slut bara skiljer en spelare på oss som från början menat att man behöver rekrytera 5-6 spelare och de som från början sagt att det inte behövs, så är väl alla överens i stora drag?
Örebro go_osk (We are on the road again!)
2013-11-28 22:50
Saywee//

Du bör helt seriöst ta dig en funderare på vad du sysslar med. Varför i hela fridens namn hålla på och återupprepa samma fråga om och om igen trots att den skribent som du riktar frågan till har skrivit att han inte kommer att besvara den? Dessutom så är det ju som du själv brukar skriva när det gäller nyförvärv, det vill säga att inget är klart förrän bläcket har torkat och spelaren är presenterad på officiella.

Stora delar av A-truppen återsamlas för träningsstart den 2 december. Frågan är om något ytterligare nyförvärv hinner presenteras till dess. Tveksamt.
Örebro pemo
2013-11-28 22:35
Hej igen. Nej, jag har inte bytt nic eller "skrämts" härifrån. Jag tackade ÖSK för avancemanget och påtalade att jag gärna pratar fotboll och analyserar det jag ser. Men jag har inga inside eller känner någon som känner någon, så jag läser och får lite goda fniss.

Att kommentera andra skribenters åsikter har jag lärt mig att låta bli, då jag gärna ironiserar och kan även bli lite syrlig. Och sådant kan ju vara väldigt svårt att utläsa i skrift.

Men jag vill bara framföra min åsikt till den skribent som ansåg att Falkenberg skulle komma före ÖSK. Eller om i alla fall ifrågasatte varför.

Som jag ser det så har ÖSK ett bättre försvar. Släppte in minst mål i serien. Överlägsen rutin i den högsta serien.
Falkenberg har tappat sin tränare, tappat skyttekungen och passningskungen, samt tydligen även en vänsterback. Så frågan är ju vad de skall locka med för att få likartade ersättare?

Visst, det ryktas om Henke som tränare, men där har han ju inte gjort någon glad. ( ännu så länge ) I övrigt får de nog ta lite överblivna eller spelare som behöver byta miljö och kanske har ett skadat självförtroende. Lex Astvald.

Vårt eget lag tror jag har stor chans att överleva nästa år. Erfarenhetsmässigt är det bättre att ge nuvarande trupp förtroende med någon spetsvärvning. Att det inte räcker till guld håller jag med om, men har vi inte lärt oss att man inte kan köpa på vinst och förlust.

Målvakten är bra. Backlinjen håller. Varför sedan många klagar på Hagge har jag svårt att förstå. Visst missar han några inlägg, men det skulle vara kul att se en statistik på vilka backar som slagit fler.

Innermittfältet håller om vi skall fortsätta spela som PEO vill. då verkar vi inte behöva en "kreativ" spelare. Men visst, jag vill också se en Anders Svensson eller Hamad på mitten, men det funkade ju ändå.

Framåt är väl den stora frågan. Tycker fortfarande att vi är för dåliga i avsluten. Håller också med om att Crespo inte är en fullt utvecklad spelare, men han är ju bara 20, så det finns ju hopp.

Dessutom har ju alla våra yngre spelare blivit ett år äldre och fått matchning/rutin från SE och bör ta ytterligare steg i utvecklingen.
Nästa år lär vi få spela mer på kontringar än i år, och då kan Yasin och Holmberg kanske få mera ytor.

Slutligen hoppas jag att några av våra yngre talanger tar chansen nästa år och vill visa Örebro att det är bättre med egna produkter än att sukta efter avdankade fd spelare som bara jagar pengar. ( Grahn ?? )

Så där, lite fotbollsfunderingar från mig.
Hoppas att jag inte trampat någon på tårna eller uttryckt mig nedlåtande.
Ser fram mot nästa säsong och skall snart lösa ut mitt årskort.
Hej ÖSK.
Örebro Jekl
2013-11-28 22:34
Att ÖSK-hjärtat skriver "Nordin stannar" lite kryptiskt är väl precis samma sak som att du Saywee skriver "Jag vet mycket om Crespo" - det tillför som sagt ingenting att skriva såna saker, mer än att det kan skapas lite diskussioner (som är kul men som inte behöver gå till överdrift som de gjort nu). Precis som att du skriver att du inte vill avslöja vad dina källor har sagt så kanske inte ÖSK-hjärtat vill avslöja om han vet någonting om Nordin.

Det är väl ganska givet att, om man har inside-information så är man rent ut sagt dum ifall man avslöjar det på ett öppet forum så fort man vet något nytt, med tanke på att vem som helst kan läsa här och att man antagligen inte skulle få veta så mycket mer framöver om någon kommer på att man läcker som ett såll.

Snälla snälla, kan vi inte alla försöka att hålla oss till relevant, ösk-relaterat innehåll på det här forumet, resten kan man ta någon annanstans så att alla andra slipper läsa det.
trilla Tore
Ja, det är ju otroligt, Saywee. Tänk (!!!) att ÖSK-hjärtat (varför kallar du skribenten "lilla ÖSK-hjärtat"?) skrev ett inlägg utan att ange källa.. ack, ack, ack! Och tänk att du behöver upprepa dig i 28 (!) inlägg!!!
Örebro MrCrowly
@Saywee:

Det är inte lätt å bara släppa det när du upprepar samma sak 10-20 ggr per dag...
AIK Saywee
2013-11-28 22:30
trilla Tore, ja det har du rätt i, och lilla ÖSK-hjärtat skrev, att Nordin stannar, utan att ange några källor, Visst är det märkligt ?
trilla Tore
2013-11-28 22:23
@Saywee:

Och vet du, jag vet så jätte-, jätte- jättemycket om Eidur genom mina varma källor på Island!! Tänk så mycket vi tillför genom att skriva såna här inlägg du!
AIK Saywee
2013-11-28 22:11
MrCrowly, hur fan kan du hänga upp dig på allt jag skriver, släpp det bara ... Heja SPORT !!!
AIK Saywee
2013-11-28 22:09
Varför "skrika" efter admin och saxen, bara för att vi tycker lite olika, jag upplever inga större påhopp eller hot, bete er som vuxna människor, om nu vuxna människor är en bra förebild.
Örebro Jonas r
2013-11-28 21:51
minatankar (för sm-guld) (Örebro) 2013-11-28 21:38 Jag blir så trött på alla påhopp, upprepningar och inlägg utan någon som helst substans. Ibland blir debatten intressant, men alltför ofta handlar den inte om fotboll eller ÖSK. Jag tror inte den kan bli ordning på detta utan en aktiv administratör. Håller med. Jag har anmält mitt intresse till redaktionen.
Örebro Åter till ståplats. (Sekt. E)
2013-11-28 21:49
ÖSK-Karl// Vet inte om du syftar på det pm som redovisades här på forumet från ÖSK-Hjärtat till Saywee. Men om du gör det, på vilket sätt var det i så fall ett hot? Vore det ett hot så vore det också uselt, som du skriver, men jag kan inte hitta själva hotet.

Ang spelare/typer som vore bra för oss att få in så vore det fantastiskt om vi kunde hitta en löpare likt Bedoya. Tror vi att tränarstaben håller med där eller ligger det inte i fas med deras spelidé, någon som vet?
Örebro MrCrowly
2013-11-28 21:45
hur fan kan du hänga upp dig så in i helvete mycket på ett inlägg?
Det är väl för fan bara att släppa det?

Hela forumet blir ju sönderspammat av ditt djävla tjat!
AIK Saywee
2013-11-28 21:44
MrCrowly (Örebro) 2013-11-28 21:37 Nordin stannar inte... i Göteborg eller i USA ???
Annons: