/fotboll/osk/forum/1669.aspx/fotboll/osk/forum/1669.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK FANS
2013-11-30 11:44
Saywee

Vet du inte vad spets innebär förstår jag att ditt fotbolls kunnande är lika med 0. Fråga dina kompisar på det hemliga forumet vad spets är...
Örebro Conjuration
2013-11-30 11:40
@Saywee:

En spelare som bidrar med kvalité utöver det vanliga sett till miljöns förväntningar. Hade jag svarat men jag tror ändå att alla, även du Saywee har din syn på vad spets innebär.
AIK Saywee
2013-11-30 11:29
Vad är är spets ?
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro ÖSK FANS
2013-11-30 10:39
Emil Johansson på väg hem...förmodligen inget för ÖSK som vägrar köpa spets till kommande säsong. ..
Örebro minatankar (för sm-guld)
2013-11-30 09:43
John CapsLock (Örebro) 2013-11-30 09:32 @minatankar (för sm-guld): Dessutom är väl förmodligen ett ännu större procenttal skyldiga trots friande dom, general speaking :0) // Oja, betydligt större.
Örebro John CapsLock
2013-11-30 09:32
@minatankar (för sm-guld):

Dessutom är väl förmodligen ett ännu större procenttal skyldiga trots friande dom, general speaking :0)
Örebro Restalundsvägen
2013-11-30 08:43
Ågatan 3,bäst i stan!
AIK Saywee
2013-11-29 19:55
Sweer Leaf, hehe, jag älskar Silly Season :)
Örebro Sweet Leaf
2013-11-29 19:51
Just nu på Ågatan 3: Janne Karlsson och Axel Kjäll kvällsdinerar med oidentifierbart sällskap. Frågar du mig från min position så skulle min gissning falla på att personen ifråga är den förre HBK-anfallaren Joe Sise. Inte heller helt omöjligt att det istället rör sig om den förre Mjällby-spelren Osiako.

Maten de förtär är inte helt enkel att identifiera från min position. Axel ser ut att köra den italienska varianten med någon form av pasta bolognese. Sällskapet/Sise/Osiako kör fisk, eventuellt gös. Janne? Janne kör älgstek.
AIK Saywee
2013-11-29 19:40
Var det synd, att Folke blandade in sig i ÖSK öht ? Vad tycker ni, pengarna snackade ju iallafall några år, och Folke snackade väl på ett årsmöte. För mycket snickesnack ...
Örebro ÖSK-hjärtat
2013-11-29 19:38
minatankar Du har självklart rätt i det du säger. Jsg tycker det är väldigt tråkigt att na nämnde Ösk i det här sammanhanget. Detta påminde lite om krog incidenten Nordin var inblandade. man dömde Nordin på förhand. Det finns kanske ett nyhets värde som säljer löpsedlar, men jag tycker det är ansvarslöst.
2013-11-29 18:01
@ÖSK-hjärtat:
Var och en får väl dra sina slutsatser, inkl Na som blandat in ÖSK i något klubben inte har att göra med. För mig är alla oskyldiga till dess dom fallit. Dessutom är upp till 5 % oskyldiga även efter en fällande dom, beroende på vad ärendet gäller.
Örebro ÖSK-hjärtat
2013-11-29 17:13
@John CapsLock:

Aj då!! Han var ju redan dömd av vissa på förhand. Vad ska man säga nu...
Örebro John CapsLock
2013-11-29 13:57
Haha - Folke gjorde en OJ ;0)

AIK Saywee
2013-11-29 13:45
Mycket bra inlägg ÖSK-Boldt :)
Örebro Jonte R
2013-11-29 12:09
ÖSK FANS//
Skulle väl passa perfekt vid 17 idag ;-)
Örebro ÖSK-Boldt
2013-11-29 12:09
Sen anser jag att lagen från mitten o nedåt i Allsvenskan inte skiljer nämnvärt mycket på topplag från superettan. Tror säkerligen vi kan hålla oss kvar med nuvarande trupp. Men det är ju inte det vi ska sikta på. Speciellt när guldet ska bärgas senast 2015. Vore en präktig knall. :D Skulle gärna se en helt ny innermotor som kan driva spelet på ett mer naturligt och självklart sätt. Men dom pengarna kanske vi inte har. Kommer Crespo så får vi i alla fall en utvecklingsbar skön anfallare, med som det verkar ett stort ÖSK-hjärta.
AIK Saywee
2013-11-29 12:07
Låga odds på det :)
Örebro ÖSK FANS
2013-11-29 12:00
Idag tippar jag att Crespo presenteras som ÖSKare
Örebro bison Forumkung
2013-11-29 09:27
Angående Falkenberg så tror jag att de kommer få det tuffare än ÖSK av den enkla anledningen att de överpresterade sett över hela säsongen. Det är i stort sätt samma lag som året innan var ett (?) mål från att åka ur superettan. De har tappat sina två farligaste vapen framåt. Nu vet jag att vissa anser att man inte kan överprestera över en säsong för tabellen ljuger aldrig men det är så jag ser på saken och därmed tror jag de får det tufft i allsvenskan.
Örebro pemo
2013-11-29 09:07
Minatankar // Förlåt, jag kollade inte att det var du som skrev om Falkenberg, då jag lovat mig själv att inte gå i polemik med dig.
Jag försökte bara se det med objektiva ögon. Eller hur mina vänner, som inte håller på ÖSK , ser på fotbollen.

Hur många och vilka som är allsvenska spelare i dagens trupp har vi olika åsikter om, och det är väl ok? Men jag bygger mina åsikter på det jag ser och tradition. Vet att många var förtvivlade när vi spelade en massa oavgjorda matcher och trodde på ras. Att det skulle gå åt pipan mot flera motståndare.
Då påpekade jag att vi släpper in minst mål och är stabila i försvaret.

Och det gick ju bra till slut. Jag är lycklig över att ÖSK är tillbaka i allsvenskan och vill inte dra upp en massa "vad var det jag sa" utan ser framåt.
Som grädde på moset fick vi Hasani på 12 mål och Kalle på 10. Detta var ju ett stort steg framåt jämfört med mina klagomål på målskyttet.

Men i ett levande forum behöver vi olika åsikter.
AIK Saywee
2013-11-29 08:10
Pole p, välkommen som skribent, men du verkar ja läst ett tag ... Instämmer med din avslutning, för jag hejar också på SPORT !
Örebro ÖSK FANS
2013-11-29 07:39
Ge oss Nordin och Chatto nu...
Örebro Pole p
2013-11-29 07:36
Saywee Tack, men är enbart en engångsföreteelse. Dessutom är det tyvärr så att dina inlägg gått från att vara roliga, underfundiga till att bli överdrivet bitska. Det men framförallt en pinsam Karl. Heja ÖSK !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Örebro John CapsLock
2013-11-29 07:14

Håller med fullständigt
2013-11-29 06:55
@John CapsLock:

Delar din uppfattning. Den är bl a därför jag förfäktar ett 4-3-3-spel med en ny defensiv kraft och med Saeid och Nordin som offensiva innermittfältare.

Berger är också en 4-3-3-spelare i den defensiva rollen och Nilsson och Lumbana skulle ha större chans att ta plats vid skador och avstängningar av den ordinarie, defensiva kraften om de inte avvecklas ur truppen eller visar upp ett helt annat spel helt plötsligt.

Det är mot denna bakgrund jag och många med mig hela tiden föreslagit att ÖSK behöver värva två innermittfältare. Det behövs oavsett spelsystem.

AIK Saywee
2013-11-29 06:33
pemo, bra att du inte blivit bortskrämd :)
AIK Saywee
2013-11-29 06:29
go_osk, ibland tjötar man tills man får ett svar, men ÖSK-hjärtat har bestämt sig för att fega ur. Så jag skiter i hans kryptiska gissningar, så väl alla nöjda :)
Örebro John CapsLock
2013-11-28 23:48
Jag är inte så säker att Saeid ens klarar att vara en spelmotor av rang på allsvensk nivå även om han är i form. Missförstå mig inte. Jag gillar Saeid och tycker han är bra. Dock lite ojämn men det hör säkert till ungdom och bristande rutin. Men jag ser nog Saied som en kompletterande mittfältare på AS nivå till en än bättre annan mittfältare ( Tex Nordin eller någon av samma klass eller bättre). Jag tycker inte Saeid ännu är en spelare att bygga ett mittfält runt på AS nivå
2013-11-28 23:21
Namn: pemo
Sänt: 2013-11-28 22:35

"Men jag vill bara framföra min åsikt till den skribent som ansåg att Falkenberg skulle komma före ÖSK. Eller om i alla fall ifrågasatte varför."

//

Jag har inte sagt att Falkenberg kommer före ÖSK. Jag har ställt frågan varför ÖSK skulle komma före Falkenberg nästa år när vi inte gjorde det i år och om vi inte skulle värva några spelare.

Falkenberg lär satsa för att fylla de tapp man gjort även om det kan bli svårt. Men när man menar att ÖSK skulle klara sig med samma trupp som i SE. trots att fem spelare försvunnit i skador eller till sina ordinarie klubbar blir jag nyfiken på hur man tänker.

ÖSK riskerar att mista både Atashkadeh och Berisha p g a skador. Crespo, Nordin och DG var inlånade.

Men när sedan de som menat att ÖSK i princip klarar sig med samma trupp som i år accepterar det ena nyförvärvet efter det andra och det till slut bara skiljer en spelare på oss som från början menat att man behöver rekrytera 5-6 spelare och de som från början sagt att det inte behövs, så är väl alla överens i stora drag?
Annons: