/fotboll/osk/forum/1660.aspx/fotboll/osk/forum/1660.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Leper
2013-12-05 19:36

Kanske kan vara något..
Örebro malge
2013-12-05 19:09
Tror han är högerback? Känns som det räcker med såna.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Gentile
2013-12-05 19:06
Fredrik Stoor ytterback verkar vara tillgänglig! för dålig, för gammal, för dyr?eller behöver vi ingen mer ytterback?vad sägs? Bajen verkar vara ute ur bilden i allafall!
Örebro utbytt
2013-12-05 19:04
Nu har du nog lite selektivt minne. Frågan stod mellan att ÖSK:s hårt ansträngda personal skulle serva lata forummedlemmar med listor på officiella hemsidan över när och i vilka olika TV-kanaler ÖSK visas och hur kontraktstiderna ser ut för truppen eller om samma personal istället ska fokusera på t ex att jaga sponsorer och sälja säsongsbiljetter. Har du glömt det? Listan över kontraktstiderna utlagda av ett officiellt organ för klubben är ju dessutom rena servicen för agenter och andra klubbar. Kardinalens listor här (vilka jag gillar!) är bra mycket svårare för intressenter utifrån att scrolla sig fram till (vem orkar läsa sig igenom 95% monologer och spekulationer och 5% substans?) och dessutom är ju inte heller det som verkligen är substans "kvalitetssäkrat". Eller, Saywee, litar du blint på Kardinalen?? :-D
AIK Saywee
2013-12-05 18:47
Fast vi skulle ju inte tipsa våra konkurrenter, med vilka kontrakt klubben har med olika spelare ... ... eller hur det var med den saken ? Mig gör det inget, men vi kanske inte skall skylta med sådant, var det någon som tyckte tidigare om jag inte minns helt fel ?
Örebro utbytt
2013-12-05 18:38
Att Yasin hade kontrakt t o m 2014, dvs till utgången av 2014 har ju framgått av Kardinalens förnämliga lista under lång tid. När nu Ahmed och ÖSK ömsesidigt förlänger kontraktet med ytterligare ett år får det till innebörd att kontraktet gäller 2015 ut..
AIK Saywee
2013-12-05 18:26
Beträffande förmiddagens diskussioner så kan ni ju ana att jag tycker att "örebroaren" som inte verkar vara rumsren, kan fundera ett tag över sina intressen och sitt beteende! Instämmer i stort sett med minatankar och BoP.
AIK Saywee
2013-12-05 18:17
Saeid blir kreatören och RÅP blir kämpen, det räcker så :)
Örebro Gentile
2013-12-05 17:58
jadu Saywee,RÅP kanske funkar, har ingen direkt koll på hans färdigheter,tänker mej någon typ Kihlberg,Håkan Mild...någon av den sorten,är han en sådan? å i så fall vem ska vara kreatören? Saied,Gerzic,eller någon annan?kan man tänka sej Nkili som defensiv städare bredvid ev kreatör? undrar oxå över ytterbackspositionen,krävs det verkligen en vänsterfotad vänsterback?ska inte en yrkesman kunna slå ett habilt inlägg med bägge fötterna? mycket att fundera o spekulera om tills allvaret börjar!kul tycker jag!
AIK Saywee
2013-12-05 17:23
Hamrén stannar
AIK Saywee
2013-12-05 17:22
Gentile, RÅP är inte elak, men en kämpe som inte duttar eller viker ned sig !
Örebro Gentile
2013-12-05 17:15
bra att förlänga med Yasin,har potential att bli riktigt bra Allsvensk spelare om han tar ett litet steg till i utveckling.förövrigt funderar jag på hur man ska bygga laget på bästa sätt eftersom man knappast kommer att vara spelförande på samma sätt som i superettan,har en känsla av att man kan behöva värva en elak son of a bitch till innermittfältare att spela bredvid den tänkta kreatören,vem det nu blir? eller vad tror ni,Kamrater?
AIK Saywee
2013-12-05 16:47
Ibland inbillar jag mig att ÖSK är ett lag som sänker sig lite, när de möter dåligt motstånd och höjer sig, när det möter bra motstånd. Allt för att bjuda på s.k. underhållning och göra matcherna spännande? Därför tror jag liksom Karlsson på stommen och vill inte äventyra ekonomin med en massa nyförvärv som skall spelas in under våren. Tror att vi kommer att överraska alla i Allsvenskan, inklusive mig, som optimist :) Men det är bara en tro, för jag är ju inte så fotbollskunnig, som så många andra här ;) Fast jag har alltid hejat på SPORT !
AIK Saywee
2013-12-05 15:06
Tack för redigt svar go_osk, mycket bra, jag tror på Yasin, vill helt enkelt tro på honom, det är mycket ÖSK i Yasin :)
Örebro TommyS
2013-12-05 15:03
Viktigaste spelaren att förlänga med, bra jobbat. Men det finns flera ytterligare spelare som vi inte vill ska reas ut i sommar eller gå gratis i höst. Jag skulle vilja se förlängningar på Berisha, Kalle och Moe innan jul. Med Berisha tycker jag att det är värt att chansa, han är såpass bra att vi kan få jackpot om han förlänger.
Örebro go_osk (We are on the road again!)
2013-12-05 15:02
Saywee//

Yasins tidigare kontrakt löpte över säsongen 2014, så han förlängde det med ytterligare ett år över 2015.
AIK Saywee
2013-12-05 14:57
Eller blev det två års förlängning ?
AIK Saywee
2013-12-05 14:53
Kul med Yasin, en "landslagsman" ... ... ett års förlängning visar kanske (?) på att klubben inte tror hundra på honom utan vill avvakta lite, eller ? Om det är bra för Ahmed i sin utveckling, eller för klubbens strävan mot det första guldet kan ingen veta, inte ens en enda besserwisser ... ... och hur avtalet är formulerat vet vi inget om och skall heller inte veta något om detta. Yasin, du får mitt stöd och min support 2014, när du jobbar för svartvitt och jag har möjlighet att beskåda verkligheten :)
Benny Böckling
2013-12-05 14:36
Härligt med Yasin! Kunde gärna varit något år till men men.
Örebro go_osk (We are on the road again!)
2013-12-05 14:28
Yasins kontrakt har förlängts med ytterligare ett år, det vill säga över säsongen 2015.
Örebro T8
2013-12-05 14:28
Yasin förlängd!
Örebro John CapsLock
2013-12-05 12:42
Lite aktuellt om Crespo
Örebro Marquis de Sade
2013-12-05 11:24
minatankar// givetvis gäller ÖSK´s regler på arenan - men jag tycker straffskalan är fel att stänga av på alla arenor i ett år. ska klubben menar du sanktionera vad man får eller inte får göra på sin fritid utanför arenan?
Örebro minatankar (för sm-guld)
2013-12-05 11:08
@Bastard on Parade:
Jag tycker det är enkelt. Om man svärtar ner ÖSKs varumärke på eller utanför arenan kan man uteslutas som medlem i föreningen. Om man svärtar ner ÖSKs varumärke eller betraktas kunna störa ordningen på matcherna, äger arrangören eller dess förbund rätten att avvisa personer från arenan. Människor som bryter mot lagar, spottar andra människor i ansiktet, beträder områden de förbjuds att vara inom etc, ligger allt illa till. Det är ju samma sak som att du själv väljer vilka gäster du vill ha i ditt hem på en fest. ÖSK och SvFF bestämmer detsamma på sina fester/matcher.
Örebro Marquis de Sade
2013-12-05 11:04
Bastard on Parade// I hear u mate! Kanske kan vi tillsammans hitta en öppning för att stänga av Folke från arenan nu då. :-)
Örebro Bastard on Parade
2013-12-05 10:58
@Marquis de Sade:

Jag var inte heller där så kan inte beskriva situationerna. Jag skrev bara situationerna som nämdes i NA av åklagarkammaren. Personligen tycker jag inte att pyroteknik utanför arenan ska ge tillträdesförbut (om det inte avser bangers förstås. Då är landsförvisning ett skäligare straff!).

Jag tycker inte att det är orimligt att man bestraffas för vad man gör utanför arenan så länge det har en koppling till ÖSK. Det är dock en svår gränsdragning. Vad är det för skillnad på ett slagsmål på krogen och ett uppgjort slagsmål utan direkt anknytning till en fotbollsmatch?
Örebro Marquis de Sade
2013-12-05 10:05
Bastard on Parade// Men det tycker inte jag. Verkligen inte. Vad man gör utanför Behrn Arena ska väl inte påverka tillträdesförbud på Arenan? Det blir ju ett oerhört märkligt resonemang! Du kanske mer ingående kan beskriva situationenerna - jag var inte där. ... "använt pyroteknik på stan." - du måste vara ironisk.
Örebro Bastard on Parade
2013-12-05 09:57
@Marquis de Sade:
Men nu är det ju inte bara därför han har blivit avstängd, utan personen ifråga har även: * Använt pyroteknik på stan innan premiären mot Åtvidaberg under 2012. * Spottat en Degerforsare i ansiktet i samband med matchen i Degerfors. * Deltagit i ett uppgjort slagsmål mellan Örebroare och GAIS-"supportrar". Med hans historik känns det ju inte riktigt som han har något att göra på bortasupportrarnas sektion. Edit: läste lite snabbt men orkar inte ändra. Tycker det är helt OK att stänga av en supporter som spottar på motståndarfans och deltar i uppgjorda slagsmål där de smutsar ned ÖSK:s klubbmärke.
Örebro Marquis de Sade
2013-12-05 09:30
@John CapsLock:

Tycker att det är ett alldeles för hårt straff för att "ha tagit sig in på gais sektionen".
Beträffande övrigt så handlar väl knappast de om Behrn Arena. Ska man isåfall bli avstängd om man har kört för fort på väg till arenan? Gått mot rött fast en funktionär sagt stopp? Sett ÖSK på tv utan att betala tv-licensen?
AIK Saywee
2013-12-05 09:28
ÖSK-SUPPORTERN (Öppna Plånboken Sköldmark) (Örebro) 2013-12-05 08:35 Saywee// Det man inte vet skadar en inte :) Tyvärr kan det ibland ändå vara så :(
Annons: