/fotboll/osk/forum/1649.aspx/fotboll/osk/forum/1649.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro utbytt
2013-12-14 17:03
Ja, så otroligt tråkigt detta med hackandet på våra egna spelare. Fredrik Samuelsson är kanske den som råkat värst ut under de senaste åren, men även spelare som Kihlen, Nordback, Wowoah, Haginge m fl riktiga kämpar som gjort så mycket gott för vår klubb har fått ta emot så enormt mycket spe genom åren på forumet så en tiondel kunde räcka. Ja, fler finns. Näfver t ex. Många som var riktigt elaka mot honom. Tråkigt om Björnqvist som jag upplever som en riktig kämpe, kanske lite i stil med Alexander Östlund i Hammarby (m fl klubbar) och landslaget skulle röna samma öde....
Örebro En örebroare
2013-12-14 13:03
William och RåP tror jag blir publikfavoriter. björnqvist kan bli en ny hackkyckling.
AIK Saywee
2013-12-14 12:56
... å så Crespo förstås :)
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro minatankar (för sm-guld)
2013-12-14 12:22
Jag tror att Daniel Björnqvist, William Kvist och Samuel Mensah kan bli nya publikfavoriter.
AIK Saywee
2013-12-14 10:44
DG och RÅP, kan mycket väl bli publikidoler på BA och öka intresset för fotboll bland "kräsna" örebroare :)
AIK triffids
2013-12-14 10:36
DG har ni ju sett en halv säsong. Löpvillig, ambitiös, hårt arbetande och snabb. Ingen en mot en ytter utan mer en Fredrik Ljungberg-typ
AIK Saywee
2013-12-14 10:28
Restalundsvägen, Att återtåget tågade i mål och att vi alla tillsammans kom tillbaka, även om höstens ÖSK bjöd på onödig spänning, är fortfarande bara helt underbart :) Alla till Krämaren !!!
Örebro Restalundsvägen
2013-12-14 09:21
I dag blir det och ta med sig barnen upp till Krämaren och hylla hjältarna. Hoppas många här inne tänkt göra detsamma. Vi ses på Krämaren!
AIK Saywee
2013-12-14 08:40
InHaggeWeTrust! Ja, truppen börjar ta form, det känns mycket bra. Tror att klubben lärt sig lite av tidigare "misstag", dvs att i sista stund förtvivlat leta efter spelare. Vi har redan före Jul en nästan helt klar trupp, vilket är trevligt, spelare som i god tid kan spelas in både på och utanför den gröna ytan:) Att det återstår lite "lagerutrensning" skall väl inte bli alltför svårt? Man kan redan nu undra, vem som kan tänkas bli publikens idol?
Örebro John CapsLock
2013-12-14 00:13
Angående "DG" så har jag känt mig tveksam till honom. Gnagarforum beskriver honom exakt så som jag känt:

====================================================
Styrkor: Rapp yttermittfältare som gärna springer långa sträckor med bollen. Har en fin inläggsfot.

Svagheter: Har en tendens att falla ur matcher. Ingen större dribbler.
=======================================================

Skapar sällan genombrott på egen hand. Men jag vill tillägga så som många sett att han gör ett bra jobb defensivt.

Jag får lita på Peo & co omdöme där de säger "Daniel har grym potential och är väldigt driven. Vi har under senaste halvåret hittat en förståelse för hur vi ska nå den potential som han har i kroppen."
Örebro John CapsLock
2013-12-13 23:44
Nordin kör stenhårt för att ta en plats i blåvitt
Örebro John CapsLock
2013-12-13 23:30
Gamle örebrobekante Fredrik Samuelsson, som för två år sedan slutade med fotbollen, blir ny ass tränare i Assyriska
VD Spökplumpen
2013-12-13 22:42
@AIKrasmus:

Kunde inte ha sagt det bättre:)
Örebro InHaggeWeTrust!
2013-12-13 20:56
Truppen börjar ta form..och med ytterligare en central mittfältare ser truppen bra ut! drömmen K.Walker.

Mv: Jansson, Rinne
HB: Hagge, Björnqvist (nikili)
MB: Wiken, Berisa, Wiktorsson, Moberg.
VB: Mensha, Björnqvist, (wiktorsson)

CM: RÅP, Saeid, Ny (K.Walker), Nikili,
Yttrar: Yasin, Holmberg, DG, Kvist. (Saeid, Mensha)

Strikers: Crespo, Hasani, Pode, William. (Kalle)

Truppen ser stark ut, jag räknar med Crespo, sen vore Walker en dröm på mitten, ytterligare en kille med lokal anktytning!

Ut: Samuelsson, Lumbana, Nilsson, Bergström från truppen ifjol.. (Berger, sigbjörnson och andra som var utlånade ifjol räknar jag inte med) i sommar gör vi oss av med Pode och låter Lipovic/Lukman få en plats i truppen.
Örebro Miroslav kuba
2013-12-13 20:15
Välkommen till Örebro RÅP !!! En mycket bra och spännande värvning av ÖSK enligt mig !!!
Örebro Åter till ståplats. (Sekt. E)
2013-12-13 19:52
Lite OT, men vilket fantastiskt kommersiellt och marknadsanpassat upplägg som presenterades i hockeyn idag. Avd. idrotten är död, länge leve produkten ishockey.
Örebro CG82
2013-12-13 18:06
En örebroare // Ditt syfte att skriva ditt svar till Saywee här?
Örebro En örebroare
2013-12-13 17:59
Saywee// Jag såg ditt pm och ger upp. Du saknar verkligen total självuppfattning överhuvudtaget.
Örebro Åter till ståplats. (Sekt. E)
2013-12-13 16:38
Givetvis är det Djurgårdens fel. Eller Bajens eller Helsingborgs. Eller Västerås.
Örebro 36310099B
2013-12-13 15:33
Det är alltid Djurgårdens fel... Fråga bara alla bajen- och AIK-fans, de kan bekräfta saken.
Örebro pemo
2013-12-13 14:06
OK. Med tanke på tekniken och attityden hos "vår" Åhman så antog jag att de inte var släkt. Glömmer aldrig när jag såg Rolle första gången som mittback i ÖSK. Han kom väl som 19-åring från Sandviken , och gick in på planen som en världsmästare. Synd att skadorna förstörde hans karriär. eller var det Djurgården som gjorde detta?
AIK Saywee
2013-12-13 12:42
pemo, "Hans far, Staffan Persson, spelade 24 allsvenska matcher för IK Sirius 1973–74."
Benny Böckling
2013-12-13 11:27
Örebro pemo
2013-12-13 11:04
Har RÅP någon koppling till Ronald Åhman som spelade mittback i ÖSK på 70-talet?
AIK Saywee
2013-12-13 09:33
Trevlig läsning i dagens pappers-NA "Han är en spelare som gör oss starkare" Peo Ljung "ÖSK-tränaren hyllar värvningen av Åhman Persson" Peo och jag har en del gemensamt :)
AIK Saywee
2013-12-13 08:40
En örebroare, 19:56, Nu har jag svarat på ditt pm, eftersom du letade efter mig på forumet igår, angående ditt problem. Normalt kikar jag på mina pm 2 ggr i månaden, för jag är mycket på resande fot och med iPhonen och det är så himla liten text och ibland krångel. Det jag undrar lite över, är, varför så många skickar pm till just dig, för att få reda vem jag är och ditt pm är märkligt tydligt avseende detta, typ delar av den funderingen inledningsvis. Egentligen förstår jag dig inte, eller vad du vill uppnå? Jag har nu även läst dina inlägg häromkvällen som helhet och det är banne mig inte mycket som stämmer! Vill exempelvis tacka Erik Wärlegård för ett trevligt svar på mailet, som jag skickade till honom. I övigt vill jag helst inte tjafsa med dig, av omtanke om andra forumläsare och forumskribenter. Fortsätt med pm, så ska du se att vi kanske kan reda ut oklarheter om vad jag tycker och minska din irritation ... Ursäkta detta inlägg, men jag vet ju inte hur ofta andra kollar sina pm
Örebro Glad
2013-12-13 00:48
Har från dag 1 sagt att Oscar e kung och det fanns rätt många i början som undrade om han skulle leverera, tycker han visat att han är rätt bra:)
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro Osvaldo
2013-12-12 23:12
Tycker det är vettigt att värva spelare från stockholmsregionen. Det sociala spelar roll, och två timmars restid till familj och polare är ett starkt argument att trycka på. Det finns en rad kvalitetsspelare som av olika anledningar inte tar en plats i startelvan och som inte kan tänka sig att spela för en annan stockholmsklubb. Därmed inte sagt att vi ska värva rajalaxå.
Degerfors A-CK
2013-12-12 23:10
Tycker ni spelar fin fotboll blir att köpa canal plus igen. hoppas ni får kamara då blir de nog topp 3 för er.
Örebro ÖSK-SUPPORTERN (Öppna Plånboken Sköldmark)
2013-12-12 22:58
A-ck

Och ni har inte ens en teoretisk möjlighet att komma topp fem i Fotbollens Finrum. Ni borde nog ha fokus på topp fem i Superettan istället för att förgäves jämföra er med Örebro Läns bästa fotbollsklubb.

Annons: